Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kterak král Kryštof

23. 06. 2003
1
0
1145
Autor
Sihája

Kterak kníže Karel králi koupil kanady.

Krále Kryštofa korunoval královský kněz Koniáš. Ke králově korunovaci konala královská kancelář karneval. Každý koupil krásný kostým. Kamarádi krále Kryštofa konzumovali koláče, koblihy, klobásy, královna karamely, které koupil kuchař Klepítko.

Ke královým koníčkům: Kryštof kraloval krásnému kraji. Kopýtka králova koně Kiliána klapala, když král Kryštof každodenně klusal krajem. Když král koncem května kartáčoval Kiliána, kůň krále kopl. Král krvácel. Klel: „Kulhavá krávo, kozle!“ Kopavého koně Kiliána koupil kovář Kovadlinka.

Konec královským radovánkám? Kdepak! Královna Kristýna koupila králi kimono. Kontaktovala kvalifikovaného karatistu. Kulatý král kroutil knírem. Krásnou královnu káral: „Král karatista?! Kdepak.“ Královna kajícně kývl. Kimono koupil královnou kontaktovaný karatista. Královský kočí Kajetán králi koupil kopačák. Král konstatoval: „Královská kopaná? Komické. Kdepak.“ Kopl kopačák kokršpanělovi Kryšpínovi. „Kampak kráčel kníže Karel?“ Káral král komořího Kamila. „Ke krajskému kupci. Králi,“ konstatoval komoří. Když královského koně koupil kovář Kovadlinka, kvačil kníže Karel, králův kamarád, ke kupci Klubkovi.  „Koupím králi kecky, když krajem kráčí.“ „Králi kecky? Kdepak,“ konstatoval kupec. „Kupte králi kožené kanady.“ Kníže konsternovaně koukal, kanady koupil.

Konečně. Kníže Karel kvapně klusal ke knihovně, kde král konzumoval ke kávě kremrole. Každý koukal. „Kníže Karel králi koupil kanady …..“ klevetili kavalíři. Královna Kristýna koupi kanad komentovala káravě: „Králi kanady? Karle, Karle.“ Král kýval. Křičel: „Krása! KANADY! Krása!“ Královna koukala. Koneckonců králi koupila ke kanadám košili, která krásně kontrastovala. Králův kočí koupil Kryštofovi kalhoty. Koupené kanady, košile, kalhoty krále krášlily. Kulatý král Kryštof kráčel krajem. Kvůli koupeným kanadám koná král Kryštof každoročně karneval. Král, královna, kavalíři, každý konzumuje koblihy.

KONEC


Sihája
14. 05. 2005
Dát tip
Ich danke dir mein lieber FrankHerbertsBücherLiebender Freund

Godfrey
06. 05. 2005
Dát tip
Es gefähl mir! *

Přeno
30. 01. 2005
Dát tip
:) Viz - tohle.

Sihája
02. 08. 2003
Dát tip
Seljuk: Proč kupodivu? Nerad "hloupoučké blbosti"?

Seljuk
02. 08. 2003
Dát tip
Nerad jen blbosti... "Kupodivu" spíš proto, že to slovo začíná na "K" a já jsem nechtěl rušit tu ""K"-ovovou" harmonii..

Seljuk
23. 07. 2003
Dát tip
Kupodivu krásné:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru