Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hrošia príručka

07. 07. 2003
6
1
1482
Autor
šamši_adad

Hrošia príručka

 

Úvodník

Milí hrošisti a milé hrošistky,

akiste ste si aj vy všimli, že v kníhkupectvách je veľké množstvo kníh o hrochoch. Píše sa v nich, kde hrochy žijú, koľko toho zjedia, ako a s kým sa rozmnožujú, no jednoducho len základné údaje. Žiaľ nikde nepredávajú knihu, kde by ste sa dozvedeli, kde a ako hrocha kúpať, čo stojí taký hroch, alebo ako naučiť hrocha aportovať. Ja Hrochklub Slovakia s.r.o. sme sa tento nedostatok pokúsili zmierniť a zaplátať tak túto obrovskú dieru na knižnom trhu.

V tomto diele sme sa snažili objektívne zúročiť naše dlhoročné skúsenosti s chovom hrochov, ako aj s ich životom. Verím, že sa vám táto kniha bude páčiť a pomôže vám pri výbere vášho domáceho miláčika.

Vaša redakcia

 

Kapitola 1. Prečo kúpiť hrocha

Milí čitatelia, iste sa mnohí teraz spýtate, prečo by som mal chovať práve hrocha, prečo nie napríklad veveričku, alebo klokana? Nuž dôvodov je hneď niekoľko:

  1. Hroch je ako zviera veľmi kľudné, prítulné a nenáročné na údržbu. On nepotrebuje loziť po stromoch ako nejaká veverička. Ani nehrozí, že by vám preskočil plot a ušiel ako sa to v prípade klokana stáva veľmi často.
  2. Hroch je lepší ako strážny pes!!! Predstavte si ten údiv zlodeja, keď na bránke zbadá nápis pozor zlý hroch. Zaručím vám, že ak by ten plot aj po tejto výstrahe neveriacky preliezol a zbadal by tak škeriaceho sa hrocha, ako si veselo vykračuje privítať nového návštevníka, utečie. A toto stretnutie ho natoľko vystraší, že sa sám príde osobne nahlásiť na políciu.
  3. Hroch je vzácny. Budete ním originálny. Dnes už takmer každý chová psa, mačku, tigra, či už spomínanú veveričku. Ale povedzte mi. Kto už dnes v tejto ťažkej dobe chová hrocha?

Dôvodov je samozrejme oveľa, oveľa viac, ale to by zabralo samotnú jednu celú knihu, preto som vypichol len tri najzávažnejšie dôvody, prečo si kúpiť hrocha a nie iné zviera.

 

Kapitola 2. Ako si kúpiť hrocha?

Najjednoduchší spôsob ako si kúpiť hrocha je ísť do obchodu s hrochmi. Pravda, na Slovensku, ba ani v Česku takýto obchod neexistuje. Najbližší špecializovaný obchod s hrochmi sa tak nachádza vo fínskom Oulu na rohu Kaaraleinenovej a Nieminenovej. ( podľa najnovších informácii sa však podobný obchod ma otvárať v Bratislave, to je mestečko neďaleko od Viedne ). Ešte, že dnes existuje moderná technika, menovite internet. Tam si môžete uverejniť inzerát napr. " Kúpim hrocha, cena dohodou. Značka: Okamžite". Tí lakomejší si zase môžu dať inzerát " Vymením opicu za hrocha". No a tí najlakomejším ostáva už len jedna jediná cesta ako sa legálne dostať ku hrochovi a síce inzerátom typu " Kto daruje mojím deťom hrocha?". No a o také dva až tri týždne vám poštou príde stuhou previazaná škatuľka a v nej nebude Bambuľka, ale úplne novučičký živý hroch.

Samozrejme jestvujú aj iné cesty ako si hrocha zaobstarať. Veľmi rozšírenou, ale nebezpečnou cestou je kúpiť si hrocha na čiernom trhu. Žiaľ tieto hrochy sú veľmi často choré a občas vám nepríde hroch, ale trebárs kareta obrovská. Preto takúto cestu neodporúčame.

Ďalší spôsob je hrocha si uloviť. Táto cesta k hrochovi je síce atraktívnejšia, ale zato aj drahšia. Taká pasca, respektíve povolenie na nákup pasce na hrochy je veľmi drahá.

No a aby sme napokon nezabudli, existujú aj inzeráty v novinách, časopisoch, prípadne v televízii. Tu postupujeme rovnako ako pri inzercii na internete.

 

 

 

 

 

Orientačné ceny hrochov:

Typ hrocha

Oficiálne ceny/ záruka

Čierny trh/ záruka

Hrošie mláďa

Cca. 120 000 / 6 mesiacov až pol roka

Cca . 80 000 / bez záruky

Ulovený hroch

Pasca na hrochy - 60 000 Sk

Prevoz - 61 532 Sk

Uspávacie náboje - 236,50 Sk

Cesta do Afriky -51 002, 60 Sk

Cesta do ZOO z Bratislavy do Mlynskej Doliny - 126 Sk

 

Špecializovaný obchod s hrochmi

123 026, 20 Sk / 12 mesiacov 3 dni 6 hodín 7 minút a 1 sekunda

 

 

 

 

 

Poznámka: ceny hrošíka libérijského sú rádovo o 20-25 % nižšie.

 

Kapitola 2. Načo si treba dávať pri kúpe hrocha pozor

Pri kúpe hrocha sa žiaľ vyskytujú aj určité komplikácie. Preto je potrebné dávať si veľký pozor. Najčastejšie sa stáva, že hrocha jednoducho vymenia v predajni za nejaké iné menej vznešené zviera, napr. nosorožca. To znamená, ak sa vám bude zdať nos domnelého hrocha príliš ostrý, máte dočinenia s nosorožcom. Trošku zriedkavejší, ale napriek tomu veľmi častý omyl sa stáva pri zámene so žirafou prípadne s pelikánom. Pri pelikánovi si treba dávať obzvlášť veľký pozor, lebo by sa ľahko mohlo stať, že uletí a vy nebudete môcť takto zle kúpený tovar reklamovať.

Aj preto je lepšie kupovať hrocha v špecializovanom obchode s hrochmi a nie od hocijakého podomového obchodníka.

Pozor!!! Nikdy nekupujte hrošie vajcia v nádeji, že sa vám vyliahne mladý hroch. Ako vieme hrochy vajcia neznášajú. Hrochy rodia živé mláďatá. A tak budete môcť hrochy použiť iba ako delikatesu. I keď ja Hrochklub Slovakia s.r.o. to odmietame a považujeme to za niečo zvrhlé a odporné.

 

Kapitola 4. Čo urobiť pred kúpou hrocha?

Ak ste sa teda rozhodli hrocha kúpiť, musíte najprv vybaviť hneď niekoľko vecí. Musíte si uvedomiť, že to nejde len tak mirnyx-dirnyx kúpiť si hrocha.

  1. v prvom rade sa treba poradiť s rodinou, tá vás teda s najväčšou pravdepodobnosťou pošle na psychiatriu, ale akonáhle zistia, že to myslíte úprimne, budú isto súhlasiť. A vy môžete s chuťou začať s prvými prípravami na chov hrocha.
  2. Ďalšie čo musíte vybaviť je povolenie na chov hrocha v domácnosti. To by však nemal byť príliš veľký problém. Stačí podplatiť nejakou fľaškou úradníka a povolenie je na svete- však to každý z nás veľmi dobre pozná. Podotýkam však, že fľaša čúča nestačí. Tu totiž nejde o povolenie chovať žirafu, klokana , alebo zebru. Najlepšie skúsenosti mám so škótskou whisky, prípadne dnes už s veľmi vzácnou alpou. Komplikácia môže nastať jedine ak narazíte na zarytého abstinenta, čo síce nevyzerá veľmi reálne, ale treba byť pripravený aj na túto krízovú situáciu. V tomto prípade si však pokojne môžte povedať - nevadí! Aj na túto situáciu sme mysleli a podrobne preskúmali. Takýto abstinent je nakoniec oveľa lacnejší ako priemerný alkoholik. Abstinentovi stačí misa šošovice, termix, jogurtová zmrzlina, alebo šalát. Podotýkam, že tu treba dbať na výber a kvalitu kúpených potravín. Tovar po záruke zväčša nezaberie. Rovnako ako zmrzlina s nikotínovou príchuťou. A teraz môžme prejsť na ďalšiu časť.
  3. Musíte pripraviť pre hrocha pelech, aby sa mal milý hroch ako v bavlnke. Viete hroch je trošku precitlivelý na kúpanie sa v sprchovacom kúte. Preto by bolo dobré, keby ste mu vo svojom dome nainštalovali bazén. Pravda, v takom paneláku je to problém. V tomto prípade je dobré mať aspoň vaňu. Najlepšie s vírivkou. Tá pôsobí blahodárne nielen na nás, ale aj na hrocha. Samy potom uvidíte, ako šťastne bude váš hroch pôsobiť, po nádhernom kúpeli vo vírivke. Jeho koža bude žiariť a isto sa vám za to aj odvďačí. Napríklad aj takým nosením papúč alebo novín ( o tom však až v kapitole o aportovaní ).
  4. Požiadať ešte raz o psychiatrické vyšetrenie ( o to sa pravdepodobne postará rodina ). Ak psychiater opäť potvrdí, že ste zdravý môžete sa pustiť do chovu hrocha a ktohovie možno nadchnete aj pána psychiatra.
  5. Prečítať si túto knihu.

 

Kapitola 5. Aké mu dať meno?

Často sa ma ľudia pýtajú aké meno dať hrochovi. Tu treba povedať, že táto otázka je správna. Vybrať hrochovi meno je totiž obzvlášť dôležité. Najlepšie je mať toto meno vybraté už dopredu. Hroch bez mena sa totiž cíti sám , často prepadá depresiám, ktoré môžu končiť samovraždou. A verte mi nie to pekný pohľad, keď hroch smutne pobehuje po byte a snaží sa jazyk, či chvost strčiť do zásuvky. Vtedy je potrebné vyhľadať odbornú pomoc. Alebo ho už konečne pomenovať.

Veľmi rozšírené je najmä meno Hugo, podľa jednej rozprávky. Toto meno je však pre hrocha dehonestujúce rovnako ako meno Julián, či Klepáč. Hrochovi treba dať meno, ktoré ma charizmu napr. Vlado, Vinetu, alebo Ali Hasan al Ahmed. Podotýkam, že hrochovi, respektíve hrošici nie je dobré dať ženské meno. Neviem prečo, ale ženy to uráža. Je to škoda. Pretože takej hrošici by meno ako Alica, Martinka, či Mirka isto slušalo. Preto je potrebné vymyslieť neutrálne meno ako Sing-sing, či Láska. Po prípade iné meno, ktoré nie je vo vašom okolí až tak frekventované.

 

 

 

 

 

 


1 názor

navážeč
20. 07. 2004
Dát tip
in hroch we trust!

...snad to budes citat co najmenej...

supeeeeeeeer...davam ti t* a esce sem si to chtela hodit do oblibenych ale server nak protestuje...tak priste:*)))))))))))))a muzu se stat zahranicnim clenem Hrochklubu?:*)))))))

...no jasne este ho zalozit a budeme dvaja... ...vdaka...

:*))))))))a mezi oblibenyma ses taky...to si budu cist az mi bude smutno:*))))))))

...tak vdaka...som rad...

Pleja
09. 04. 2004
Dát tip
samsi, je to mnam. davam si Ta k svojim oblubenym autorom. Pri tvojich poviedkach sa dobre bavim. Niekedy mi sice nejaka ta veta zaskripe napr. ta s mirnyx-dyrnyx, ale celkovo mas napady.

...jak myslis ja si na autorske prava nepotrpim ...inak krasna slovakizovana cestina

Binna
15. 08. 2003
Dát tip
samsi,ja vim, co uz s tym... :)

Binna
14. 08. 2003
Dát tip
* ANO. A kde je vic kapitol??? :-0

v príprave vdaka za vsetky kritiky a tipy az som sa cervenal tvoj manzel a kamarat z KE su isto skvely ludia ps ...rozplakat som ta fakt nechcel

Binna
14. 08. 2003
Dát tip
fakt jsem z tech tvych povidek nadsena, jestli dovolis, tak si to aj vytlacim!!! :)

Mair
09. 07. 2003
Dát tip
Nádhera. Co slovo, to Perla. Příští výkend vyrážím na Sever koupit Hrocha. Ano, vidím svou budoucnost v jasných barvách - odkopnu přítele a bude to jen já a hroch. Ach... *

nin
08. 07. 2003
Dát tip
On nepotrebuje loziť po stromoch ako nejaká veverička. :))) skvělý! *

Olina
08. 07. 2003
Dát tip
:))))))))))))) ****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru