Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMatrix Reloaded
Autor
Rena
Trinity utíká před Agentem, vyskakuje z okna mrakodrapu a zahájí palbu salvou kulek z jinak účinných zbraní.
Proti nepříteli ovšem nemá moc šancí a jedna z ran protivníka ji zasáhne do hrudi. V takovém okamžiku se Neo probudí a zjistí, že smrt Trinity je pouhým děsivým snem a nedejbože, snad i vidinou budoucnosti. Pak Morpheus prohlásí svým hlubokým hlasem "Here we go !" (český překlad: "Jdeme na to!" nebo " Tak jsme tu!" mi moc nesedí a tak zůstanu u originálu) a rozjede se trailer na údajně největší trhák všech dob.
Záměrně říkám "údajně", neboť Matrix se stal kultovním a hlavně nejvíce komerčním snímkem tohoto roku především kvůli drahé a monstrózní reklamě. I přes zjevné trikové kvality dvojky, ovšem zdaleka nemůže předčít děj dílu prvního. V některých momentech má člověk pocit, že mu z jakýchsi kosmicky záhadných důvodů není dáno pochopit jednání té či oné postavy a občas se dokonce zdá, že se z Morphea stal, pod vlivem scénáristů, fanatický vůdce vzbouřenců, zatímco v prvním díle působil jako o něco mladší moudrý stařešina. Nevýhodou je i to, že malému srovnání s Matrixem nemůže Matrix Reloaded nijak uniknout také díky bratrům Wachovským, kteří neustále naznačovali, že v dalších dvou pokračováních uvidíme něco, co jsem ještě neviděli. Omyl! Tedy v případě dějové linie jistě. Páni Wachovští snížili svůj TRHÁK jen na další snímek s hrdinou, který zachraňuje lidskou civilizaci před záhubou. A byť je jeho snaha uskutečňována sebezvláštnějšími způsoby, není to nic moc. Možná je to i "díky" rychlé proměně Nea z "Alenky v říši divů" na "Všeználka". Jisté zmatení nelze však této postavě odepřít a náhlá schopnost Nea "vidět do věcí budoucích" naznačuje, že se má náš "Superman" stále co učit. K ostatnímu nemám, co bych dodala. Vzhledem k tomu, že se film začne rozjíždět až v druhé polovině, by se dalo říct i mnoho pochvalného. Například řešení návratu Agenta Smithe mi připadá docela nápadité (třeba je to i z důvodu, že mi Weaving moc neseděl jako Elrond) a závěr, že Sion byl už několikrát zničen stroji, je šokující. Nejhorší je ale skutečnost, že v okamžiku, kdy se konečně bavíte, přehlídka skvělých triků a křesly třesoucí nářez končí.
Ne, nemám nic proti Wachovsky brothers. Matrix miluju a to bezvýhradně, jenže tu teď nemluvím o celé trilogii, ale jen o jedničce. Přesto ovšem dávám Reloaded * * * a půl hvězdičky z pěti. Škoda, když jsem jela do multikina, myslela jsem, že jich bude pět :o((