Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Život podle televize

28. 07. 2003
9
0
2005
Autor
pozorovatel
 

„To byl ale krásný film. Tak romatnický a tak smutný,“ paní Nováková se ještě s dojetím dívá na televizi a sleduje závěrečné titulky.

„Pěkná slátanina to byla. Vždyť to nemělo hlavu ani patu. Člověk by u toho usnul,“ pan Novák otevře další láhev teplého piva.

„To ty bys neskočil mezi lvy a nezachránil mě. Ještě by ses na to díval a dal si jen další lahváč. Že se nestydíš. A dej ty nohy dolů! Bude se večeřet,“ žena odejde do kuchyně a oblékne si zástěru.

„Kdybys je měla stejný jako ta buchta, tak bych i pro tebe skočil a nejen tam,“ muž si pro sebe řekne a zasněně se pousměje. Poté se podívá do kuchyně, kde se ohýbá jeho choť, aby uložila kuře do trouby. Už ho vzrušuje jen, když vaří.

 

Pan Novák je pohodlně uložen v gauči a mlsně si hladí za ta léta už dobře obtloustlé břicho, jak cítí vůni linoucí se z kuchyně. „Ale že si stejně žijeme dobře, co Maruš? No řekni, co nám schází?“ pan Novák velkolepě rozhodí pažemi až jsou jasně viditelné potem slepené chomáču chlupů v jeho podpaždí.

„A kdybys odnesl odpadky, tak by jsme se měli ještě líp,“ paní Nováková přeruší pohodlnost svého muže a jasně mu ukáže, kdo je tady pánem.

„A no jo, furt. Taky všechno zkazíš,“ řekne a ještě potichu dodá: „Bába jedna kyselá“

„Já to slyšela. Nemysli si, že jsem hluchá,“ rychle zareaguje jeho žena.

„Ty taky slyšíš jenom to, co chceš, co?“ pan Novák zabouchne dveře a oblečen pouze v slipech a v mastném tílku se vydá s odpadky ke kontejneru.

 

„Pojď táto. Rychle. Už to začíná,“ manželský pár Nováků je doslova nalepený na televizní obrazovce a každou chvíli se směje obtloustlému baviči z komerční televize.

„To je vůl, co Maruš? A jak z něj leje pot. Že se na něj ty lidi dívaj´,“ aniž by pan Novák spustil zrak z obrazovky, poslepu přikusuje chlebíčky.

A právě když pořad přeruší reklama na prezervativy, obejme František Novák svou životní lásku a do ouška jí zašeptá: „Pamatuješ, jak jsem ti na petříně předčítal z Máchova deníku?“

„Pěknej úchyl to byl a ty taky. A utři si tu hubu. Mám ucho plný paštiky.“

Pan novák si způsobně otře rty do svého tílka a znovu se nakloní ke své ženě. „Neříkej, že se ti to nelíbilo? Co si to dneska zopakovat, když je to jaro? Máchu sice už nemám, ale snad ti budu stačit jen já.“

Paní Nováková se pousměje a souhlasně pohlédne na svého muže. V očích se jim zajikří a svižnými kroky nedočkavosti dojdou až do ložnice.

V televizi pravě začne nový erotický pořad.


Přeno
04. 11. 2004
Dát tip
Dobře napsáno - jak bylo řečeno - ale obsahově nezaujalo. Ovšem pobavilo mě spojení "V očích se jim zajikří"... předpokládám, že to nebyl úmysl, nebo snad ano? :)

pozorovatel
04. 11. 2004
Dát tip
:))))) skvělej překlep, co?:)) ...to budu muset ještě někde použít...

Přeno
04. 11. 2004
Dát tip
Nepochybně. :D To se hodí do ňáký Blbůstky nebo tak něčeho.

pozorovatel
04. 11. 2004
Dát tip
Hodim to do vážné poesie:)))

sicco
31. 10. 2004
Dát tip
„To byl ale krásný film, tak romatnický a tak smutný,“ sleduje paní Nováková s dojetím dívá na televizi závěrečné titulky. Já bych to napsal takhle. Kdysi jsem něco na tohle téma četl, takže zkusím najít link, třeba ti to k něčemu bude

pozorovatel
31. 10. 2004
Dát tip
Zkus najít. Ta věta je dle mého selského rozumu špatně.

Alojs
31. 10. 2004
Dát tip
Už ho vzrušuje jen, když vaří. Skvělá hláška. Jinak mi to hodně připomnělo Slunce, seno a Růžičkovou. Je to dobře napsané, vtipně, ale kdybych ti dal dalšího tipa, bylo by to už nápadný a radši tak učiním u dílek dalších. :-)

pozorovatel
31. 10. 2004
Dát tip
:))))) tak tak

dadik
18. 09. 2004
Dát tip
típek Luki..

pozorovatel
18. 09. 2004
Dát tip
No proto!

Aaria
28. 05. 2004
Dát tip
:-)))Není, co bych dodala

pozorovatel
09. 01. 2004
Dát tip
Konečně. Já něco podobného četl jen jednou. Ale je asi pravda, že je to známý téma. To druhý se mi líbí. Chápu to, ale stejně zase udělám tu samou chybu. Snad to přijde s časem. Díky moc.

Skip
08. 01. 2004
Dát tip
No, já jsem na tohle téma nikde nic nečetl, asi proto, že nejsem velký Písmákovský vyhledávač, takže jsem to četl prvně. Jo, je to dost známé, každému povědomé, prostě mnohde realita, a to spíš smutná, i když, někdo si v takovém způsobu života libuje, vyhovuje mu, nepřijde mu nenormální, tak proč ho v tom nenechat. A co je vlastně normální? Ale to nic, to jen tak myslím "nahlas". Napsáno svižně, ale bacha na to, když popisuješ děj doprovázející přímou větu. Tam ti to dost nejde, alespoň v tomto případě. Příklad: „To byl ale krásný film. Tak romatnický a tak smutný,“ paní Nováková se ještě s dojetím dívá na televizi a sleduje závěrečné titulky. Napsal bych: "To byl ale krásný film. Tak romantický a tak smutný," řekla paní Nováková s dojetím. Nebo: Paní Nováková se ještě s dojetím dívá na televizi a sleduje závěrečné titulky. "To byl ale krásný film. Tak romantický a tak smutný." A tak dále. Jsou různé varianty a ty, které jsi použil, jsou spíš na škodu. Jenže to by s tebou musel někdo probrat spíš osobně, protože takhle to nemusí být tak srozumitelné.

Něco mezi Homolkou, Vysockým/Nohavicou (Dialog u televizoru) a Tele-tele. Napsané pěkně ale jak poznamenal Verbatim, je to téma stokrát omleté a moc si toho k němu nepřidal (teda spíš nic...)

C_ensinka
01. 01. 2004
Dát tip
Fakt pěkný, taky jsem chtěla napsat, proč pořád Maruš, ale už mě Pompejus předběhl. Jméno Novák tu byl asi záměr, co? Iniciál a tečka nepiš, špatně se to čte... Jinak, veselá-smutná realita Tip

Andulka
26. 10. 2003
Dát tip
Tak nevim...bylo to hnusny v tom, ze znam spoustu lidi co takhle doopravdy ziji, nebo jeste hur...ach jo ach jo ach jo... Jinak je to velice dobre napsany, nic tam neni navic...pises lehce, dobre se to cte...pointa tam sedne...:-)*

Andulka
26. 10. 2003
Dát tip
Tak nevim...bylo to hnusny v tom, ze znam spoustu lidi co takhle doopravdy ziji, nebo jeste hur...ach jo ach jo ach jo... Jinak je to velice dobre napsany, nic tam neni navic...pises lehce, dobre se to cte...pointa tam sedne...:-)*

Andulka
26. 10. 2003
Dát tip
Tak nevim...bylo to hnusny v tom, ze znam spoustu lidi co takhle doopravdy ziji, nebo jeste hur...ach jo ach jo ach jo... Jinak je to velice dobre napsany, nic tam neni navic...pises lehce, dobre se to cte...pointa tam sedne...:-)*

:-)*

pozorovatel
04. 08. 2003
Dát tip
Pravda. No, Marie. Ono je to dobrý jméno a mě se moc nechce vymýšlet nové. Vždyť sám Kafka používal jen jméno "K." Mám vždy hrozný problémy s vybíráním jmen a tak si to trochu zjednodušuju. Asi taky začnu používat iniciál a tečku. Pointa mohla být asi lepší.

StvN
03. 08. 2003
Dát tip
Myslim, že se to povedlo. Akorát k pointě bych měl malou výhradu, samozřejmě osobní názor.

Pompejus
03. 08. 2003
Dát tip
No, realita jako vystřižená, je to pravdivý až moc. Ne že by to byla chyba, to ne, jen si tak někdy říkám než takhle talk radši nijak. Život u telky je nudnej a člověk by měl stále hledat novinky okol sebe, aby mu živod nevzešednivěl. Jen někomu se to daří. Ještě otázka, proč furt jméno mrie? Sorry, jestli ti to vadí, ale tak trochu mi připadá, že by různorodost jmen u postav nebyla na škodu....

pozorovatel
29. 07. 2003
Dát tip
Já prostě tu televizi miluju, ale je fakt, že jí občas ani nemůžu vidět.

Verbatim
29. 07. 2003
Dát tip
Talent. Jeden z mála zde. Téma stokrát omleté. T.

pozorovatel
29. 07. 2003
Dát tip
Talent? Jééééé Já bych ale stejně řekl, že jich tu je ještě hodně. Díky.

Binna
29. 07. 2003
Dát tip
xe, libi. :))**

fungus2
28. 07. 2003
Dát tip
Výborné!! Pěkně napsané. Tak to mnohde podobně chodí. TIP

Kolben
28. 07. 2003
Dát tip
Jakobych to odněkud znal, teda ne tu povídku, spíš pointu. Ťal si do živýho, lidi už jsou na tý bedně skutečně závislí. Bezva.. Tip :-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru