Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se\"Nech sa páči\"
Autor
Aššurballit
"Nech sa páči"
Stál som tam a pozoroval ten výjav. Na tvári som vykúzlil tupý úsmev. Akoby som vstúpil do iného sveta.
V podchode tam s
edí partia punkerov. Stretávam ich každý deň. Nežobrú. Len tam sedia a popíjajú. Okolo nich pobehuje pes.Dve malé štence v debničke na ovocie. Túlia sa k sebe. Je zima. Čoskoro si ich určite niekto kúpi.
Mladá bezdomovkyňa. Poznám ju z videnia. Stojí tam. Predáva Nota Bene (časopis pre bezdomovcov, aby nemuseli žobrať). A rytmicky prerušuje tóny huslí "Nech sa páči". Podaktorí sa obzrú. Nikto sa nezastavuje.
Starý cigán v otrhanom kabáte, ďalej hrá svoju smutnú pieseň. Usmieva sa. Akoby mu nič nechýbalo. Nedokážem to pochopiť. Ako môže byť tak šťastný?
Vyhrabem pár drobných a hodím mu ich do puzdra na husle. Len pohľadom naznačí "Ďakujem". A ďalej vyludzuje tie neskutočne skutočné tóny. Tóny na hranici absolútneho šťastia a smútku.
Odchádzam. Zvuk jeho huslí postupne zaniká, až napokon nepočuť nič. Len autá, ľudí a električky.