Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Potůček

26. 05. 2009
10
90
3774
Autor
Monty jack

Omlouvám se předem za gramatické chyby!

 

 

Potůček

Zurčí potok potají,

plny smíchu oblázky klopítají.

To střep, tu krev!

 

Dítko křičí,

krev se line

diamantová voda krví rudne

co se stalo, každý ví,

dělají, že nevidí!

 

Dítko pláče, usedá,

Svěží voda tělu teplo ukrádá.

Chřadne....

 

Líná voda nese dítko,

je to konec podívání,

bez tleskání!

 

Konec bytí, života jeho...

Propastí však našeho!


90 názorů

Rajmund
01. 08. 2009
Dát tip
I takto si může fortelný básník odpočinouti.

reinka
31. 07. 2009
Dát tip
Proboha, kde ses to rekreoval? :o))))))))))

Toscana
31. 07. 2009
Dát tip
Ne každému autorovi se poštěstí, aby jeho dílo (či část z něj) zlidovělo - pročež upřímné blahopřání!!! :o))

raja
31. 07. 2009
Dát tip
!:D

jejdavilda
30. 07. 2009
Dát tip
Musím přiznat, že dílo se stalo klasickým. na dovolené se často ozývalo - to střep, tu krev. Děkuji autrovi, že jsem spoznal novou hlášku

Jsem rád, žes realistou. Jako já. Neprokouknuv situaci, nikdy bych takovou dámskou přirozeninu jako výše nenapsal....

Ale pochopil Marvine, pochopil. Utěšovat se, že se to nevymkne, je pošetilé. VŽDYCKY SE TO VYMKNE. Takže je zbytečný si něco nalhávat.

raja
08. 07. 2009
Dát tip
to je detail:)

Ó
08. 07. 2009
Dát tip
...já jsem ve Lvu...a biji okolo sebe...hodně a rád...

moorgaan
08. 07. 2009
Dát tip
Marvine ...vim,ze v tom je recese,a vubec to nemyslim spatne, jen jsme chtel tady pod dilem rici svuj nazor-mozna jsem ho spatne reprodukoval, ale fakt si nemyslim, ze je to stupidni:-)))

Ó
08. 07. 2009
Dát tip
...já se omlouvám...pokud se mi kritika nepovedla...ale vzpoměl jsem si na rozbor básně...v...."Marečku podejte mi pero"...neumím totiž vůbec kritizovat...

moorgaan
08. 07. 2009
Dát tip
Monty..vubec to neni tak spatny, jak se z kritik a nominace na Stupida zda - nenech se zmast!...kontoloval jsem si tve info- Sitka skutecne existuje!.. urcite jsi to psal vazne a mozna jsi chtel do toho dat neco co zaujme jinak nez obvykle, nevim...kdybys tam nemel ty gramaticke chyby, tak to tak blbe nevypada - mozna jsi druhym k smichu, mne ne - je to treba naivni, mozna je to zamer, nevim - ale myslenka je dobra! urcite tu jsou daleko horsi a horsi dila !

joylis
08. 07. 2009
Dát tip
lepší než Erbenův Vodník :DDD *

Ó
08. 07. 2009
Dát tip
...autor přirovnává svou báseň k dítěti...je skromný a bojí se kritiky...bojí se za svoji báseň...bojí se, že její život bude těžký a krátký...bojí se, že ji odnese voda....že na ni lidé zapomenou...a současně se bojí za sebe...že zneuznalý bude trpět....pomýšlí dokonce na sebevraždu.../skokem do propasti/...

Episkopálně fundamentální a přitom lehce umprdentální. Kalibrantistické dávkování temna a netemna v apostrofovaně kongeniálním převrativém belhu....prostě jev jevoucí v písmácké hlušině. Je dobře, že byl vykután. Smím i já přidat nesmělý tip?

Episkopálně fundamentální a přitom lehce umprdentální. Kalibrantistické dávkování temna a netemna v apostrofovaně kongeniálním převrativém belhu....prostě jev jevoucí v písmácké hlušině. Je dobře, že byl vykután. Smím i já přidat nesmělý tip?

Poklona hluboká. P

raja
02. 07. 2009
Dát tip
anebo Toscány, to je jakoby byl můj:D

raja
02. 07. 2009
Dát tip
potůček je můj, myslím. A z toho důvodu jej navrhuji na pyjedestal...pyjedestal za červen vot:)) A pryč už s čokoládou, začíná se roztýkat v tom vedru:)

asi budu za blbce, ale neříká se správně metanfora? Nebo dokonce metamorfora?

Toscana
26. 06. 2009
Dát tip
halldasena :o)))))))))))))

Prosecký
11. 06. 2009
Dát tip
Určitě to není špatně, Monty. měl jsi k tomu důvody. Obsah je originální.

Monty jack
10. 06. 2009
Dát tip
Upřímě řečeno pražské potoky neznám, já si představil šternberský, Sitka se jmenuje. Porušení je záěrné, chtěl jsem to docílit nerytmizace a kostrbatosti. Je to špatně?

Prosecký
10. 06. 2009
Dát tip
Klopýtají se píše s tvrdým y. Porušení rytmu ej záměr? Jak hluboký byl ten potok, že na něm mrtvolka mohla plavat? Představil jsem si největší pražský vodopád v Kunratickém lese.

kunka
03. 06. 2009
Dát tip
Uf,dielo ktoré drží čitateľa od začiatku v napätí, teda hlavne nás neplavcov. Na vlnách dramatických veršov, sa do popredia tlačí myšlienka, že voda je od detstva nepriateľom človeka a treba sa jej vyhýbať. Pukavec.

Rajmund
31. 05. 2009
Dát tip
Jo,

rajmunde, můžeme si ten komentář dát do hlavičky klubu?

Rajmund
31. 05. 2009
Dát tip
Stupid liga zde na Písmáku chyběla. Konečně byla zaplněna mezera mezi recesí a blbostí.

Toscana
29. 05. 2009
Dát tip
Omluva za opakované užití slova "patrně" - jako matka jsem z toho per plex.

Toscana
29. 05. 2009
Dát tip
Poněkud jsem opomněla vyzdvihnout fakt, že autor mj. zmiňuje i hrubý cynismus těch, co raději nevidí (přestože vědí), že u potoční vody zborcené krví usedne dítko a pláče. Patrně pak udeřil prudký déšť, potok se rozvodnil a pláčem uchřadlé dítko vzala voda s sebou kamsi v dál, patrně do zmíněné propasti. (Šlo patrně ne až tolik o potok, jako spíš o řeku Punkvu). Jak už jsem zmínila, je to skutečně surrealismus ve své ryzí podobě. Sem se ještě budu vracet, možná objevím ještě další skrytá sdělení autora. Alešovi za výběr potlesk!!

zařazuji do Výběru našeho klubu...:o)

Toscana
28. 05. 2009
Dát tip
Monty Jacku, v tobě vysloveně hárají syrová dramata o tyranském potoku, kde nelze jinak, než brodit se po zadel v krvi. Surrealismus je zde dotažen až do jeho nejhlubších podob přes necitelné oblázky, které rvou dítkům maso z pat. Hluboce se skláním před dílem hodným mistra - tohle by zasloužilo rovnou několik pukavců, leč vhodit sem mohu pouze jeden, což činím.

jejdavilda
27. 05. 2009
Dát tip
Připojuji se s kladným hodnocebím dílka k VT. Text svou dramatičností a naléhavosti apeluje na -člověčenství- a lze jej směle přirovnat k Balade o potratěném děckovi

raja
27. 05. 2009
Dát tip
uji

raja
27. 05. 2009
Dát tip
na tvou kritiku, předsedo. taktéž uděliji pukavec.

raja
27. 05. 2009
Dát tip
upřesni, tip typu pukavec, či tip typu tipu?

reinka
27. 05. 2009
Dát tip
teda voči... ( dovolím si dát týýýýpek )

raja
27. 05. 2009
Dát tip
ježkovy oči!:D

raja
27. 05. 2009
Dát tip
předsedo! Chytej!:)

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Kam chodíš na ten trik s TV...

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Kam chodíš na ten trik s TV...

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Kam chodíš na ten trik s TV...

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Kam chodíš na ten trik s TV...

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Kam chodíš na ten trik s TV...

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Aaa malé nedorozumění, to co platilo s to kontrastem reality to patřilo pro Pagana s jeho vyrokem, že by se hodil název místo Potůček jeho. Tak klid. Dík

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Dobrý, dobrý. Kde na to chodíš?

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Dobrý, dobrý. Kde na to chodíš?

Rajmund
26. 05. 2009
Dát tip
Podruhý dávej pozor a nepiš pod lavicí voloviny!

čučenka
26. 05. 2009
Dát tip
vodtamtaď ne, tam by to s tím dítětem dopadlo nejspíš ještě hůře :-)

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
Jo možná máš pravdu, ale předělávat to nebudu, vystihuje to podle mého kontrast tvrdé reality:-)

čučenka
26. 05. 2009
Dát tip
Dítě šlápne na střep a vykrvácí, bo nikdo z lidí mu nepomůže. Kde to žiješ?

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
V té básni jde o lhostejnost, že když se něco stane lidi čumí jak se jiný brodí v krvi a štrádují si to dál bez citu... o to tam šlo:-)

čučenka
26. 05. 2009
Dát tip
je to úžasné... :-D

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
To je tak těžké pochopit myšlenku obsahu textu?

čučenka
26. 05. 2009
Dát tip
děti nešlapejte do vody, když nemáte botičky?

Monty jack
26. 05. 2009
Dát tip
To je tak těžké pochopit myšlenku obsahu textu?

čučenka
26. 05. 2009
Dát tip
a co tím chtěl básník říci?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru