Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Běh (mého) času

03. 10. 2009
29
59
3648
Autor
avox

Takto ležela v šuplíčku, jen název chyběl - díky, Diano :-)

S jarem se vzbouzím,
s létem kvetu,
s podzimem zlatím
stromům listí

a zimy se ptám,
jak mám čísti
ve sněhu stopy ptačí.

Hlavně ne spát,
jen dřímat stačí,
až do jara....

Na jaře opět
zvěstuji světu,
že ještě žiji,

že vnímám jeho
letitou krásu
a poezii

Jediný pocit
co nekonejší,
že zas o něco
pomalejší...

59 názorů

avox
20. 03. 2012
Dát tip
Vyhrál bys, nenaučila... ale netrvá na tom, abych běhala s ní :-))

Kočkodan
18. 03. 2012
Dát tip
Skoro bych se vsadil, ze kokricku jsi pomalu chodit nenaucila. :-)

avox
15. 10. 2009
Dát tip
Je to napsáno tak, jak to je a ne proto, "aby se to vešlo", ale protože tak jsem to chtěla. Je to běh mého času, čili věc poněkud osobní, proto je i poplatný mému pohledu na svět. Ty bys to napsal jinak, nic ti nebrání, bude to běh tvého času. Proto jsem zmínila rozdílný úhel pohledu - není dán jen věkem autora, ale i prostředím, podmínkami v nichž žije, proto jsem použila výraz "generační". Tvé domněnky ti neberu, (i své vlastní se snažím nahrazovat věděním) :-))

Vnitřně chápu smysl souvětí, ale nesedí mi, jak je to napsané - "zas o něco pomalejší" - "kdo je" (autor, nebo snad onen pocit?) a "co je" (je pomalejší?)? Chybí mi tam alespoň sloveso. Třeba jako "že jsem zas o něco pomalejší", nebo "že rok bude zas o něco pomalejší". A jestli je to takhle napsané z hlediska rytmu (aby se to "vešlo"), tak to neberu. Jo a ještě něco - dílko nečtu v kontextu autorovy osoby - domnívám se, že poezie musí umět být na autorovi nezávislá.

avox
15. 10. 2009
Dát tip
No jo, milý Dane, a já zase doufám, že se dočkám ještě třetího a možná ještě kdoví... To hořké, nezodpovězené, pochopíš časem. Myslím, ačkoli na své stránce věk neuvádíš, že zde jde prostě o generační, ne-li větší, rozdíl v úhlu pohledu. Přeji ti, abys ještě dlouho nechápal :-)) Diano, díky :-)

Diana
15. 10. 2009
Dát tip
Jediný pocit co nekonejší, že zas o něco pomalejší... Tak na tohle si, Dane, vzpomeneš. I ty budeš jednou každým rokem pomalejší ;-)

Po pátém čtení mám jasno - nepouštěl bych se do druhého jara. Běhu času bych vymezil rok jediný. Jistě jde o věc názoru - ale druhá polovina je slabší. Nenechává doznít v srdci příjemnou únavu ospalosti plynoucí z řádků na konci třetí sloky (kde bych dílo ukončil já), ale žene se dál. Pak už je po všem. A na jazyku zůstává jen hořká chuť nezodpovězeného, cože znamená ono: "že zas o něco pomalejší..." Co je pomalejší? I přesto dávám tip. Za první tři sloky, za jejich příjemně rozhozené rýmové schéma. A za schopnost dílka vyvolat zájem a zaobírat se jím. To mi přijde jako možná nejdůležitější přednost díla...

tak se tedy těším:)

avox
09. 10. 2009
Dát tip
díky, píši o obyčejných věcech, obyčejnými slovy, jinak neumím :-))

Sršáň
09. 10. 2009
Dát tip
pro mě svěží a pochopitelné, nejsem zastáncem super skrytých významů. dva lidi se nejsou schopni domluvit normálním mluveným slovem a pak někdo něco napíše a rozumí tomu jen autor. ideální by byla poezie faktu v číslech, ale tady tip

avox
09. 10. 2009
Dát tip
ale copak... přestavuješ barák? o jednom takovém datlovi už jsem psala :-)) a z trablů zamilovaných básníků vznikají nejlepší díla, tak se těš, ne?

avox rozmilá ,nejen alergie je bolavou patou této doby....i když víc než alergie, mě z jara trápí datel tlukoucí do betonu...jooo a trable zamilovaného, nadějného básníka...ach jo

avox
08. 10. 2009
Dát tip
i kuš, kytičko horská, dlouho ses neukázal, kde ses toulal a co ty víš o alergii? To za mých mladých let nebývalo, nanejvýš senná rýma :-))

my alergici ožíváme právě v tento čas...čím víc pupenů namrzne tím líp)*

avox
08. 10. 2009
Dát tip
:-) dík za nakouknutí, i když nemluvíš :-))


avox
08. 10. 2009
Dát tip
v zimě? přes všechnu krásu, je to čas depresí z krátkého dne... dík

Adamova Eva
08. 10. 2009
Dát tip
tak hurá do dřímání, v tom se tvoří nejkrásnější verše *O)

avox
07. 10. 2009
Dát tip
dík za návštěvu :-))

Robinia
07. 10. 2009
Dát tip
jééééééééééé, pěkňoučké

avox
06. 10. 2009
Dát tip
jsem ráda, díky :-)

oleandr
06. 10. 2009
Dát tip
líbí moc

avox
06. 10. 2009
Dát tip
ano, už se to řeší... budu mít kokřičku a naučím ji chodit pomalu... :-))

guy
06. 10. 2009
Dát tip
s časem nezávodit, poslat ho k vodě a najít si pomalejšího soupeře, s kterým se dá občas vyhrávat .. :-)

avox
06. 10. 2009
Dát tip
moje vánoce jsou když začnu péct... to si vychutnávám (a ochutnávám, co vyndám z trouby), ale svátky samé, staly se komerční záležitostí a tím pro mne ztrácejí kouzlo... kam se vrtnš, reklama na dárky nebo asi čtyři koledy furt dokola... televize, rozhlas, časopisy, márkety... člověk má strach otevřít krabičku olejovek, aby se náhodou neozvala nějaká vánoční reklama i odtud... ůůůůůůů! :-))

Hesiona
06. 10. 2009
Dát tip
Jéje, já bych si tak přála celou zimu prospat! Hlavně vánoce! :o)))

Bíša
05. 10. 2009
Dát tip
Tip.

avox
05. 10. 2009
Dát tip
Dík, Jiří, za tu chválu, ozvěnou ji vracím, vždyť ty víš, že často jsi mou inspirací... :-))

nostalgik
05. 10. 2009
Dát tip
.. se všemi jeho strastmi líbí se mi svět a tvoje básně :-)

avox
05. 10. 2009
Dát tip
každému dány jeho vlastní oči a po svém vnímá jak s ním život točí. každému co jeho jest... a když zlý osud zas nastaví pěst přece mu řeknu - díky osude já vím že lepší už to nebude... a nevezmu svá slova zpět vždyť dokud žiji líbí se mi svět :-))

nostalgik
05. 10. 2009
Dát tip
artróza v kolenou, loupání v zádech kolem svět ulic, pln ostrých hran, na jaře pyl, žár léta vzal nádech podzimem vláčen, mlhou přikrýván, zima, jak dáno v staletých řádech klopýtá se mnou do neznámých bran ***

avox
05. 10. 2009
Dát tip
ležela v šupleti od letošního jara, co když už se příštího nedočkám? :-))

jejdavilda
04. 10. 2009
Dát tip
dej pokoj s jarem, ješt+ nebyl ježíííšééék

avox
04. 10. 2009
Dát tip
nemusíš, vždyť je to pro radost a té není nikdy dost :-))

Diana
04. 10. 2009
Dát tip
Už dám pokoj ;-)

avox
04. 10. 2009
Dát tip
ano prosím, taky občas velkého učitele cituji :-)) a díky všem, kterým jsem dosud nepoděkovala, Dianě už potřetí... :-)

*** všeliké kvaltování toliko...však to znáš :o)

Ó
04. 10. 2009
Dát tip
...jaro je jaro...

Diana
04. 10. 2009
Dát tip
Kam taky spěchat, že? Múza ti v běhu nedá pusu! Krása se sotva ukáže člověku za poklusu - a jak chceš přečíst stopy ptačí? Pomalu pohybuj se radši :-).

PST
04. 10. 2009
Dát tip
pravdivé a hezké...*

avox
04. 10. 2009
Dát tip
předpokládám...

avox
04. 10. 2009
Dát tip
kup si brejle, já jich mám několik... a možná se i poučím, od ptáčků... :))

avox
03. 10. 2009
Dát tip
Tam kde jsi ji chválila, byl konec účelově pozměněn... ale děkuji za nápovědu k názvu :-))

Diana
03. 10. 2009
Dát tip
Já už ji jednou pochválila, ale posílám ještě *t* :-)

avox
03. 10. 2009
Dát tip
Květoň: Techniku koupíš novou... já bych musela leda do Kolovče do mlýna :-) tady ani není co sekat, jak je sucho, i studna už odmítá vydat vodičku mému kohoutkovi na zahradní hadici ... :-( Marlav, dík, jsem ráda, že se líbí :-)

Marlav
03. 10. 2009
Dát tip
opravdu pro radost***

Zrovna jsem posekal trávník. Taky jsem čím dál pomalejší. To je technikou.

avox
03. 10. 2009
Dát tip
reinka: ne, ne, v malinko jiné podobě je v diskusi k předchozí říkance :-)

reinka
03. 10. 2009
Dát tip
a já se právě vzbudila :o))))))))))))))) ( po noční teda! ) avox, někde jsem už tuhle tvojí básničku četla! Tys to smazala? Je moc hezká*

Impresse
03. 10. 2009
Dát tip
:-))) tak to je hezký! Písmák místo oběda

avox
03. 10. 2009
Dát tip
díky, taky máte písmáka k odpolední kávě? já jo :-))

Impresse
03. 10. 2009
Dát tip
*pěkná

Perla Sch.
03. 10. 2009
Dát tip
To se mi líbí, hezké, takové duši hladící

Ferry
03. 10. 2009
Dát tip
Jé, ta je i co do formy velmi zdařilá. A jak mi rozhýbala emoce ! Dík. :) t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru