Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kvůli mně nevstávej

20. 11. 2016
10
19
1426

Jeli jsme s dcerou Metrem. Jezdívám sama poměrně často, ale nyní jsem jí dělala asistentku při inventarizaci stromů v jednom parku.

Nebylo moc plno, ale sednout nebylo kde. I malý, tak devítiletý hoch pěkně pevně seděl, aby náhodou neupadl. 

Přistoupila s námi i stará paní, ale ten chlapec se ani nehnul. Že nepustil mne, to je mi jedno, mám pak pocit, že vypadám zachovale.

Povídám nahlas: "Škoda, že tě chlapče nenapadne tu starou paní pustit sednout." Nic se nedělo.

Metro zastavuje, lidé se zvedají a paní usedá naproti.

Také kluk se zvedne a koukne na mne.

Nedalo mi to a říkám. " Kvůli mně vstávat nemusíš."

Němý nebyl: "Já stejně vystupuju." 

Přidružil se k mladý rodičům, kteří dřepěli vedle a vysoupili.

Pozitivně vidím to, že byl ochoten se mnou komunikovat.  

Dcera se smála.

 

 


19 názorů

Lakrov
08. 12. 2016
Dát tip

Ti, kdož vyrůstali v atmosféře zakopávání onoho psa, si něco takového  nepřipouští, ba dokonce možná, že to zatím ani nevidí. Jejich čas pro  (nejspíš marné) zviditelňování takového podnětu přijde teprve až přijde  jejich čas :-)  


Také je možnost vyslat podnět o generaci dál. Tedy rodičům. Tam se před lety zakopal smradlavý pes. :-(


Lakrov
07. 12. 2016
Dát tip

Po celou dobu to působí jako stížnost typu "to máme mládež",  závěrečná zmínka o ocenění ochoty komunikovat a pohledu jiného přislušníka  "té" generace, vlastního potomka, ovšem posouvá teěžiště té miniatury  až na úroveň společenského dramatu, vedeného mírně satirickým tónem.  


I to je možné. Díky.


Kolobajda
05. 12. 2016
Dát tip

Tvá miniatura prozaická je spíše fejeton o pozitivní komunikaci...   : -))  /**


U nás to bývalo znamení úcty ke stáří. Zatím ráda postojím. :-)))


Lnice
21. 11. 2016
Dát tip
Ve Švédsku je to neslušné, pouštět sednout starší, naznačíš tím, jak staře ho vnímáš...kam se ten svět točí?...

Já bych tě pustila sednout. :-)


Čudla
21. 11. 2016
Dát tip

Zažil jsem něco podobného. Bohužel. /*


Dnešní děti jsou bezprostřednější.


Kočkodan
20. 11. 2016
Dát tip
Já musím u toho chlapce – vzhledem k odhadovanému stáří – obdivovat jeho silně nadprůměrnou rétorickou vyzrálost.

Gora
20. 11. 2016
Dát tip

Všeho do času:-)


To já si zase klidně sednu, zvláště pokud mi místo uvolní šarmantní muž. :-)


jsou i takové, co by se urazily, že je někdo pustí sednout...:o)


Nojo......:-)... jasně.....vtomtoje ...............


Je to jasné. Protože jsme stále mladé. :-)))


také jednou bude starý...i jeho rodiče......tak ať jim to  jiný malý kluk oplatí....P.S.   mě také ještě nepouštějí sednout.....teď abych hloubala...... po přečtení tvého....proč..... :-))))))))))).....................*/***


Na to byl malý, ale mohla bych mu dát nenápadně štulec nebo nastavit nohu. 


agáta5
20. 11. 2016
Dát tip

hihi, buď ráda, že tě neposlal kamsi :)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru