Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Knoflík

04. 03. 2017
10
10
1839
Autor
bixley

Pohádka,která má dětem ukázat, že slova mohou mít různé významy.

Terezka nosila krásný oranžový huňatý svetr se třemi velkými knoflíky. Každý z knoflíků si spokojeně hajal ve své knoflíkové dírce a dohlížel na to, aby Terezce nebyla zima.

Taky prostřední knoflík si ve své dírce lebedil  a vždy rád zalezl do příjemné vlny. Jednou se ale stalo, že nit, kterou byl přišitý, začala postupně povolovat a on už se do své prostřední dírky nemohl dostat. Nitka byla pořád delší a delší a on byl čím dál od své knoflíkové dírky. Byl z toho moc smutný. Až se to jednoho dne stalo. Bum - knoflík upadl z nitky na koberec v Terezčině pokoji.

Kde je jeho nitka? Kde je jeho dírka? Připadal si hrozně opuštěný a usedavě se rozplakal.

Hned k němu přiběhly Terezčiny panenky a plyšoví medvídci a ptali se ho, co se mu stalo a proč tak pláče.

„Já nemám Terezčin svetřík!“  naříkal knoflík.

„Tak my ti ho najdeme,“ nabídla se hned jedna z panenek se světlými vlásky a kostkovanými šatičkami, které Terezka říkala Amálka.

Všechny panenky a medvídkové se dali do hledání, ale oranžový svetřík najít nemohli. Nevěděli, že ho Terezčina maminka odnesla do koupelny vyprat.

Knoflík byl stále smutnější. Mezitím se v pokoji setmělo a nikdo stále nepřicházel.

Knoflík už začal usínat, když vtom uslyšel maminčin hlas:

„Tak Terezko, zmáčkni knoflík a rozsviť.“

„Rozsvítit? Ale to já neumím!“ rozplakal se znovu knoflík, který tomu nerozumněl.

Najednou se v pokoji rozsvítilo světlo a přiběhla k němu jeho milá Terezka. Vzala ho do rukou a pohladila: „Ale knoflíčku, neboj se, nemusíš svítit. Maminka tím myslela vypínač, víš?“ Potom šla za maminkou. „Mamí, podívej, upadl mi knoflík!“

Maminka se usmála, knoflík znovu přišila a ten si zase spokojeně zalezl do své dírky a usnul.


10 názorů

Benetka
před 8 měsíci
Dát tip

Škoda že život není pohádka......


bixley
15. 08. 2022
Dát tip

zeandrichu, díky za tip.


bixley
09. 04. 2021
Dát tip

jamardi, tak by to mělo v pohádkách být. princ Jiřík ve Zlatovlásce pomáhá zvířátkům a ona zase jemu...


Jamardi
05. 04. 2021
Dát tip

Mě hlavně zaujala ochota a všímavost všech zúčastněných. :)


bixley
04. 05. 2018
Dát tip

Vidíš, Kočkodane, k čemu jsou pohádky dobré. :-)


Kočkodan
04. 05. 2018
Dát tip
Tys mi ted pripomnela, ze mi u bledemodré kosile chybí knoflík. Tak si dávám závazek, ze ho nejpozdeji do nedele prisiju.

bixley
27. 02. 2018
Dát tip

Vidíš, to dobrou noc by se na konec hodilo. Díky. 


zzlatý
27. 02. 2018
Dát tip

Dobrou noc... hezké, Tip


bixley
07. 03. 2017
Dát tip

Díky.


Lakrov
07. 03. 2017
Dát tip

Milá. Trocha napětí následovaného uklidněním na konci. Taková "usínací".  Tip.  


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru