Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Evičkin denník 2

13. 02. 2018
0
2
144
Autor
Julian23459

Najlepšie scenáre prináša sám život. Ani jedna z daných postáv nie je vymyslená a všetko v tejto poviedke sa stalo, iba mená sú zmenené, aby skutočná identita hlavných hrdinov ostala utajená. Ale možno v daných postavách nájdete

 

  

     Evička ponorená do myšlienok udalostí posledných dní ani nezbadala a už stála pred ambulanciou. Pošmátrala v kabelke, vylovila zväzok kľúčov,  rýchlo odomkla a vstúpila. 

      Starý doktor, šedivý, štíhly, vysoký, ale už vekom vetchý tam už sedel. Prvé čo jej udrelo do hlavy bol strašný smrad. Ambulancia bola pomerne malá a jej súčasťou bol aj záchod ktorý nemal ovetrávanie, síce bol jeden záchod na chodbe par metrov pred ambulanciou ale tak ďaleko sa doktorovi šliapať nechcelo, lebo bol dôchodca a tlačila ho sedemdesiatka a keďže mál záchod pod nosom tak po rannej káve mu zaškriekalo v črevách a s radosťou sadol na porcelánový trón, stolica pustila okamžite a rozprskla sa po celej miske. Pán doktor si vytrel zadok a spláchol a nevenoval detailom misky zvýšenú pozornosť,  otvoril dvere ani nezavrel poriadne za sebou a so smradom tiahnucim sa za ním a s pocitom dobre vykonaného diela si spokojne sadol za ordinačný stôl.

      Hnev vstúpil do Evičky, zo smradu ju štípali až oči. Vrhla sa k oknu a dokorán ho otvorila. Čerstvý zimný vzduch len pomaly odnášal smradľavý mrak do vonkajšieho prostredia. Zobliekla si kabát a keďže smrad na záchode ostal stáť, musela sa podujať ísť ho skontrolovať. Striasla sa odporom, natiahla si rukavice, na ústa si dala rúško a zúrivo kartáčom očistila znečistenú misu. Žalúdok jej tri krát prevrátilo a vedela, že dnes bude zasa bez obeda. Špindír, doktorské prasa, ani ruky si neumyje ani raz za cely deň ani uniformu oprať si nevezme všetko tú smrdí ako tento hajzel,  preletelo jej hlavou. Keď vyliezla z toalety, chcela si dať šálku kávy. Od doktorovej neumytej šálky zhnusene odvrátila zrak. Kým uvarila kávu, doktor zatvoril okno ešte nedovetranej ambulancie a spokojne išiel fajčiť. Priniesol zo sebou nepríjemný pach nikotínu.

        Doktor sa tváril, akoby sa nič nestalo a s pokojom začal dialóg.Ako ste sa vyspali Evička? Aký ste mali víkend? Predstavte si, s manželkou sme boli v sobotu v divadle. Vrele Vám doporučujem  predstavenie Skrotenie zlej ženy, Diana Morrová bola fantastická a ozaj Evička, kam pôjdete lyžovať? Keď najbližšie teraz pôjdete nevynechajte Tirolsko Achensee . Je tam aj fantastická levanduľová sauna a pýtajte si maséra Ralfa Schredera, to je úžasný odborník. Síce pol hodinka stoji 50 euro, ale fakt to sa oplatí. A kamže sa chystáte na ples? My sme toho roku boli len dvakrát, manželke sa už nechce nejako s ľuďmi otravovať.

      Evička si pomyslela  smrdíš, máš 4 krát toľko ako ja plus dôchodok k tomu a ideš ma tu poučovať, hladný sýtemu neverí už nevydržala a nahnevane odsekla,  pán doktor za 700 euro môžem ísť na predstavenie do našej krčmy ktorá sa volá u Zvera!!!  Tam môžem vidieť predstavenia miestnych opilcov a lyžovať sa môžem na dvore.  Plesať nad tým výjavom môže akurát z okna nechápavo hľadiaci sused.  Doktor sa zamyslel a zahľadel sa do počítača. Vo vzduchu bolo neviditeľné napätie a ani Evičke ani pánovi doktorovi nebolo do reči. Len sem tam doktorove zákerné tiché uprdnutie opäť smradom zamorilo ambulancie.  


2 názory

Lakrov
10. 04. 2018
Dát tip

 Od začátku (aniž znám název a jméno autora) mám dojem, že čtu epizodu  z nějakého seriálu... což se po dočtení potvrzuje. Uvidíme, kam se bude  dějová linie ubírat. Zatím je toho málo na posuzování.  


Gora
13. 02. 2018
Dát tip

Druhý díl mi nevoní.

Takovéto zápisky si může Evička napsat opravdu do deníčku, ale jen pro sebe, myslím, že to jiným čtenářům nic nedá. Škoda, že plýtváš časem na takovéto epizody...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru