Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vlakem

Výběr: atkij
06. 11. 2018
22
10
728
Autor
egil

Světlo je tu vybíravé. Pouze tma je všežravá.

Nádraží. Peróny
ve skalním městě. Vodopád
mimo provoz z akutního nedostatku vody! Pátý pád
vysychá hluboko v pramenech – mnozí
křičí tu v puklinách. Oči, rty, pohyby, průhledy:
v masivu nic nebo studení bozi.
 
 
 
Děsí mě znuděné čekárny.
Proto snad –
dost už slov. V tunelu
chutnáme nejlépe načerno.
Jízdenka zhmotní se
teprve cestou.
 
 
 
 

10 názorů

Rajmund
09. 02. 2019
Dát tip

Hear My Train A Comin¨- v  Česku jinak bývalá cesta do sraček- bravo!


Musaši
07. 11. 2018
Dát tip

Tip za druhou . Vždycky je lepší svištět si to rychlíkem černým tunelem a trochu se možná i bát , než se nudit v nablýskané čekárně , kde paní v amplionu znova a znova zvyšuje zpoždění .

A myslím ,že se teprve v tunelu zhmotní nejen jízdenka , ale i její cena .


Norsko 1
06. 11. 2018
Dát tip

Takové geologické. Metodicky postupuješ od vrstvy k vrstvě, ale jestli tomuto někdo rozumí, tak já jsem pana orleánská. Lidi přeceňovati, úspěch nemíti


Whitesnake
06. 11. 2018
Dát tip

Druhá nestojí na řeč, báseň ni komentář, leč vrátím se k ní - a rád.

První part báječný, když si odmyslím to okázalé "ve skalním městě" - které neuměle (pro mne, prosím!) odkazuje na Hřensko a další coloradská údolí.

Ovšem "pátý pád" (já čtu ´lij se´, ´padej´, ńeboj se čerta nic´ popřípadě ´vodopádej!´!) nakopne tuto miniaturu k nádherným odstínům emocionality - navíc drženou na uzdě, jak se sluší a patří... takto jsem četl. A "studené bohy" vynechávám, protože zde autor touží po pointě a nedaří se, snaží se, ale na nic lepšího nepřišel a tohle mu stačí. Proč by ne? Je mně to rozčiluje, pět veršů na solar a polovina zbytku zbytečně - zbytková.

Druhý part je exhibionismus nejhrubšího zrna - proč to "nejlépe"? To je snad navíc, ne? Neboli v tomto případě " v masivu nic" - to byl dal jako leitmotiv

a zhmotněná jízdenka "along the way" - paráda!

Autor se zmítá (ovšem ve stylisticky filigránské disciplíně miniaturní, civilní pocitovky) mezi touhou elegantně vypsat civilní pocit a strachem, aby nebyl pro smích. Proto snaha o jakési poslání, které nutí čtenářům - "takhle jsem to myslel, takhle a - jinak ne". V horším případě rád rezignuje a svůj dojem z básně (určitě si ji třikrát přečetl, než publikoval - na rozdíl od vás ´téměř´všech) odlehčí oním : "Ať si každý čte a vybírá, co jemu jest, co jemu záhodno, co jemu libě zní..."

V tomto případě je to málo. Za alibismus (této konkrétní tvorby) TIP určitě.

 


Gora
06. 11. 2018
Dát tip

Emotivní

Pátý pád

vysychá hluboko v pramenech – mnozí
křičí tu v puklinách.
 
střídá černý humor
V tunelu
chutnáme nejlépe načerno.
 
dobré postřehy...

Lerak12
06. 11. 2018
Dát tip

Dobrý. Zejména "dvojka."


Yan73
06. 11. 2018
Dát tip

Mně se líbí Regio jet, maj tam suši a výborný koláčky. A lístek nikdo nechce vidět, protože se kupuje přes internet.

Jinak se mi to líbí. Ahoj Y.

 


Prosecký
06. 11. 2018
Dát tip

Také jsem vždy znechucen, když jedu s "národním dopravcem". 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru