12.08.2009 22:38 K dílu: Ze života knihy johanne
Myslela jsem to s tím dopracováním trochu jinak :). Problém tvého textu je, že nedáváš čtenáři moc příležitostí, aby si musel sám doplňovat podstatné, ale jen implicitně přítomné momenty vyprávění, respektive nijak takové jeho směřování nepodněcuješ. Ten předložený text je prostá kostra, explicitněji postavené (a přímočařejší) to snad být ani nemůže. Je to jako dlouhý vtip, nic víc. Můžeme se bavit o tom, že text skrývá mnohá další, dílčí rozvinutí, problém je, že tebe jako autora to vůbec nezajímá. "Aby byl text co k čemu" mělo znamenat "aby byl potencionálně otevřený procesu estetického vnímání". Což podle mě není, proto by vyžadoval větší práci ze strany čtenáře. Jinak je rozdíl mezi nedořečeností a rozpatláváním detailů. (Osobně si tedy myslím, že na Písmáku je většina "děl" blíže ke stylu tv nova, než k literatuře :p.) No nic, dál neřešit. Taky přeju fajn léto :).
19.07.2009 23:33 K dílu: Smutek johanne
Klasika (špatná).
19.07.2009 23:29 K dílu: Romantická johanne
Ach! (Argumentovat "kdybys věděl..., tak bys pochopil..." je zvrácenost, u literatury především.)
19.07.2009 23:25 K dílu: Gabriel García Márquez: Žít, abych mohl vyprávět. johanne
Nemyslím si :).
19.07.2009 23:24 K dílu: Zvonkohra johanne
Nespojité. Samota voní vanilkou a vodou po holení? Minimálně zvláštní :p.
19.07.2009 23:20 K dílu: Jestli sním? johanne
Not my cup of coffee, název děsivý, začátek (první tři strofy) nic moc, pak ale lepší - snad tím je to zachráněno :). Takže dobré.
19.07.2009 23:16 K dílu: zasutá vzpomínka johanne
Výborné :). *
19.07.2009 23:15 K dílu: Ze života knihy johanne
Připadá mi to lehce nedopracované, vše je sice jasné, ale aby byl ten text co k čemu, musel by na něm čtenář pracovat víc než autor :). Jinak, líbí se mi myšlenka, líbí se mi "mezititulky", styl v podstatě taky, nicméně jak už psal Winter, je to seskupení (nahodilých) črt.
19.07.2009 23:03 K dílu: Kapka svědkem johanne
To by mě nikdy nenapadlo, co vše je shledáno jako vhodný námět k básni. Je to ironie? Není? V obou případech nic moc.
19.07.2009 22:52 K dílu: Neznámé známé johanne
Zlé... zlé... Nicméně stále o dost výš než rýmovánky o lásce a upírech. Co je zajímavé, že se snažíš dostat pryč od frází a hledáš osobité vyjádření; co dál je imho dobré, že sleduješ detaily, které mohou nenápadně a docela lehce říci mnohé (a případný čtenář z toho pak nemá pocit citového vydírání ze strany autora, jako když je mu servírován pláč a bouchání dveřmi). Celkově to ale na mě dělá celkem nepříznivý dojem. Docela podstatná část současné české poezie mladých autorů vypadá podobně jako "budeme si házet se slovy a sypat do textu ta nejnepravděpodobnější z nich". Konkrétně u tvého textu je nesmyslný například "epitaf vyrytý do stehenní kosti", zvlášť v kontextu zbytku první strofy. Spoléhá se asi na to, že poezie už se nečte a že jí proto nikdo nerozumí a že nikdo nepřizná, že jí nerozumí. Takže ne. Toto předložené je prázdné, nehotové, vnitřně nekoherentní. Ale jdeš správným směrem :).
07.02.2009 22:05 K dílu: proklíínáám johanne
Ok. Mimochodem, myslím, že tam předtím byla jiná kategorie, nebo ne :)?
03.02.2009 23:38 K dílu: proklíínáám johanne
Wow. Na parodii je to málo, ale to snad nemůžeš myslet vážně, ne?
31.01.2009 15:07 K dílu: Stát a národ johanne
Co se týče stylu, myslím, že to máš napsané docela dobře, srozumitelně, nekomplikovaně (což neznamená, že zjednodušuješ) - ale četla jsem jen část. Kritika stylu - o to snad stojí skoro každej autor, a nijak to jeho text nezařazuje do literární teorie. Doporučuju vyhledat si to heslo v nějakém slovníku :).
30.01.2009 17:15 K dílu: Stát a národ johanne
Ehm, k té fakultě - bláhově jsem si myslela, že tam máte i nějaké obory, takže jsem se ptala na to, ale už jsem si to dohledala, že bakalářský studium máte trochu nestandardní (pokud tedy nestuduješ v navazujícím). Historie, antropologie, filozofie k literatuře patří. To neznamená, že se dá vykládat jedině s jejich pomocí. A není to to samé jako tvé předchozí tvrzení, že se literatura podílela na vývoji státu. Máš v tom dost zmatek. Jo, už mě to přestává bavit.
28.01.2009 19:18 K dílu: Touha vykřičet 2 (nebo 4..) johanne
Však to nemusíš předělávat, ne ze všeho musí něco být - ne vše musí být nutně zužitkováno. Napiš něco nového a oslňujícího :).
28.01.2009 19:17 K dílu: Čarodějka zpět: Čarodějky přemítání... johanne
jak? no jen tak, jsem se dívala na tvou autorskou stránku a protože fandím čarodějkám, tak jsem to zkusila :)
27.01.2009 15:14 K dílu: kolonohý osel johanne
Kulhavé. Jinak, třeba tě bude zajímat: http://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-jak-vyzrat-na-prechodniky/
27.01.2009 15:09 K dílu: Zachycení johanne
Zajímavej název. To je tak vše.
27.01.2009 15:08 K dílu: Čarodějka zpět: Čarodějky přemítání... johanne
To nejsou úplně volné verše, protože rýmuješ, i když ne moc dobře :o. Připadá mi to trochu křečovité, a ačkoli jsou občas znatelné rozběhy k vtipkování, moc to nedotahuješ.
27.01.2009 15:04 K dílu: Kam poletíš až uschneš? johanne
Jemné, pěkné. Akorát mi připadá, že je tam těch vzpomínek moc - rychle se přeskakuje z jedné na druhou a ruší se tak (podle mého skromného názoru) celistvost básně. Rozhodně dobré jsou ty vložené dialogy, to je dobrej fígl :). Název mohl být lepší, ale to, jak pozoruju, je tady takový obecný nešvar, takže si to asi moc beru :o). *
27.01.2009 14:52 K dílu: Touha vykřičet 2 (nebo 4..) johanne
Ta první se mi zdála lepší, tady už bych asi o obsahu vůbec nemluvila (já vím, že psaní může fungovat jako duševní hygiena, ale prostě mi to připadá jako určitá forma znásilnění). Ty sloupce jsou podle mě dobré, třeba zvlášť u takovýchto osobních básní, protože se tak z textu dá udělat jakýsi polyfonní útvar a to prostě úžasně zní :) (jednoduše řečeno, miluju vizuální poezii :)). Napsala bych, že to chce hodně škrtat, ale nemá to smysl, funkce textu je tu očividně jiná, tak tě nebudu nikam tlačit. Jo, mimochodem, kdyby ses náhodou chtěla mrknout na tu báseň Cyklista (zjistila jsem, že se jmenuje Pierot Cyklista), o které jsem psala minule, je tu: http://katie.wz.cz/pierot-cyklista.pdf Takže tak :).
25.01.2009 11:01 K dílu: Petite-blonde johanne
Docela milé :).
25.01.2009 11:00 K dílu: Hysterie johanne
Příliš krátké. Příliš prázdné. Příliš nekonzistentní.
25.01.2009 10:57 K dílu: silonky johanne
Připadá mi, že nápad je dobrý (to navázání mezi slovem "sil" a "silonky"), ale zasloužilo by to víc rozpracovat (ano, natáhnout ten text a vyzdobit jej ještě dalšími nápady). Tohle je asi takovej fór jako lexikalizované (nebo jinak znormalizované) slovní hříčky. Třeba: To je zlosyn! - Ale on není z Losin, on je z Jeseníku! (A hlavně to dál do omrzení opakovat a být pyšný na svou originalitu a invenci.)
25.01.2009 10:47 K dílu: toy johanne
No nevím, mohla bych to číst stokrát a furt mi to připadá jako trochu odbytý výtvor řemeslníka, nikoli básníka.
25.01.2009 10:41 K dílu: Trestný sen? johanne
Myslím, že to není ani trestné, ani směšné, ani nelogické. A v básních by mělo jít i o něco trochu jiného než o zoufalé štkaní.
25.01.2009 10:39 K dílu: Vyhaslá johanne
Poslouchat slepičí kdákání je obsahově i formálně přínosnější než toto.
25.01.2009 10:34 K dílu: Toulat se dnem nocí... johanne
Jen tak mimo: Prvně jsem na takovýto text narazila, když jsem dělala referát o Nezvalově Pantomimě (erbovní knížka poetismu) - má tam jednu podobně psanou báseň (Cyklista se to jmenuje). Vybrala jsem si to tehdy jako ukázku pro ostatní a když jsem byla vyzvána, abych to přečetla, nějak jsem nevěděla, jak začít (i pokračovat). On to má pochopitelně propracovanější, takže se ten text dá různě převracet a furt to dává smysl a dokonce je to i zábavné :). Je mi jasné, že napsat něco takového vyžaduje od svého autora vysoký stupeň soustředění a trpělivosti. Takže se mi líbí, že to aspoň zkoušíš.
25.01.2009 10:27 K dílu: Prostě kočka...! johanne
Kočku nemám, ale měla jsem kdysi morče :). Však ok, nic proti tomu, jen mě zarazila ta zmínka o "skrytých myšlenkách" a navíc pod textem máš napsáno, že stojíš o hlubší kritiku. Čímž teda neříkám, že moje reakce byla skutečně hlubší, ale byla tím podmíněna :).
25.01.2009 10:24 K dílu: Úředník johanne
Nechtěla jsem být nijak osobní, takže se omlouvám, jestli se ti to zdálo příliš příkré. Téma psychických problémů je z mého úhlu pohledu příliš citlivé na to, aby bylo takhle lacině zneužíváno. Nikde jsem neřekla, že se musí psát jen o akci jako takové, ale ty evidentně o ničem jiném nepíšeš, taks to měl nechat být.
24.01.2009 12:02 K dílu: Toulat se dnem nocí... johanne
Líbí se mi, jak jsi zvládla formu (ty dva sloupce vedle sebe, že text dává smysl, ať je čten jakkoli). Samotný text mě nijak moc neoslovuje, je to takové nevyhraněné plácání. Avšak za to zpracování hvězdička :).
24.01.2009 11:58 K dílu: Vyznání johanne
Příliš prostoduché, aby to mohlo něčím být.
24.01.2009 11:56 K dílu: Úředník johanne
Je to zvláštní, před pár dny jsem četla něco docela podobného (=> VT Martin: Zbabělec). Skutečně nastává doba šílenství a agrese? Úvahy o internetu a tak mi připadají dost mimo, zvlášť to "Někdo možná píše povídku, někdo román, někdo básně" je ubohé (možná by nemuselo být, ale v tomto kontextu je). Dál, připadá mi to nekonzistentní, furt z něčeho někam přeskakuješ a výsledek nic. Jednání tvé vraždící postavy je navýsost odporné, když je to čistě jen akční povídka, netuším, proč do toho taháš ty zmínky o psychické nestabilitě.
24.01.2009 11:41 K dílu: Rusalka johanne
Skoro folklor :).
24.01.2009 11:39 K dílu: Prostě kočka...! johanne
Prostě kočka. Popis kočky. Připadá mi to nudné, žádnou dobrou myšlenku, o kterých píše diderotka, jsem tam nenašla. Snad příště :).
24.01.2009 11:36 K dílu: Konvoj Krvavé Obsese II. johanne
(Před interpunkčními znaménky se nepíše mezera. To jen tak na doplnění.)
23.01.2009 23:02 K dílu: Korek v duši johanne
Michaeli, podle mě je v tom napětí dost. Rozhodně není pravda, že by to bylo "příliš otevřené". K tvým proč - proč? Prosím, netahejte do literatury psychologii, touhu po realističnosti a jinou havěť.
23.01.2009 22:57 K dílu: Vločka johanne
ok :)
23.01.2009 22:56 K dílu: Stát a národ johanne
Takže jednoduše: toto _nepatří_ do literární teorie. (Ale jo, přesná kategorie pro tebe tu chybí.) K tomu zálohování - no, něco bych napsala, ale nechci zbytečně podněcovat flame :o). Odstavec o poezii skutečně nechápu. Zajímalo by mě docela, co studuješ. BTW. Literatura se na vývoji státu nikdy nepodílela, tak maximálně ho mohla komentovat.
23.01.2009 22:47 K dílu: BEZMOTTÉ MOTTO johanne
Zajímavé...
22.01.2009 22:47 K dílu: Sluneční lampy na sněhu johanne
Hm, nejlépe asi bude přirovnat tenhle text k hlasu Hany Zagorové.
22.01.2009 22:44 K dílu: Povídky? johanne
Dobré :).
22.01.2009 22:43 K dílu: Sochy johanne
Ta první sloka není moc dobrá, působí rozpačitě a trochu "trampsky" (to bude asi tím "až" a "poslední"). Jinak je to parádní. *
22.01.2009 22:39 K dílu: BEZMOTTÉ MOTTO johanne
Ten název se mi líbí, ale to je asi tak všechno. Jakej je rozdíl v tom, když člověk píše _jen_ o všedních věcech a _jen_ o světech fantazie? (Žádnej, důležitý je obojí propojit.) Připadáš si aspoň jako správný buřič?
22.01.2009 22:36 K dílu: Šach Mat johanne
Ohrané.
22.01.2009 22:34 K dílu: Posedlý vítr johanne
Hm, tak tohle je úplně mimo.
22.01.2009 22:33 K dílu: Pro Honzu johanne
Myslím, že hunllef umí číst, když dokázala přečíst ten tvůj text, a dokonce souzeno podle přidání kritiky umí i psát a myslet. To jsou věci! K textu nic, je to víc než jednoduché... ale občas mě u takovýchto básniček napadá, jak se asi tváří obdarovaný? Záhada.
22.01.2009 22:28 K dílu: KTV johanne
Trochu moc předvídatelné, ne?
22.01.2009 22:27 K dílu: . johanne
Je to dobré, od třetí sloky už to ale sklouzává trochu k patosu (především mi vadí kalich a květiny černající zklamáním). Originální název :). *
22.01.2009 22:23 K dílu: Korek v duši johanne
Dobré :). *
22.01.2009 22:22 K dílu: Labuť johanne
Proč zrovna labuť? Proč když se oddáváš duší, chceš aby tě někdo hladil a líbal? Proč by mě někdo vynášet štěstí mezi čtyřmi stěnami? A kam?
22.01.2009 22:13 K dílu: Vločka johanne
Asi bych tu nepoužívala du-formu, sice má svá pozitiva, ale tu mě vyloženě rozčiluje. Závěrečnou větu bez milosti škrtnout - destabilizuje ti to celý text, sebeironie se sem nehodí (nebo to přepiš tak, aby byla první část v souladu s tím závěrem... to v podstatě znamená úplně jiný text). Má to atmosféru, ale to je tak vše.
22.01.2009 22:08 K dílu: Sněženka johanne
Občas to škobrtá, ale je to docela roztomilé. *
22.01.2009 22:02 K dílu: 01 Dancing in the Rain johanne
Ok, budu tě sledovat :).
21.01.2009 23:07 K dílu: Krajina s vylepšenými komponenty johanne
Hm... hm... asi ne :).
21.01.2009 23:03 K dílu: Architektúra johanne
Připadá mi to přestylizované. Vlastně moc nevidím rozdíl mezi patetickou a "gotickou" poezií na Písmáku a tvým textem - jsi sice dál v tom, že nerýmuješ a nehážeš kolem anděly, probodnutá srdce a tak, ale v základě je to stejné.
21.01.2009 23:00 K dílu: Azure johanne
Hm... zas nějaká hromada slov, která nemá ani na to, aby byla nazvána neuspořádanou.
21.01.2009 22:57 K dílu: Cítím se... johanne
Přesně jako Lúmenn.
21.01.2009 22:56 K dílu: Pájovi johanne
Proboha, nezveřejňujte takové texty! Nebo k nim aspoň nechtějte kritiku.
21.01.2009 22:52 K dílu: Venkov johanne
Nemám sice moc ráda povídky postavené skoro výhradně na přímé řeči, ale tady to asi jinak nešlo. Dobré :). *
21.01.2009 22:48 K dílu: Vražedné kyvadlo johanne
Docela by mě zajímalo, proč mají postavy anglická jména. Kyvadlo jako vraždící stroj zas tak originální není. Celkově je to příběh dost o ničem, předvídatelné velmi, špatně napsané.
21.01.2009 22:35 K dílu: O tom se nediskutuje johanne
Chyba je asi na obou stranách, ale nebudu ti to tady zbytečně zaplevelovat zaváděním relativismu, protože rodiče by skutečně měli být ti rozumější (minimálně už z toho důvodu, že se do té pozice stavějí - jsou tedy tak trochu schizofrenní). Podle mě rodič nemá nikdy navrch nad svým dítětem... ale já jsem tak trochu idealisticko-realistická anarchistka :).
21.01.2009 22:30 K dílu: Z týhle skály neskočím johanne
Z jaké skály sakra? Aha, krysař... S metaforami opatrně, zvlášť když mají zaručit jen efekt. Jinak, co se týče poplatků, mám na to stejný názor. A takovýhle příspěvek skutečně patří na blog, ne na literární server.
21.01.2009 22:22 K dílu: Otázky a odpovědi III. johanne
A to nevíte, že všechno je jen sociálně konstruované :)? (Asi mimo, ale co: nedávno mě pobavil titulek jednoho článku na webu Ona Dnes: "Můj syn je gay, jak se s tím mám vyrovnat?")
21.01.2009 22:16 K dílu: Řetěz zlámané lásky johanne
Mně to připadá napsané dobře. Když pomineme ty idealizující prvky, kterým se asi těžko vyhnout při úvaze tohoto typu, je to dobré. Nenásilné, půvabné, lehce odvyprávěno. Jen ten název, ach jo :(. *
21.01.2009 22:12 K dílu: Sbohem - brácho!!! johanne
Příliš dramatizuješ (a neházejte na mě šutry, autor stojí o hlubší kritiku, i když toto jeho počínání v podstatě nechápu). Takto to skutečně k ničemu není. Nikomu.
21.01.2009 22:07 K dílu: Kdyby johanne
Ale zas když to člověk čte jako fór, tak to zase tak špatný není. Je to moc krátké na to, abych dokázala odhalit autorčinu intenci :).
21.01.2009 22:03 K dílu: Bez názvu johanne
Malinko vyděračské, ale ne úplně marné.
21.01.2009 22:01 K dílu: 01 Dancing in the Rain johanne
Hned v úvodu dokazuješ, že znáš spoustu hezkých slovíček (kdysi jsem si psávala seznamy neohmataných slov, která v budoucnu určitě použiju). A to je tak vše, protože navíc od třetí sloky je opouštíš a zavádíš klasická klišovitá klišé.
21.01.2009 21:57 K dílu: chameleon johanne
Good. *
21.01.2009 21:56 K dílu: Dva ve vánku IV. johanne
Je to zvláštní, ale přes vědomí všech svých potencionálních výtek se mi to zdá docela dobré. Narozdíl od mnohých jiných textů tu si tento neprotiřečí, není hysterický a má atmosféru. Fajn. *
21.01.2009 21:52 K dílu: Eihwaz johanne
Fajn :). *
21.01.2009 21:52 K dílu: Závazek johanne
Ctít závazky? No to snad ne :)...
21.01.2009 21:50 K dílu: Tančila s Anděly johanne
"Sedlala si chvíli" by bylo dobré, ale v tomto kontextu jde asi o překlep. Jinak je to samozřejmě blbost.
21.01.2009 21:48 K dílu: Sluneční paprsky johanne
Kupodivu to není vyloženě špatné. I když se ten text tak trochu pere sám se sebou.
21.01.2009 21:46 K dílu: v tváři johanne
Dobré, konečně něco s nápadem :). *
21.01.2009 21:45 K dílu: Poetické večery johanne
Moc mi neimponují texty, kde se jen zvrací. Zvlášť když se přetvařujou.
21.01.2009 21:43 K dílu: Roky johanne
Mimo :).
21.01.2009 21:42 K dílu: TLUSTÁ PÍ.A johanne
_Nic_ moc.
21.01.2009 21:41 K dílu: ...kousneš? johanne
Krátkodobě vtipné. Jinak nic...
21.01.2009 21:39 K dílu: Fantom johanne
Blbost, skoro čistokrevná :p.
21.01.2009 21:37 K dílu: Kolik lidí, tolik Bohů johanne
Jasně, katolíci byli jen nejblíž :).
21.01.2009 17:33 K dílu: Tlukot srdce johanne
Vtipné.
21.01.2009 17:32 K dílu: vsechno je v.............. johanne
Take it easy, samaria girl!
21.01.2009 17:29 K dílu: Plyn nejde johanne
Hm. To je vše?
21.01.2009 17:25 K dílu: Mateřský pud johanne
Asi příliš neúplné. (Já vím, že pointu to má, ale stejně :).)
21.01.2009 17:19 K dílu: Kde láska pramení johanne
Prométheus nikam žádnou kouli nevalil, to byl snad Sisyfos, ne? Celkově je to dost zmatené, asi bych úplně zakázala metafory (asi i alegorie a prostě veškerou stylizaci) nezkušeným autorům, takové zacházení s nimi je děsivé :).
21.01.2009 17:16 K dílu: Jak to cítím... johanne
Tak toto bych považovala skoro za parodii... ale zřejmě není, co? Nebo je? Nebo není? Neuvěřitelně špatné.
21.01.2009 17:15 K dílu: johanne
ahoj ahoj, děkuju za ty R.E.M., osobně už jsem je sice vyřadila z okruhu "své" hudby", ale I'll take the rain jsem jistou dobu skoro vzývala :o)... bylo to příjemné překvapení po tak dlouhé nepřítomnosti na písmáku :)
21.01.2009 14:01 K dílu: Kolik lidí, tolik Bohů johanne
Parádní úvaha. Vzpomněla jsem si na: "Člověk je sám. Musí si zvyknout. Musí se tomu naučit." (z Tovaryšstva Ježíšova od Šotoly, je to naprosto geniální knížka :)) Názorově se s tebou trochu rozcházím, ale potěšila mě poznámka, že boha nelze personifikovat. Katolická církev v tomto napáchala mnohé škody.
21.01.2009 13:47 K dílu: Jsi moje eskymo johanne
No nevím, trochu moc přímočaré (nebo jsem chtěla říct natvrdlé?).
21.01.2009 13:45 K dílu: 03 Struktura písničky - Průvodce písničkou johanne
Ok, já jen, že na tom není moc co hodnotit "z literárního hlediska" :). Ale napsané je to pěkně, srozumitelně a přitom ne hloupě. To je dobře :).
21.01.2009 13:43 K dílu: Na šibenici osudu johanne
Mně je jasné, že tě to konstatování o patetičnosti jsi čekala, to musí čekat každý, kdo takhle píše :). Rýmy nejsou přežitkem, jak už psala hunllef, ale musí se to umět. Je ale fakt, že s tímto typem poezie se musí dost těžko shánět vydavatel (čistě hypotetická situace, vydavatel se pochopitelně těžko shání pro poezii vůbec), ale píše se tak i dnes (třeba když jsem četla Chilliu od Petra Čichoně, byla jsem naprosto konsternována :), bylo to strašné, snad horší než tvůj text tu). Moderní básně nejsou bez emocí, jen ty emoce nejsou tak zjevné. Ad "psát pro myšlenku je zbabělé a umí to každý". To teda ani náhodou :). vlastně moc nevím, co tím bylo myšleno.
21.01.2009 13:34 K dílu: Sen o snu johanne
To je jedno, jestli byl nebo nebyl šik, hlavně byl přiléhavější k samotnému textu :)... takto to vzbuzuje naprosto jiná očekávání, osobně jsem čekala zas nějaký srdceryvný příběh a byla jsem dost překvapena :o).
20.01.2009 20:56 K dílu: Zbabělec johanne
Parádní. Chtěla jsem se přimlouvat za nahrazení přímé řeči za něco lepšího, ale po přečtení diskuze vidím, že už to tu bylo :). *
20.01.2009 20:42 K dílu: Sen o snu johanne
Jasně, * místo slovně vyjádřeného "tip", je to elegantnější, ne :)? Nelíbí se mi nadpis, je to příliš drásavé. Ale text ano, píšeš dobře.
20.01.2009 20:36 K dílu: Arogance je parukou k zakrytí duševní pleši johanne
Osobně nenávidím poznámky typu: ale slečno, vy jste mladá, vy nemáte zkušenosti, to všechno teprve uvidíte (atp.), takže k tématu, jestli víš nebo nevíš, o čem píšeš, nic, připadá mi to dost nepodstatné. Po formální stránce: nezačínala bych čtyři odstavce slovem "arogance", působí to rádoby efektně (něco jako: myslete... ready-steady-go!). Celkově je to psáno trochu moc mudrlantsky, bylo by lepší jednotlivé myšlenky trochu rozvést a neházet to takhle od boku jako úžasné pravdy. Taky gramatika nic moc. Celkově si moc nerozumím s generalizacemi čehokoli; rozhodně není dobré přecházet od jednoho krajního pólu k druhému (zjednodušeně: arogantní lidé jsou zlí x arogantní lidé vlastně zlí nejsou). Jo, chce to hodně práce, jestli to budeš předělávat...
20.01.2009 20:24 K dílu: 03 Struktura písničky - Průvodce písničkou johanne
To připravuješ nějakou publikaci?
20.01.2009 20:22 K dílu: Mefisto hraje první housle boží johanne
Vypadá to spíš jako referát, než jako výzva k zamyšlení. Začínat každý odstavec otázkou je otravné, ne-li přímo pobuřující...
20.01.2009 20:19 K dílu: Kritika a vliv johanne
Úvodní věta mě pobavila :o). Jinak moc nechápu, k čemu míříš - je tu hromada věcí ke kritizování, které kritizovány jsou, a nemusíme na to čekat nějakých sto a více let. A když už Gulliverovy cesty, to je třeba případ knížky, kterou autor nepsal k něčemu už mrtvému a jeho alegorie jsou velmi dobře průhledné, takže to mohlo mít (mělo) slušný ohlas. (A aby to člověk zjistil stačí otevřít si anglickou wikipedii...) Není pravda, že téma zůstává stejné. Téma se pochopitelně musí měnit.
Nahoru