12.09.2023 18:23 K dílu: Ad Nohavica, Schelinger, ..., Zagorka, Gott  (veliké soudí všici/ především zakrslíci...?) Repulsion

Hlavně poslední Nohavicova tvorba stojí za to:

Ua Ua, zachraňme Vinnetoua

Dežo má nože

Arab mi šahá na babu

Ano, některé písničky měl dobré. Znám je nazpaměť, hrával jsem je na kytaru. O to je to smutnější. Že je to takový zmrd, co si bezostyšně potřásá rukou s masovým vrahem a vůbec se za to nestydí.

12.09.2023 16:58 K dílu: Ad Nohavica, Schelinger, ..., Zagorka, Gott  (veliké soudí všici/ především zakrslíci...?) Repulsion

Bývaly doby, kdy by autor za něco tak ubohého dostal od ostatních pořádně na frak.
Například nelze výše jmenované házet do jednoho pytle.
Schelinger umřel dřív, než se stačil z hlediska těch postojů nějak výrazněji projevit.
Zagorová a Gott byl prostě jen oportunisti, jakých tady byla většina. Akorát někteří byli úspěšnější.
Nohavica celou dobu lidem lhal. Tvářil se jako rebel, ale ve skutečnosti donášel STB. Což by se třeba dalo ještě nějak omluvit, že byl pod tlakem, že chlastal, a že třeba ve skutečnosti nikomu neublížil. 
Co však Nohavicovi odpustit nelze, to je jeho současné chování, které už nelze omluvit vůbec ničím. Nohavica je sprosté hovado.

20.03.2022 00:04 K dílu: Smuteční oznámení Repulsion

Docela mě zamrzelo, jak málo lidí z písmácké komunity se dostavilo na pohřeb.A také mě mrzí, jak málo lidí je ochotno něco aktivně udělat na památku Rebeccy. Prý zadarmo ani kuře nehrabe.

20.03.2022 00:03 K dílu: Smuteční oznámení Repulsion

Docela mě zamrzelo, jak málo lidí z písmácké komunity se dostavilo na pohřeb.A také mě mrzí, jak málo lidí je ochotno něco aktivně udělat na památku Rebeccy. Prý zadarmo ani kuře nehrabe.

13.10.2021 16:40 K dílu: Literární smršť u Rebeccy13 v Bořeticích - 9.10. Repulsion

Fotkyhttps://www.facebook.com/igor.indruch/posts/10220236784974404?notif_id=1634076328931792&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif

28.10.2020 15:52 K dílu: Smí se menší reklama? Repulsion

Nová animovaná upoutávka

28.10.2020 15:51 K dílu: Smí se menší reklama? Repulsion

Nová animovaná upoutávka:https://youtu.be/EGpuSLGnY3E

30.07.2020 10:15 K dílu: Autorský workshop Repulsion

Tak co? Kdo sveze Naju? Nehlaste se všichni :)

30.07.2020 10:15 K dílu: Autorský workshop Repulsion

Pejskové jsou vítaní :)

29.07.2020 21:13 K dílu: Autorský workshop Repulsion

Proč ne :)

18.12.2019 02:00 K dílu: Hovno drát Repulsion

Venku by to šlo. Je to magické místo:https://www.obecvraclav.cz/assets/gallery/original/ji5jhw0efi.Vraclav-foto-Hradisko.jpg

17.12.2019 23:56 K dílu: Hovno drát Repulsion

Koukám, že je to už zase na prodej. Akorát ta cena už je někde jinde, protože noví majitelé tomu teda dali hodně do těla. Kamarád tam původně ani neměl zavedenou elektřinu :)https://www.mmreality.cz/nemovitosti/677886/

17.12.2019 23:50 K dílu: Hovno drát Repulsion

Jmenuje se to Vraclav. Je to u Vysokého Mýta. Kamarád tam měl statek, který si celý opravil z ruiny, přímo pod bývalým hradištěm Vršovců. Pořádal tam všelijaké akce. Bylo to tam skvělé. Ale už před pár lety to prodal. 

17.12.2019 23:12 K dílu: Hovno drát Repulsion

Aha. Špatně jsem Tě pochopil :)Jedno bezva místo jsem znal, ale už není. Ale budu přemýšlet. 

17.12.2019 21:09 K dílu: Hovno drát Repulsion

V Brně je jedno nové místo. Nemá moc velkou kapacitu, ale je to tam fajn:Určitě by to šlo domluvit.https://www.facebook.com/events/512140256303260/Druhá možnost je Ostrava, absinthový klub Les. Tam jsem sice ještě nevystupoval, ani tam nemám přímý kontakt, ale myslím, že by nebyl problém to zařídit.https://www.facebook.com/absinthovyklubles/

17.12.2019 21:06 K dílu: Hovno drát Repulsion

V Brně je jedno nové místo. Nemá moc velkou kapacitu, ale je to tam fajn:Určitě by to šlo domluvit.https://www.facebook.com/events/512140256303260/Druhá možnost je Ostrava, absinthový klub Les. Tam jsem sice ještě nevystupoval, ani tam nemám přímý kontakt, ale myslím, že by nebyl problém to zařídit.https://www.facebook.com/absinthovyklubles/

17.12.2019 04:03 K dílu: Hovno drát Repulsion

Je to variace na kurva drát

17.12.2019 02:55 K dílu: Hovno drát Repulsion

Je to variace na kurva drát

17.12.2019 02:55 K dílu: Hovno drát Repulsion

Ano, rezavost se opakuje schválně.Noťas na práci jsem měl už tehdy. To byl noťas na performance. Takže performance od té doby řeší bez noťasu. Jsem kdykoliv pro jakoukoliv další performanci. Mám teď i něco málo připraveno.Stav bez sexu je stav na hovno.

24.10.2019 01:16 K dílu: Sen Repulsion

Bylo to napsáno jenom tak z prdele

28.09.2019 15:32 K dílu: Ga ga ga Repulsion

Budeš samozřejmě vždy vítána. Ale proč poslední možnost? :)

28.09.2019 15:30 K dílu: Ej, píčo, píčo je v koši Repulsion

Asi už ne. Ani si to už nepamatuju :)

16.09.2019 14:13 K dílu: Dneska ráno Repulsion

Ježek dává smysl lidem, kteří trošku znají mou tvorbu z posledních let. :)Sbírka je ke stažení zde: https://uloz.to/file/m3ll4UkrY3GU/jezeka4-pdf

12.09.2019 18:54 K dílu: Dneska ráno Repulsion

To se Ti zdá, protože jsi patrně nečetl český překlad Odyssea :)

12.09.2019 18:53 K dílu: Dneska ráno Repulsion

Nevím o tom, že by v poslední době Američané sestřelili nějaké civilní letadlo. Ale jinak jsem samozřejmě kritický k politice USA. Tohle je jenom básnička.

08.09.2019 23:01 K dílu: Salamandra salamandra Repulsion

Já myslel, že tipy se mohou dávat i bez dovolení :)

02.06.2019 03:53 K dílu: Řidič, ten tvrdý chleba má Repulsion

Proč název irituje?On není míněn vážně :)

31.05.2019 12:07 K dílu: Řidič, ten tvrdý chleba má Repulsion

To víš, stárnu :)

31.05.2019 03:33 K dílu: Řidič, ten tvrdý chleba má Repulsion

Jo. Díky za vnímavost a pochopení.

04.05.2019 00:43 K dílu: Večírek na počest tvořivých duchů Repulsion

Bylo mi ctí, potěšením a národním svátkem :)

24.04.2019 00:16 K dílu: Zemřeli mladí Repulsion

Byl jsem v Rusku v roce 1988. Přivezl jsem si desky skupin Akvarium, Alisa, Kino, Čornyj Kofě a Ťjažoly děň.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Akv%C3%A1rium_(hudebn%C3%AD_skupina)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Viktor_Cojhttps://en.wikipedia.org/wiki/Alisa_(Russian_band)

https://en.wikipedia.org/wiki/Chorny_Kofe

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%8F%D0%B6%D1%91%D0%BB%D1%8B%D0%B9_%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C

ledacos se dá najít tady na tomto kanále:

https://www.youtube.com/channel/UCo19rrA6S2yHtONEV6N4iXg 

24.04.2019 00:14 K dílu: Zemřeli mladí Repulsion

Byl jsem v Rusku v roce 1988. Přivezl jsem si desky skupin Akvarium, Alisa, Kino, Čornyj Kofě a Ťjažoly děň. https://cs.wikipedia.org/wiki/Akv%C3%A1rium_(hudebn%C3%AD_skupina)https://cs.wikipedia.org/wiki/Viktor_Cojhttps://en.wikipedia.org/wiki/Alisa_(Russian_band)https://en.wikipedia.org/wiki/Chorny_Kofehttps://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%8F%D0%B6%D1%91%D0%BB%D1%8B%D0%B9_%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8Cledacos se dá najít tady na tomto kanále:https://www.youtube.com/channel/UCo19rrA6S2yHtONEV6N4iXg 

09.04.2019 18:46 K dílu: Něco o krvi Repulsion

To je dlouhá historie :)

23.03.2019 19:06 K dílu: Něco o krvi Repulsion

Ani hnusem nejsem posedlý :)

15.03.2019 17:33 K dílu: Něco o krvi Repulsion

Nejsem posedlý krví :)

06.03.2019 10:01 K dílu: Něco o krvi Repulsion

Na kritiky třeba i odpovídám, ale moc sem už nechodím :)

21.02.2019 16:46 K dílu: ***** M*A*R*A*T*O*N*****ČTENÍ NA LAČNO ***** sobota 13.4. - Penzion Na Čechách - Lačnov, Borovnice u Poličky Repulsion

Bude bordel :)

19.07.2011 00:35 K dílu: Odpočítávání (Unthinkable) - extended version Repulsion
Reka: No, kdyby tady byl chlíveček "minirecenze", dal bych to tam... :o) Osobně bych to viděl na něco mezi upoutávakou a zmíněnou minirecenzí, zařazení „doporučení“ by také připadalo v úvahu. Zkrátka a dobře mě po dlouhé době nějaký americký film zaujal na tolik, že jsem se rozhodl o něm něco málo napsat :o))
29.06.2011 21:00 K dílu: Rút Lichnerová Repulsion
Fichtle na bravač? To je něco o malých motocyklech Jawa 50 Pionýr? :o)
27.06.2011 21:30 K dílu: 100 000 POETS FOR A CHANGE Repulsion
Fajn, už se nám hosté... teda nesjíždějí, ale zatím pomalu hlásí... tak hlavně si na 24. září nic jiného neplánujte. Žádné výlety do Gruzie a jiné podobné kokotiny.
26.06.2011 12:03 K dílu: 100 000 POETS FOR A CHANGE Repulsion
Tak pošlete slovo dál, ať je nás víc a nebojíme se vlka nic... :o) Poměrně dost lidí se u mě vyspí na zemi. Vybrané jedince s vybraným chováním bych snad mohl ubytovat u své matky (teda ona o tom ještě neví, úplně nadšená tím nebude, ale to se poddá :o)) A v případě opravdových návalů by se snad ještě mělo dát spát pod stanem :o)) No a hlady a žízní u mě taky ještě nikdo nikdy neumřel :o))
26.06.2011 01:07 K dílu: 100 000 POETS FOR A CHANGE Repulsion
Tak tak, Přístav :o) No já doufám, že se to nějak do toho září vyladí :o)
25.06.2011 23:18 K dílu: 100 000 POETS FOR A CHANGE Repulsion
Valmez je od Prahy cca 350 km po silnici :o) Ale v Praze chce něco dělat Jan Těsnohlídek a možná ještě další lidé... ale samozřejmě do Valmezu dojet můžeš. Já tady mám velký dům s velkou zahradou, přespat a popařit je kde... :o)
25.06.2011 19:48 K dílu: 100 000 POETS FOR A CHANGE Repulsion
No idea je, aby to probíhalo pokud možno venku, mezi lidma... prostě happening. Zatím se snažím nadchnout pro to také nějaké místní struktury, tak uvidím...
17.05.2008 10:51 K dílu: Holky dneška Repulsion
Noe1: Proč "vzácně shodneme"? Neshodli jsme se, pokud si pamatuji, akorát jednou za Vely (nebo Welly) blahé paměti, kdy ses pokoušel adminovat a mně jaksi o něco dřív než Tobě došlo, že s ní něco takového podnikat nemá cenu :o) Jinak na d-fens chodí různí lidé, ale občas se tam dají najít užitečné rady, jak se bránit proti establishmentu. A jak už jsem řekl - všimni, že tento pamflet se tam setkal, řekl bych, s mnohem větší kritikou než tady. A to je opravdu smutné - přece jen by člověk od "psavců" čekal nějakou úroveň... nepřekonatelné klišé: Ježíš, já potkal v životě zmrdů a zmrdic! Pokud se opravdu hodláš stát policistkou, tak bys měla umět takovýto pamflet náležitě dešifrovat. Ty třeba píšeš o ženách, co mají hodně peněz - jenže si všimni, že v článku je řeč o zaměstnankyních pošt, levných restaurací apod. Jaký myslíš, že má příjem taková servírka? Je to tam prostě namícháno bez ladu a skladu, jako když pejsek s kočičkou vařili dort, aby si tam každý mohl najít tu "svou zmrdici".
17.05.2008 00:25 K dílu: Holky dneška Repulsion
nepřekonatelné klišé: nevím, jestli to: "je jasné, že je bude bránit muž..." bylo na mě, ale pokud jo, tak nula bodou. Na hezkou holku se sice vždycky rád podívám, ale mám radši takové ty přirozenější typy. Podstata je v tom, že ten text je totální škvár. Docela mě překvapuje, že se ho zastáváš, přestože, jak říkáš, odpovídáš popisu. Možná je to proto, že si neuvědomuješ potenciální nebezpečnost toho textu. Je to totiž potrava pro bezmozky. A takový bezmozek, který se takovou potravou živí pravidelně, tě pak jednou třeba přepadne, zmlátí, znásilní, zabije, protože mu budeš vzhledově zapadat do jeho nenávistného steteotypu. Adolf Hitler začal svou kariéru tak, že si na ulici kupoval, jak sám píše v Mein Kampfu, "šestákové antisemitské brožury", které vypadaly zhruba podobně. Akorát se tam nepsalo o "zmrdicích" ale o Židech. S nějakou skutečnou společenskou kritikou to opravdu nemá co dělat. Ta vypadá úplně jinak. Vidím, že i v Tobě hlodá jakási "třídní nenávist". Osobně to moc dobře nechápu a vysvětluji si to skutečně nějakou osobní frustrací. Protože lidé jsou různí, někteří mají peníze a někteří ne. Někteří jsou lepší jiní horší. Ale jak už jsem napsal: Osobně nemám se "zmrdicemi" nejmenší problém. Pokud se s nimi člověk střetne na úřadě nebo v nějakém provozovně, obrana je poměrně snadná. V zaměstnání to může být, pravda, o dost horší, to je fakt, ale pak se to týká celkově vztahů na pracovišti, managementu apod. Tudíž bych v takové firmě asi nesetrvával.
16.05.2008 23:10 K dílu: Holky dneška Repulsion
Omlouvám se za překlepy. Mělo tam být například "manipulativnost textu" a nekoliv "testu"...
16.05.2008 23:08 K dílu: Holky dneška Repulsion
Takže ještě jednou, aby to pochopil i StvN: Čeho se týká následující "charakteristika": věk mezi 18 – 30 lety - barva vlasů – jakákoliv, jen NE přírodní hnědá či tmavá, většinou převládají odstíny blond, platina, pochcaná sláma atd. - „kůl“ značkové oblečení, čím větší nápis či značka firmy, tím líp - ať je léto, nebo zima, koukají jí ledviny, případně visí špeky. Prostě už nezbyly penízky na pruh látky mezi vypasovanými bokovkami a tričkem, topem, či jak se to jmenuje. - ve velkém množství případů bývá na místě ledvin vytetovaný nějaký smysluplný klikyhák, případně obličej či pupík obtížen napíchaným kovem. - Je jedno že v těch botech neujde ani 20 metrů bez pádu, ale je „ IN“ , psali to totiž v časopisech pro zmrdice - vzdělání – rodinná škola, obchodní akademie, právní akademie, případně nějaká VOŠ zaměřená na socio- , či státní správu. - vozidlo – zapůjčené či zakoupené sponzoropřítelem, bud´ malá nákupní taška, nebo něco jako RAV 4 a podobné městké SÚVy. - mobilní telefon – většinou nějaka kůl verze pro holčičky, ozdoben praktickými píčovinkami - orální zdatnost – vykecala by člověku díru do hlavy, umí celý jeden světový jazyk, „ Tváří se, že se z flašky nenapije, ale čuráka do huby vezme“ Odpověď: Pouze vzhledu a dalších "vnějších atributů". Dalo by se říci, že to pasuje v podstatě na každou druhou mladou dívku. Nicméně postoj autora je zcela jasný už z tohoto krátkého výčtu. Přestože zatím nebyla zmíněna skutečně jediná negativní vlastnost, je zde zjevná snaha potenciálního čtenáře proti této skupině naladit. A tento negativní postoj vztáhnout nikoliv k nějakému nešvaru, o kterém snad bude řeč dále, nýbrž k čistě vizuálnímu archetypu mladé dívky, která zatím nikomu nic zlého neudělala. Nicméně čtenář-primitiv už ji nyní z hloubi duše nenávidí. Zmíněné "příklady" z butiku, restaurace a úřadu s tím ve skutečnosti nijak nesouvisí. Člověk, který taková místa navštěvuje a má o nich přehled, samozřejmě dobře ví, že personál je tam tvořen lidmi různého věku a pohlaví (i když například za přepážkou na poště jsem dívku odpovídající popisu ještě neviděl. Rovněž nevím o řadové zaměstnankyni české pošty, která by se vozila v Toyotě Rav4 či podobném autě). Nicméně čtenář-primitiv, který je již správně naladěn, tyto maličkosti rád přehlédne. Nyní se již pisatel cítí být dostatečně pevný v kramflecích, tak k tomu připlácne tu ekoaktivistku - ve většině případů archetyp zcela odlišný od toho, který byl vykreslen v úvodu. Ale je to ženská, navíc "eko" (což je dnes úžasně "in" - každý správný, tvrdý chlap z duše nenávidí všechny ekologisty a podobnou chamraď). Takže čtenář-primitiv už doslova cítí, jak jím cloumá spravedlivý hněv. Takže stačí to uzavřít hezkým, bojovým pokřikem. Autor sice alibisticky píše že "násilí na ženách není jeho styl", nicméně to tam může být ze dvou důvodů - autor dobře ví, že pokud by k násilí otevřeně vyzýval, tak už by to trestné bylo zcela jednoznačně. Tak se o násilí jenom tak letmo zmíní. Třeba se toho někdo chytne a s nějakou tou zmrdicí pořádně zatočí. Manipulativnost toho testu je skutečně natolik do očí bijící, že se nabízí otázka: 1) Je jeho zastánce opravdu tak hloupý? a pokud není 2) Jakou má jinou motivaci? Taky by si rád praštil?
16.05.2008 18:24 K dílu: Holky dneška Repulsion
Nechápeš jednu zásadní věc Oldjerry - žádná osobní zkušenost nedává nikomu morální právo napsat takový paušalizující a nenávistný pamflet. Lze popsat konkrétní situaci. Lze napsat fejeton, který situaci třeba převedene částečně do obecné roviny, aniž by se dopouštěl podobných nešvarů jako autor tady toho slintu - tj. cejchování lidí podle vzhledu apod. To je zkrátka a dobře nepřípustné. A jak už jsem napsal - TAHLE HOVADINA ABSOLUTNĚ NIC NEZLEPŠÍ. Tolik k tomu Tvému, "Zavíráním očí a odsudky se tento nešvar opravdu nevymýtí". Nešvar se vymýtí přesně tak jak jsem napsal - že se člověk naučí znát a uplatňovat svá práva - právo zákazníka či daňového poplatníka na úřadě. Jenže - jak je zas pro změnu moje zkušenost - tihle "hrdinové" si většinou v podobných situacích nechají hezky srát na hlavu. A pak si léči komplexy tímto způsobem.
16.05.2008 17:56 K dílu: Holky dneška Repulsion
Tak jsem vyňuchal, kde se článek dost možná objevil poprvé: "http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008011201" Ten server mám docela rád. A když se tam podíváš do diskuze, tam žádné ovace tam za něj autor nesklidil. Spíš naopak.
16.05.2008 17:44 K dílu: Holky dneška Repulsion
OldJerry: Tobě nic neradím. S Tvým názorem nesouhlasím, a už jsem níže vysvětlil proč. Osobní zkušenoti mám samozřejmě také, ale se zmrdy a zmrdicemi nejrůznějších podob - jednou to byla stará bába či dědek, jindy uzívaný adolescent. V podstatě mohu říci, že s mladými děvčaty ať již v soukromém či veřejném sektoru mám víc zkušeností pozitivních než negativních. Pokud mě něco opravdu naštve, řeším to tak, jak jsem již popsal níže. Daný pamflet je zkrátka a dobře slaboduchým výplodem nějakého těžce poznamenaného jedince.
16.05.2008 14:47 K dílu: Co není o hovně, je o hovně Repulsion
Teichman: Když já Kafkovy povídky nikdy nečet :o) Čet jsem jen Proces a Zámek...
16.05.2008 14:14 K dílu: Holky dneška Repulsion
Je ovšem otázka, zda je takové hodnocení skupiny relevantní - dobrý příklad - náckové a blondýny. Zatímco v prvním případě jsou tím společným znakem sympatie ke zločinné ideologii, což je bezesporu dostatečným důvodem k zaujetí určitého postoje, v druhém případě se jedná o znak bez dostatečné vypovídací hodnoty, což je i případ tohodle pamfletu. Je otázka, zda se autor tímto textem nedopustil trestného činu: Násilí proti skupině obyvatelů a proti jednotlivci § 196 (1) Kdo skupině obyvatelů vyhrožuje usmrcením, ublížením na zdraví nebo způsobením škody velkého rozsahu, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok. (2) Kdo užije násilí proti skupině obyvatelů nebo jednotlivci nebo jim vyhrožuje usmrcením, ublížením na zdraví nebo způsobením škody velkého rozsahu pro jejich politické přesvědčení, národnost, příslušnost k etnické skupině, rasu, vyznání nebo proto, že jsou bez vyznání, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta. (3) Stejně jako v odstavci 2 bude potrestán, kdo se spolčí nebo srotí k spáchání takového činu § 198 Hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení (1) Kdo veřejně hanobí a) některý národ, jeho jazyk, některou etnickou skupinu nebo rasu, nebo b) skupinu obyvatelů republiky pro jejich politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou bez vyznání, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta. (2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nejméně se dvěma osobami. § 198a Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod (1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, etnické skupině, rase, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta. (2) Stejně bude potrestán, kdo se spolčí nebo srotí k spáchání činu uvedeného v odstavci 1. (3) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem, nebo b) účastní-li se aktivně činnosti skupin, organizací nebo sdružení, které hlásají diskriminaci, násilí nebo rasovou, etnickou nebo náboženskou nenávist.
16.05.2008 13:30 K dílu: Holky dneška Repulsion
Stvn: "Repulsion: jediný důvod, proč bychom měli, když už tedy hodnotíme, někho hodnotit lépe, než jaký je?" Sorry, ale nějak nerozumím otázce. Hodnotit lze konkrétního člověka. Skupinu už dost těžko a pokud vůbec, tak ve velmi omezené míře - o náccích můžeme říct maximálně tak to, že jsou to náckové, cokoliv nad to už je spekulace, která se může a nemusí zakládat na pravdě. Teprve provedeme-li seriózní srovnávací studii, můžeme konstatovat např. to, že mezi nácky se vyskytuje o něco vyšší procento lidí s holou hlavou. Na druhé straně nelze říci, že všichni lidé s holou hlavou jsou náckové. Že je autor pamfletu deprivant je mimochodem zjevné už z toho, že není schopen najít si slušnou restauraci, ale navštěvuje nějaké pajzly, ve kterých setrvává, přestože se mu tam nelíbí. Asi tak trochu masochista.
16.05.2008 12:11 K dílu: Holky dneška Repulsion
Noe1: Jak vidíš, reagovat je třeba - texty tohoto typu útočí na "první signální" a lidi - jak je vidět i zde - mají tendenci se s podobnými nenávistnými stereotypy ztotožňovat. A to z tohoto příspěvku vulgarita a předpojatost přímo čiší. Já ovšem byl nedávno nucen reagovat na článek, který se tváří "seriózně", přitom je krajně neseriózní (napsal jsem jim mejl, jsem zvědav, jestli někdo odpoví...): https://www.zdravcentra.cz/cps/rde/xchg/zc/xsl/3141_25479.html Napsal jsem jim toto: Vedl jsem nedávno s několika lidmi debatu o tom, zda lze či nelze mít vztah s člověkem s poruchou osobnosti. Překvapilo mne, jak negativní stanovisko řada lidí zaujímá při setkání s tímto fenoménem. Skoro by se to dalo srovnat s hysterií, která svého času provázela nemoc AIDS. Většina těch lidí přitom neměla žádné osobní zkušenosti. Zajímalo mne proto, jak ke svému postoji přišli. Při té příležitosti jsem narazil na článek uveřejněný na Vašich stránkách: https://www.zdravcentra.cz/cps/rde/xchg/zc/xsl/3141_25479.html A byl jsem šokován, že renomovaná firma publikuje články tak bulvárního charakteru. Člověk se schizoidní poruchou osobnosti je zde vylíčen skutečně v tom nejhorším světle. I když je zmíněna nějaká pozitivní vlastnost (Jistěže i schizoid se může chovat svým způsobem vstřícně…), je to vzápětí „uvedeno na pravou míru“ (bude tak činit až do vašeho úplného “vyhlazení“.) Není se skutečně co divit, že je-li veřejnost zásobována takovýmito zkreslenými informacemi, přistupuje k lidem s psychickými problémy se značnou nedůvěrou. Publikování podobných článků je vysoce amorální a na hraně zákona, protože podporuje diskriminaci. Pro srovnání uvádím několik výňatků z popisu schizoida na www.wikipedia.org (upravil jsem znění pro lepší srozumitelnost): Mezi charakteristické vlastnosti schizoidů patří mimo jiné: …láska k přírodě a knihám, poddajnost, dobrosrdečnost, čestnost… …schizoid žije často velmi bohatým vnitřním životem a oplývá značnou fantazií… …většina schizoidů vyniká svou soběstačností, schopností samostatného a nezávislého jednání, dokáží si organizovat vlastní život… …určitý pocit nadřazenosti, se kterým se u schizoidů často setkáváme, pramení právě z jejich samostatnosti a nezávislosti. Tento pocit nadřazenosti obvykle není spojen s potřebou ostatní jakkoliv ponižovat, otevřeně se nad někoho vyvyšovat, někoho kritizovat apod. …osamělost je častým problémem schizoidů… na rozdíl od rozšířené karikatury schizoida, který bývá líčen jako chladný a necitlivý, touží řada schizoidů po vztahu a přátelství… …ve skutečnosti jen poměrně málo schizoidů vykazuje skutečný nezájem o vztahy… … to znamená, že schizoid dokáže navazovat vztahy s ostatními, pokud jsou založeny na intelektuálních, fyzických, rodinných, pracovních či rekreačních aktivitách a není po nich vyžadováno, aby dávali okázale najevo své city… Zkrátka a dobře – článek na Vašich stránkách je velmi zjednodušující a jednostranně zaměřený, a z toho důvodu poškozuje lidi se schizoidní poruchou, kteří se často snaží nějakým způsobem s ostatními koexistovat. Proto si Vás dovoluji požádat, aby byl článek z Vašich stránek stažen nebo adekvátně upraven. A patrně by bylo vhodné věnovat pozornost i dalším článkům.
16.05.2008 11:48 K dílu: Holky dneška Repulsion
OldJerry: Není-li to všeobecné, proč to autor vůbec píše? A proč uvádí "základní rozlišovací znaky" a "místa výskytu"? Je to blb. Má řešit konkrétní problémy tam, kde se s nimi setká. Pokud ho naštvala nějaká nekompetentní úřednice na úřadu, měl místo sepisování tohoto pamfletu podat formální stížnost. Pomohl by tak sobě i ostatním mnohem víc. V soukromém sektoru obvykle stačí obrátit se na nejbližšího přímého nadřízeného, u menších firem klidně přímo na majitele firmy.
16.05.2008 11:32 K dílu: Co není o hovně, je o hovně Repulsion
Winter: Toho Grasse jsem sice nečetl, ale tématický povídkový cyklus může mít často spíš blíže k románu. Třeba Londonův Tulák po hvězdách...
16.05.2008 11:30 K dílu: Co není o hovně, je o hovně Repulsion
Teichman: Já si třeba na povídky nikdy nijak zvlášť nepotrpěl. Jako kluk jsem četl Ernesta T. Setona, později Brudburyho, Asimova, taky se mi líbil Neff a jeho Vejce naruby. Jinak si na moc povídkových knížek nevzpomínám... jo, ještě Kunderovy Směšné lásky. Sám jsem sesmolil pár "povídek" či něčeho na ten způsob, až jsem se začal pohybovat na těchhle "literárních serverech". Do té doby mi také připadalo, že povídky jsou něco, s čím nemá moc smysl ztrácet čas. Nicméně "internetová povídka", řekl bych, je specifický žánr (na rozdíl od "internetové básně", kde nějaký zásadní rozdíl oproti "papíru" nevidím). Možná bychom to mohli pojmenovat jinak :o) Každopádně - cokoliv se ocitne na Internetu a najde si to čtenáře (i když třeba velmi omezený okruh) je svým způsobem živé. Literární kvalita je často nevalná, ale jak jsem již předeslal, to není hlavním smyslem většiny této tvorby - tím je komunikace a interakce. A určitě to má svůj význam. Někomu vadí, že literatura jako taková dostává dost často "na frak". No, mě osobně tak trochu také. Ale nevidím to až tak tragicky (i když se někdy k takovým dílům vyjadřuji velmi kriticky :o)). Ale ta literatura v tomto prostředí úplně zabitá či odsunutá na vedlejší kolej není. Různě tím prostupuje a prolíná, a tu a tam vyplave na povrch něco zajímavého...
16.05.2008 10:09 K dílu: Holky dneška Repulsion
Ten článek je totální hovadina. A není ani ničím výjimečný. Takových se po Netu potuluje mraky, terčem se může stát kdokoliv. Je to takové klasické klišé - autora někdo někde nasere, načež tento frustrovaný jedinec začne trpět nutkavou potřebou alespoň nějak se s tím dotyčným vypořádat. Vytvoří tedy stereotyp (nebo sáhne po nějakém již hotovém) a sepíše pamflet. Protože něco z toho je obvykle pravda, vždy se najde dostatek stejně postižených kreténů, kteří mu zatleskají. Autorovo ego je nasyceno, jeho ješitnost ukojena.
16.05.2008 09:44 K dílu: Co není o hovně, je o hovně Repulsion
Zuzulinka: Ona pointa nemusí být vždy zákonitě "vševysvětlující". Právě naopak - může klidně "všetotálněnahlavustavící" apod. :o)
15.05.2008 19:24 K dílu: Co není o hovně, je o hovně Repulsion
Inu, povídka... ale kde? Ono je přece jen rozdíl mezí povídkou publikovanou v tištěné knize a povídkou vystavenou na Internetu. Čistě proto, že je zde jiný přístup čtenáře a dost možná i čtenářská obec. Čtenář "papírový" je obvykle trpělivější. I to se ovšem mění - pochybuji, že se dnes najde mnoho lidí schopných přelouskat komplet Hledání ztraceného času či Ságu rodu Forsytů. Už Mario Puzo psal, že Dickens a spol. dokázali popsat 100 stran o ničem, než vypustili "suchý prd". Nebyla televize a četba tedy sloužila k ukrácení dlouhých zimních večerů. Nároky čtenáře jsou tedy poněkud jiné a různorodé. Někdo chce vhodnou četbu do vlaku či metra, někdo něco, po čem se mu bude dobře usínat, jiný hledá únik z všední reality (proto ta obrovská obliba fantasy) a konečně někdo pořád ještě je tak bláhový, že by rád sem tam nějakou tu inspirující myšlenku. Pokud jde o Internet, je to všechno mnohem horší, zvlášť, když se jedná o dílo na tzv. literárním serveru. Každý čtenář má ruku položenu na myši, takže není nic snazšího, pokud něco nezaujme, prostě kliknout na další odkaz. V podstatě se to dá přirovnat k tomu, když má člověk v ruce dálkové ovládání televizoru a "surfuje po kanálech". Tudíž je třeba takové čtenáře neustále "držet v šachu" buď mu servírovat gagy, nebo ho udržovat v napětí apod. A nezbytným atributem dobré internetové povídky je uspokojivá pointa. Je to docela fuška. Takže se nabízí otázka, zda to stojí za námahu. Protože spoustě čtenářů spíše než takovou "vymakanou" povídku skutečně uvítá prosté "sdělování pocitů", pokud jim to umožní s autorem sympatizovat nebo ho naopak upřímně nenávidět, či si připomenout něco z vlastního života. Kdo chce psát prozaický útvar, musí si ujasnit priority - chci svou tvorbou zabavit především sebe? Chci ostatním něco sdělit? Chci se jen z něčeho vypsat nebo skutečně "tvořit literaturu"? Nebo chci touto formou prostě jen s lidmi nějak komunikovat? Tož tak.
12.05.2008 12:48 K dílu: Seznam úprav Písmáka Repulsion
Jsem si uvědomil, jak tady lidi občas nadávájí, že nějaká důležitá událost zmizí z hlavní stránce kvůli nějaké kokotině. Byl by, vzhledem k těm problémům, o kterých jsi psal, moc velký problém, kdyby pod těmi událostmi byla šipečka, na kterou by se kliklo a člověku by se hned zobrazili starší záznamy?
12.05.2008 12:32 K dílu: Petice za odvolání papoucha z funkce admina Repulsion
Stanislav_Gross: Já to bohužel prošvih. Já totiž TV vůbec nesleduju. Takže o nějakém X-Factoru jsem se dozvěděl teprve asi před měsícem nebo tak... neviděl jsem z toho nic... Ale asi bych se stejně nepřihlásil. Jsem člověk plachý, neprůbojný. Taková panenka v koutě, co čeká, až si jí někdo všimne...
12.05.2008 12:21 K dílu: Petice za odvolání papoucha z funkce admina Repulsion
A já se ptám, o co jde všem těmhle Kozumplíkům, Kopřívům a jim podobným? Kdo je stojí v pozadí jejich aktivit? Kdo tahá za ony neviditelné nitky? A proč, do piči, nevěnují tisk, rozhlas, ba ani tak zkurvená česká televize náležitou pozornost Repulsionovi? Protože který jiný současný básník se dokáže tak náruživně, a přitom neobyčejně kreativně a vkusně věnovat v naší poezii stále tak neprávem opomíjeném tématu jako je piča? Ach, pičo, pičo, vykvetly muškáty za oknem rudé barikády proti hmyzu a ty kurvy mediální nepustí mne k lizu
08.05.2008 12:23 K dílu: Petice za odvolání papoucha z funkce admina Repulsion
Algaranna: "taktez olamujes vetvicky, vytahujes patnicky" Kdepak. Realizuji se jiným způsobem.
08.05.2008 11:44 K dílu: Petice za odvolání papoucha z funkce admina Repulsion
Algaranna: Já víc než kdokoliv jiný. A jsem na to právem hrdý! Být normální je nuda a buržoazní přežitek!
08.05.2008 11:06 K dílu: Petice za odvolání papoucha z funkce admina Repulsion
Algaranna: Ze nezávislých sociologických studií vyplývá, že lidé sdružující se na všelijakých těch internetových fórech (je jedno, za literárních či jiných) jsou spravidla psychopati, deprivanti, schizofrenici či lidé jinak psychicky postižení. S tím se nedá nic dělat. Normální člověk jde totiž raději do hospody nebo dělat něco užitečného...
08.05.2008 10:18 K dílu: Petice za odvolání papoucha z funkce admina Repulsion
Je vidět, že všichni do jednoho Papoucha málo znáte. Kupříkladu ten incident s ovocem (je jedno, jestli to byly třešně nebo švestky), kterému zde skoro nikdo (dokonce ani chudák Tangens) nepřikládá náležitou váhu, je je typickou ukázkou Papouchovy ďábelské povahy. Vy si myslíte, že Papouch je jenom takový neškodný pošuk, který občas blbne, když se nacamrá. Jenomže to je pouze takové jeho "ochranné zbarvení", kterým Papouch maskuje své dokonale promyšlené zločiny proti lidskosti. Každé malé dítě totiž ví, že ovoce, které roste podél silnic, je plné olova, volové. A olovo, jestli to náhodou nevíte, je těžký kov. Těžké kovy jsou jedovaté. Usazují se v mozku a způsobují demenci a jiné neduhy. Papouch to měl všechno dopředu naplánované. Kolem těch švestek (nebo třešní) nejel vůbec náhodou. Chce z vás ze všech pomalu ale jistě udělat dementy. A vy mu to baštíte (doslova - vsadím se, že někteří i s peckama). Měli byste na něj podat trestní oznámení pro obecné ohrožení a genocidu.
03.05.2008 16:20 K dílu: Trošku se tu lže Repulsion
Teichman: Zajímavé (a převelice smutné) bylo vidět, jak někteří lidé, jinak docela fajn, tím že dostali určitou iluzorní funkci, tak trošku okamžitě zblbli a přestali vidět věci objektivně. V podstatě všichni se po čase s Wellou rozešli ve zlém, když viděli, že s ní se to prostě nedá...
03.05.2008 15:46 K dílu: Seznam úprav Písmáka Repulsion
Ano, zprávy. Ale když nevím, že to avízo neodešlo... no, ale je to vaše věc. Každopádně je vidět, že určitého paranoidního přístupu jste se nezbavili... škoda...
03.05.2008 15:28 K dílu: Seznam úprav Písmáka Repulsion
No nevím - ale v případě, že opravdu chci někomu poslat avízo, protože s ním chci na dané téma diskutovat, a ono mu neodejde, a já to netuším... "nebezpečí prudičů" považuji za menší zlo... To už ty avíza tady rovnou zrušte...
03.05.2008 15:19 K dílu: Seznam úprav Písmáka Repulsion
Ad avíza - nám to na Liteře vždy hezky napíše, komu avízo odešlo a komu ne, hež :o)
03.05.2008 13:03 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
Bohužel, www.pice.cz je zaparkovaná doména...
03.05.2008 10:24 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
Nejlepší je www.rodina.cz, piče.
02.05.2008 22:57 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
Pišta: Na Liteře žerou kočky. Toto prohlášení nemohu jednoznačně dementovat, protože neznám jídelníček všech autorů Litery (a třeba takový Albireo docela vypadá na to, že si sem tam nějakou tu kočku dá (a když nedá, určitě by si dal říct)), na druhou stranu ale vím na 100 %, že kočky se jí na Totemu. Teda jeden totemák je jí. Tedy jedl alespoň jednou a ještě to drze přiznává. Dokonce v Číně. Se zelím.
01.05.2008 20:50 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
a2a2: Nevím, jestli se tady něco markantně změnilo, ale právě "kamarátčofty" a hromadné tipování vyložených sraček mi tady dost lezlo krkem... Na Liteře se tenhle jev týká jenom několika málo "nicků"... (víc jak 5 jich nebude...) Ale asi je to tam víc vidět než tady - vzhledem k množství...
01.05.2008 13:12 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
Pozorovatel: Tohle je třeba jeden z příkladů: Ne, že by na Liteře nebylo pár lidí, bez kterých by se člověk obešel. Ale takový mamrd, jako je StvN, nám tam opravdu chybí :o)
01.05.2008 13:09 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
No, mě avi nevadí, ani když mi ho ten milý, inteligentní, talentovaný a navýsost charakterní člověk STVN pošle 5x :o)
01.05.2008 12:58 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
Pozorovatel: To máš těžké, s tím "návratem". Když člověk jednou někde zapustí kořeny...
01.05.2008 12:45 K dílu: Vesmír Písmák Repulsion
Literra: Ano, je to "klubík", jak pravil Pišta. Po určitém "boomu" před cca dvěma lety, kdy tam nalezlo spousta "barbarů" nastalo nyní kýžené zklidnění. Negativní je pouze to, že někteří z "barbarů" zůstali, zatímco lidé milí a kultivovaní odešli... takže už to není, co bývalo, ale třeba se to časem zase spraví... Saspi: Není totalitní. Jenom se tam nesmí mluvit sprostě (takže já kupříkladu já tam momentálně publikovat nemohu :o). Lidé jsou tam vcelku milí, ovšem jsou trošku jinak zaměření - hodně tam frčí fantasy a sci-fi. Pozitivní na tom je skutečnost, že tam vzniká dost prózy a lidé tam i docela diskutují. Negativní je, že ta redakce, co tam je, nějakou vysokou teoretickou ani spisovatelskou úroveň nemá, ale snaží se :o) Pár dobrých autorů se tam najde. Písmák: Na můj vkus moc lidí. Ale odradily mne především praktiky minulých dvou vlastníků. Za nového majitele jsem sem zatím jenom párkrát nakoukl, tak nevím... Taky jsem si všiml, že tady lidé zpravidla neradi dostávají avíza. Což je pak o mně o to větší potěšení jim sem tam nějako poslat :o) Totem: Ano, to rozhraní je nepřehledné, chce to chvíli si na to zvyknout. Redakce je taky dost jednoznačně zaměřené, ale to mě osobně nevadí. Oni prostě něco kutí, člověk si jich nemusí moc všímat, když nechce.
26.04.2008 16:26 K dílu: Ostrava město poezie Repulsion
Otevřený dopis do rukou předsedy vlády ČR ing. Jiřího Paroubka Vzhledem k tomu, že ministr financí Bohuslav Sobotka v návaznosti na tento dopis tisku sdělil, že před kulturou dává přednost rodinám s dětmi (Deníky Bohemia, Blesk), obrátil se předseda Rady uměleckých obcí Šimon Pellar na premiéra Jiřího Paroubka otevřeným dopisem, ve kterém mu sděluje své obavy o rozpočet resortu kultury 2007 a rea- lizaci Koncepce podpory umění. Kulturní politika, která byla přijata vládou v roce 2001 si vytyčila za úkol „zvýšit podle možností státního rozpočtu objem kapitoly 334 (mimo výdaje na církve a náboženské společnosti) na 1 % výdajů státního rozpočtu“. 1 % pro kulturu se mezitím stalo i součástí volebních programů politických stran. Přesto hrozí, že podpora kultury v ro- ce 2007 nedosáhne ani letošního 0,5 % státního rozpočtu, které patří vůbec k nejnižším podílům za poslední roky. V Praze 30. srpna 2006 Vážený pane premiére, obracíme se na Vás s obavami o rozpočet resortu kultury na rok 2007. Jakkoli chápeme, že pro stavbu státního rozpočtu 2007 bude třeba revokovat některá usnesení, pro něž vláda nemá finanční krytí, chceme Vás touto cestou požádat, aby vláda dostála svému rozhodnutí (viz usnesení vlády č. 676 z 31. 5. 2006) a finanční prostředky na plnění Koncepce účinnější podpory umění 2007-2013 poskytla. Je obecně známou skutečností, že efektivní řízení rozvoje resortu kultury už po léta znesnadňuje nedostatek finančních prostředků, který nedovoluje naplňovat Kulturní politiku (viz usnesení vlády č. 40 z 10. 1. 2001), a to zejména v jejích dílčích úkolech, které nyní reflektuje i výše zmíněná Koncepce, na jejímž vzniku se podílelo několik desítek odborníků. Zároveň poukazujeme na skutečnost, že je to poprvé, co Ministerstvo kultury má k dispozici koncepční materiál zpracovaný v souladu a s návazností na další strategické dokumenty příštího programového období. Vzhledem k tomu, že v minulých letech byla oblast rozvoje umění na rozdíl od kulturního dědictví Ministerstvem kultury velmi podceňována, jsme velmi znepokojeni představou, že by se opět nezačalo s řešením jednotlivých úkolů Koncepce, jež umělecká a potažmo celá kulturní veřejnost očekává. Oproti ustáleným představám, že kultura je oblast, která jen neproduktivně spotřebovává, chceme znovu upozornit, že naopak nabývá na čím dál větším významu v otázkách obecného hospodářského růstu, zaměstnanosti a soudržnosti společnosti (viz nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1080/2006 ze dne 5. 7. 2006). Obáváme se, že pokud česká vláda při stavbě státního rozpočtu nevyjádří odpovídající péči o oblast kultury konkrétními opatřeními, pak pro rok 2007 kapitola 334 po odečtení výdajů na církve a náboženské společnosti nedosáhne ani 0,5 % státního rozpočtu. Doplatí na to nejen oblast kultury, ale v dlouhodobějším výhledu především celá společnost. Šimon Pellar, předseda Rady uměleckých obcí
26.04.2008 16:22 K dílu: Ostrava město poezie Repulsion
Ta organizace vypadá moc dobře a sympaticky: Mladá literatura na severní Moravě a ve Slezsku Libor Martinek Na únorové schůzi ostravského střediska Obce moravskoslezských spisovatelů přednesl Libor Martinek referát o současném stavu mladé literatury na severní Moravě a ve Slezsku. Někteří z jejích představitelů stojí sice mimo OMS, ale Obec by měla mladé literáty vyhledávat a měli bychom o sobě vzájemně vědět. Proto bylo na závěr setkání rozhodnuto pozvat skupinu mladých autorů na některou z členských schůzí ostravského střediska, kde by se prezentovali svým pořadem. Kde já jenom už něco takového slyšel...
26.04.2008 15:00 K dílu: Světová ekonomika Repulsion
Inu, současná ekonomika je plná paradoxů, o kterých se klasickým ekonomům ani Marxovi ani nesnilo. Tak například prakticky veškerý softwarový trh funguje úplně jinak než většina běžných trhů - zatímco kupříkladu auto chce mít každý jakékoliv, jenom ne proboha to, co má soused, u softwaru jsme z důvodu kompatibility a komunikace nuceni volit nezřídka takovou platformu, jakou mají lidé, s kterými spolupracujeme. Takže nám zde snáze vznikají monopoly. Dalším paradoxem je šíření elektronických dat, které umožňuje, byť je to nezákonné a kdesi cosi, získávat tato data prakticky bezplatně. Jenomže jsme zde svědky skutečného zázraku - přestože si porno všichni stahují z rapidshare a přes torrenty po gigabitech, točí se stále nové a nově a na rozdíl od Microsoftu či společností jako Universal či Warner Bros jsme od producentů porna ještě neslyšeli, že by si na svou situaci nějak stěžovali. Tak kdo sakra to porno kupuje? Vnucuje se myšlenka, že porno by se mohlo v blízké budoucnosti stát hnacím motorem upadajících ekonomik. To koneckonců není zas tak nová myšlenka. Už císař Caligula se údajně snažil zalepit díru ve státní pokladně výnosy z bordelu, do kterého nahnal manželky předních patricijských rodin. Lze se dokonce domnívat, že kupřikladu naši politici už s něčím takovým počítají a začínají se zbavovat svých opotřebovaných a nepříliš koukatelným manželek ve prospěch ženštin pro účely prostituce a pornografie přece jen poněku použitelnějších...
19.04.2008 21:55 K dílu: Tak nějak mě to všecko sere, pičo Repulsion
inu, nikterak mě nepřekvapuje, že tak bystrý intelekt jako Stvn zase absolutně vůbec nic nepochopil... :o) (kromě toho - psát se dá úplně o všem)
19.04.2008 15:26 K dílu: Feministická lingvistika aneb ženy v jazyce Repulsion
Nevím, jestli jsem to v tom článku nepřehlédl, ale v podstatě nejvíce diskriminačním českým jazykovým pravidlem je určování koncovky příčestí minulého v případě více podmětů různého rodu vždy podle rodu mužského... (kluci a holky si hráli...) Přestože se to může mnohým lidem zdát směšné, mají tyto snahy o změnu zavedených zvyklostí svou logiku a já s některými z nich naprosto souhlasím. Ony totiž všechny tyto zdánlivě samozřejmé a nepodstatné věci utvářejí celkové společenské povědomí, na základě kterého pak je různě nahlíženo na různé role, situace apod. Položme si jednoduchou otázku - který chlap, hlásající, jak považuje ženy za naprosto rovnoprávné a rovnocenné, by si po svatbě vzal ženino příjmení? Moc jich zatím nebude, co? Dokonce ani těch, kterým by nevadilo, že si žena ponechá příjmení své...
02.01.2008 15:06 K dílu: Je pozitivní či negativní míchat se s jinými etniky? Jaký máte na to názor? Repulsion
Pleteš páté přes deváté. Náboženství, etnickou příslušnost, kulturní rozdíly... A Číňané nevynalezli "papirus" - vynalezli papír. "Papirus" jsi vynalezl ty. V povodí Nilu roste papyrus. A Němci pro většinu z nás už dávno nejsou "jiné etnikum", protože za ta staletí už máme geny hezky promíchané...
04.12.2007 11:02 K dílu: Repulsion
"A řekl bych, že výtvarná stránka filmu byla novátorská až až" Ale dyk jo. O tom není sporu...
04.12.2007 10:52 K dílu: Repulsion
"Můj zcela soukromý názor je, že mu po celou tu dobu bylo "kýmsi" naznačováno, že si hraje s něčím, s čím by neměl, a když se dostal na konec" Ale jo, to tam je - ale taky to není nic nového pod sluncem a nebylo to tady pojato nijak novátorsky. Právě naopak - je to docela laciné klišé. Podle mě jedna z největších slabin toho filmu.
04.12.2007 10:49 K dílu: Repulsion
Jinka ještě zopakuju - po stránce filmařské je Pí opravdu dobře odvedená práce, o tom žádná. Ale o to víc je škoda, že ta forma nemá lepší obsah.
04.12.2007 10:38 K dílu: Repulsion
Když jsme u těch filmů z touhle alternativní náboženskou tématikou... Tenhle "propadák" (http://www.csfd.cz/film/12290-extaze-rapture-the/) mi přišel mnohem zajímavější (i když, pravda, na rozdíl od Pí je natočený dost neinvenčně)... na druhou stranu tam zazněla skladba od Meredith Monk... :)
04.12.2007 10:31 K dílu: Repulsion
Oldjerry - Tebe jsem nijak nenazval, tak nebuď vztahovačný. A že někomu "rupne v bedně", to není žádný odsudek. To se prostě stává. Jinak Pišto - já myslím, že to, že mu slušně hrabe, je docela jasné. Jak jinak bys to nazval? Bohužel, tohle vykreslení určité posedlosti, není nijak nové - namátkou uvedu Zaslepení od Elíase Cannettiho - trošku o něčem jiném, ale styčně body tam jsou (především ta klaustrofobní atmosféra a konrontace výjimečného člověka žijícího ve svém vlastním světě s "normálním" okolím. Samozřejmě je to knížka, takže je to mnohem rozrpacovanější... V Pí je navíc ten Bůh, že... jenomže on je tam jenom tak nějak pro parádu - na toto téma se zde nic nového nedovíme - to už ta níže zmiňovaná šifra je v tomto ohledu lepší - i když si toho Brown hodně navymýšlel...
03.12.2007 15:06 K dílu: Repulsion
Oldjerry - v tomto případě jsem pouze citoval... (což ale není směrodatné). Jinak chyba na mé straně - tak jistě. Halt určité věci nebaštím. Nechce se mi to rozvádět, ale v podstatě když se to podíváme střízlivě, tak základní téma celého filmu bylo, že jednomu jinak docela sympatickému a inteligentnímu maníkovi ruplo v bedně. To všechno ostatní kolem je jenom taková vata, která k ničemu nevede.
03.12.2007 12:39 K dílu: Zpráva z tisku Repulsion
Ale piču, ty bálonky přece převezme Ježíšek, a ten už je nějak ekologicky zlikviduje, popřípadě s nimi naloží jinak - rozdá je v nebíčku andělíčkům nebo něco na ten způsob...
03.12.2007 12:34 K dílu: Repulsion
O tom filmu jsem toho hodně slyšel, je to určitý kult, nicméně když jsem ho pak konečně viděl, byl jsem hodně zklamán. Souhlasím s názorem, že po stránce obsahové je to pičovina. Zajímavá je stránka formální - kamera skutečně sugestivní, dobrý střih apod. Díky nim se u toho filmu dá vydržet. Ale obsah je jen nafouklá bublina. Nic víc.
11.11.2007 10:04 K dílu: Revoluce před a po a jak to vlastně vůbec bylo (?) Repulsion
Byl jse na vysoké škole a byl jsem docela aktivní v SSM přes kulturu... nějak týden nebo čtrnáct dní před 17. někdo vylepil po škole plakáty, které začínaly "A vezmi si s sebou květinu...". Měli jsme ohledně toho několik jednání s vedením školy apod., co je to vlastně za akci. Šuškalo se, že to bude něco "velkého", "něco proti" apod. Na druhou stranu to byla akce oficiálně oficiální, měli se jí účastnit rektoři škol apod. Tak jsme to mezi sebou "my kluci, co jsme spolu kamarádili" řešili, co jako uděláme. Nakonec jsme se shodli na tom, že to bude zas nějaká pičovina. Protože jsme měli už nějaký čas naplánovanou "družbu" s kolegy z Bratislavy, vyrazili jsme v pátek do Blavy lehce zapařit. Tam se nám nic nedoneslo. Teprve když jsme se z neděle na pondělí vraceli, něco jsme zaslechli. Když jsme pak dorazili do "kempusu", už to tam docela vřelo. Pár kamarádů mělo různě modřiny apod. Je zajímavé, že jsem o ničem nepřemýšlel. Během několika minut mi bylo jasné "že jdu do toho". Co se vlastně děje a kam to může vést a nakonec povede, to mi začalo docházet až postupně. Následující tři dny jsem vůbec nespal. Furt jsme něco řešili. Rozjížděly se různé sekce stávkového výboru, zařizovala se výroba a distribuce nejrůznějších letáků apod. (Tenkrát to nebylo jenom tak - tehdy ještě neměl každý počítač a laserovou tiskárnu). Zlomová byla středa, když nám na stávkáč najednou volal vyděšený vrátný z jedné koleje, že tam přijel autobus plný milicionářů. Tak jsem tam šel, ale už to bylo v pohodě - oni už se přijeli jenom převléct, protože tam měli sklad. Pohotovost měli celý den předtím. Nikdo z nás neměl tušení, že se rozhodovalo o tom, jestli je na nás pustí nebo ne. Pak už to byla celkem pohoda. Kurz byl nastavený celkem jasně. Takové pěkné okamžiky: Když jsme chtěli na demonstraci na Václavák, později na Letnou, stály nás zástupy u silnice. A auta zastavovala jedno za druhým a nabírala lidí, co se jich tam vešlo... včetně taxíků (které si samozřejmě nic neúčtovaly)... O generální stávce mi došle film a všechny obchody už byly zavřené... První člověk s foťákem, který šel kolem mi film daroval... Na druhou stranu byl člověk tím vším pěkně opilý a místy až blbý - třeba to, že bude Havel prezident - v daném okamžiku to asi byla dobrá volba - nicméně byla to krásná ukázka toho, jak lze dav krásně zmanipulovat. Bartoška to ve vhodnou chvíli řek z balkónu, a najednou byli všichni pro... Dále bylo zajímavé pozorovat obměnu třeba konkrétně našeho školního stávkového výboru - z prvních nadšenců tam po měsíci nezůstal nikdo. Jak už začínalo být všechno jasné, začínalo tam fungovat klasické sebeprosazování a ti první idealisté na to neměli žaludek... Klidně Ti o tom poreferuju víc, jestli budeš mít zájem...
28.10.2007 11:03 K dílu: Moje kniha pro předškoláky a prváky Repulsion
Určitě dobrý počin. Textíky vypadají dobře, i když nepůsobí kdovíjak invenčně (přece jen Sekorův Ferdův slabikář je jiná liga...) Blahopřeju.
02.10.2007 19:46 K dílu: Prodej neprodej Písmáka Repulsion
I když jsem s Lyrykem v mnohém nesouhlasil a do celé záležitosti tak úplně nevidím, tak způsob jeho "odejití" z Písmáka rovněž nepovažuji za čistý. Tajemná pan Dassler mi zatím připadá - no prostě tajemný... Nicméně doufám, že nebude pokračovat v praktikách posledních let a tuto diskuzi nesmaže...
13.08.2007 17:41 K dílu: Literárně zkostnatělá nálada na Písmáku? Repulsion
domin.go napsal: "písmák pořád nemá v čr konkurenci,co se kvality textů týče,to jenom taková malá technická na okraj" No, nějak do hloubky jsem to nezkoumal, ale takhle baj vočko si dovoluji tvrdit, že Totem je na tom o dost líp...
23.07.2007 17:56 K dílu: Repulsionův blog Repulsion
Ale jo, občas se ukážu... ale nějak mě to - hlavně tady a na Liteře - poslední dobou hrozně sere...
13.07.2007 00:08 K dílu: Vlčí Repulsion
AVIKURVA
Nahoru