23.01.2015 00:12 K dílu: Rok pro jeden večer Finch

Díky.

03.12.2012 11:35 K dílu: Hebká slova slečny Emmy Finch

Ano.

11.11.2012 22:42 K dílu: Hebká slova slečny Emmy Finch

Děkuji všem za komentáře, jsou pro mě velice cenné.

19.04.2011 23:17 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Škoda. Kdybys mohla rozvést, proč neudržely tvoji pozornost, bylo by to poučnější :)
02.04.2011 19:39 K dílu: Povídka roku 2010 - Vyhlášení Finch
Opět já? To je od vás hezké, děkuji.
06.03.2011 21:58 K dílu: Rok pro jeden večer Finch
Dík za názor; aspoň sis to přečetla :)
03.03.2011 14:30 K dílu: Rok pro jeden večer Finch
Nepatřím, neboť i já jsem žertoval. Příště připojím smajlíka, možná i dva, aby to bylo jasnější.
03.03.2011 01:24 K dílu: Rok pro jeden večer Finch
Díky za komentáře, podnětné jako vždy. Kromě těch Tangensových, ale ani to není žádné překvapení. Navíc mám pocit, že bych ho neúčastí v PM nějak zklamal, a proto souhlasím s nominací.
06.02.2011 00:30 K dílu: Finch
Píšu, avšak času je málo. Ale snad to tenhle měsíc vyjde :)
13.09.2010 20:13 K dílu: Představy o počátcích citů Finch
Díky za názor. Nicméně jsem myslel, že motiv je vcelku jasný, ale teď mi přijde, že spíš záleží na konkrétní projekci zkušeností jednotlivých čtenářů.
10.09.2010 02:54 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Děkuji.
05.09.2010 02:53 K dílu: Představy o počátcích citů Finch
Díky za tak obsáhlou reakci. Docela dlouze jsem o ní přemýšlel; nicméně, chtěje vymyslet a sepsat nějakou chytrou odpověď, ničeho takového jsem nedosáhl. Ovšem uvědomil jsem si, že čím více o tom uvažuju, tím míň dokážu určit proč a jak jsem jednotlivé části a prvky povídky napsal. Nevím, možná je to funkce doby uplynulé od napsání textu, nebo množství dalších pohledů na něj, ale doufám, že snad nepíšu až tak intuitivně, ačkoliv jsem si tím stále méně jistý. Skoro mi připadá, jakobych částečně přicházel o autorství. Chci, aby si čtenáři doplňovali informace sami, a zapomínám, co jsem si doplnil sám. Jistě tedy vím jen pár věcí - o filozofický přesah se rozhodně primárně nesnažím, neboť nemyslím, že na to mám, a pointa je v tomto případě přeceňována.
02.09.2010 22:20 K dílu: Představy o počátcích citů Finch
Díky. Víc bys mi k tomu neřekl? Tvůj názor mě zajímá :)
13.08.2010 00:41 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Díky.
13.08.2010 00:18 K dílu: Představy o počátcích citů Finch
(Winter >) Má to význam - text je to o polovinu méně kvalitní, než by byl 22. :) Ne, faktem je, že jsem před pár dny byl inspirován jednou událostí natolik, že jsem psal rychle, abych tuto inspiraci stihl zaznamentat, a nechtělo se mi to schovávat v šuplíku. Možná proto ti to přijde kolážovité (ačkoliv si nejsem úplně jistý, jak to myslíš). (Lady >) Ano, je to bez děje, což ovšem bylo úmyslem; jakékoliv domýšlení, co bylo/mohlo být dál je u tohoto textu zbytečné, protože ono se v něm vlastně nic nestalo. A myslím, že se přeci jen vytahuju, akorát už to není tak poznat :) V každém případě díky za obsáhlý komentář.
12.08.2010 00:39 K dílu: Představy o počátcích citů Finch
Ale jo, chyby tam jsou, cítím je, ale nedokážu je sám odhalit. A s PM souhlasím, i když ses teda neptal :)
08.07.2010 19:44 K dílu: Reciproční citové udělátko se pokouší o hyperlásku Finch
Díky. Ano, opravdu existuje, skoro dva roky se chystám si ji konečně přečíst :) Jmenuje "Prisoners of Childhood? Child Abuse and the Development of Heroes and Monsters in Ender’s Game", autorka Melissa Gross; k sehnání (koupi) například zde: http://www.springerlink.com/content/w4731mn022363p67/
22.05.2010 21:53 K dílu: Reciproční citové udělátko se pokouší o hyperlásku Finch
Teda, takhle se rozčílit :) Snad tě uklidní, že doutník je to pouze vymyšlený. Jinými slovy - ve skutečnosti žádný doutník oklepán nebyl :)
22.05.2010 01:43 K dílu: Proč Finch
Povídka? To snad ani ne...
12.04.2010 23:31 K dílu: Sníh, cedr a bergamot Finch
Já bych čtenáře tolik nepodceňoval; pochybuju, že by rovnou pocházeli - že změní barvu, je v pořádku, interpretace (empirického) čtenáře prostě je jiná, než autorova, na tom není nic špatného :) Je samozřejmě pravda, že třeba Plastov hlavy jsem trochu přehnal, ale to je pro mě takový speciální text.
10.04.2010 14:42 K dílu: Sníh, cedr a bergamot Finch
Já ovšem neřekl, že mě nezajímá, jak čtenář text pochopil (to mě naopak zajímá velice), jenom si myslím, že není potřeba - a ani to není možné - aby to chápání bylo shodné s mým.
09.04.2010 21:13 K dílu: Sníh, cedr a bergamot Finch
Do jisté míry máš pravdu, ovšem já nikoho ten záměr nenutím chápat:) Sice do textu umístím všechny dílky pro jeho rekonstrukci, ovšem upřímně pochybuji, že by to někdo dokázal, a jsem si jistý, že by mu to k ničemu nebylo - jednak by přišel o svůj vlastní výklad, a také odkryl, jak prostý onen záměr je ;) V každém případě díky za názor.
01.04.2010 02:25 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Díky, že sis na to znovu našel čas. Cedr jako slovo skvěle zní :)
16.03.2010 21:56 K dílu: Sníh, cedr a bergamot Finch
StvN> Neměj obavy, stavy rozhodně za nic nemůžou - doba, po kterou vypravěče ovlivňuje salvinorin je snad jasně uvedena...
16.03.2010 21:48 K dílu: Povídka měsíce - Únor 2010 - Výsledky Finch
Děkuji všem za hlasy; jsem rád, že se moje povídky líbí.
28.02.2010 22:20 K dílu: Sníh, cedr a bergamot Finch
Taky jim to nezávidím :) To co dnes člověk hledá pět minut doma, jim trvalo hodinu v knihovně.
28.02.2010 21:23 K dílu: Sníh, cedr a bergamot Finch
Konečně jsem se dostal k tomu, abych napsal nějakou smysluplnou reakci. VT Marvin> A k tomu ta kniha opravdu existuje :) Jinak z oné pasáže si nedělej starosti, neměl jsem bohužel čas na znovupřečtení a opravu textu, takže je to asi místy trochu kostrbaté. Prosecký> Díky, chybu jsem odstranil. Winter> Pár odkazů tam je, ale jsou tak povrchní, že asi nejdou postřehnout. katugiro> Přehled mám, ale jestli to dává smysl, nedokážu moc posoudit. Na to, co je zač salvinorin jsem přišel díky nekonečně dlouhým a probdělým nocím věnovaným pátrání a výzkumu. Úspěch se dostavil v podobě článku na Wikipedii.
22.02.2010 23:31 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Nerad vysvětluji smysly a významy; většinou to jenom zbytečně kazí prožitek. Speciálně pro tebe ovšem učiním výjimku a předhodím nápovědu - vysvětlení černého sloupce je ve sloupci bílém, přičemž související bloky jsou na stejné horizontální úrovni (doufám tedy, že tvůj prohlížeč zachoval alespoň přibližně formátování sloupců tak, jak jsem je zamýšlel; html v tomto bohužel nemůže být spolehlivé). Co se týče oněch "nesmyslných" vět, doporučuji se soustředit na následující slova z bílého sloupce: nemoc, afázie, surrealistický, mozek, degenerující. Textu přece ;)
22.02.2010 19:48 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
S těmi větami, jejichž význam ti unikal, je to prosté (ano, nejjednodušší vysvětlení je to správné :)) - nedávají smysl, protože ani smysl dávat nemají. V každém případě díky za komentář.
01.02.2010 21:16 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Díky za názor. Černý sloupec byl od začátku. Žádné alternicky :)
19.11.2009 22:58 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den Finch
Tangensi, sice oceňuji tvoji snahu a věřím v dobré úmysly, ale věc se má tak, že nikdy nebudu psát o slabounkém ševelení, impozantních stříbrných hladinách nebo dokonce majestátních březích, protože to prostě není způsob, který bych si chtěl osvojit (z důvodů, které nejspíš nemá cenu rozebírat). Co se týče zbytku tvého komentáře - je jasné, že máme na psaní, literaturu a vůbec dost odlišné názory, a proto bude lepší (i s ohledem na tvůj čas), abychom to nadále nerozebírali.
19.11.2009 00:21 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den Finch
Tangensi, pokud máš problémy s tím, co píší kritci, sděluj to jinde. Ideálně to řekni přímo jim. Taky bych byl rád, aby sis propříště odpustil řeči o nějakém kamarádšoftu, já se na Písmákovi nikomu nevnucuju. A vůbec si ujasni, co ti vlastně vadí - styl, obsah, komentáře? Rovněž bys měl omezit ten sarkasmus, působíš pak zatrpkle. Bezpochyby bezdůvodně. V každém případě díky za další obsáhlý komentář, jsem rád, že jim věnuješ tolik času.
15.11.2009 17:26 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den Finch
Tangens: Dík za komentář, ale znepokojení nad svým stylem s tebou nesdílím. Ani o gramatice mě poučovat nemusíš (a už vůbec ne verzálkami), ačkoliv oceňuji upozornění na dílčí chyby. A ano, jde do značné míry o experiment - proto ulítlá dvojitá lomítka, proto pomlčky (ačkoliv jsou místo odstavců, ne čárek či dvojteček), proto ta anglická sousloví (ale není to pouze obsese angličtinou). Jestli pro tebe nefunguje, mě mrzí, ale nedokážu to zase tolik ovlivnit. Janina6: Oddychl jsem si, že ne všem to přišlo tak zmatené. StvN: Díky.
03.11.2009 22:40 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den Finch
Bílá_Místa: Díky. Chybky snad časem opravím... Dero: A co ti brání se domnívat? Klidně se domnívej :)
25.10.2009 23:48 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den Finch
Být přirovnáván ke Kunderovi, to si snad ani nezasloužím.
24.10.2009 21:38 K dílu: Finch
Ty jedna!
23.10.2009 00:18 K dílu: Plastové hlavy čekají na překrásný den Finch
Děkuji Wintrovi za kritiku a ocenění (s nominací do pm souhlasím). Těm, kterým se dílo zdá nepochopitelné, se omlouvám, nicméně je přesně takové, jaké chci. Chápu, že se proto nemusí někomu líbit ;)
19.07.2009 17:45 K dílu: Povídka měsíce - Červen 09 - Vyhlášení Finch
Díky za hlasy, ani jsem jich tolik nečekal.
10.07.2009 20:02 K dílu: Za 6 minut se zapnou obrazovky Finch
Díky.
08.07.2009 23:26 K dílu: Za 6 minut se zapnou obrazovky Finch
Vcelku trefné a poučné, a lecčehos jsem si, doufám, vědom. Nicméně rozebral jsi to pěkně, díky.
24.06.2009 23:50 K dílu: Za 6 minut se zapnou obrazovky Finch
Díky za názory; jsem rád, že se liší :) Souhlasím s Winterem - příběh opravdu není dořešený, je tak trochu děravý (a rovnou na sebe ukážu - třeba motivace Ziny prakticky neexistuje), především proto, že jsem svoji prvotní představu nedokázal dost dobře zpracovat, a celý text jsem několikrát předělávat. S tím souvisí závěrečná část; druhou osobu jsem použil, abych se z toho nějak vymotal. Na druhou stranu, účelem nebylo ani tak čtenáře vtahovat do děje/světa, ale spíš na něj ukázat. S nominací souhlasím.
23.03.2009 21:03 K dílu: Povídka měsíce - Únor 09 - Vyhlášení Finch
Díky všem, ale hlavně hlasujícím.
23.03.2009 21:03 K dílu: Povídka měsíce - Únor 09 - Vyhlášení Finch
Díky všem, ale hlavně hlasujícím.
11.03.2009 23:35 K dílu: Písmácké povídky podle Marvina (0209) Finch
Vskutku, chvályhodná snaha. Taky jsem zvědavý, jak dlouho ti to vydrží ;)
11.03.2009 23:35 K dílu: Písmácké povídky podle Marvina (0209) Finch
Vskutku, chvályhodná snaha. Taky jsem zvědavý, jak dlouho ti to vydrží ;)
11.03.2009 23:33 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Děkuji za hodnocení a slova chvály, jsou pro mě pozitivní motivací; na druhou stranu, myslím si, že povídka není zas tak bez chyb (na některé tu již bylo upozorněno). reka > Yanna Martela neznám. Co se týče důležitosti černého sloupce - patří k dílu, protože jsou v něm věci, které bych bez něj nemohl napsat, aniž bych rozbil způsob, jakým je tvořen sloupec bílý. Radost z afázie bych čekal spíš od psychologa :)
11.03.2009 23:33 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Děkuji za hodnocení a slova chvály, jsou pro mě pozitivní motivací; na druhou stranu, myslím si, že povídka není zas tak bez chyb (na některé tu již bylo upozorněno). reka > Yanna Martela neznám. Co se týče důležitosti černého sloupce - patří k dílu, protože jsou v něm věci, které bych bez něj nemohl napsat, aniž bych rozbil způsob, jakým je tvořen sloupec bílý. Radost z afázie bych čekal spíš od psychologa :)
24.02.2009 12:35 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Děkuji všem za jejich obsáhlé komentáře. Ona vykonstruovanost, na kterou upozorňujete, je nejspíš největší slabinou mého díla, ovšem beru ji jako nutnou daň za to, že jsem chtěl konečně napsat něco trochu jiného než obvykle. Snad bude příští pokus v tomhle ohledu lepší. StvN > Ano, souhlasím.
24.02.2009 12:35 K dílu: Excitační procesy nervového systému Finch
Děkuji všem za jejich obsáhlé komentáře. Ona vykonstruovanost, na kterou upozorňujete, je nejspíš největší slabinou mého díla, ovšem beru ji jako nutnou daň za to, že jsem chtěl konečně napsat něco trochu jiného než obvykle. Snad bude příští pokus v tomhle ohledu lepší. StvN > Ano, souhlasím.
29.12.2008 23:44 K dílu: Žádná žárovka nerozpláče tanečníky Finch
Já osobně bych neradil tuhle povídku mezi moje nejlepší; rád bych věděl, co přesně tě na ní tak zaujalo.Nicméně za slova chvály děkuji.
25.12.2008 16:35 K dílu: Částečně Kovový Filozof hodnotí elektronku Finch
Díky všem za připomínky a postřehy.
25.12.2008 16:35 K dílu: Částečně Kovový Filozof hodnotí elektronku Finch
Díky všem za připomínky a postřehy.
15.09.2008 20:46 K dílu: Chuť snů, světa a všeho pod stromem číslo devět Finch
Děkuji - sice se zpožděním, ale přece - za vcelku poučné komentáře. Moje reakce bude stručná. Příběh tam je, sice ne nijak úchvatný, ani zcela dopovězený, ale aspoň nějaký :) Koncovky jsou zajímavý postřeh. Každopádně jsem rád, že si to i přes větší délku vůbec někdo přečetl.
26.10.2007 01:50 K dílu: Finch
Díky :)
25.10.2007 17:46 K dílu: Hračky vydrží snášet každou radost Finch
Jj, asi máš pravdu. Je fakt, že z tohoto pohledu jsem nad tím moc nepřemýšlel. Díky za radu.
25.10.2007 11:15 K dílu: Hračky vydrží snášet každou radost Finch
To už asi bude takový můj úděl, střídat obyčejné s fantastickým :) Nicméně děkuji za tipy.
25.10.2007 11:13 K dílu: Finch
Nějaký tušení bych měl. Ale neboj, ono tě to zase přejde :)
07.09.2007 19:56 K dílu: Představy se netýkají oranžových autíček Finch
Děkuji všem za pozitivní ohlasy. Upřímně řečeno, když jsem tu povídku psal, tak jsem si od ní moc nesliboval, což by mohlo vysvětlovat, proč se zdá být (a nejspíš i opravdu je) místy krapet odbytá.
13.08.2007 23:10 K dílu: Možnost volby Finch
Děkuji, nicméně tahle povídka si taková pěkná slova snad ani nezaslouží.
13.08.2007 22:54 K dílu: Možnost volby Finch
Aha :) Čekal jsem něco sofistikovanějšího.
13.08.2007 22:44 K dílu: Možnost volby Finch
A podle čeho jsi vybírala?
11.08.2007 17:18 K dílu: Finch
Nevím, jestli ho zrovna znám... Přečetl jsem asi dvě třetiny Nádraží Perdida, takže bych to spíš formuloval jako "vím o něm" :)
11.08.2007 17:17 K dílu: Žádná žárovka nerozpláče tanečníky Finch
Díky za postřehy, příště z toho vyždímám víc a rozhodně to bude dekadentnější :) Jezdec: Neuniklo ti nic, protože Ludvík nemluví o nikom konkrétním, to by řekl "je nepochybně nešťastnej".
23.07.2007 23:38 K dílu: Hříčky slov Finch
Nezamýšlel a tudíž to ani nechápu :)
22.07.2007 20:36 K dílu: Zdání nadruhou Finch
Zamýšlet se můžeš i nad tím, že tě posral holub ;)
22.07.2007 14:09 K dílu: O krásném mravenci Finch
Zajímavé a docela fajn, ale víc už nic.
22.07.2007 14:05 K dílu: Zdání nadruhou Finch
Jestli text v prologu charakterizuje tohle dílo, tak musím říct, že jsem žádný pocit dobře stráveného času nezakusil. Spíš to vypadalo, jako by patos a klišé jezdili celý den na horské dráze a vsázeli se, kdo se dřív pozvrací.
22.07.2007 13:56 K dílu: První láska Finch
Už jsem doufal, že dojde k radikální proměně děje a hrdinka bude, poté, co se z chlapce vyklube bestiální psychopat, taktéž přišpendlena na záclony, ale překvapení se bohužel nekonalo - nakonec se z toho přeci jen vyklubala pouhopouhá sentimentální epizoda jako vystřižená ze života mladé dívenky z dob socialismu.
19.07.2007 16:21 K dílu: Silver Mahler Finch
Dalo by se říct, že tahle povídka se čte sama. Ale bohužel to není pravda, musel jsem si ji přečíst já. Nicméně to nijak neubírá na její kvalitě. Někdy v první třetině mě napadla určitá (nejspíš zcela nechtěná) podobnost s nacionálně zaměřeným úvodem v Nemově říši od J. M. Trosky, což ve mě vyvolalo vzpoustu vzpomínek, které mi čtení velmi zpříjemnily. Ale jinak povídce do tvorby tohoto českého sci-fi "velikána" chybí ještě pár tisíc voltů (znalci jistě pochopí ;)). Což není špatně. Také jsem uvědomil, že moje rozhodnutí někdy ve druháku, že nebudu v budoucnu studovat fyziku, bylo správné, protože jsem se na časoprostorovou osvětu, tak jak je prezentována v povídce, moc nechytal. Asi to byla moje chyba, protože jsem se soustředil na jiné aspekty příběhu, ale přesto si myslím, že pro méně nadané/trpělivé čtenáře (jako jsem já) by neškodilo trochu přizpůsobit způsob vysvětlování. Buď tak, jak radí Fry ve Where No Fan Has Gone Before, tzn. způsob à la Star Trek, nebo způsob (i když je to nehorázné klišé) pomocí hloupé postavy (upřímně, v jednu chvíli jsem si myslel, že k tomu bude sloužit postava plukovníka). Ale rozhodnutí je samozřejmě vždy na autorovi, takže to prosím neber jako šťourání. Nakonec mám jedna otázku - nějak mi vrtá v hlavě věta "Já ti dám impossible!", jako bych už ji někde slyšel. Je to možné?
14.07.2007 22:20 K dílu: Bílá káva a čaj Finch
Ne.
14.07.2007 20:42 K dílu: Bílá káva a čaj Finch
Ne, to dělám až teď :) Zvolil jsem si k tomu čaj temný jako... hmm, řekněme večer okolo půl desáté.
14.07.2007 18:54 K dílu: Bílá káva a čaj Finch
Bohužel to nepřináší nic nového, jen samá klišé. Což by nebylo tak hrozné, ale bohužel je ten rozhovor poněkud plytký. Stejně jako jeho aktéři (je škoda, že v závěru přestali "přičemžusrkávat"; už jsem si na to skoro zvykl :P)
14.07.2007 18:34 K dílu: Tichý dům Finch
Je to docela slušně napsaný, i když jsem nějak úplně nepochytil, o čem to je. Asi mě zmátl ten klášter. A kostel. Nicméně mě to donutilo napsat tenhle názor; což jsem mimochodem už dost dlouho neudělal. Takže aspoň v tomhle ohledu splnil děj část svého účelu. Ještě pár slov k formální stránce - z gramatiky, ačkoliv jsem nedával moc pozor na chyby, jsem zahlídl nějaký čárky navíc; dál mě trochu vyvedly z míry všechny ty činnosti očí, ale chápu to, některým očím se zkrátka nestačí jen dívat. Nejhorší věc - přechodníky. Když je neumím, nepoužívám je. (A když je umím, tak si je zkontroluju :)) Ale jinak v pohodě. Akorát zkus napsat něco trochu přízemnějšího, abych se chytil ;)
19.06.2006 21:54 K dílu: Slepice mají sloní uši Finch
Trošku jo. Na svoji "obhajobu" podotýkám, že jsem použil metodu volné asociace, takže se vlastně jedná o (sice trochu upravený, ale jen v rámci stylistiky) proud myšlenek. A to jsou většinou jenom blbůstky :D
18.06.2006 21:50 K dílu: Slepice mají sloní uši Finch
Záleží na tom, čeho se sloni budou ochotni vzdát; prostě se neměli nechat od slepic napálit ;)
23.04.2006 20:20 K dílu: Přemýšlení o blbostech Finch
Teď jsem si uvědomil, že je to samozřejmě naopak. Tedy před gé je en ;)
23.04.2006 19:58 K dílu: Přemýšlení o blbostech Finch
Tak jo, já se obětuju :P a) Nemyslím si, že je to povídka. b) Teleshoping nemá dvě el a před en je gé. Teda pokud to s tím prasetem nebyl autorský záměr.
23.04.2006 17:03 K dílu: Modrý osmák Finch
Já to vím. Určitě. Teda... doufám. Ale asi jo, vím to. Definitivně ;)
23.04.2006 00:38 K dílu: Modrý osmák Finch
:D Třeba to pomůže.
23.04.2006 00:14 K dílu: Modrý osmák Finch
Ale když já jsem tak línej to rozepisovat... ;) A pořádek? Sakra, vždyť to všechno jde pěkně za sebou, co bys ještě chtěl? :P
23.03.2006 21:51 K dílu: Vzpomínka Finch
Přišlo mi to takový zmatený. A jak už bylo poznamenaný, některý přirovnání a obraty jsou nepřirozený. Jinde je to zase docela v pohodě. Připadá mi to, jako by jsi nad tím někdy až moc přemýšlel, nebo se snažil za každou cenu "něco" napsat (počínaje hnedka karamelovýma očima... btw nějak se mi asociaoval Andaluský pes, ou ;)). Ray Bradbury kdesi napsal, tuším, "run fast, stand still - a lesson from lizards for all writers". Zkus nad psaním někdy moc nepřemýšlet a prostě psát... Třeba to pomůže ;)
15.03.2006 15:25 K dílu: Odlesh tuhy Finch
Taky mě to nějak nedošlo. Ale co, číst se to dalo (až na pár opakujících se slov; někde to byl zřejmě záměr, ale párkrát mi to nesedlo). Btw bilá myš + věta "Kdybychom věděli, proč to udělala, věděli bychom o světě mnohem víc, než víme teď." mi asociovala Stopařova průvodce. Záměr?
07.03.2006 19:29 K dílu: Křeslo vzpomínek Finch
Napsaný je to docela dobře, nemám větších námitek. Ale vůbec mě to nechytlo. Vlastně mi ani nedošlo, o čem to jako mělo být.
06.03.2006 21:00 K dílu: Vidina ráje Finch
Jasně, chápu. Ale víš co? Zkus příště nejdřív někam dofrčet; vsadím se, že to pak bude lepší ;)
05.03.2006 00:36 K dílu: Hříčky slov Finch
Jéé, ja jsem snad barvoslepej. A to se ani nemůžu vymluvit na popletení hexa kódu barvy ;)
04.03.2006 17:48 K dílu: Tanec se světly Finch
Ujde to, až na pár maličkostí: -> je to krátké (což vlastně není tak úplně maličkost, protože v této délce je dílko prakticky o ničem) -> opakující se výrazy (být, výkřik) -> pár chybiček (překlep v nadpisu, čárka před proti své vůli)
04.03.2006 16:26 K dílu: Vidina ráje Finch
Hmm, a jako co? Pěkný začátek, ale samotné neobstojí. Kdybych sem měl cpát všechny svoje začátky něčeho, co snad někdy možná rozvinu, tak nedělám nic jinýho.
04.03.2006 16:23 K dílu: Kotník Finch
Přiznávám se, že jsem nečekal, že si chudák hlavní hrdina ten kotník zraní vlastní vinou a ještě tak ironickým způsobem. Ale já vlastně nečekal vůbec nic, protože mě ta povídka nechytila. Žádná atmosféra, žádné napětí, střídání místa, času a vykonavatele děje po jednom jediném odstavci je matoucí, navíc jsou tu chyby jako opakování slov se stejným kořenem (zima, zmrznout), nelogická přirovnání (co je tajmeného na očích kočky?) a navíc je hlavní hrdina asi pěkný chcípák, když omdlévá po pouhém vymknutí/zlomení kotníku ;)
04.03.2006 16:12 K dílu: KDYŽ SE PŘIJDE DOMU Finch
No jo, má pech. Ale svádět to na toho transvestitu není od Luďka na místě, vždyť se prokecl sám ;)
04.03.2006 16:08 K dílu: Láska Finch
Tohle je povídka? :P
04.03.2006 16:01 K dílu: V zápalu vášně Finch
Šmankote, nestačím se divit tomu, že jsem to dokázal přečíst a neomdlít ;) Toto dílo je dle mého názoru nudné a plytké, a to i na červenou knihovnu. Nebo si snad autor pouze dělal legraci? :P
03.03.2006 19:44 K dílu: Rybky, které viděly příliš mnoho Finch
Ono záleží, jak se na to člověk podívá; Sherlock Holmes byl docela slušný feťák, když se to vezme kolem a kolem, protože kdykoliv neměl co na práci, tak bral kokain jak o závod ;) Já to opravdu nenapsal jako zesměšnění, ale spíš jako úsměvné shrnutí a "převyprávění" nejnápadnějších rysů Doylových detektivek. A přílišná podobnost jmen je tu také kvůli asociaci.
18.02.2006 00:00 K dílu: Citrus Lemon Finch
"Zprstuvycucaně", jo to přesně sedí ;)
16.02.2006 00:00 K dílu: Nedostatek času Finch
Umím, ale zapomínám. A písmo natrénuju :P
16.02.2006 00:00 K dílu: Nedostatek času Finch
Obrázek je upravená fotka zrezlýho ruskýho kola v Pripjatu (http://www.geocities.com/pripyatcity/). Font je staženej z netu (jde to poznat velice jednoduše podle třech stejných 'a'), akorát jsem ve Photoshopu dodělal diakritiku ;)
17.02.2006 00:00 K dílu: Kapříci Finch
To víš, musím se taky někdy odreagovat :D A mimochodem, četl jsi tohle?
17.02.2006 00:00 K dílu: Kapříci Finch
Já a změkl? ;) To mi teda vysvětli.
02.02.2006 00:00 K dílu: Povídkáři, co ty a povídka? Finch
No jo, ale strana, samotná strana, to je pořád málo. Na jedné straně můžete sdělit jednu myšlenku, ale nic víc. Jen málo, velice málo takových jednotlivých "stran" dokáže člověka opravdu nadchnout.
31.01.2006 00:00 K dílu: Povídkáři, co ty a povídka? Finch
Heh, taky něco příspěju do téhle funky diskuze ;) ad 1) Skoro všude. V poslední době mě chytají zcela neoriginální závany inspirace ze všech možných zdrojů (filmy, knihy, hudba). Chtěl bych se toho zbavit, ale "obyčejná" životní inspirace se mi zase nějak nedostává. ad 2) Jsou dvě možnosti. Buď předem vím, o čem chci psát, takže musím minimálně vědět odkud příběh směřuje a kam. Nebo píšu z nějakého momentálního nápadu, myšlenky, a tak. Někdy to ale nevyjde, to je pak smůla. ad 3) Nevím, jestli jsem tuhle otázku pochopil správně. Pokud je myšleno moje tvůrčí prostředí, tak většinou sedím v klidu o počítače a něco u psaní popíjím. Jestli se otázká týká prostředí, ve kterém se dílo odehrává, tak mě jde v první řadě o atmosféru. Pak už jen záleží, čím ji docílit, a jestli se na to vůbec čtenář chytí ;)
07.01.2006 00:00 K dílu: Každý má mít své jméno v historii Finch
Šmankote, to je tak zajímavě ujetý, až je mi líto té spousty neobratných vět a místy špatného slovosledu.
Nahoru