31.07.2003 00:00 K dílu: maprach
"Zdaliž srdce naše v nás nehořelo, když mluvil nám na cestě..." To největší přepvapení mě čekalo, když jsem zjistil, že mohu slyšet nejenom ušima, ale taky srdcem... hlas jemný a tichý ... a od té doby se můj život změnil.
01.08.2003 00:00 K dílu: Keď slová ubližujú maprach
... mimochodem, to gymnocalycium mělo krásné hnědé ostny, které jakoby opřádaly celé tělo a tvořily mu štít. A když na ně padla rosa, změnily barvu z hnědé na průsvitnou fialovou.... ale určitě bych ho nehladil ... za zhlédnutí stojí také všeliké druhy rodů Notocactus, Parodia, Rebutia, Lophophora, Astrophytum, Mammilaria, Opuntia, Lobivia, atd. atd. ... Už je to spoustu let, co jsem dělal do kaktusů a - evidentně -mi to chybí... :-)
31.07.2003 00:00 K dílu: Keď slová ubližujú maprach
po kúsku... jednoho po druhém... vždy ve vztahu já a ty, kde já zkusím udělat ten první krok... někdy je to těžké, ale jinak to asi nepůjde? Mimochodem, nejvíce hrdý coby mladý a nadějný pěstitel kaktusů jsem byl na své krásně rostlé a spanilé Gymnocalycium Saglionis ...
31.07.2003 00:00 K dílu: maprach
Snad tato věčná slova poskytnou trochu perspektivy sebezpytujícímu pohledu odhozené korouhve: "Když jsi byl mladší, opasovals se, a chodíval jsi, kams chtěl; ale když se sstaráš, ztáhneš ruce své, a jiný tě opáše, a povede, kamž bys ty nechtěl."
31.07.2003 00:00 K dílu: Cesko po revoluci (poznámka sociologická) maprach
... pokud bych chtěl vtipkovat, podotkl bych, že za současného stavu našeho důchodového systému, který je, jak se zdá, dostatečně kritický, avšak, jak se zdá, ne dostatečně kastastrofální na to, aby na politické scéně převládly jednotné, věcné a rozumné argumenty, jsou děti nanejvýš výhodným zabezpečením na stáří; riziko zavržení rodičů je pravděpodobně nižší než riziko vytunelování penzijního fondu... S trochou vážnosti bych pak jen přidal, že hledání štěstí v rodinném životě je známkou toho, že je něco zdravého mezi námi. Pokud vím, tak neexistuje jiné "skutečné" štěstí, které by bylo trvalé. Pokud vím, tak neexistuje společnost, která by přežila bez pevné, zdravé rodiny. Pokud vím, tak jsme především lidé; a člověku není dobře, když je sám.
31.07.2003 00:00 K dílu: maprach
... Jsem navzdy vdecny te prvni Eve, ze sice vahala, ale pote ucinila tu spravnou volbu - bez ni bych nebyl ja, ani ty.
13.05.2003 00:00 K dílu: Tři otázky na literární tělo maprach
A není problém v tom, kdo jak chápe slovo "Literatura"?
13.05.2003 00:00 K dílu: maprach
Jejda!
13.05.2003 00:00 K dílu: Tvůj smích maprach
:-)
13.05.2003 00:00 K dílu: Literární květen 2 maprach
Díky za pozvánku.
01.08.2003 00:00 K dílu: maprach
... ovšem není nad pointu. Šlo by to chápat i jako skrytý příspěvek od stoupence strany zelených (chápej: tráva, pasoucí se kráva, obzor symbolizující prostor - tedy volné nebe někde nad českými lukami...), ovšem autor s nimi patrně příliš spřízněn není?? :-)
13.05.2003 00:00 K dílu: Foglyho pohlednice maprach
Proč tak moc chceme ke hvězdám?
08.08.2001 00:00 K dílu: A zůstává jen schopnost k askezi maprach
jako protilék by možná pomohla touha rozdat se druhým. . .
07.08.2001 00:00 K dílu: maprach
Možná by v takovéto situaci pomohlo, kdyby se dotyčný nejprve pořádně zamyslel nad tím, o co mu jde. Už jen v tom krátkém popise je spousta rozporů: A ... váš sen; B... taky není nejhorší... Takto nehodnotí milujicí člověk, a proto věta "Sice ho /ji taky milujete ale jen půlkou srdce." je spíš nešťastným zvoláním dítěte, které se nechce vzdát ani jedné hračky. Možná se domnívá, že miluje, ve skutečnosti ale myslí jen na sebe. Nepřipouští si, že by mohl druhému člověku krutě ublížit.
28.12.1999 00:00 K dílu: Poděkování Oldovi maprach
. . . Jo,jo, moje řeč :-) Mimochodem Oldo, jsi nejpozitivněji hodnocený autor, s tímhle kapitálem by ses už mohl pustit do psaní, co říkáš?? :-):-) :-)
12.12.1999 00:00 K dílu: maprach
Merle: Příteli, doporučuji prostudovat si Břízův komentář. Tady nejde o to, že by se něco někde či někam zvrtávalo, ale o to, že "globální" srazy není praktické pořádat každý měsíc resp. každý týden, protože pro "globální" Písmákovstvo by bylo zcela nereálné a nemožné se jich účastnit. Proto je zde snaha ustanovit i tradici pravidelných "lokálních" srazů, protože pro ty, kteří jsou poblíž, to není nijak náročné - a protože osobní kontakt je povzbuzující a inspirující. "Globální" srazy se samozřejmě budou konat i dál, ostatně, můžeš nějaký zorganizovat.
01.12.1999 00:00 K dílu: maprach
Ad Datin: jenom drobné upozornění: Splachovadlo není to jediné, co je občas potřeba použít, má-li zůstat skutečně "čisto" :-) :-)
23.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Tedy, aby to pochopili i pražáci, co má Bříza na mysli, je, ehm, něco, co se podobá "Poezii cestujících", akorát už nejde o cestující, ale o kavárnu milující. . . :-) :-) :-)

Ad OLOMOUC: Pěkně prosím, lze syrečky chápat jako epiteton ornans nebo jde spíš o elipsu? :-)
21.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Moc dobrý nápad. Myslím, že kdo byl na některém ze srazů, tak ví.
18.11.1999 00:00 K dílu: Co mám ráda maprach
jo, jo :-) :-) :-)
18.11.1999 00:00 K dílu: Instantní láska maprach
no, jenomže já mám dojem, že si někteří lidé stále pojem "láska" pletou s něčím jiným. . . A jsem si téměř jist, že pokud by to bylo instantní, pak by to určitě nebyla láska.
18.11.1999 00:00 K dílu: KRUCINÁL ! PROČ ! ( MOJE ROZMLUVA S BOHEM ) maprach
zažil :-) Právě proto :-) :-)
17.11.1999 00:00 K dílu: KRUCINÁL ! PROČ ! ( MOJE ROZMLUVA S BOHEM ) maprach
No, tedy, otázek až přespříliš na jednou. . . Ale přece: Jak si můžeš být jistý, že viníš toho správného z toho, z čeho ho viníš?

A možná ještě: víš, trocha pokory by neškodilo :-) Ostatně, pokud Bůh promlouvá, tak jedině hlasem "jemným a tichým" (viz 1. Královská 19:11-12). A když řveme vzteky (nebo i bolestí), tak ho většinou neuslyšíme. . .
17.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Bezva námět. Myslíš to do konce měsíce, nebo do konce roku?
21.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Tak koukám, že se nám ta diskuse pěkně vyvíjí. Díky všem a osobně obzvlášť kolegovi, který odvážně překročil stín své přezdívky :-) :-)

Říká: "Není pravda, že "plátky" si Vás nevšímají, to jen vy si nevšímáte jich. Co znáte za literární časopisy? Kolik znáte současných mladých básníků? Kolik znáte jejich knih? Vyjmenuje někdo deset autorů do třiceti let, kterým v poslední době vyšla básnická sbírka?" To je dost dobrá výzva, a políček zároveň. Proto ji znovu cituji. Zkuste si to! :-) :-)

Nevýhodou našeho média jsou občasná nedorozumění, Bříza (opět Bříza!!! :-) to už ale myslím dostatečně vyžehlil.

Kolegyně Rivka se zmínila o funkci literárních časopisů. Nečtu toho příliš, čtu ale Tvar, Literárky a Hosta. Nedávno se mi dostal do rukou i Neon (projekt - mimo jiné - skutečně dobrého mladého básníka Bogdana Trojaka), ale z (taktéž Rivkou) zmiňovaných důvodů finančních asi tento časopis už oželím a zbylé drobné raději věnuji na Revolver Revue a jeho Kritickou přílohu, do kterých se už hodně dlouho chystám rovněž pořádně zakousnout. . . :-)

Mohu ale zodpovědně prohlásit, že některé z časopisů (či novin) si mladých resp. začínajících autorů skutečně všímají. Dle mého názoru v tomto bezkonkurenčně vede brněnský Host. Dává jim pravidelně k dispozici prostor v Dílně v recenzní příloze, ale mnohdy novým autorem zaplní i celou stránku.

Snad ještě jednu věc - až trochu paradoxně se Zdeněk pustil do "důležitého redaktora", který má k nám možná blíž, než tušíme. Literárky od jara tohoto roku procházejí "ozdravovací kůrou". K ní patří i to, že se jich chopili mladší (mladí) nadšenci. Copak tito jsou naši nepřátelé? (Máme-li vůbec nějaké, kromě sebe. . .)

Čili, pro můj klid, je to Igor Malijevský a je to fajn člověk, tak mi tu do něj moc nebušte, ju? :-) :-) :-)
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Že von ten Bříza vždycky břízne do černého! :-) :-) :-) Souhlasím doslova s tím, co napsal. Tedy i s mnohým z toho, co jsi napsal ty. A sám vím, jakou fajn oporou v zádech Písmák dokáže být. Jenom se musím přiznat, že mi při četbě možná až přespříliš utkvělo v očích ono zdůrazňované "plátky. . . plátky . . . plátky. . . plátky" . . . Zkušenost mě učí, že nepřítele (partnera?) není radno příliš podceňovat :-) :-)
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Tak dobře. Tuhle za mnou přišel kluk z ulice, klidně to mohl bejt můj mladší brácha, a potřeboval pomoc. Vařili jsme oběd a bylo docela fajn pozorovat, jak si neustále pro sebe opakuje, "to přece zvládnu", "to přece zvládnu": nechal jsem ho nastrouhat mrkev a celer a pořád mu to vykouzávalo z ruky a miska mu taky ujížděla. "Kuchařský kurs", jak to později nazval, se mu ovšem moc zamlouval. To ale není to nejdůležitější.

Když jsme se bavili o tom, kdy ho vyšoupli z děcáku (. . . v devatenácti), tak mě v jendé minutě naučil víc o naději, než jsem se já naučil za několik let.

Bylo to loni v zimě. Neměl ponětí, kam jít. Chvíli to zvládal, ale po několika deštivých dnech, když začalo mrznout a on pořád trčel venku v mokrých botách a v mokrých šatech a bolestí neviděl na krok, už nevěděl, jak dál. A nevěděl, proč jít dál. Rozhodl se lehnout si na lavičku a počkat, až zmrzne a bude po všem.

Po několika hodinách si ale řekl "to nemá cenu, to přece zvládnu" a zase se zvedl.
15.11.1999 00:00 K dílu: maprach
No, kdysi jsem se o některých tvých básních vyjádřil poněkud nelichotivě - v Týnský, vzpomínáš? :-) tak teď honem peláším, abych to napravil. Tahle mi moc přišla k chuti.
15.11.1999 00:00 K dílu: maprach
jo, jo :-) :-)
17.11.1999 00:00 K dílu: maprach
no, to já ten, že v tomhle jsi se docela strefil. . . :-) :-)
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Tak tímhle jsi mě dost překvapil. Čím to, že i toto je ti blízké?
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
No, jako báseň je to moc hezký. Z psychologického hlediska bych ovšem onu závěrečnou otázku považoval za víceméně irelevantní. . . :-) :-) :-)
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Tak mě napadá, ať už je to cokoliv, jsem rád, že jsi to našel :-)
15.11.1999 00:00 K dílu: Pomíjivost vs. věčnost maprach
No, hlavně aby ses do toho zas nepustil, když už jsi našel ten papírek :-) :-) Život občas dokáže zetlít úplně stejně :-) :-) :-)
11.11.1999 00:00 K dílu: TIPY A CO S NIMA? PRO VŠECHNY!!! maprach
P.S.: tím nejlepším hodnocením mi stále připadá srozumitelně formulovaný názor, pocit, resp. kritika :-) :-)
11.11.1999 00:00 K dílu: TIPY A CO S NIMA? PRO VŠECHNY!!! maprach
No, k těmhle tipům se vedly a vedou sáhodlouhé diskuse všude možně, já osobně bych je úplně zrušil, což zas asi jiní nebudou chtít. Takže se přikláním k čemukoliv, co trochu "zlidští" současný stav :-)
13.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Je mi na ouvej a tak jsem si řek, že si ulovím něco hezkýho. A ejhle, jsem tu. (Mimochodem, na první nahození.) Kdyby to neznělo otřepaně, tak také dodám: "Úžasná. . .". Ale protože se bojím, že by znělo, tak dodávám: Neuvěřitelně krásná. Vím, mělo by tam být spíš "uvěřitelně", ale přesto: Krásná :-) Tenhle druh rýmu a rytmu je mi velice blízký, takže mě to obzvlášť potěšilo. A pak ty obrazy! Hned je mi líp.
11.11.1999 00:00 K dílu: maprach
shodou okolností mám ten svátek taky, tož díky za přání :-)
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Oj Oj, a já myslel, že není nad hubnutí s dělenou stravou :-) :-)
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
a mně . . . a zrovna ne! :-) :-) :-) mně ne. Tuhle jsem se litoval, a pak jsem se přistihl, že mi mezitím utekl čas, během kterého jsem s tím mohl něco udělat . . . :-)
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
I když, ti, kteří vzývají jenom proto, že jsi prošel po moři, vlastně nic nepochopili . . .
16.11.1999 00:00 K dílu: maprach
No tedy, k recesi má tohle ale dost daleko, nemyslíš? :-) Co takhle říkat tomu "zrůdnost" :-) :- :-). . . Ale že nechci být moc velkej tvrďas . . . tak jenom mírně: Ty heleď - co se týče psychologie postav, tak je velmi nepravděpodobné, že by ve skutečnosti byli jak "spratci" tak "převtělená příšera". To první by mě nepřekvapilo, jako mě ani nepřekvapuje toto. Matky ale umějí odpouštět :-) Ale jináč nic ve zlým, ju?
23.05.2001 00:00 K dílu: ZDRAVÍ maprach
Ovšem láska se snáší především na květinu, tak jako motýl. . . :-) Díky za radostnou zprávu.
22.05.2001 00:00 K dílu: Rozpouštím se maprach
Nedávno jsem se bavil s jednou úžasnou ženou. Poznamenala, že už ví, proč byly stvořeny ženy - totiž aby byly muži milovány. . . S kapkou lásky se rozvinou v ten nejnádhernější a nejjemnější květ. Naneštěstí ne každý z té mužské poloviny lidstva je dokonalý zahradník. . .
04.11.1999 00:00 K dílu: ODMLKA maprach
Naštěstí ten nový rok už tu bude brzy, ne? :-) :-) :-)
01.11.1999 00:00 K dílu: Hranice z hříchů maprach
auch! :-) :-) :-)
01.11.1999 00:00 K dílu: maprach
Díky za ohlasy. Přiznám se, že mě povzbudily. Na druhou stranu, budu jedině rád, když se do mě zhurta pustíte s nějakou tou tvrdší kritikou, ju?

Pár komentářů:

Krytyk: zmatení na první pohled nemohou, to souhlasím. Ovšem - u nich se posuzuje, jak s tou zmateností bojují. Viz definice hříchu, kterou jsem napsal - tuším - pod bolka.

Ale pozor: svedený a zmatený, to jsou dva zcela rozdílné stavy. Svedený může hřešit a hřeší. Ostatně, to máš už v tom názvu: "svedený". Řečeno jinak - odvedený nebo zavlečený. Odkud? Z cesty, na které předtím stál (od zásad, které předtím vyznával). Nemůžeš být "sveden", pokud jsi předtím neznal něco od čeho jsi byl posléze odveden, neboli sveden.

Ještě osobní dodatek: nemyslím, že náš hrdina je svedený, ani zmatený. Všimni si: On dobře ví, co chce - ví totiž přesně, co NECHCE.

Merle: naneštěstí mnohým ušlo, že tento život vůbec není SCI-FI :-) :-)

Všichni: Ještě jednou moc a moc děkuji. Skoro si říkám, jestli radši nemám nechat básnění. . . :-) :-) :-)
21.10.1999 00:00 K dílu: maprach
souhlasím s Rivkou! :-)
15.10.1999 00:00 K dílu: Rút (buď mi aspoň matkou) maprach
Oj,Oj, ještě že se nám ten jazyk tak krásně vyvíjí, co? :-) :-) :-)
11.10.1999 00:00 K dílu: Zatmění maprach
:-)
11.10.1999 00:00 K dílu: Čím budu? maprach
ehm, a když dosáhneme obzvláště staršího věku, tak pak už nám zbývají jen nehty. . . :-) :-)
11.10.1999 00:00 K dílu: Čím budu? maprach
Pro hrdinu této úvahy zcela nestylizovaně:

No heleď, pokud by ti nevadila taková stříbřitě šedá, měl bych typ. Tuhle jsem si jí koupil, sladil to s docela slušně čučící kravatou a vyrazil na obvyklou návštěvu Valdického ústavu. A hádej, co jsem se dozvěděl? Že prý budou odsouzení zadarmo fasovat tytéž, neboť je třeba se zbavit zásob po lidových milicích. A že mi to náramně sluší . . . :-) :-)

Promiň, dost černého humoru. Dobrovolně se tam nastěhovat je skoro tak hloupé jako se dobrovolně zasebevraždit. . .

Trochu vážněji: Před třemi lety jsem se pustil do studia ekonomie, hlavně proto, že o tom naši pořád mluvili, že to má perspektivu atd. Vydržel jsem jeden semestr - pro studium (nejenom) při zaměstnání je třeba motivace a jak jsem zjistil, po troše tlaku funguje jen ta skutečně vlastní.

Od té doby jsem měl pořád černé svědomí, že nestuduju, něco jsem i zkoušel, ale chyběla motivace, a proto bylo vždy snadnější zůstat v práci (knížky moc nelákaly, zakázky tlačily)

Nedávno jsem konečně přišel na obor, který mě natolik chytil, že se mu už víc jak půl roku intenzivně věnuji. Tuhle jsem se bavil s přáteli, kteří jsou oba doktoři - on i ona. Poněkud schlíple jsem jim vylíčil, jak se cítím provinile, že jsem teprve v 25 zjistil, co chci studovat, a jestli se jim nezdám ňákej divnej. . . :-)

Odpověď? Řekli mi, že mám velké štěstí, a že můžu být rád. On, doktor, který má ve svých třiceti letech velice prestižní postavení (jako kardiochirurg. Nerozumím tomu, ale jiný kamarád doktor mi potvrdil, že tehnle má jedno z nejlepších míst), zjišťuje, že ho tahle práce vůbec nenaplňuje a že by chtěl dělat něco naprosto jiného. Je zde jen jediný problém: už dostudoval, a je mu líto zahodit těch 6 (?) let, co strávil na škole. Netroufá si začít studovat znovu něco jiného od začátku. . .

No, koukám, že jsem pěkně ukecanej. Tož to shrnu: Nejsem propagátor stylu "svobodně palte všechny mosty, na všechno se vykašlete". . . to rozhodně ne. Také rozumím těm, kteří radí opatrnost - obzvláště ve starším věku bujará odvaha dochází a zkušenost radí držet se jistoty zuby nechty.

Mohl-li bych ovšem poradit, pak říkám: udělej, co ty víš, že je správné.
11.10.1999 00:00 K dílu: Za hranicí hříchu maprach
Anonym: souhlasím. Na druhou stranu: cílem té definice JE vyvolat spoustu otázek.
10.10.1999 00:00 K dílu: Za hranicí hříchu maprach
Nuž tedy, Bibulenko:

"Znát vůli Boha a vědomě jednat proti této vůli, to je hřích."

Tolik definice.

Nějaké další otázky? :-) :-) :-)
10.10.1999 00:00 K dílu: Za hranicí hříchu maprach
Lidičky! Vážím si vašeho přirozeného odhadu v této záležitosti. Pokud vám to k něčemu bude: Dědičný hřích neexistuje (teď mám na mysli ten, který je některými církvemi používán jako strašák pro lidi a důvod pro horečné křtění dětí, pokuk možno ještě v porodnici). Celá jeho filozofie je zcela v rozporu s Boží podstatou a je to jen krutý výsměch Jemu a Jeho lásce. Detaily najdete v 1. epištole Pavla Korintským (Nový zákon), zejména verše 22 resp. 45. Shrnu-li to: Neudělal jsem nic, abych zemřel (s Adamem jsem v ráji nebyl); nemusím udělat nic, a přesto budu vzkříšen (Kristovo vzkříšení ruší účinky Adamova pádu, aby nebyla nespravedlnost). Všichni lidé, kteří kdy žili na zemi, budou opět vzkříšeni - to je Kristův dar lidstvu.

Pokud se ovšem chceme bavit o hříchu, tak po tomto objasnění už nadchází ta pravá chvíle: Totiž, budeme-li vzkříšeni (ať chcem nebo nechcem), stojí za to si položit otázku: chceme na věky žít ve svých hříších (jejichž plodem je stud, trápení, neštěstí. . . onen "pláč a skřípění zubů") nebo chceme onu věčnost trávit s pocitem čistoty, osobní vyrovnanosti a klidu na duši? Zde již do hry vstupuje naše vlastní zodpovědnost. Toto již my sami můžeme ovlivnit a podle tohoto (podotýkám: pouze podle tohoto) budeme také souzeni.

Držím palce :-) :-)
13.10.1999 00:00 K dílu: Dopis všem Písmákům maprach
Dobře, tudíž i já se přiznám, že v tom jedu :-) Možná by tedy stačilo počkat na první náš počin, udělat si názor a rozhodnout se pak? Nikde není psáno, že je třeba nastoupit na první zastávce :-)
08.10.1999 00:00 K dílu: Dopis všem Písmákům maprach
Tož děcka, dejme se do toho. Vejce už tu je. . . Ať se nám něco pořádnýho vylíhne :-) :-) :-)
06.10.1999 00:00 K dílu: maprach
Vidíš, vidíš Zdeňku, tvé básně nutně musí být dobré!! Dokáží pročistit nejenom mysl. . . :-) :-) :-)
05.10.1999 00:00 K dílu: maprach
že by??? :-) :-) :-)
04.10.1999 00:00 K dílu: hranice hříchu maprach
Byl jsem tu, četl jsem. . . Říkám si, že to téma na říjen začíná nabývat fenomenálních rozměrů. "Hranice hříchu" se vskutku dokáže dotknout každého. Bude z toho zajímavá skládanka. Díky za tenhle kousek, slávku.
04.10.1999 00:00 K dílu: Moudrým Písmákům maprach
trocha schizofrenie??? :-) :-) :-)
09.10.1999 00:00 K dílu: Romeo a Romeo maprach
Lidičky, víte co mě napadlo? Jestli by se ten konec lišil, kdyby šlo o Romea a Julii.
02.10.1999 00:00 K dílu: Z písmáckého srázu (pochybného rázu) maprach
Teda lidičky, ještě štěstí, že jsem musel zpátky do práce :-) :-) :-)
02.10.1999 00:00 K dílu: maprach
No, mám dojem, že po takovémhle úvodu skutečně neodolám. Nuže, začínám tvořit na dané téma. . .
02.10.1999 00:00 K dílu: Salátový bar maprach
smekám. . .

. . . stále . . .

. . . Mimochodem, nejraději zálivku farmářskou neboli "Ranch" :-)
01.10.1999 00:00 K dílu: LITERÁRNÍ HISTORIK maprach
jo, tak nějak :-) :-)
30.09.1999 00:00 K dílu: V objetí stínu maprach
Doufám, že dovolená se vydařila :-)
29.09.1999 00:00 K dílu: maprach
Já bych se hned tak nevzdával. Tajemství cílené energie spočívá v tom, že má větší výkon! :-) :-) Chystám si na tebe svaly, večer se uvidíme. . .
28.09.1999 00:00 K dílu: Smysl pro humor maprach
K čemu všemu se nehodí takový sraz! :-) :-)
28.09.1999 00:00 K dílu: Týden s Krytykem maprach
Hančo, souhlas :-) :-) Mimochodem, doje-li jste domů v pohodě?
22.09.1999 00:00 K dílu: maprach
Tentokrát jsem, zdá se, předběhl Merlíka, tak píši za něj: byl jsem tu, četl jsem. . . :-) :-)

P.S.: Bezva napětí na poslední řádce!
21.09.1999 00:00 K dílu: Po sedmi červených deckách maprach
Ať už po sedmi čí více, evidentně podporují tvůj talent :-) :-) :-) (I když, já bych přesto doporučoval Mattoni :-)
19.09.1999 00:00 K dílu: Ticho tu nepatri maprach
no, pokud by se ti třeba podařilo porozhlídnout se kolem, jestli nepotkáš někoho, kdo je na tom ještě o kousek hůř a pokud by ses s ním třeba i dala do řeči a trochu ho zahřála, pravděpodobně zjistíš, že už sama útěchu nepotřebuješ. . . :-)
19.09.1999 00:00 K dílu: Policek maprach
No, to bude asi tím, že my zpravidla srdce na dlani moc neoceníme. . . Jó, takhle kdybys uměla švestkový knedlíky. . . :-) :-)
18.09.1999 00:00 K dílu: maprach
Teda Krytyku, teď jsi mě zmátl! Ten "prolog" si s dovolením přiřadím k tomu nejlepšímu, co jsem tady v poslední době četl.
18.09.1999 00:00 K dílu: maprach
smutný, bez iluzí, ale obraz. Obraz, který i po letech dokáže sblížit. . .
17.09.1999 00:00 K dílu: maprach
ssím... to se koukneš napravo, až úplně tam, kde obraz potkává svou hranu monitoru, no a pokud ti pohled nevypad' až na stůl (to už bys byla moc daleko), tak se o chloupek vrať (tak jeden cenťák) a měla bys tam objevit táhlo, posunovadlo nebo též šoupátko a obdélníček v něm, který vlastní šoupání způsobovat ráčí, tedy jezdí a tudíž je jezdcem, no a už jsi tam a jen ho drž myškou a tahej. . . a kochej se :-) :-)
16.09.1999 00:00 K dílu: maprach
. . . zrovínka jsem dojezdil :-) :-)
19.09.1999 00:00 K dílu: Radosť maprach
ano. jak to řekl slávek :-)

Jinak, přemejšlím, co že ti to tam vlastně koluje, když si myslíš, že já chci, aby byl někdo nešťastný. . . Že by tě už rafla? Ta tarantule?? :-) :-) :-)
18.09.1999 00:00 K dílu: maprach
někdy si říkám, že nám jsou tyhle životní tobogány dány do cesty, aby nás trklo, že s literaturou (vlastní i cizí) je život hezčí. . . :-) :-) :-)
19.09.1999 00:00 K dílu: maprach
jo??
19.09.1999 00:00 K dílu: maprach
:-) :-) :-).... a nebo ne, ještě jeden: :-)
19.09.1999 00:00 K dílu: maprach
teď ti ovšem neskrývavě závidím, protože já to "S z" dost dobře nedokážu vyslovit.(S zářícícm. . .) Ovšem je fakt, že o recitaci jsem se nikdy nepokoušel.
19.09.1999 00:00 K dílu: maprach
Mám takový dojem, že to, zda ses změnil či ne, musíš posoudit nejlépe sám. Já ti mohu pouze říct, že tohle je úžasný a že si to řadím do sbírky svých nanejvýš ctěných a obdivovaných bust písmákovských. Jo a ještě něco. Trocha symboliky tvého jména: v poslední době se hodně zamýšlím nad tím, jak asi vypadá "zárodek" skutečně dobrého, vydávaného básníka. Tedy, jak vypadá, než do tohoto stádia dospěje. Myslím, že jsem jednoho takového už našel. "B.Ezejmenij" není hříčka náhody - jméno (prozatím) chybí, aby brzy přišlo. Dar proroctví si ponechám na nedělní kázání (ostatně pravomoc kněžství bych zde asi taky těžko uplatňoval), přesto: "věštím" ti skvělou budoucnost! Koukej podle toho žít, ju?! :-) :-) :-)
19.09.1999 00:00 K dílu: koniec? maprach
Teda příteli! Pokud jsi Bibše dech vyrazil, tak mě už nebylo co vyrážet. Odhodlal jsem se k tobě zavítat pronásledován krutým absťákem po milované slovenčině, a že jsem si dobře vybral :-)! Máš to marný. . . teď už si přečtu všechno.
19.09.1999 00:00 K dílu: CUKR V PIVĚ maprach
No, já se tedy pohybuju zcela mimo obor, ale slýchávám (a vídávám), že mok tento je kalorický až až. Proč by tam někdo chtěl ještě přidávát cukr??? :-) :-) :-)
18.09.1999 00:00 K dílu: modlitba špatného křesťana maprach
jenom poznámka pro Merlíka: byl to Pavel, resp. Saul :-) :-)
11.09.1999 00:00 K dílu: sobec maprach
jako báseň je to parádní, jako zážitek ti to ovšem nezávidím. . .
11.09.1999 00:00 K dílu: lot of sadnees. maprach
auvajs. . . tak jsem si říkal, to musí být omyl, ale pak jsem si všiml, že jde o někoho(něco) jiného, potože se píše s malým "b". . . to vše vysvětluje :-)
11.09.1999 00:00 K dílu: nemá smysl to číst, je to o ničem. maprach
pokud to zrovna nefunguje, nezoufej. Dopřej slzám, ať ukáží, co umí. Očistěný pohled je vždy jasnější. A co s tou stavbou? Píšeš, že to je o ničem. Já ale čtu už o prvním kamínku v základech něčeho nového. . . ještě přesně není vidět, co to bude, ale jednou to bude.
11.09.1999 00:00 K dílu: maprach
Ad druhá (ale i třetí a čtvrtá) strofa: nazval bych to produktem tvého génia :-) Evidentně tu je vidět zručnost. Je to koření básně, možná jedno z těch nejvzácnějších. Musím se přiznat, že tady se mi to zamlouvá mnohem víc, než třeba v "Ptají se mne tvé otázky" - ta báseň je na tom postavená celá, zatímco tady to je jen ta přiměřená "špetka". Přiměřená pro mne, podotýkám. Když já sypu do omáčky pouze "špetku", je to hlavně proto, že já to tak rád :-) Mimochodem, dokáže forma zastínit obsah?
08.09.1999 00:00 K dílu: bez názvu maprach
no, o to právě jde, že? :-) :-) :-)
08.09.1999 00:00 K dílu: maprach
Tak teď jsi mě dostal! :-):-):-)
Já totiž
19.09.1999 00:00 K dílu: maprach
tohle vypadá dost zajímavě :-) Jo a už mě taky zebe. . .
19.09.1999 00:00 K dílu: maprach
a koukám nejenom ta představivost, ale i dobré mravy. . . mělo tam být "mně" :-) :-)
19.09.1999 00:00 K dílu: maprach
to zas mě evidentně dochází představivost. To potřebuješ zápalky??? :-) :-)
11.09.1999 00:00 K dílu: maprach
Tož teda básníku, klobouk dolů! Tahle pointa mě dostala :-) :-)
22.05.2001 00:00 K dílu: Vodní I maprach
ale láska pot osuší, nebo ne? :-) :-)
03.11.2000 00:00 K dílu: Já, valkýra maprach
". . . adidasky": není to skrytá reklama? :-) :-) :-)Mimochodem, život věčný není věčné flákání, tedy pokud jsem byl správně informován.
08.09.1999 00:00 K dílu: Pozdrav neznámému vojínovi maprach
mimochodem, víš vůbec, že toto je dílo 1999? Zrovínka jsem to zjistil, blahopřeji :)
Nahoru