14.04.2014 15:14 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
MM: Jo, přesně. StvN: .. (že bych měla až takový vliv?? :-)))))))))))) .. hmm.. a s tebou není možná diskuze, protože místo, abys uvedl nějaké argumenty, protivníka urážíš..Chtěla jsem tě přemluvit, abychm se přestali pošťuchovat a zkusili vymyslet, jak tedy tomu ateistovi o kterém píše původní text předat to "sdělení", kterému věříme, totiž, že Bůh stvořil svět a stvořil ho kvůli nám, jak tuto myšlenku přiblížit někomu, komu je zcela cizí.. Ale pokud mě tedy máš za takového pitomce a troubu, tak to asi nemá smysl a opravdu se spolu nemůžerme shodnout.. |
||
14.04.2014 00:15 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
StvN: .. tak asi nám není souzeno si rozumět.. (myslím si, že jsi mi naznačil, že podle vašich pravidel nemám při "Posledním soudu" šanci.. jen jsem tě chtěla upozornit, že židovství to vidí trochu jinak). Zdenda, MM: Autoři komentářů? .. Raši.. Šamaj, Hilel, Rambam.. Ramban.. těch učenců byly stovky, tisíce.. Dá se jí rozumět. Studujeme ji.. Možná chtěl, abychom si trochu lámali hlavy a učili se přemýšlet :-)) Přeju vám pěkné vaše svátky.. Zítra večer začíná Pesach, osmidenní svátek připomínající vyvedení národa Jisrael z egyptského otroctví..tak nebude asi moc času na internet.. :-D Chag sameach! |
||
13.04.2014 01:50 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
Já netvrdím, žes to tvrdil.. jen to tak nějak vyznělo z té debaty tehdy.. Číst text Tóry (teď už nebudu říkat Bible, protože mluvím jen o té části textu, ke kterému se můžu nějak kloudně vyjadřovat), tedy číst tento text bez komentářů neumožní plné pochopení významu a někdy neumožní vůbec žádné pochopení. To neříkám já, to říká židovství jako takové. Do pojmu "Tóra" (tedy sdělení předané lidu Jisraele Stvořitelem) se zahrnuje kromě Tanachu i celá tzv. "ústní Tóra".. tedy Mišna, Gemara a v podstatě i všechny komentáře..) Nový zákon, Ježíš atd.. se mě netýká, protože nejsem křesťan.. To je jiná víra, jiná filosofie.. jiné zákony.. které ovšem na to židovství vědomě navazují a čerpají z něho.. takže by nebylo od věci (pro vás) něco z něho přece jen trochu znát.. ;-) Podle našich moudrých na třech skutečnostech stojí vesmír: Tóra, avoda (= služba Hospodinu) a gmilut chasadim (laskavé skutky neboli dobročinnost).. Neobávám se nijak nějakého posledního soudu.. Výběrové řízení prožíváme každý rok mezi Roš hašana a Jom kipur.. Během Roš hašana se zapíše a během Jom kipurim zapečetí kolik (ovcí) se ztratilo a kolik se narodí kdo bude žít a kdo zemře v naplnění času anebo předčasně kdo vodou, kdo ohněm… atd.. Nicméně tšuva, modlitba a cedaka neblahý ortel odvracejí .. jak říká prastarý liturgický text Unetane tokef.. taky to beru easy.. :-) |
||
13.04.2014 01:44 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
Já netvrdím, žes to tvrdil.. jen to tak nějak vyznělo z té debaty tehdy.. Číst text Tóry (teď už nebudu říkat Bible, protože mluvím jen o té části textu, ke kterému se můžu nějak kloudně vyjadřovat), tedy číst tento text bez komentářů neumožní plné pochopení významu a někdy neumožní vůbec žádné pochopení. To neříkám já, to říká židovství jako takové. Do pojmu "Tóra" (tedy sdělení předané lidu Jisraele Stvořitelem) se zahrnuje kromě Tanachu i celá tzv. "ústní Tóra".. tedy Mišna, Gemara a v podstatě i všechny komentáře..) Nový zákon, Ježíš atd.. se mě netýká, protože nejsem křesťan.. To je jiná víra, jiná filosofie.. jiné zákony.. které ovšem na to židovství vědomě navazují a čerpají z něho.. takže by nebylo od věci (pro vás) něco z něho přece jen trochu znát.. ;-) Podle našich moudrých na třech skutečnostech stojí vesmír: Tóra, avoda (= služba Hospodinu) a gmilut chasadim (laskavé skutky neboli dobročinnost).. Neobávám se nijak nějakého posledního soudu.. Výběrové řízení prožíváme každý rok mezi Roš hašana a Jom kipur.. Během Roš hašana se zapíšea během Jom kipurim zapečetí kolik (ovcí) se ztratilo a kolik se narodíkdo bude žít a kdo zemřev naplnění času anebo předčasněkdo vodou, kdo ohněm…atd.. .. Nicméně tšuva, modlitba a cedakaneblahý ortel odvracejí.. .. jak říká prastarý liturgický text Unetane tokef.. taky to beru easy.. :-) |
||
11.04.2014 15:39 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
že? :-))))))))))) .. taky se divím.. pustila jsem se do debaty jen proto, že jsem si vědomá toho, že se občas neubráním výrokům, které těm zapřisáhlým ateistům v mém okolí (zejména mým dětem) musí připadat jako debilní kecy.. tak čistě z potřeby natrénovat si to na nezůčastněných pozorovatelích.. :-D |
||
10.04.2014 21:18 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
StvN: ano, bavili jste se o Bibli v obecném režimu. Já jsem nepřišla s tím, že nevím jaké skřípění zubů.. Já jsem přišla s tím, že jsem upozornila na to, že bible není křesťanský výmysl, jak z vaší diskuze vyplývalo. Tys mi potom postupně napsal že - asi nepochopím, co říkáš- mluvím z cesty- opět nepochopím, co říkáš- mám jízlivé poznámky (to v situaci, kdy jsem zopakovala tvoji poznámku na mou adresu)- nedodržuji pravidla, která mi Bůh dává .. a potom jsi ty přišel se skřípěním zubů.. ne já.. Já souhlasím s tím, že předmětem diskuze je Bůh (o Ježíši já diskutovat nemůžu, to se mě netýká).. souhlasím s tím, že ten Bůh je jeden.. ale nevěřím v Něho.. já věřím Jemu..
|
||
10.04.2014 18:32 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
StvN: jo.. to je možné.. shrňme si to - 09.04. StvN: Jak to, že lidé, kteří v Boha věří, ta pravidla nedodržují? 09.04. Aviem: Nevím, teď koho myslíš tím „lidé, kteří v Boha věří, a pravidla nedodržují..“ 09.04. StvN: Aviem, temi lidmi jsem myslel i tebe. Nic proti, ale byt tebou tak se pripravim na skripeni zubu. 09.04. Aviem: .. pročpak skřípění zubů.. ať si skřípá, kdo chce.. atd.. Dodržování šabatu, svátků, dodržování kašrutu, modlitba, studium Tóry.. to všechno jsou pro žida micvot - příkazy. Splnit micvu, to je otázka cti, morálky.. Jsou to pravidla - příkazy, které jsou určené židům. Podstata duchovního života v židovství jsou činy.. nejde vůbec o pouhé termíny nebo formality.. jsou to úkony spojené s hlubokým duchovním obsahem.. tak tyhle věci chápe prostý žid.. Viktorov: Konverze k judaismu jsou dost časté i když u nás ne úplně běžné. (Mluvím o ortodoxní konverzi - směr v judaismu, který je oficiálním náboženským směrem v Izraeli). Přípravu ke konverzi musí vést rabín. Pokud má dojem, že uchazeč je připraven předstoupit před Bejt din (Rabínský soud - tvoří jej tři vážení rabíni, kteří přijíždějí asi tak jednou za půl roku z Izraele), Zkontaktuje vrchní rabinát a když Bejt din přijede, uchazeče pozve na pohovor. Těchto pohovorů musí uchazeč absolvovat několik a Bejt din musí vidět, že ten člověk má upřímný a trvalý zájem stát se skutečným židem. Obvykle to trvá 5 - 6 let. Když už usoudí, že si mohou být jistí, nabídnou mu přestoupení. Muž musí splnit micvu obřízky, pak jde do mikve. Žena jde do mikve třeba hned druhý den. Musí slíbit, že bude dodržovat příkazy - kašrut, dodržovat šabat, půsty.. (O liberálních konverzích nic nevím.. s liberálními židy se vůbec nestýkám. naše obec je oficiálně ortodoxní, i když většina členů obce nedodržuje vůbec nic.. :-)) |
||
09.04.2014 23:35 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
Zdenda: Noe? J)))))))))))))) kniha Berešit .. devátá kapitola.. Ano.. to je ten verš.. Významy veršů jsou složité.. je nutné číst i komentáře a těch jsou stovky.. Tóra se nečte jako román, Tóra se studuje.. každý týden jedna paraša .. podrobně, výklady, komentáře..Já vím, že to byla analogie, ale celkem ze života a je to v těch sedmi příkazech docela slušně ošetřeno.. ;-) StvN: pročpak skřípění zubů.. ať si skřípá, kdo chce.. Já vím dobře, co dodržuju a co ne.. a co si o tom kdo myslí.. to je jeho věc.. Šabat? dodržuju vcelku přísně.. kašrut? .. taky.. Dokonce je to moje práce.. takže mám jistou zásluhu i pro obec.. a o svátcích ani nemluvě.. a dělám to s radostí a je to pro mě smysluplné.. A když se podaří najít čas a dojde i na to studium, tak je to radost dvojnásobná.. :-) .. těžko se to vysvětluje.. |
||
09.04.2014 22:35 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
STvN: jízlivá poznámka je reakce na tvoji větu: „Vim, ze to nejspis nepochopis, ale zkusil jsem to.“ Jinak v tom taky nevidím žádný problém.. Nevím, teď koho myslíš tím „lidé, kteří v Boha věří, a pravidla nedodržují..“ Zdenda: vím, že jste se bavili o křesťanství a já jsem jen chtěla připomenout, že židovství tady bylo kapánek dřív.. Ne, sedm noachidských příkazů nejsou pravidla pro židy, jsou to příkazy, které dostal Noe, když vylezl z lodi.. (a tím i všichni jeho potomci, tedy kromě židů všechny ostatní národy).. Příkaz světit sobotu dostali až židé. (S těmi daněmi to v těch sedmi příkazech je naprosto jasné: ten poslední – ustanovit spravedlivé soudy.) |
||
08.04.2014 23:56 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
StvN: "neřekl jsem nic z toho, co vyvozuješ, ani jsem to tak nemyslel" .. (nevztekám se, ale opravdu teď nemám čas, Bůh Avrahámův, Bůh Jicchakův a Bůh Jaakovův - a můj taky - nám zrovna doporučuje udělat před Pesachem velký úklid a vyčistit všechno od chámecu.. tak makáme jako blázni, abychom to stihli před šabatem..) Ano, neřekl jsi, že jsem hloupá, ani že že mám vymytý mozek (něco v tom smyslu naznačoval MM).. jen jsi napsal, že mluvím z cesty a na to jsem odpovídala. Samozřejmě že jsem pochopila, že tvůj komentář je parafrází mého prvního vstupu.. a já jsem na to reagovala .. pokusem odvést debatu malinko někam jinam, což se mi nepovedlo, ale to není žádný důkaz toho, že mluvím z cesty.. to je jen důkaz toho, že "nereagujete na to, co vám clovek napise a jedete si svoji drahu.." Na rozdíl od tebe nevím dopředu nikdy, jestli to někdo pochopí nebo nepochopí, ale vždycky doufám a věřím, že se třeba někdo najde.. Pokud jde o to, co po tobě Bůh chce, tak je to (z našeho hlediska) sedm věcí..
Opravdu nikde není žádný příkaz milovat Boha, jenom nemít jiné bohy než Jeho. Příkaz milovat tam je, ale to je "milovati budeš bližního svého jako sebe sama.." |
||
08.04.2014 07:39 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
StvN: no fakt .. asi nechápu.. jsem totiž úplně hloupá a mluvím z cesty a mám vymytý mozek.. .. zatímco ty chápeš vše.. promiň takovéto diskuze jsou k ničemu, na tohle fakt teď čas nemám.. mějte se.. p.s. Ten výrok, že jsem myšlením jinde, je v pořádku. To opravdu jsem a zaplaťpánbůh za to.. |
||
07.04.2014 23:09 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
MM: to, že má někdo problémy s pindíkem, není důvod k tomu obřezávat všechny, však já jsem taky nic takového neřekla.. ohledně syna jsem napsala "kdyby se byl narodil jako židovské dítě.." Tím příkladem s Amerikou jsem chtěla jen naznačit, že tento zvyk nevyznívá všem tak jednoznačně barbarsky jako tobě.. Jsou lidé kteří prostě nemají možnost vidět, cítit, pochopit určité věci.. není možné jim to sdělit žádným způsobem .. ani nakreslit nebo napsat nebo zazpívat .. prostě oni tyto skutečnosti nemají možnost vidět a chápat.. Jako někomu, kdo je od malička barvoslepý nedokážeš vysvětlit jak se liší červená od žluté.. Nemá to nic společného s vymýváním mozku .. ani s výchovou - mě například vychovali naprosto ateističtí rodiče.. a přesto jsem - ke svému vlastnímu překvapení - udělala na stará kolena konverzi k ortodoxnímu judaismu.. a teprve když člověk tohle zažije a žije, chápe o co tomu Stvořiteli jde a šlo.. je mi jasné, že to některým lidem nejde vysvětlit .. je to smutné, ale co už včil.. mám kvůli tomu skákat z okna.. ? ;-) |
||
07.04.2014 00:11 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
Na druhou stranu - co si můj syn vytrpěl proto, že obřezaný nebyl.. nikomu bych to nepřála.. Dvouletému děcku nevysvětlíte, že to bolí, protože mu to trochu špatně narostlo.. Kdyby se narodil, jako židovské dítě, trápit by se nemusel.. (Obřízka sama není samozřejmě úplně bez bolesti, ale hojí se to neuvěřitelně rychle a snadno - to jsem zažila u jiných dětí taky..) |
||
07.04.2014 00:06 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
jo.. můj švagr s tím má taky problém. nechali ho obřezat jako děcko.. A není se co divit - není žid, tak co ho mají co obřezávat.. |
||
07.04.2014 00:01 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
jo.. můj švagr s tím má taky problém. nechali ho obřezat jako děcko.. A není se co divit - není žid, tak co ho mají co obřezávat.. |
||
06.04.2014 23:59 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
Myslím, že většina populace v americe se neobřezává z náboženských důvodů - tolik židů (2,5%), ani muslimů (0,6%) tam rozhodně není) .. a vcelku souhlasím s tím, že to nemají dělat.. Aspoň z židovského hlediska ne. Jestli je to barbarské nebo ne.. těžko říct.. na tom se neshodneme.. Ty to jako náboženský rituál vidíš jako barnarství, proč to ale dělají ti američani?? (nejrozšířenější náboženství v americe je křesťanství - 85%.. takže obřízka z náboženských důvodů to rozhodně nebude..) |
||
06.04.2014 23:33 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
MM: .. mno jo.. jasně.. takové primitivní zvyky přejímají jen z úplné pošetilosti ti nejzpozdilejší.. Třeba ty američani, burani jedni.. skoro tři čtvrtiny kluků nechají ti bloudi obřezat.. |
||
06.04.2014 23:20 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
MM: No ovšem!.. :-D (zkus to.. stojí to za to..) StvN: jak můžeš vědět, co já chápu a co ne? Z těch pěti řádků, co jsem napsala? To sotva..Já se jen pozastavuju nad tím, že všichni v té diskuzi chápu text Bible jako text křesťanský, ale to NENÍ text křesťanský. Přinejmenším skoro dvě třetiny toho, čemu říkáte Bible, nemá s křesťanstvím nic společného. (POZOR! netvrdím ovšem, že křesťanství nemá nic společného s ním..) Zdenda: já nemyslím evangelia,ale prostých sedm noachidských přikázání.. |
||
05.04.2014 23:41 | K dílu: Debilní kecy věřících | Aviem |
:-)) to je krásné.. Zajímavé na tom je, jak každý, kdo si přečte jednou, dvakrát bibli, má pocit, že jí rozumí. (Zejména křesťané)A leckomu přitom unikne prostý fakt, že nebyla npsaná pro ně (čímž neříkám, že v ní nemohou najít poučení), že k jejímu pochopení není možné dojít pouhou četbou a že Bůh po lidech skutečně něco chce.. Něco jiného po těch, pro které je Bible napsaná a něco jiného po těch ostatních.. |
||
05.03.2014 21:43 | K dílu: čas | Aviem |
díky.. (damaxy.. nevím co myslíš, ale vždycky se něco daří a něco nedaří... :-) (Diana: .. no však právě..) |
||
28.02.2014 00:16 | K dílu: plyne | Aviem |
I když je obecné známé ekonomické strádání ukrajinců, kteří pracují po celé Evropě jako gasarbajtři bez ohledu na svoje, často universitní vzdělání.. nemyslím si, že tiohle je to nejdůležitější.. Cesta bude dlouhá, to ano, ale pokud bude nějakým způsobem smysluplá, nějaká "záživnost" se snad najde.... Velmi přesně referuje o situaci senátor Jaromír Štětina http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/27.2.2014/ Na to, jak je vláda dohnala na kraj snesitelnosti, jsou ti lidi úžasní, klidní a konstruktivní.. |
||
08.02.2014 23:49 | K dílu: dvoustrany | Aviem |
je to dobře a srozumitelně napsané a jde z toho velký smutek prolog je taky dobře a srozmitelně napsaný a trochu mu rozumím, proto se mi moc nelíbí.. |
||
08.02.2014 23:48 | K dílu: dvoustrany | Aviem |
je to dobře a srozumitelně napsané a jde z toho velký smutekprolog je taky dobře a srozmitelně napsaný a trochu mu rozumím, proto se mi moc nelíbí.. |
||
06.02.2014 22:25 | K dílu: rozhovor | Aviem |
:-) díky! |
||
06.02.2014 21:37 | K dílu: tetisko | Aviem |
no jo.. děkuju moc
tetisko si vymyslel chlapeček, jemu říkají podobně, tak si to transformoval.. |
||
05.02.2014 23:26 | K dílu: zadání 78. SUPERKOULE - konečný počet děl v soutěži: 11 | Aviem |
jé.. to jsem trdlo.. taková pěkná soutěž .. :-D .. kdybych se víc koukala kolem, mohla jsem to sem poslat..
|
||
21.01.2014 23:48 | K dílu: Konec básníka | Aviem |
בָּרוּך דַּיַּן הָאֶמָת |
||
12.01.2014 23:46 | K dílu: ___/// | Aviem |
:-) jako kapka na lístku kontryhele.. |
||
12.01.2014 23:41 | K dílu: ___/// | Aviem |
:-) |
||
14.11.2013 19:51 | K dílu: zlatotepu | Aviem |
* |
||
07.11.2013 21:21 | K dílu: 75. SUPERKOULE - sny - dílo č. 5 | Aviem |
díky, Lakrov má pravdu s těmi komentáři, bez nich je to lepší.. | ||
07.11.2013 21:17 | K dílu: Kdo to čte je vůl | Aviem |
:-)))))))) | ||
27.10.2013 23:53 | K dílu: proti na začátek | Aviem |
:-) |
||
02.09.2013 00:41 | K dílu: zítra | Aviem |
ano, všechny fotky, které tady mám, jsou moje - jinak obvykle na http://hanaot.rajce.idnes.cz/ nebo http://matar.rajce.idnes.cz/ Úžasné na této kritice je to načasování.. ten text je o tom, co se děje s duší člověka na svátek Roš hašana a potom během deseti dnů pokání od Roš hašana do dne smíření - Jom kipur.. Je to období hluboké introspekce, zkoumání a zpytování svědomí.. napsala jsem ho těsně před svátkem před dvěma lety. Určitě není náhoda, že letos tyto Vysoké svátky začínají právě za tři dny.. děkuji | ||
12.08.2013 00:45 | K dílu: Cizí řeči | Aviem |
jů.. | ||
10.07.2013 23:38 | K dílu: tři | Aviem |
byla tu žádost o překlad.. Bohužel v upravené databázi písmáka nejde používat hebrejské písmo.. musela jsem to tam vložit jako obrázky a to si člověk zvídavý do překladače nezkopíruje.. שלוש se čte šaloš a znamená to "tři" אמה חבקי אותי ima chabki oti.. "maminko, obejmi mě" |
||
26.06.2013 23:22 | K dílu: ACH TA PRÁCE | Aviem |
v druhé sloce je faktická chyba: vždycky je lepší sypat mouku do vody, ne obráceně.. :-))) |
||
12.06.2013 23:06 | K dílu: že sluší mi tma | Aviem |
:-) Akáty podlamují kolena |
||
20.05.2013 22:17 | K dílu: Synku, buď hutný, zemitý | Aviem |
to se mi líbí |
||
15.03.2013 01:04 | K dílu: R&E - Vaření | Aviem |
pííííííííííííííííííííííííííííííííííííííích.. není nad chilli mix papričky.. (mě se osvědčilo zapíjet páliviny mlíkem..) |
||
07.03.2013 22:17 | K dílu: | Aviem |
שלום |
||
16.02.2013 22:01 | K dílu: Jagara | Aviem |
To je krásné.. Zítra jedeme do Kohoutovic slavit řetí chlapečkovy narozeniny.. Cestou budu koukat po panelácích a po slunci.. |
||
21.01.2013 23:46 | K dílu: | Aviem |
děkuju, to by se ti mohla líbit písnička mého kamaráda<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/aWQn03zvqTc?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> |
||
17.01.2013 22:44 | K dílu: stoletá voda | Aviem |
ale ono to není tak složité.. ".. to, co cítíš, je láska Hospodinova, ke které si tě vybral, jako svůj nástroj.." |
||
09.01.2013 17:08 | K dílu: "nové" nicky: vtip nebo nevkus? | Aviem |
hnusné, urážlivé, nevkusné, neomluvitelné |
||
09.01.2013 17:07 | K dílu: "nové" nicky: vtip nebo nevkus? | Aviem |
hnusné, nevkusné, urážlivéneomluvitelné |
||
02.11.2012 04:02 | K dílu: | Aviem |
já nic nevím.. :( |
||
24.10.2012 21:52 | K dílu: Váženému představenstvu naší vesnice | Aviem |
:)))))))))) .. moc pěkné.. |
||
15.09.2012 21:55 | K dílu: Strom | Aviem |
z nějakého záhadného důvodu jsem ten poslední verš četla: A obejmi mé člověče a to se mi docela líbilo.. :))))) | ||
13.06.2012 23:00 | K dílu: svátek | Aviem |
obsah je smutná skutečnost.. někdy méně, někdy více aktuální.. | ||
26.04.2012 20:47 | K dílu: té černé vody dej mi napít | Aviem |
Nu 5:23-24 23 Kněz pak napíše tyto kletby na listinu a spláchne je do hořké vody 24 a dá ženě vypít tu hořkou vodu prokletí, takže ji voda prokletí naplní hořkostí. | ||
07.03.2012 08:06 | K dílu: prastará | Aviem |
poslední sloka je na nobelovku | ||
06.03.2012 17:24 | K dílu: | Aviem |
Oznamuji a dávám na vědomí, že autorka se rozhodla tento nick smazat. Protože jsem to slíbila, budu to muset udělat, tak vám chci dát pár dní prostor, abyste jí mohli něco napsat na rozloučenou. | ||
29.02.2012 21:24 | K dílu: Člověk písmák | Aviem |
větší blbost jsem tu už dlouho nečetla :( | ||
29.02.2012 13:47 | K dílu: Otče náš | Aviem |
nevidím to tak jednoznačně.. tím, že říkám, že bych to nikdy nenapsala - tím myslím, ne že bych to neuměla napsat, ale prostě bych tyhle věci NECHTĚLA vůbec říkat a navíc ještě nahlas.. netvrdím, že z toho nemám v konečném důsledku nějaký prospěch ve smyslu, že jsem si něco víc uvědomila, ale tím, že jsem k tomu byla tak trochu "přinucená", převládá takový dost rozpačitý pocit | ||
29.02.2012 13:03 | K dílu: Otče náš | Aviem |
vzhledem k tomu, že mi přišlo avi předpokládám, že chceš znát můj názor první dojem - velmi negativní, až nechuť druhý dojem - tak nějak to cítím, ale napsala bych to jinak třetí dojem - to jsou přesně moje myšlenky, ale nikdy bych to nenapsala :))))))))))))))))))))))))) | ||
26.02.2012 19:59 | K dílu: Výrazy, které vám nejvíce trhají uši | Aviem |
hahaha... na něco jsem narazila.. http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=123050 | ||
26.02.2012 19:57 | K dílu: Výrazy, které vám nejvíce trhají uši | Aviem |
mě nejvíc rozzuří, když někdo napíše aby jsi aby jsme aby jste to fakt běsním a i když je to třeba nějaký cizí web, mám okamžitě chuť hledat kontakt a psát jim, že tam mají hrubku | ||
26.02.2012 17:25 | K dílu: mluvím | Aviem |
:) díky | ||
10.02.2012 02:16 | K dílu: Znamení | Aviem |
:-)))))))))))))))))))))))))))) | ||
10.02.2012 01:47 | K dílu: Když stromy umírají | Aviem |
na Tu bišvat (Nový rok stromů - židovský svátek), se říká: Když kácíte strom, jeho hlas zní kolem celého světa i když není slyšet | ||
09.02.2012 14:17 | K dílu: Kdybych nepsal básně, tak jsme mohli mít za sebou už první hypotéku, lásko | Aviem |
překlep ve třetím řádku od konce: tohlě (promiň profesionální deformace..) | ||
05.02.2012 00:01 | K dílu: Křehký počtář | Aviem |
** | ||
03.02.2012 21:56 | K dílu: DA JE MENI TOLKO SREĆE | Aviem |
(Jsou tři velké smutky na tomto světě..) | ||
02.02.2012 13:33 | K dílu: Picot de Peccaduc aneb noblesa na útěku | Aviem |
tyjo.. to teda.. kam se na ně hrabem.. A to mám pocit, že těch našich, židovských svátků je moc.. skoro každý měsíc je aspoň jeden.. ale tohle.. no když si to doplníme sobotama, tak na tom zase nebudeme tak špatně.. | ||
01.02.2012 23:36 | K dílu: CO JE ČESKÉ? | Aviem |
dnes se už podruhé setkávám s prostou skutečností - sám sobě se člověk do oka podívat nemůže.. trefa | ||
01.02.2012 23:27 | K dílu: DA JE MENI TOLKO SREĆE | Aviem |
rozumím velmi dobře.. :-))) | ||
01.02.2012 23:19 | K dílu: ALEGORIE KONGENITÁLNÍHO SELSKÉHO ROZUMU | Aviem |
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | ||
01.02.2012 19:42 | K dílu: Picot de Peccaduc aneb noblesa na útěku | Aviem |
mě translator google slovo क्रिसमस překládá jako "vánoce" a taky to tak vyslovuje: "krismas" a je to zapsané znaky (čteme zleva) "krí" "s", "m", "s" a samohlásky se asi myslím moc nepíšou.. Nevím, co má pro tebe arabština společného s hindštinou, je to úplně jiná jazyková skupina. Hindština je stejná jako všechny evropské jazyky. Arabština, hebrejština jsou jazyky semitské, postavené na úplně jiných základech. Iš איש je hebrejsky muž, iša אשה, žena, Ježíš je Ješua ישוע je to běžné hebrejské jméno, tedy bývalo, nevím jak teď. Arabsky se to vysloví Jesua يسوع | ||
31.01.2012 12:02 | K dílu: Picot de Peccaduc aneb noblesa na útěku | Aviem |
:) .. tak to nebude moderní hindština.. ale co tedy znamená to slovo: क्रिसमस ? | ||
31.01.2012 02:04 | K dílu: Pochyby | Aviem |
pět rohypnolů nikoho nezabije.. sama jsem kdysi snědla čtyři a jen jsem spala o trochu dýl.. | ||
31.01.2012 01:18 | K dílu: Stvoření ženy | Aviem |
to je kráásné .. :-)))))))))))))))))) děkujeme.. | ||
31.01.2012 01:11 | K dílu: SEN | Aviem |
náhodou.. první čtyři verše mají spád.. ale pak už to nějak není ono.. jo a korektura: bez chyb | ||
31.01.2012 01:08 | K dílu: Prázdniny | Aviem |
no jo .. jako ze života.. tak si říkám, jestli ta halachická pravidla cudnosti (pravidla, kterými se musí řídit ortodoxní židé - konkrétně v oblékání u holky od tak asi těch 13. let - rukávy minimálně po lokty, sukně nad kolena).. jestli to nemá tak trochu rozumné opodstatnění. To, co je zahalené je tajemnější, zvláštnější a nezevšední. A neprovokuje tam, kde nemá. Takové zbytečné roztržení vztahů v rodině.. je mi jich obou dost líto.. jo a korektura: bez chyb.. | ||
31.01.2012 00:58 | K dílu: chvála Pravopysu | Aviem |
no ale škoda žes to nedal ke korekci.. :-)) | ||
31.01.2012 00:52 | K dílu: Hroší kůže | Aviem |
korektura: bez chyb Annabella: nesouhlasím.. brečet, že jsem nedostal šanci - no to tedy rozhodně ne. šanci si dává člověk sám.. respektive svému životu | ||
31.01.2012 00:38 | K dílu: Ztracená | Aviem |
korektura: bez chyb | ||
31.01.2012 00:30 | K dílu: Poslední Silvetr | Aviem |
dost dobře nevím, co k tomu napsat. Korekturu jsem udělala, ale vůbec se mi to nechce rozebírat a vypisovat jednotlivé chyby.. co má takový text čtenáři říct? Někomu absolutně nezúčastněnému to bude připadat asi dojemné, možná ne příliš šikovně popsané.. a někomu (což je můj případ), kdo zažil smrt někoho blízkého - třeba syna - se bude ten text číst velmi těžko.. Nepůsobí to věrohodně. | ||
31.01.2012 00:12 | K dílu: Plavba do neznáma - část 7 Průstup mlhou | Aviem |
"duch dobrodruha co záměrně porušuje pravidla"... to je spíš dobrodruch.. nevzniklo to slovo spíše spojením slov "druh" a "dobro"? :-))))))))))))) | ||
31.01.2012 00:06 | K dílu: Plavba do neznáma - část 2 Na moři | Aviem |
korektura: viz komentář k 1. dílu | ||
31.01.2012 00:05 | K dílu: Plavba do neznáma - část první popis a kus začátku | Aviem |
korektura: Takže: funkce korektora na tomto serveru neslouží k tomu, aby ti někdo opravoval chyby typu soustavně vynechávaných čárek ve větách, mezer za interpunkčním znaménkem a tvrdé a měkké i/y ve shodě podmětu s přísudkem. Tímto toto tvoje dílo a i další texty, pokud to nebude u nich lepší, vyřadím ze seznamu děl ke korektuře. | ||
30.01.2012 23:42 | K dílu: Picot de Peccaduc aneb noblesa na útěku | Aviem |
je to normální moderní hindština.. první slovo se čte "me" s nosovým přízvukem a znamená "já" víc se nepamatuju.. (jo a čte se to zleva, což mi vůbec nepřipadá normální..) možná že to neznamená "vánoce", ale něco s křesťanstvím to bude.. možná .duke. komentuje vliv náboženství na středověkou kultůru (vánoce nesnáším, ale díkybohu už je nemusím slavit) | ||
24.01.2012 00:04 | K dílu: svátek | Aviem |
děkuji :) | ||
23.01.2012 23:35 | K dílu: - Nenazváno - | Aviem |
nejanči, proč by ses měla omlouvat? vůbec netuším, proč by se měl cítit poškozen.. myslím, že ho něco takového ani nenapadne.. naopak je to pro něj určitě zajímavé podívat se, jak stejné téma zpracuje někdo jiný.. to je velmi cenné.. :) | ||
23.01.2012 20:47 | K dílu: - Nenazváno - | Aviem |
mě se to dost nelíbilo a když jsem dnes našla stejné téma a jiné zpracování tak dávám možnost porovnat (hodnocení čtenářů je ale téměř stejné) http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=399375&akce=addtip | ||
23.01.2012 20:44 | K dílu: A to to není tý mamince líto, když jí odchází děti? | Aviem |
úplně klidně tu poslední větu nech stejným fontem a pod textem.. on v tom ten kontrast bude, neboj | ||
19.01.2012 15:33 | K dílu: Maracuja a slunečník | Aviem |
**** móc dobré, výborné.. | ||
18.01.2012 20:42 | K dílu: ŠOULETBY | Aviem |
:-))))))))))))))))))))))))))))))))) | ||
06.01.2012 21:41 | K dílu: co mě donutilo s psaním přestat aneb zpráva pro mé čtenáře | Aviem |
to přejde.. aspoň si (ti) to upřímně přeju | ||
26.12.2011 12:46 | K dílu: pro štěstí | Aviem |
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))) | ||
26.12.2011 12:31 | K dílu: pro štěstí | Aviem |
avízo jsem neposlala schválně.. neměla jsem v úmyslu začínat tady nějaký dialog, jen jsem chtěla nějak přetlouct špatný pocit z té neutěšenosti.. tak. :) | ||
26.12.2011 10:30 | K dílu: pro štěstí | Aviem |
:-) .. znám místa, která možná vypadají mnohem neutěšeněji a přesto utěšená jsou.. a jak bych si přála tam být! Tady to je jen malinko namrzlá krajina nad ránem ozářená sluncem :-)))) děkuju | ||
21.12.2011 06:41 | K dílu: Vánoce a Nový rok | Aviem |
.. ten talíř navíc, to bude asi pro Eliahu Hanavi.. (myslím původně..) .. :) | ||
20.12.2011 17:59 | K dílu: svátek Světel (chanukah) | Aviem |
מזמור שיר חנוכת הבית לדוד | ||
19.12.2011 21:44 | K dílu: Plíživá majetková studie vypracovaná pro účely | Aviem |
Děkuji :-)) .. mám normální dítě | ||
19.12.2011 17:09 | K dílu: pro všecky holky - moje pohlednice vánoční | Aviem |
19.12.2011 17:04 | K dílu: pro všecky holky - moje pohlednice vánoční | Aviem |
19.12.2011 12:55 | K dílu: | Aviem |
17.12.2011 01:51 | K dílu: rukulíbám pane! | Aviem |
houbes mysteriózní.. my sme zmrzlí! :-))) potřebujem sluníčko, kdepak rosu .. a vrány.. (juchu chúú..) .. si podzim zpívá potichu nahlas by rušil listům pády jako když vejská s kamarády kdejaký prcek v kulichu.. :p | ||
15.12.2011 12:57 | K dílu: jízda králú | Aviem |
tonoucí se chytá slov ve verších a mezi řádky.. lítost, že doma.. (zapínám googleearth) serpentiny nad osmým městem domy, stromy, zaparkovaná auta sady, zahrady a pole ale země hnědá hlínou.. nebyla jsem doma |