31.05.2020 23:50 K dílu: OTEVŘENÝ DOPIS A VÝZVA K NARUŠENÍ STEREOTYPNÍHO MYŠLENÍ Jachula

Super nápad s těmi staříky. Myslím, že je i mnoho jiných sociálních skupin, které jsou na tom podobně. Chápu, nemluví se o nich tak, jako o seniorech, ani nejsou politickou agendou manifestováni, coby "ohrožený druh". V duchu této extrémní eugeniky by sem mohli spadat třeba lidé obézní, nebo lidé s diabetem, nebo s jinou nemocí zvyšující riziko ohrožení touto nákazou. No, dalo by se říct, že každý z nás má vlastně nějakou tu nemoc, kterou se cítí být znevýhodněn oproti "zdravé populaci". Dokonce jsem slyšel polemiku, že nejohroženější nejsou staří lidé, když jsou v kondici a při síle, mají vcelku slušnou šanci přežití i lidé v pokročilém věku. Takže s chutí do toho, :-)

31.05.2020 22:58 K dílu: Milosrdenství III Jachula

Moc, moc, pěkný. 

25.05.2020 02:27 K dílu: Střípky o mužské chloubě Jachula

Do nekonečna se rozprostírá věčná falická otázka: "Mít či nemít. (A nebo jak by řekl klasik: "Mýt, či nemýt.) To, je oč tu běží, přátelé. Za mě super momentka.

28.06.2017 00:53 K dílu: Váza Jachula

Pokud pochopíš smysl básně, jde vpodstatě o duši handicapovaného člověka, jímž jsem, potom ti je jasné, že lacinost materiálu, který není vůbec důležitý, staví se  v kontrast s poctivostí celku. S jeho vnitřní stabilitou. Pochopíš i marnou snahu zacelit ránu jíž pozvolna uniká životní síla i pomíjivost některých lidí vůči handicapu.

Nevypsaná ruka? Toto konkrétně mi nepřijde jako příliš konstruktivní. Verše vznikly velmi spontánně. Tak dlouho mi to znělo, až jsem to pak napsal. Básně píšu již bezmála dvacet let. Tento typ volného verše většinou vůbec neupravuji. Je to můj svět ve kterém jsou takové věci možně.

Za tu hrubku děkuji, jakož i za celou reakci. Přeji vše dobré:-)

28.06.2017 00:47 K dílu: Váza Jachula

Pokud pochopíš smysl básně, jde vpodstatě o duši handicapovaného člověka, jímž jsem, potom ti je jasné, že lacinost materiálu, který není vůbec důležitý, staví se  v kontrast s poctivostí celku. S jeho vnitřní stabilitou. Pochopíš i marnou snahu zacelit ránu jíž pozvolna uniká životní síla i pomíjivost některých lidí vůči handicapu.

Nevypsaná ruka? Toto konkrétně mi nepřijde jako příliš konstruktivní. Verše vznikly velmi spontánně. Tak dlouho mi to znělo, až jsem to pak napsal. Básně píšu již bezmála dvacet let. Tento typ volného verše většinou vůbec neupravuji. Je to můj svět ve kterém jsou takové věci možně.

Za tu hrubku děkuji, jakož i za celou reakci. Přeju vše dobré:-)

29.12.2013 21:53 K dílu: Jachula

...Až se z nich pos***... A nebo někdo jiný v lepším případě ::-)

28.12.2013 21:38 K dílu: Jachula

Spaste mou duš!!! Ocitám se nad propastí a jsem pln metafor, kterým nikdo nerozumí, ani já ne. Asi jsem měl dost silný halušky, poněvadž mi do mého obydlí vstoupil duch. Už jsem ho vyhnal, ale zbyla tu po něm dost silná stopa a dá mi setsakra práci se vrátit opět nohama pevně na zem. Budu rád, když alespoň na tu Starou. Na ní si člověk aspoň nevyláme všechny zuby, neodře ksicht a nezláme všechny hnáty is vazem.

20.11.2011 23:30 K dílu: dým nad brambořištěm Jachula
Příjemné počtení.*
20.11.2011 14:55 K dílu: Když stromy projdou manikúrou Jachula
Ještě snad něco do Rromantika.
04.03.2011 01:53 K dílu: Jachula
Tak snad že bych něco přihodil na nástěnku; nějaký špek, bonmot, glosu, nebo jen prosté slovo čerstvého člena klubu. Sedím již půl druhé hodiny po půli noci a nic mne nenapadá. Soudím dle data posledního příspěvku a časů vložení, že moc nočních myslitelů asi po tomto světě již nechodí. Škoda, co skvělých nápadů je pominuto a kolik inspirace přichází nadarmo. Snění je od toho, aby se k nám přikrádalo za dne. Ale noc je ta pravá rejem prostupivší nevěsta slunečného dne. Vždyť čím je sama? Pouhým stínem, který vrhá matička naše země drahá. Stínem, na jehož lemu se drží vláha rosných mlh a nebo zase, ukonejšiv všechen živoucí skok ukládá nás ke spánku jeho věrný přítel soumrak, aby dal procitnout bystrým šelmám, jakými jsou touha a inspirace, a svým pláštěm nám nevědomky zastře oči Múza při toužebném zraku měsíčního svitu. Atd...
27.01.2011 20:00 K dílu: Jak (se) učit poezii? Jachula
To, že dnes lidi méně čtou a o to méně poezii je podle mě dáno jednak historickým vývojem (jednoduchost čerpání informací v internetu), jednak výchovou (podle mého je tím největším podpořením zájmu o četbu již ve školním věku čtení pohádek před spaním, zpívání národních písniček atd.). Na otázku jak přiblížit literaturu školákům odpovím možná stroze. Nabídnout jim taková díla, ve kterých se dokážou ztotožnit s postavami, nebo jim poutavě přiblížit nějakou zajímavou historkou autorův život. Obecný návod asi neexistuje a záleží vždy na dovednosti pedagoga.
13.01.2011 19:05 K dílu: koule / krabička cigaret Jachula
Z tebe je druhej Karel Havlíček. Mistře
26.12.2010 20:13 K dílu: zimnice Jachula
To je zase něco pro radost na duší i na těle. K rozjímání při vánočních svitýlkách je to nejpříhodnější. Stačí už jen čekat až přijde Nový rok.
23.12.2010 15:49 K dílu: SUPERJEŽIŠ Jachula
Marvin: Samozřejmě to se soutěží nesouvisí. Někdy mi chybí správný nadhled a zabředávám do problému moc do hloubky, kašli na to. Ať soutěží takových i jim podobných a je parodizujících i parodizujících jejich parodie je víc, aspoň máme o čem přemýtat. Hezký vánoce.
23.12.2010 14:35 K dílu: SUPERJEŽIŠ Jachula
Marvin: Nevím v čem si protiřečím, ale přijde mi, že mě chytáš za slovo. A navíc jsem nic špatného na tvojí snahu pořádat soutěž neřekl. Jen jsem kritizoval název, který je tím prvním, s čím se případný uchazeč a potencionální soutěžící setká. Mě například, i když to je vedlejší, hned odradil. Jsou lidi, kteří mají jiný názor a já jim to nevyvracím, jen říkám co si myslím.
23.12.2010 00:33 K dílu: SUPERJEŽIŠ Jachula
No nejde snad ani tak o soutěž samotnou jako spíš o ten dementní název. Neoriginální, kýčovitej, a pěkně blbě vykonstruhovanej. A jestli nemám pravdu, že ten to nakonec všechno pohřbil. Organizace dobrá. Původní název parodizující jednu televizní soutěž, kterou považuji už z hlediska moderátorského umu za ryzí amatérštinu, pozbyl svého původně míněného významu a musel přijít někdo s ještě stupidnějším názvem, což už tu asi bylo řečeno. Za *superježíše* (název) musím dát ale palec nahoru, alespoň má vtip.
13.12.2010 23:30 K dílu: Gigolo... Jachula
Ale motiv skvělej, bych řek :-)
13.12.2010 23:28 K dílu: Gigolo... Jachula
Dobrý, jen trochu monotónní.
12.12.2010 21:02 K dílu: Zase to jaro Jachula
Tak jak jsem slíbil, vánoce za dveřmi a já jsem dokončil jarní básničku.
09.12.2010 21:24 K dílu: Vítr ve vlasech Jachula
Díky všem za tipy. Ono starého psa novým kouskům nenaučíš.
03.12.2010 13:53 K dílu: Vítr ve vlasech Jachula
Tu ještě něco do soutěže.
05.11.2010 00:14 K dílu: Přístav Jachula
No nevím jestli se dá chytit nějakého rytmu v té básni, rozhodně bych to nezařadil do vázaného verše, nebo by to chtělo rozdělit alespoň do dvou strof. Nicméně myšlenka tam je a i já se svojí tupou palicí bych měl tušit podstatu díla. Ta báseň má duši
04.11.2010 23:58 K dílu: Zalehlé ucho Jachula
:) Pěkný titul Ne, vážně s tím by se dalo něco dělat.
04.11.2010 23:53 K dílu: S túžbou Jachula
Vidno, že tvé túžby jsou asi myšlené vážně, ale kde je ta pointa? Žádný příběh, žádná odezva.
31.10.2010 23:14 K dílu: z pavoučí sítě Jachula
Díky pavoučci. Pokoušíš podzimní skřítky? Pozor ať je nevyplašíš.
15.10.2010 10:32 K dílu: Rok života Jachula
Rok, jako symbol lidského života je vskutku poutavé téma. I já často do této symboliky zabředávám, ovšem je dobré propojit ho ještě s nějakým doplňujícím (láska, sociální strádání, pocit viny atd.). To se ti zřejmě povedlo doplňujícími verši v závěru, které nepatře do básně samotné ruší celkový dojem z básně. Jinak jazyk je ohromující a myslím, že slovům veršotepců rozumíš.
15.10.2010 10:17 K dílu: Mrzáci na duchu Jachula
Velice povedená báseň. Aspoň je o něčem, ne jako většina tady, jen plytké opisy vlastních duševních stavů.
14.10.2010 00:16 K dílu: Chlad svírá Jachula
V posledním dvojverší je zajímavý rým, jinak jen osobní podzimní prožitky, které jiným asi moc neřeknou i když cítí podobně. Obsahem prázdná ale zima s toho čiší.
24.09.2010 13:24 K dílu: Zralost jablíček Jachula
Je to pěkná básnička a asi se zrodila od srdce, ale chybí tam příběh. Je to tak jaksi o ničem. Prosté vyjádření pocitů. Ty se tam zato vytušit dají.
13.07.2010 13:55 K dílu: úvaha z transfuzní stanice Jachula
Druhej Karel Havlíček
04.07.2010 21:38 K dílu: Milostná Jachula
Zdálo-li by se to z hlediska jazykového nesprávné, což je zjevně pravdou, pokusil bych se to nějak upravit. Ovšem pak by se z toho stala zcela jiná báseň. Ponechám proto tento jinotvar v nezměněné podobě a budu se tvářit, že se nic neděje.
01.07.2010 08:01 K dílu: 12. SUPERKOULE - dílo č. 2 - Kdybych byl dasslerem Jachula
Ze všech tří soutěžních textů je tento, alespoň dle mého názoru nejvíce blízký úvaze, ale o to ani tak nejde. Radikální řešení nepřináší vždy úspěch, ale je přinejmenším zajímavé. Rozseknout písmáka na dva? Proč ne. Placená zóna? Bránit se nikdo nebude. To člověka k úvaze přímo nutí a proto dávám tip.
30.06.2010 12:10 K dílu: 12. SUPERKOULE - dílo č. 1 - Kdybych byl dasslerem Jachula
Jo, ale úvaze se to blíží jen vzdáleně. spíš seznam věcí, který se nikdy neuskuteční. Dal by se ještě rozšířit, ale fakt lepší dělat s tím co je, než se pokoušet změnit nezměnitelné.
24.06.2010 11:49 K dílu: OBRÁZKOVÝ NÁVOD KTERAK POSLAT AVÍZO od publikovaného soutěžního díla Jachula
To je bezvadnej návod, takovej imaginativní bych řekl. dík už v tom mám jasno:-)
24.06.2010 11:28 K dílu: Modrá / KOULE Jachula
Jo pravda je, že změnou z lípy na dub by to dostalo z hlediska symboliky možná trochu jiný význam. Záměr to rozhodně nebyl a tato hříčka obojakosti stromů jako symbolů by zde zřejmě významově nehrála žádnou smysluplnou roli.
24.06.2010 09:35 K dílu: Modrá / KOULE Jachula
Skákat ze stromu na strom opravdu ještě neumím.
24.06.2010 09:33 K dílu: Modrá / KOULE Jachula
Lípy mám radši. I když z nich občas padá děsnej bordel.
24.06.2010 09:29 K dílu: Modrá / KOULE Jachula
Opravuji
24.06.2010 09:26 K dílu: Modrá / KOULE Jachula
No to mě taky. Asi jsem při myslel na něco jiného
24.06.2010 00:36 K dílu: Jachula
Jestli to můžou být i knížky vydané podomácku a na koleně vázané, taky jsem něco takového dělal. Je to sbírka mých úplných začátků nesoucí název Básnické zlomky. Žádná tématicky či jinak provázaná sbírka, snad jen pro zajímavost. Mám poslední dva kusy:-)
23.06.2010 22:05 K dílu: >>> BITVA PSAVCŮ 66. KOULE - zadání tématu nového kola <<< Jachula
Dobrej nápad s tím grafickým návodem. Konečně bych v tom moh mít trochu jasno:-) ale teď vážně já bych se teda na ty nechápavce dávno z vysoka. Nojo jenže vono je jich líto co koníku :-)
23.06.2010 19:25 K dílu: Modrá / KOULE Jachula
tak tu je modrá kulička
22.06.2010 14:57 K dílu: ad kýč & zuzulinka Jachula
Můj názor je takový, že díla na literárních servrech bývají buď nevkusně srozumitelná, což je případ kýče nebo nevkusně nesrozumitelná, jichž je většina. Pak je otázkou jestli autor sám rozumí slovům která napsal. Jinak láska – páska, to mi připomíná Máchu. Toho miluju.
22.06.2010 14:18 K dílu: sobota 26.6. café Práh Jachula
Zvažuju, ale nějak se zasekla ručička.
22.06.2010 14:10 K dílu: o zrnkách písku, hodinových strojcích a perlorodkách Jachula
Přesýpací hodiny mám doma na stolku, ale pořád se předcházej.
20.06.2010 00:30 K dílu: úvaha o technickém pokroku (2) Jachula
Hm, jedním slovem tragikomické, či snad komitragické. Už nevím čemu se smát a nad čím brečet:*(
19.06.2010 15:48 K dílu: Jachula
I když jsem vášnivý nekuřák a v životě jsem neokusil chuť tabáku, miluji dýmky.
19.06.2010 15:40 K dílu: Jachula
Mám rád přechodníky a učím se jich používat. ovšem někdy si ještě nejsem zcela jist, zda správně. Rád se připojím ke klubu.
18.06.2010 12:03 K dílu: nepokojné neradosti ze dna / evergreen Jachula
Jen aby se mořští koníci neutopili.:*)
18.06.2010 11:53 K dílu: Beznohá balada Jachula
V rozparcích bych se topil rád, skrývají mnohá překvapení.
17.06.2010 21:44 K dílu: 11. SUPERKOULE - výsledky Jachula
No toť se ví. Tuctová bude jen číslovka v hlavičce, samozřejmě.
17.06.2010 21:43 K dílu: 11. SUPERKOULE - výsledky Jachula
Nemáš za co. Fandím všem korektorům. my postižení "hrubkopisem" jsme občas přistiženi s nějakou tou záludností v textu. Tvoje díla jsou však chyb prosté.
17.06.2010 21:10 K dílu: 11. SUPERKOULE - výsledky Jachula
Také gratuluji přistižené. A děkujem za parádní superkouli. Příště to pude jubilejní tuctová co?
17.06.2010 18:27 K dílu: Milostná Jachula
Možná by se to dalo zařadit:-)
10.06.2010 22:17 K dílu: >>> BITVA PSAVCŮ 65. KOULE - zadání tématu nového kola <<< Jachula
Mrzí mě, že jsem se teda snažil zcela zbytečně. Jak to tak vypadá, i přes neúspěch této soutěže jsem asi jediný, kdo se držel zadání. I když o deset minut později, přesto jsem avízo posílal. Tak uvažuju, i když to asi nikomu vadit nebude, že to tu zabalím.
10.06.2010 13:49 K dílu: Koule, boule Jachula
Říkal jsem, že jsem dyslektik. stačilo říct rovnou, že jsem se zmýlil.:-) chyba, chyba, chyba. Ach jo.
10.06.2010 12:52 K dílu: Koule, boule Jachula
Dík za připomínky. Mouchy v rytmu slyším a vím o nich. Nebudu se samozřejmě vymlouvat, že jsem to psal na poslední chvíli, nebo, že jsem to spíchl horkou jehlou. Je přirozeně předpokladem soutěžícího v KOULI vytvořit okamžitě něco smysluplného. Omluvou může být snad jen moje dyslektická mysl, která vypověděla v časovém skluzu své služby. Vzhledem k tomu, že 65. KOULE byla sabotována budu možná uvažovat o stažení tohoto díla a přepracování. Novotvar třpitný je vskutku projevem mého básnického důvtipu a jakkoliv to zní sebechvalně musím tento verš obhájit. Ve slunci se třpití, proto v slunci třpitný
09.06.2010 22:38 K dílu: >>> BITVA PSAVCŮ 65. KOULE - zadání tématu nového kola <<< Jachula
Jen maličkost na poslední chvíli mě napadla. Snad se bude Starýmu Jerrymu líbit.
09.06.2010 21:19 K dílu: Koule, boule Jachula
Díky, opravuji, mám rád "archaickou" češtinu.
09.06.2010 21:15 K dílu: Koule, boule Jachula
Později, ale vzhledem k situaci snad jen pro pobavení
09.06.2010 20:00 K dílu: >>> BITVA PSAVCŮ 65. KOULE - zadání tématu nového kola <<< Jachula
No já, že už možná budu něco mít. Tak jestli se mám vůbec ještě snažit? Ale dokončím to, ať je sranda.
09.06.2010 17:52 K dílu: >>> BITVA PSAVCŮ 65. KOULE - zadání tématu nového kola <<< Jachula
Nevím jestli to je nějaká chyba a nebo ten vtip nechápu, ale proč jsou ty řádky proškrtaný?
02.06.2010 00:35 K dílu: Krkonošská romance Jachula
Já chovám úctu k Vám za to, že čtete moje verše. A děkuji za tip.
27.05.2010 10:53 K dílu: (H)las tura z KOULE Jachula
Jo škoda, ale jak říkáš, jakoby ze srandy, že:-)
26.05.2010 23:50 K dílu: Variácie na k.o.u.l.e v lastúre Jachula
Mě se ty rýmy páčí, jsou takové – no – zábabné*
26.05.2010 23:48 K dílu: (H)las tura z KOULE Jachula
Opravdu sem musím dát svůj hlas* Je to skvělá báseň
20.05.2010 10:47 K dílu: 9. SUPERKOULE - dílo č. 10 - Ja milujem iba zvieratká Jachula
Originální právě svojí najivitou, ne?
19.05.2010 20:48 K dílu: 9. SUPERKOULE - dílo č. 10 - Ja milujem iba zvieratká Jachula
To je fajn*
19.05.2010 20:46 K dílu: 9. SUPERKOULE - dílo č. 9 - máme rádi zvířata Jachula
Nádherný kamínek poezie, zaslouží si tip*
18.05.2010 10:20 K dílu: Překvápko Jachula
Paráda.*
17.05.2010 18:01 K dílu: Sou--žení Jachula
Dnes se už sypky s husím peřím málo vidí, ale před takovými dvaceti lety bychom mohli pozorovat jak spolu dva sou-peří.
17.05.2010 17:44 K dílu: Prošly tudy magnitudy Její Jasnosti Jachula
Krásná básnička. Po dlouhé době jsem si počet'.*
13.05.2010 10:11 K dílu: Inzerát v horečce viděti... Jachula
Jasně můžu to číst i bez brýlí:-)
12.05.2010 22:30 K dílu: K.O.U.L.E. - 63. bitva psavců - zadání Jachula
Zatím jsou do téma nakulené některé pěkné příspěvky. Momentálně mě fakt nic nenapadá, proto jen komentuji:-)
12.05.2010 22:25 K dílu: Inzerát v horečce viděti... Jachula
Větší písmo už jsi tam dát nemohla co? Ale jo paráda*
12.05.2010 22:18 K dílu: K.O.U.L.E./Inzerát Jachula
Typů je dost, proto jenom okomentuji. Myslím, že tohle je bezkonkurenčně nejlepší ze soutěžních příspěvků. Závěr mě opravdu pobavil.
12.05.2010 22:13 K dílu: K.O.U.L.E-Inzerát Jachula
jo*
12.05.2010 16:48 K dílu: Koloběh Jachula
Nemám rád hlubokomyslné verše, proto jsem byl mile překvapen, když jsem si to znovu přečet
12.05.2010 16:42 K dílu: Krkonošská romance Jachula
je mi to jasný
12.05.2010 10:06 K dílu: Kanibal Jachula
Kanibal buďto vraždí za účelem rituálu, nebo se kanibalem stane člověk, jenž na prahu přežití sní svého bližního (historie nám to pěkně zamotala), ale tady nevím. Jsem sadista, proto tip :-)*
12.05.2010 09:55 K dílu: Koloběh Jachula
Aha, promiň, že se ptám. Jsem trochu méně chápavý člověk. Asi jsem v tom hledal něco hlubšího, ale už jsem to pochopil.
12.05.2010 09:51 K dílu: čas Jachula
Zkusim:-)
12.05.2010 00:44 K dílu: Krkonošská romance Jachula
Ale jo, veselý emoce, ňáký emoce. Událost samotná asi nebyla až zase tak veselá. Film, který byl natočen dle knihy Františka Kožíka působí svojí ideologicky přepjatou formou na dnešního diváka možná již úsměvně. Snad jsem se nechal maličko unést i tímto filmem a projevilo se to na mírně říkankovém způsobu přednesu, snad jsem chtěl vnést do tragického příběhu více pozitivních emocí, nevím, ale děkuji za komentář.
12.05.2010 00:26 K dílu: Veselo v šenku Jachula
No, ale snaha se cení. Rytmicky se to zdá být, až na pár výjimek, dobrý, ale "s sekačkou" se fakt blbě vyslovuje.
07.05.2010 14:00 K dílu: čas Jachula
Základní myšlenka ve své infinitezimální formě předpokládá nekonečnost hlubšího významu. Rozbiješ-li hodiny a čas přestane běžet vpřed, nastane buďto nekonečný chaos, nebo přestanou platit zákony času a prostoru, což je v zásadě to samé. Vyvstává tak otázka, jak budeš moci zanést ty hodiny do opravy? A bude to vůbec ještě fyzicky a fyzikálně možné? Zůstaneme-li nadále u předpokladu, že jediným, kdo to může změnit je Bůh (který to dle dnešních poznatků sám i způsobil) dostáváme se opět ke známé úvaze: Může Bůh rozdrtit nerozdrtitelný kámen?
07.05.2010 13:40 K dílu: Třešňová balada Jachula
Nevím proč by to nemohla být balada. Řada autorů se od základní "definice" balady odchýlila a přesto dala svým básním podtitul balada. Myslím, že původní význam slova se svojí příbuzností blíží italskému ballata – taneční píseň, od ballo – tanec. Mě se tato balada velice líbí a dávám jí svůj tip.
07.05.2010 10:53 K dílu: Hrobnická Jachula
Práce hrobníka je asi to nejpoetičtější povolání ze všech. Jinak zřejmě pěkná dřina.
07.05.2010 00:12 K dílu: Koloběh Jachula
Co znamená ten poslední verš, prosím? Nějak se tam připletl.
06.05.2010 20:40 K dílu: DOCELA JINAK Jachula
Smutek utek, rád bych řekl, avšak Tobě je lépe slzou poctít tak nádhernou báseň.
06.05.2010 18:28 K dílu: Jejímu náručí Jachula
Nádherná sbírka. časem si ji přečtu celou.*
06.05.2010 14:15 K dílu: 8. SUPERKOULE - Dílo č. 1 - O LASKAVÉ MATIČCE A BROUČCÍCH Jachula
Jako hmyzí příběh dobrý, ale bajku si představuji jinak.
06.05.2010 14:13 K dílu: 8. SUPERKOULE - dílo č. 2 - TAK TO CHODÍ Jachula
První odstavec je, myslím si, příliš popisný. Toho komára mi je líto. Já bych ho nechal žít.*
06.05.2010 14:09 K dílu: 8. SUPERKOULE - dílo č. 3 - Hmyzia bájka. Jachula
Začátek je prima, ale ta poučka není ve smyslu bajky dost názorná. Podle mého názoru se spíš zamýšlíš nad krutostí zvířecí říše, nežli nad lidskou bezohledností.
06.05.2010 14:02 K dílu: 8. SUPERKOULE - dílo č. 4 - Žít život znamená milovat se Jachula
Jako básnička je to skvělé, ale u bajky bych se rád dozvěděl nějakou tu poučku. Co a jak mám udělat, abych byl snad lepším člověkem, víš? Ale tipnu si*
06.05.2010 00:05 K dílu: P ř e d s t a v u j i s i t ě Jachula
Přečet jsem jednim dechem od začátku až do konce. Super
05.05.2010 18:07 K dílu: Krkonošská romance Jachula
Ano, nádherný film Čeňka Duby. Dojemný příběh plný přátelství a odhodlání. Něco, co se dnes už málo vidí. Ale byla jiná doba, a i když těžší, v mnohém lidé drželi více při sobě.
04.05.2010 20:32 K dílu: 8. SUPERKOULE - zadání Jachula
Ta zadání ponoukající k výplodům mouder bývají poslední dobou často. Že by lidé zmoudřeli?
03.05.2010 23:19 K dílu: Anděl Jachula
Aha, tak to jsem opravdu nevěděl. Lepší se vyjádřit k té básni, než ke starým komentářům, nemyslíš?
03.05.2010 21:59 K dílu: Anděl Jachula
Ostatně nevím ani co je zde myšleno vážně míněnou literaturou. Každé dílo je psáno pro radost, ať už je to cokoliv a zároveň ho autor míní vážně napsat či publikovat. Nevidím v tom rozdíl.
03.05.2010 21:42 K dílu: Veselo v šenku Jachula
Hm, nebo hodně přitroublej realista.
Nahoru