30.10.2024 16:57 | K dílu: Jsme tak pyšní | Lami |
Pravda. Před sto a více lety se pracovalo běžně 10 - 12 hodin denně 6 dnů v týdnu. Umíralo se na TBC, tyfus a jiná onemocnění. Moje prababička, nejstarší ze šesti sourozenců, viděla umírat matku a dvě sestry na TBC. Bylo jim 17 a 18 let. Nejmladší bratr měl také tuberkulózu, zastřelil se ve dvaceti letech, věděl jaký osud ho čeká. Prababička chodila do školy, jenomže čas polních prací trávila na poli, jinak by se rodina neuživila. Boty na zimu si půjčovali mezi sebou. Ve čtrnácti letech musela jít za děvečku k sedlákovi do vzdálené vesnice. Práce od slunka do slunka. Jednou ji našli v bezvědomí ve chlévě. Kráva ji při dojení kopla. To musela hned odejít, aby snad sedlák nemusel nic platit, kdyby jí něco bylo. Spousta lidí finančně přispívají na různé humanitární akce po celém světě. Pochopila by to moje prababička a ostatní lidé jejího času? Myslím, že nikoliv. Proto podporuji pouze projekty zaměřené vnitrostátně. Ať si o tom každý myslí co chce. Cítíme nějakou vděčnost a kontinuitu s lidmi, kteří se zasloužili o náš blahobyt? My sami jsme ho přece nevytvořili. |
||
30.10.2024 16:32 | K dílu: 29102024 | Lami |
Děkuji. |
||
27.10.2024 16:19 | K dílu: Z povídání II | Lami |
Poopraveno. To ne já, to monsieur B. |
||
23.10.2024 23:12 | K dílu: Anděl | Lami |
Ach, vždycky udělám nějakou chybku. Moc se omlouvám. Jsem...roztěkaný. |
||
23.10.2024 11:10 | K dílu: Anděl | Lami |
Tma brzy přicházela a vítr zhášel svíci potom jsem uviděla zazářit létavici Snad anděl ke mně slét co hojivý měl hlas když začal vyprávět tmu zahnal jeho hlas.
|
||
18.09.2024 16:17 | K dílu: Říkanka | Lami |
No bodejť, je to taky psané s hořkostí nad úpadkem hodnot. Oslava to rozhodně není. |
||
31.08.2024 17:44 | K dílu: 300824 | Lami |
Battle beast - Unholy savior |
||
31.08.2024 17:43 | K dílu: 300824 | Lami |
Abakus - možná ho sám stavěl? |
||
21.08.2024 14:27 | K dílu: Renesanční | Lami |
emme - musím nezaujatě konstatovat, že - tůně / stůně - opravdu není nic moc. Představa, že by to dílko měl někdo recitovat, ve mně vzbouzí vlnu děsu. Narážka na - stůně / slůně - mi nepřipadá jako argument, ale pouhá tendenční vycpávka. V roce 1964 vyšel výbor italské renesanční lyriky pod názvem Navštívení krásy. Já to právě čtu a tak mne omluvte, že jsem se, asi trochu nepatřičně, zasnil. Vždyť to nemusíte číst. Janina6 - rytmus; s tím ti opravdu nepomůžu, nic o něm nevím. Norsko1 - a já myslel, že si tu můžu psát co chci a nikdo se nad tím nepozastaví. Já tobě taky nepředpisuji co a jak máš napsat. A kdybych tak psal do sta let, každému by to mělo být jedno.Ale neboj, nemám v plánu být tady tak dlouho.
Abakus - prizabila - vida, emoce. Kdo by si to byl pomyslel. Dík. |
||
20.08.2024 15:08 | K dílu: Renesanční | Lami |
Děkuji. |
||
10.08.2024 20:14 | K dílu: Píseň "šťastných" mužů | Lami |
Benetko, Benetko, ty jsi tak krásně out. |
||
06.08.2024 19:50 | K dílu: Osení | Lami |
No, vždyť jsem to říkal. |
||
05.08.2024 18:05 | K dílu: Osení | Lami |
Komunikovat s Litartsem je stejné jako rozhovor s Putinem na téma válka na Ukrajině. Přiznám se, že bych to tak dlouho nevydržel. Vlastně bych se do toho ani nepouštěl, je to ztráta času a já dělám zbytečné věci nerad. Osvěžující báseň, četl jsem rád. |
||
20.06.2024 22:13 | K dílu: Důchodové spoření | Lami |
No, ono je to myšleno jinak. Před osmdesáti léty tu byl Hitler, před pětatřiceti komunisti a v Němedku se vyřvává o chalífátu. Mohlo by mě to být jedno, ale co tu bude za padesát let? Chalífát, Rus nebo Číňan? Všem velice děkuji. |
||
20.06.2024 22:08 | K dílu: Píseň "šťastných" mužů | Lami |
Děkuji všem. |
||
09.06.2024 17:11 | K dílu: Cesta | Lami |
Cryonic temple - Into the glorious battle |
||
09.06.2024 17:10 | K dílu: Tasso - variace | Lami |
Brothers of metal - Yggdrasil |
||
08.06.2024 08:47 | K dílu: Jak to bude? | Lami |
Děkuji všem- |
||
31.05.2024 17:21 | K dílu: Tasso - variace | Lami |
Děkuji. |
||
24.05.2024 23:43 | K dílu: Jak to bude? | Lami |
Ach, jo. Tak to tam máte zpátky a můžete o tom klidně hlasovat. |
||
24.05.2024 22:19 | K dílu: Opsaná poezie | Lami |
Četl jsem a souhlasím s tím, co je výše napsáno. A ilustrace jsou opravdu krásné a řekl bych, že se k haiku hodí. |
||
24.05.2024 22:07 | K dílu: Jak to bude? | Lami |
Tak dobře, Stalin je pryč. A je to tak lepší. |
||
24.05.2024 10:18 | K dílu: Sonet o vzkazech | Lami |
Musíš přece vidět rozdíl v kvalitě textu. Každý z nás má jiné vzdělání, zkušenosti se psaním, jiné jazykové schopnosti a znalosti básnických technik. Ty jsi vysokoškolačka a já vyučený samouk. Tím samozřejmě nechci říct, že bych byl lepší s vyšším vzděláním a kvalitnější průpravou. Řekl jsem pouze, že tvoje sonety jsou kvalitnější. Jsou lidé, kteří by to nepřiznali za nic na světě, ale já to klidně udělat můžu, protože je to prostá pravda. A na lichotky nejsem. |
||
24.05.2024 09:21 | K dílu: Sonet o vzkazech | Lami |
Ještě jsem se musel vrátit. Je to tak renesanční, k nerozeznání od originálu. Jsi v té době, jsi tam, tam, kam já nikdy nedojdu. Mé pokusy jsou jen nápodoba, tvé texty autentické. Nezávidím, talent se závidět nedá. Tak to vidím. Hodně štěstí. |
||
24.05.2024 05:53 | K dílu: Jak to bude? | Lami |
Já zas tobě smysl pro humor. |
||
23.05.2024 22:34 | K dílu: do toho hoši | Lami |
Před půlhodinkou jsem šel z práce okolo zdejšího Penny a dva bezdomovci se tam dívali na zápas v mobilu. A pak, že se máme špatně. |
||
23.05.2024 22:21 | K dílu: Cesta | Lami |
Občas se taky nechávám inspirovat. |
||
23.05.2024 22:03 | K dílu: Sonet o vzkazech | Lami |
Jedním slovem, perfektní. Jak má mít potom člověk radost z vlastní "tvorby"? |
||
23.05.2024 22:00 | K dílu: Cesta | Lami |
Klidně tady buď - díky Evženie -ale vždyť já už dávno nikam nechodím. |
||
22.05.2024 09:29 | K dílu: Sonet 49 - variace | Lami |
Děkuji, taktedy. Je to asi divné a nemoderní, ale co už nadělám. Hlavně, aby v tom někdo neviděl něco, co tam není. Jako obvykle. |
||
21.05.2024 10:47 | K dílu: Sonet 49 - variace | Lami |
A vždyť jsem to tak měl a zase špatně přepsal. Dvakrát jsem to četl a chybu nenašel. Děkuji za kritiku i zájem. |
||
19.05.2024 15:29 | K dílu: Soudruh Kachnička | Lami |
Osvěžující. Děkuji. |
||
12.04.2024 07:23 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV | Lami |
a2a2a - ještě k tomu citovému nátlaku. Možná jsem byl pod vlivem nedávno čtených Nedokončených haiku Sumitaku Kenšina. To je obsahem hodně silná kniha a snad každé druhé haiku by se dalo označit jako citový nátlak. Já to tak necítím, pro mne je to zpověď. |
||
11.04.2024 11:31 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV | Lami |
Beyond the black - Songs of love and death |
||
11.04.2024 10:43 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV | Lami |
a2a2a -ještě abych vysvětlil č.28. Viděl jste někdy jak někteří mladí telefonují? Drží mobil jako krajíc chleba u mluví do něj. Přijde mi to směšné a haiku to asi není. |
||
11.04.2024 10:38 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú IV | Lami |
a2a2a - děkuji za důkladný rozbor. Já vím, že všechno haiku není. Dobře, že alespoň něco sítem propadlo. Nechci nikoho citově vydírat nebo jinak tlačit. Prostě se mi stalo, že jsem byl v nemocnici a jeden z pacientů na pokoji zemřel. To se tak stává, občas. Věnoval jste mi 45 minut času. Komu se to stane? Děkuji velice.
Janina6 - nepíšu na efekt se záměrem ohromit čtenáře. Vlhké oči jsou jen vyjádřením pohnutí, které jsem cítil, když mi to vnučka poprvé řekla. Nebylo to "děda" ale "děa", bylo jí 18 měsíců. To už si budu pamatovat napořád. I ostatním tipujícím děkuji i všem čtenářům. |
||
10.04.2024 10:53 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | Lami |
Děkuji, Safiáne. Připomíná mi to parlament. Každá dobrá myšlenka zahyne v nekonečných debatách. Nikdy nelze vyhovět všem. Můj zájem i návrhy trvají dál. |
||
06.04.2024 01:45 | K dílu: Almanach Písmáka - ano či ne | Lami |
Podle toho co jsem si tady zatím přečetl, bylo by nejlepší udělat almanachy dva. Jeden pro prózu, druhý pro poezii. (To asi nebude možné ufinancovat) Další problém vidím s díly bývalých a již nežijících autorů. Kdo získá souhlas se zveřejněním u obou těchto skupin a určí, které texty uveřejnit u skupiny druhé? Ostatní zájemci by měli poskytnout texty podle vlastní úvahy a z nich by měl někdo povolaný vybrat právě tolik, kolik stran si kdo zaplatil, informovat, že je zájem o méně textů, a které to jsou, popřípadě poděkovat a sdělit, že není zájem. Osobně jsem avizoval zájem o 4 strany a nabídnul texty i s tím, které preferuji. Budu-li odmítnut, jistě na Písmák nezanevřu a na mé podpoře projektu se nic nezmění. Co se týká obou výše naznačených variant, necítím se oprávněn se k tomu vyjadřovat a v podstatě mi je jedno, která z nich bude nakonec upřednostněna.
|
||
26.03.2024 10:07 | K dílu: Almanach Písmáka 2024 - nabídka | Lami |
Rád bych se též zapojil. V případě, že některé z mých textů budou uznány za vhodné, mám zájem o 4 strany a 4 výtisky. |
||
12.03.2024 23:01 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú III | Lami |
Děkuji za názory. Janina6 - datluji, kdybych tušil kolik neskrývané radosti ten překlep přinese, snad bych udělal i nějaký další. Gora - původně bylo pruhované a možná bylo lepší. Na pravidle 5-7-5 bych asi netrval. Když to sedne i tak, je lepší to nelámat přes koleno. Možná by někdy stačily i řádky dva: Konečně usnula - couvám po špičkách
Zatím čilá - vyhýbá se houpátku
nevím např. jak moc je ten druhý pokus srozumitelný někomu, kdo to nezažil. To by se pak muselo předělat. Toto by snad mělo být srozumitelné všem:
Jemným kartáčem vyčesávám "kohouta" - vůně heřmánku
Všechno zatím v rozpracování. Děkuji za zájem. |
||
03.03.2024 18:55 | K dílu: - 1 - | Lami |
Každý voják byl v minulosti dítětem a prožíval ty "obyčejné věci, které prožívají všechny děti světa stejně. Žádný diktátor nemá sebemenší právo brát matkám (a otcům) jejich děti a posílat je umírat ve jménu svého pošetilého snu a neukojeného velikášství. Děkuji všem za přízeň a pochopení. |
||
03.02.2024 08:37 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú? II | Lami |
Na noc jsou lepší ty papírové ale jsou i dnes lidé, kteří se vrací k těm látkovým. Já žehlil už před 30 lety a pořád je to živé. Díky za tip. |
||
02.02.2024 10:53 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? | Lami |
Děkuji. Není nad vlastní zkušenost. Vlastně se tam prolíná dcera (1) s vnučkou (2,3,4). |
||
02.02.2024 07:36 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? | Lami |
Děkuji za názory a Můra73 za důkladnější rozbor. |
||
01.02.2024 11:02 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? | Lami |
Alenakar - na haikaře je ještě brzy Gora - děkuji za zájem rád počkám Norsko - to by bylo moc lehké Za zájem děkuji všem čtenářům. |
||
01.02.2024 10:54 | K dílu: Řeka | Lami |
Děkuji. Narážka na romantickou legendu o smrti Li-Poa. |
||
01.02.2024 09:35 | K dílu: Haiku, nehaiku, senrjú ? | Lami |
Najde se někdo a pomůže mi rozlišit ci je haiku a co ne a proč? Děkuji. |
||
24.01.2024 21:53 | K dílu: Hýčkání | Lami |
Přál bych si být občas hýčkán mlčením myšlenek. Je to dobré pro klidný spánek. |
||
22.01.2024 16:29 | K dílu: Noční | Lami |
Nemůže být namísto - furt - např. vždy? |
||
20.01.2024 15:50 | K dílu: Ti krásní | Lami |
Jen malý dotaz. Nemá být na začátku druhé sloky "Což človíček" , namísto pouhého co? |
||
20.01.2024 10:00 | K dílu: KRÁLOVNA | Lami |
Litarts - Je to těžké. Já moc nerozumím tomu, co píšete vy a vy zase nechápete mne. Smiřme se s tím tedy a buďme přáteli i přesto nebo se alespoň tolerujme. Víc k tomu nemám co říci. K3 - nezavrhuji současnost ani současnou, (moderní, chcete-li) tvorbu. Jen jí někdy nerozumím a proto ji nemohu hodnotit a ocenit, což je ovšem můj problém. |
||
20.01.2024 08:21 | K dílu: Ti krásní | Lami |
Pro každého zamilovaného je jeho vyvolená tou nejkrásnější bytostí na světě. To je ovšem velmi subjektivní dojem a ostatní se mohou divit co na dotyčné vidí, když je kolem tolik hezčích žen. V tom spočívá kouzlo lásky. Navíc je tu ještě krása duše, její moc je nepřehlédnutelná. |
||
20.01.2024 08:12 | K dílu: KRÁLOVNA | Lami |
Hezký začátek sonetu, zřejmě. Jako vždy. Nejsem básník, nikdy nebudu a kdybych byl, psát na zakázku bych nesvedl ani nechtěl. Nevím, co znamená psát současně. Vím, co se mi líbí a co ne, mnohému nerozumím ale to se ode mne dá očekávat. Starší poezie mě oslovuje víc, a myslím, že je pořád všem srozumitelná. I těm, kteří básně běžně nečtou. Proč ji tedy zatracovat. Snad zde na Písmáku může každý působit svobodně a tak jak umí. Nikoho nenutím, aby moji stránku navštěvoval. |
||
20.01.2024 07:51 | K dílu: P | Lami |
Dobrý postřeh se stěnou. Snad má Alenakar proti ostatním jistou výhodu. Některá dlouhodobá omezení jsou velmi limitující a bez trvalé součinnosti téměř jistě nepřekročitelná. Za upřímné projevy děkuji. |
||
18.01.2024 09:02 | K dílu: P | Lami |
Těžko prodám něco co nevlastním. Jestli tě to nějakým způsobem irituje tak to nečti. Já to dělám stejně a funguje to. |
||
17.01.2024 22:00 | K dílu: P | Lami |
Kdo by jen tušil, že to bude tak inspirující. Musím ještě jednou všem poděkovat. |
||
17.01.2024 11:39 | K dílu: P | Lami |
Děkuji všem, kterým to stálo za přečtení. |
||
13.01.2024 16:32 | K dílu: Z | Lami |
Děkuji. |
||
06.01.2024 16:23 | K dílu: Tam, ve lsti šumu | Lami |
Nevím, co mi to má vypovědět. Nevidím žádný smysl těch slov. Píše to nějaký program? Jestli ano, je nutné uvažovat o upgradu. |
||
06.01.2024 16:16 | K dílu: Stačí? | Lami |
Petrarca, Alighieri, Ronsard, Vega, Camoes, Tasso a spousta dalších, kteří přišli po nich jsou úžasní. Já nejsem nic, moje rýmování je velice kostrbaté a chybí mi širší kulturní rozhled. Snad jen to srdce, jak už jsem několikrát psal, tam zřejmě je. Děkuji ještě jednou všem. |
||
05.01.2024 23:14 | K dílu: Stačí? | Lami |
Je to švanda. Jeden kolega mne bere autem do práce a já mu za tuto službu platím. Jeho manželka o tom samozřejmě neví, protože jinak by jí musel vše do koruny dát. To je láska. Asi před čtvrtstoletím se má bývalá žena podivila, že chci za zimní bundu dát patnáct stovek. To opravdu nevěděla, že tu starou už nosím šest let? Dodnes vidím jak stojí před skříní přeplněnou prádlem a téměř v panice mi říká: "Nemám co na sebe." Jinak se mi zdá, že existují jiné, neverbální typy komunikace, ze kterých je možné vypozorovat, zda ten druhý miluje, či ne. Ženy jsou v tomto ohledu mnohem vnímavější, než my. |
||
05.01.2024 11:15 | K dílu: Stačí? | Lami |
Děkuji. Mnoho dnešních žen, hlavně těch mladších, nevyžaduje po mužích ani tak sonety, či jiná láskyplná dílka, jako spíš docela obyčejné peníze. V nákupech kabelek, šatů, botiček či šperků se pro ně skrývá to největší kouzlo a romantika. Kde potom zůstává ono srdce? |
||
03.01.2024 23:46 | K dílu: O | Lami |
Tak jo, dobrou noc. |
||
03.01.2024 23:30 | K dílu: Leden | Lami |
Mohlo by být - smáčí kůži? ...Prosím.... |
||
03.01.2024 23:28 | K dílu: Královna | Lami |
Děkuji. Mohlo by se říci, že to je reakce na to množství pohádek přes svátky ale není to tak. Nejlepší byl nakonec Princ Mamánek, jenže ten není určen dětem. |
||
03.01.2024 23:23 | K dílu: O | Lami |
Nějak nechápu jaký má smysl mluvit jako muž v nicku F.M.R.C., potom se přejmenovat na Tak trochu jiná a vzápětí na Lili, tak trochu jiná a stavět se ženou a to vše na této jedné straně. Jestli vám to dělá dobře, mně to už vůbec nevadí. |
||
03.01.2024 23:16 | K dílu: O | Lami |
Alenakar - děkuji, je to takové, no, víc ode mne nelze čekat. |
||
29.12.2023 22:16 | K dílu: Královna | Lami |
Děkuji, to je neobvyklé. |
||
26.12.2023 10:46 | K dílu: O | Lami |
Děkuji pěkně všem. O, protože rondeau. |
||
22.12.2023 17:18 | K dílu: Pro milou | Lami |
Takže, podle toho co píšeš ve svém prvním příspěvku, se necítíš být umělcem. Jinak bys byl sebevědomý, sebestředný a zahleděný do vlastního díla, jak jsi sám napsal. To se mi ulevilo. Jsme na tom stejně. Děkuji za vysvětlení a hezké svátky. |
||
21.12.2023 18:46 | K dílu: Pro milou | Lami |
No, já teda nikdy umělec nebudu, ale snad každý člověk s trochou rozumu a sebereflexe o tom co napíše pochybuje. Někdo řekl: "Vím, že nic nevím." A tak si myslím, že člověk s trochou rozumu o sobě pochybuje, zatímco blbec svou hloupost neumí rozeznat a klidně si může namlouvat, že je chytrý. |
||
12.12.2023 16:43 | K dílu: Hádka | Lami |
Norsko - co se posledního řádku týká, viz Safián. Také znám ledajaká slova, ale opravdu nevím, proč bych si jimi měl špinit ústa. Nakonec asi největší chybou byl čas zveřejnění. V pozdním odpoledni je prý svět pro někoho růžovější. |
||
09.12.2023 19:27 | K dílu: poezie | Lami |
jen mě napadlo, že by bylo logičtější - jako sen v lehkém polospánku - protože polospánek být hluboký nemůže. |
||
09.12.2023 19:18 | K dílu: nemožnosti | Lami |
Já to volné skoro nečtu a tak i na tuto stránku jsem zabrousil vlastě náhodou. A jsem rád. Jediné, co mě cvrnklo do nosu, je dvakrát blízko za sebou - z toho už jsem vyrostla. Ale jak už jsem výše podotkl, volnému verši nerozumím ( a vlastně ani žádnému jinému ) , a tak nevím, jestli to vadí nebo ne. |
||
09.12.2023 06:27 | K dílu: Až krutý čas | Lami |
momoi - když někoho znáte padesát let, vidíte ho jinýma očima. Pořád to bude ta s copánky, s dolíčky ve tvářích, usměvavá nebo věčně zamyšlená. |
||
08.12.2023 12:04 | K dílu: Až krutý čas | Lami |
Děkuji mnohokrát všem. momoi - odpověď v kritice E.B. |
||
07.12.2023 16:13 | K dílu: Až krutý čas | Lami |
Až jednou už ta světla a tu kštici opustí jejich zlato, jejich třpyt, až střely očí, dnes tak bodající, se času zdaří zlomit, otupit,
pak uvidíš mé rány dál jak živé a můj žár - ne jak tvůj - dál prudce plát: budu tvé krásné jméno jako dříve s týmž nadšením vždy znovu opěvat.
A jako malíř, který umí schovat, co zkazil čas, já budu ukazovat v básních tvou krásu nedotčenou dál:
ať vidí svět, že otupení střely nezcelí šrám a troud už rozhořelý nezhasne s ohněm, od kterého vzplál.
Torquato Tasso
|
||
28.11.2023 18:07 | K dílu: 1605201801 | Lami |
Jejda. Děkuji. |
||
28.11.2023 17:52 | K dílu: Strýčkové | Lami |
To chování Jedličky před kamerou bylo jiné, protože tam byl pod kontrolou.Se štábem a režisérem. Bylo dobře vidět co a jak dělá. Já ho znal před tím představením taky jen z televize a věřil jsem mu, že je hodný. Pak jsem ho zažil na vlastní oči a najednou zjistil, že ten člověk je zlý programově. Ty děti za ním šly s důvěrou s rozzářenýma očima jako neviňátka a on na ně byl sprostý a hnusně je zneužil. Bylo mi šest nebo sedm let a viděl jsem to. Jistě to věděli i dospělí, jenže Jedlička měl zřejmě za sebou onu všemocnou stranu. |
||
28.11.2023 17:33 | K dílu: Lovení | Lami |
No právě. Je to možná jen móda. Před lety šel v rádiu jakýsi disco hit a jeden kolega říká: "To ještě hrajou, vždyť je to čtyři měsíce starý? To je takový spotřební přístup. Když se mi něco líbí a je to kvalitní, neopustím to, nezměním názor, protože už se to nenosí a není v módě. Kvalitní umění bude kvalitní napořád. A je jedno jestli je autor fyzicky krásný nebo ne. Jestli si mladí myslí, že jen krásný člověk dělá dobré umění jsou hodně povrchní.
|
||
27.11.2023 19:17 | K dílu: Lovení | Lami |
No, já jsem si kdysi viděl fotku Rupi Kaur a docela tu báseň chápu. Hlavně tu honbu za dokonalostí. Je to ale docela zbytečné. |
||
27.11.2023 19:07 | K dílu: Strýčkové | Lami |
Teď jsem si všimnul, že tam dole se mluví o strýčku Jedličkovi. Jako malý jsem byl na jeho vystoupení. Byl tam ještě Josef Pehr, ten byl hodný. Ale Jedlička byl zlý a děti ponižoval. Je to zločin, že se k nim takový člověk mohl dostat. Ony mu věřily a on se k nim choval hnusně. Kapal jim do srdcí jed. Je možné, že to zneužívání v té básni je jen na efekt? Že žádné nebylo? |
||
27.11.2023 18:54 | K dílu: Pod žezlem královny Viktorie | Lami |
Jsou jistě básnické sbírky, které stačí přečíst jen jednou. Budou tu Rupi Kaur a Atticus i za třicet, čtyřicet let? |
||
26.11.2023 08:34 | K dílu: 1605201801 | Lami |
Vánku, jenž tady tančíš kolem hravě v zelených kšticích myrt a ve vavřínech, jenž budíš něžné květy v lučních klínech a sladce loupíš vůni poupat v trávě,
jestli tvé srdce někdy s někým cítí, zanech už toho svého laškování a zamiř křídly tam, kde moje paní u Pádu kráčí po trávě a kvítí.
A zanes ve svém měkkém klíně v mžiku tenhle proud vzdechů, výčitek a vzlyků tam, kam už dřív šel celý proud mých dum.
A za ně jí pak tvoje ruka může uzmout z rtů vůni, sladší nežli růže a přinést ji mé touze za pokrm.
Tak, to je inspirace z pera Torquata Tassa ze sbírky Lyrika v překladu Jana Vladislava. Zatím jsem nečetl nic s čím bych víc souzněl. Nevím jestli to od roku 1958 vyšlo, patrně ne, na stránkách pražské městské knihovny to je ke stažení zdarma, kdyby měl někdo zájem. Já ale myslím, že to všichni znáte. Jsem romantik. Doufám, že to není trestné? Děkuji za povšimnutí a hezká slova všem.
|
||
25.11.2023 11:19 | K dílu: Vzhůru ke zdravému životnímu stylu! | Lami |
Za co by pak ten život stál, že? |
||
24.11.2023 02:50 | K dílu: Lovení | Lami |
To jsem nikdy nepochopil. Když mi pár obejdů řekne abych skočil z okna, tak skočím? V tom tu dnešní mládež nechápu. Rozhodně ti, kteří takto ostatní k tomu nabádají, by to sami nikdy neudělali. Jinak tu posedlost jakousi dokonalostí za každou cenu a honbu za mládím, tedy spíš mladistvým vzhledem, nechápu.Pořád je lepší důstojně zestárnout, než skončit jako Madonna nebo Donatella Versace.
|
||
24.11.2023 02:28 | K dílu: Strýčkové | Lami |
Těžko říct, možná se toho nejde zbavit. Je to trauma z dětství a to není jen tak. O tom bych měl něco vědět. Snad po dlouhodobé terapii. Po vymytí mozku. To by pak ale možná byla jiný člověk, ne? |
||
24.11.2023 02:06 | K dílu: Pod žezlem královny Viktorie | Lami |
Mám tak nějak stejný názor. Rupi Kaur fňuká, jak její otec musel léta pracovat, aby pak za ním mohla celá rodina přijet do Kanady. Jak moc zestárl a zešedly mu vlasy. No, nikde nelétají pečení holubi do úst a bílí musí pracovat stejně jako každý jiný. Celá rodina by mu měla líbat do smrti vděčností ruce a ne si stěžovat na to, jak strašně byl v Kanadě údajně vykořisťován. Jí dala Kanada univerzitní vzdělání, žije si myslím násobně lépe, než by se jí žilo v Indii pod vládou vlastních lidí a přesto asi žádný zvláštní vděk vůči svojí nové vlasti necítí.
|
||
15.11.2023 18:53 | K dílu: panny umírají v listopadu | Lami |
Souznění. Nezemřou. Dokud na ně myslíme, nezemřou. |
||
21.09.2023 18:36 | K dílu: Podzim | Lami |
Děkuji všem za zájem. |
||
20.09.2023 18:37 | K dílu: web písmák | Lami |
Zuzulinka - ta ironie platí pouze slovu zadarmo. Nikdy bych se neodvážil někomu radit od toho jsou tu jiní. |
||
20.09.2023 17:56 | K dílu: Podzim | Lami |
Philogyny - však tady je odpoledne určitě ještě větší vedro. Já ale nejsem nikde organizován a tak si můžu psát co chci a jak chci. Už jsem podzim párkrát viděl. |
||
20.09.2023 15:31 | K dílu: web písmák | Lami |
Já vím. Vyjadřuji se často ironicky. |
||
20.09.2023 15:25 | K dílu: web písmák | Lami |
Moderní, přehlednější a lepší to není, zato barevnější. Jako aplikace v mobilu pro náctileté.Jednu výhodu tu ale vidím. Je to ZADARMO!!! |
||
18.09.2023 14:48 | K dílu: Někdo cizí | Lami |
Děkuji. Z vlastního života je to vždy nejlepší. Nyní se už ovšem ve snech toulám úplně jinde. |
||
08.09.2023 21:50 | K dílu: Píseň | Lami |
Opravdu moc se mi to líbí. Tu poznámku dole berte s rezervou.
a její hlas co plamen tiše praská. Jak slovo Páně jsou mocné její světy, jak víra, naděje a největší z nich láska.
|
||
07.09.2023 16:00 | K dílu: Vzácná návštěva - (Smíření) | Lami |
Zuzulinka - ono to přijde. Mám kolegu, co říkal, že nechce děti a nyní mi podstrkuje k nahlédnutí videa svého sedmiměsíčního syna. Ten se na nich zubí a stále dokola opakuje "Ňaňaňaňa". A včera jsem se dověděl, že : "Vilda už má dva zoubky"
Evženie - Lego Duplo i Lego classic už máme za sebou. Škoda, bavilo mě to.Teď jsme ve světě youtuberů. Otrava. |
||
07.09.2023 15:43 | K dílu: Naši předci Slované trpěli nedostatkem železa, a tak recyklovali doslova každou rezavou motyku. (( ze studentských výroků)) | Lami |
No jo, Alenakar, on musel Boleslav II. svou družinu válečníků něčím zaplatit, aby upevnil svoje postavení vůči sousedům. Tedy především proti Svaté říši římské. Dokud se válka živí válkou, tak to jde. Potom ale stát narazí na jakýsi limit rozpínavosti (Červeňské hrady) a následuje ústup z pozic.Pak musíš družiníky uživit jinak.Já bych nás tak zle nesoudil. Jedná se o 10. století. Portugalci a Angličané také obchodovali s otroky a jak si k nim pomohli? Honili je snad po pralese? Ne, prodali jim je afričtí vládci. Když neměli po ruce válečné zajatce, pak prostě vlastní lidi. Byl to pro ně taky jen výhodný obchod. |
||
07.09.2023 15:22 | K dílu: Naši předci Slované trpěli nedostatkem železa, a tak recyklovali doslova každou rezavou motyku. (( ze studentských výroků)) | Lami |
Děkuji za odpověď.Jsme na tom hůř, než jsem si myslel. |
||
05.09.2023 15:11 | K dílu: Vzácná návštěva - (Smíření) | Lami |
Děkuji všem. Ono to bylo aktuální tak před dvěma, třemi lety. Hlavně jsem rád, že už nemusím dělat koně, princezně je devět a váží 43 kilo. |