19.08.2024 10:08 | K dílu: Je pozdě již | Mirek Č. |
Vážně krásné rýmy a to sdělení mi připomíná o čem jsme tak před měsícem bavili. Já to piplání s rytmem znám moc dobře. Nejhorší na tom je, že někdy je to krásný jamb, ale slovosled je tak přeházen, že mi ta básniká tíha (spoluutvářená i mými obrazy) už je nepříjemná. Do vlastní tvorby si odnesu způsob rýmování ve čtvrtém verši. Takhle si pomoc by mě asi nenapadlo. Měl jsem zakódováno, že s koncem strofy musí končit sdělení verše. |
||
19.08.2024 09:43 | K dílu: Přebíráme blbosti | Mirek Č. |
Ano, ten závěr na mě taky zapůsobil. A vůbec celá báseň a to rozvinutí klišé s vnitřní strunou. A přebírání blbostí, to je zajímavý způsob jak to říct. Jestli teda chápu správně.. |
||
19.08.2024 09:37 | K dílu: Divocí holubi. | Mirek Č. |
Rytmus je hodně rozvolněný, ale čert to vem. Pro mě má nějak kouzlo, nevím přesně v čem ;) |
||
08.08.2024 09:21 | K dílu: Sonet o rámu | Mirek Č. |
Děkuji, přesně takovouhle kritiku jsem potřeboval . Myslím, že si na chvíli dám od těch sonetů pauzu. Vždycky se to nějak zvrtne a musím začít dělat kompromisy. Mě už trochu zlobí ten přeházený slovosled hned v prvním verši ;D Ale zase jsem líp pochopil, proč byl Shakespeare génius.Taky jsem rád, že se to sdělení úplně neztratilo. |
||
06.08.2024 17:25 | K dílu: Důkaz | Mirek Č. |
Taky myslím, že chtít nějaký důkaz lásky nejde. Ale myslím, že člověk prostě něco cítí a už je na něm, jak si to pojmenuje. Láska, touha, poblouznění, vášeň? Někdy přemýšlím, zda dává smysl říkat "láska na první pohled". Myslím, že ne. Řekl bych, že je to spíš to poblouznění. |
||
05.08.2024 17:34 | K dílu: V poledním slunci | Mirek Č. |
Já se omlouvám, nejsem zvyklý na ty mini, tak proto píšu zmateně celá báseň. Ale znovu se mi líbí všechny. Ten pocit z druhé myslím znám. |
||
05.08.2024 13:14 | K dílu: Nevěra (Rosa) | Mirek Č. |
Nevím, snad by mi to došlo i bez vysvětlení, někdy jsem nechápavý. Moc pěkný nápad! Chladná rosa x horký večer |
||
04.08.2024 19:58 | K dílu: Dráteník | Mirek Č. |
Chtěl jsem napsat krásná, ale pak jsem si uvědomil, že jako první reakce na tu zlomenou nohu by to asi nebylo ono. A to srdce to je ještě horší. Taky se přidávám, přeji brzké uzdravení alespoň jedné ze zlomenin ;) |
||
03.08.2024 12:28 | K dílu: Anděl | Mirek Č. |
To je mysím pravda. Já v tom taky vyčetl to zjištění, že člověk si svou "lásku" příliš idealizuje a pak je zklamán, když je skutečnost jiná. Z tvojí básně jsem teď dostal inspiraci na jednu svojí, děkuji za to ;) |
||
03.08.2024 11:44 | K dílu: Vyměním | Mirek Č. |
Přísné oči ;) Někdy si říkám, že ze mně asi básník nikdy nebude. Kam chodíte na ty obrazy? |
||
03.08.2024 11:42 | K dílu: V poledním slunci | Mirek Č. |
Ten poslední obraz lampionu mě dostal, krásně myslím zakončuje celou báseň. |
||
03.08.2024 09:06 | K dílu: Anděl | Mirek Č. |
Děkuji, nějak podobně jsem to chápal. Pořád trvám na tom, že to co udělal muž nebylo správné. |
||
01.08.2024 19:14 | K dílu: K narozeninám-synovi | Mirek Č. |
Děkuji, už rozumím a znovu říkám- krásné přání. |
||
25.07.2024 10:00 | K dílu: Levandule | Mirek Č. |
Děkuju Radovane. Jamb má prostě kouzlo ;) |
||
24.07.2024 20:45 | K dílu: Princezně | Mirek Č. |
Gábi, víte, já tý lásce nerozumím. Ale pohádky jí, řekl bych, zobrazují moc snadno. Řekla to tak má kamrádka, jakoby si lidé chtěli tu lásku nějak usnadnit, aspoň v těch pohádkách, když v realitě je to jinak. Chtěl jsem tu teď napsat tisíc příkladů, ale uvědomil jsem si, že nějaké jsou už v básni a Vy je už určitě sama znáte..
|
||
23.07.2024 18:03 | K dílu: Princezně | Mirek Č. |
Děkuju Radovane. Jenom abych si to vzal k srdci a jentak nekecal ;) |
||
23.07.2024 12:22 | K dílu: Z letošního léta | Mirek Č. |
Děkuji za rozšíření slovníku slovem usebrání, líbí se mi. Nerozumím veršům hned potom. Druhá sloka, dohromady s první, mi připomíná mého děda na chalupě, ještě si nepořídil sekačku ;) Pak se mi líbil přesný obraz poledne. |
||
23.07.2024 10:37 | K dílu: Vtipálek | Mirek Č. |
Je to dobrý vtip. Mně se ještě vybavila část písničky od Plíhala: "Na pivním tácku se houfoujou čárky, velení přebírá dvojitej koňak a z hejna racků nám padaj dárky, na nohy, na ruce, na baloňák." |
||
23.07.2024 10:27 | K dílu: Anděl | Mirek Č. |
Je to strašně bolestný obraz. Ten začátek jakoby oslava její krásy a pak ten konec. Ale nemohu říct, že bych nějak chápal, co se v těch posledních verších stalo. Ale zdá se mi, že ten muž z toho nevychází moc dobře. Každopádně to má sílu. |
||
23.07.2024 10:19 | K dílu: Rovnováha | Mirek Č. |
Jediný verš, který mne trochu zmátl, je "snad pro neviditelnou záchranu". Myslím, že vím co chce říct, možná se jedná o nějakou možnost vycouvat, ale nevím. Báseň mi připadá sakra přesná. |
||
23.07.2024 10:13 | K dílu: Až rozhrnou se závěsy.... | Mirek Č. |
Zaujal mě ten obraz s hroutícími se stránkami. Je to pesimistické, ale možná je to pravda. Škoda, že v básni není žádné řešení, jedna moje kamarádka říká, že nám schází Karel Kryl. |
||
23.07.2024 09:43 | K dílu: Princezně | Mirek Č. |
Děkuji všem, zase mám radost. A Kočkodane, je to možné.. ;) |
||
23.07.2024 09:26 | K dílu: Doufat do konce (Helplessly hoping) | Mirek Č. |
Ano, mělo by to jít, sám jsem to zkoušel ;) Třeba si zkopíruj text do komentářů, jestli to chceš zkusit. |
||
22.07.2024 20:09 | K dílu: Princezně | Mirek Č. |
Děkuji, s princeznama je hold kříž, no ;) |
||
22.07.2024 20:08 | K dílu: Princezně | Mirek Č. |
Ano, proč by to nemohlo být obráceně ;) |
||
22.07.2024 09:39 | K dílu: Princezně | Mirek Č. |
Děkuji, to mi dělá radost. I když jsem trochu podváděl, protože jsem nikdy žádného draka nesťal ;) |
||
22.07.2024 08:34 | K dílu: Na myším kongresu | Mirek Č. |
Já myslím, že to povídce jenom pomohlo. Mouder slýcháme dost. |
||
22.07.2024 08:33 | K dílu: Levandule | Mirek Č. |
Děkuji, z toho mám radost ;) |
||
21.07.2024 18:09 | K dílu: Levandule | Mirek Č. |
No vidíte, a to jsem odmaturoval za 1 :D |
||
21.07.2024 11:10 | K dílu: zápisky z rôznych období - prechody pre chodcov | Mirek Č. |
Zaujala mě ta pasáž s přechodem pro chodce, to braní ohledů. Jinak na mě báseň působí smutně, snad je to někdy i jiné. |
||
21.07.2024 10:59 | K dílu: Na myším kongresu | Mirek Č. |
Líbí se mi jazyk použitý ve vyprávění, pěkná přirovnání. Nebo ta část s barevně poznačeným proslovem. Pointa je zvláštní, trochu jsem čekal nějakou zásadní radu do života. A když nad tím tak přemýšlím, svým způsobem jsem ji dostal, i když nedokážu říct, jak přesně zní ;) |
||
20.07.2024 20:21 | K dílu: ...TRPazlík | Mirek Č. |
Sice v tom tápu, ale nedávo jsem dostal radu, že se člověk(=trpaslík?) nemá v poezii snažit pochopit všechno. |
||
20.07.2024 20:12 | K dílu: Rudý bratr | Mirek Č. |
První mě báseň dostala možná jen proto, že jsem teď ve vzpomínkové náladě, ale potom co jsem si vyhledal kdo je Hatatytla, tak to bylo ještě lepší. Byl to kůň Oldy, kdyby vás to taky zajímalo ;) |
||
20.07.2024 18:01 | K dílu: Někdy to ztěží jen uhlídaj oči | Mirek Č. |
To je škoda, mně by se to líbilo, kdyby na to při vymýšlení těch slov myseleli |
||
20.07.2024 15:29 | K dílu: Někdy to ztěží jen uhlídaj oči | Mirek Č. |
Úžasné, nevěděl jsem, že to má nějaký důvod. Díky za zastavení. |
||
20.07.2024 13:05 | K dílu: Chyťte Zajíce! | Mirek Č. |
Co jen jim ten Zajíc udělal? |
||
20.07.2024 10:23 | K dílu: Italský sonet | Mirek Č. |
Jinak myslím, že některým dívkám nebo ženám opravdu velmi sluší živé barvy, jenže černá nebo myslím i šedá, může mít něco do sebe. Každopádně se mi líbí jak je ten protiklad pojat. |
||
20.07.2024 09:57 | K dílu: Italský sonet | Mirek Č. |
Když o tom mluvíš, rád bych věděl, jelikož sám zkouším psát, jaké má být v sonetu metrum? Já ho tady totiž na první dobrou nevidím, navíc se hodně střídají počty slabik ve verších. |
||
20.07.2024 09:31 | K dílu: z léta | Mirek Č. |
Nojo, taky bych si asi měl zapisovat básničky do bloku, má to takový romantický nádech, když do stránek fouká vítr. Pak mě taky hodně pobavil břeťan. A to "truly love never dies" mi asociovalo jednu písničku: "The Kinks- There is no life without love" |
||
20.07.2024 09:23 | K dílu: Forma a obsah | Mirek Č. |
Někde mne trochu ruší vypadávající rytmus, ale to je věc vkusu, přeci jen jsou to smíšené verše. Celé to hraní se slovy forma a obsah v různých souvislostech je myslím dobrý nápad. Nejvíce mě dostala poslední sloka a pak hned ta první. Chvíli jsem přemýšlel proč je zmiňován ten Boleslav a Vilém, ale zatím jsem to nepochopil, ještě to zkusím. |
||
19.07.2024 21:44 | K dílu: Breaking News | Mirek Č. |
:) |
||
19.07.2024 21:36 | K dílu: Odněkud z luk | Mirek Č. |
Nějak jsem se do toho ponořil. Díky, byl to hezký výlet ;) |
||
18.07.2024 09:51 | K dílu: Nechci tvým ohněm plát | Mirek Č. |
Teď už chápu, že ta rytmičnost je trochu větší věda než jsem myslel. Zdá se, že jde taky o to, kde člověk dělá přirozeně pauzi, možná dlouhé a krátké slabiky. Pardon, jestli to moc pitvám. Zrovna jsem teď jeden anglický napsal, ale minimálně jeden verš mě tam provokuje, zkusím ho ještě předělat. A kam zmizeli ti co měli rádi vázaý verš? To už je to tady nebavilo? Jsou teď někdě na těch sociálních sítích? |
||
18.07.2024 08:13 | K dílu: minia(r)tura 122. | Mirek Č. |
Já na takový luxus nemám nárok, komáři se ke mně nějak nedostávají |
||
18.07.2024 08:09 | K dílu: Zapomnění | Mirek Č. |
Ano, tohle jsem ještě nezažil.. |
||
18.07.2024 07:55 | K dílu: Atlantida. | Mirek Č. |
Pardon, ono to má být Haiku, tak v tom případě je vše v pořádku. |
||
18.07.2024 07:53 | K dílu: Atlantida. | Mirek Č. |
Byl bych rád, kdyby aspoň chvíli pokračovala dál- ztracený kontinent, vždyť to je téma na sáhodlouhou báseň ;) |
||
18.07.2024 07:51 | K dílu: Zapomnění | Mirek Č. |
Nevím, jestli ji rozumím správně, ale obraz který jsem si z ní vytvořil myslím dává smysl. Dáte nějakou nápovědu? |
||
18.07.2024 07:43 | K dílu: Propuštěn pro nadbytečnost | Mirek Č. |
Nevím, asi to nějak rezonuje s mým názorem na tuto dobu :D |
||
17.07.2024 08:56 | K dílu: Láska z kina | Mirek Č. |
Pěkně to do té melodie pasuje, až na třetí verš čtvrté sloky, ten je moc dlouhý. Napadlo mně: "Proč miluji muže, co mne nikdy nemá chtít." Taky jsem se teď trochu zamiloval do jedné herečky, ale pořád si připomínám, že je to jen film. Doporučuji tuhle písnišku: The Kinks- Celluloid Heroes |
||
17.07.2024 08:40 | K dílu: Dlouhá noc | Mirek Č. |
Dlouhá noc se láskou unavila... Tenhle obraz se mi moc líbí. Zbytek bych rád viděl stejně originální, ale vím, ona to tak prostě je. Možná zkusit říct to jinak? |
||
17.07.2024 08:19 | K dílu: Kdybych měla křídla andělů | Mirek Č. |
Moc hezký nápad s těmi křídly. Sice se to "žijme teď a tady" pořád všude opakuje, ale já jsem rád, já to potřebuju slyšet. Možná by ale stálo za to prozkoumat, co to přesně znamená. Asi každý nějak tušíme, ale mám pocit, že když se něco pojme konkrétně, má to nějak větší sílu. |
||
17.07.2024 08:14 | K dílu: Rybářovy myšlenky | Mirek Č. |
Omlouvám se za vlezlou otázku, ale jedná se o Vysoký Chlumec? Tam to znám. |
||
16.07.2024 19:27 | K dílu: O čtvrtý ráno | Mirek Č. |
Bohužel všemu nerozumím, ale už první sloka mě zaujala, a pak mi taky udělala radost to klasická, mimochodem řečená zmínka o ženě ve čtvrté sloce. Dá se někdě vyslechnout zhudebnění? |
||
15.07.2024 18:41 | K dílu: Nechci tvým ohněm plát | Mirek Č. |
Děkuji, myslím, že už mi ten jamb docvakl. Jen, neměla by být desátá slabika přízvučná? Ono to slovy, co jsem zvolil, nejde, že? Ty Shakespearovy sonety v Hilského překladu se mi zdají úžasné. Slyšel jsem jich teď nedávno pár v jedné jeho přednášce, kde je sám recitoval. Rád si někdy přečtu další. Jako koníček mi to stačí. |
||
15.07.2024 11:55 | K dílu: O lásce a běhu | Mirek Č. |
Přepracováno, děkuji za rady a zastavení ;) |
||
15.07.2024 09:28 | K dílu: O lásce a běhu | Mirek Č. |
No jo, máš pravdu, to vypadnutí z rytmu jsem úplně přehédl. Ještě to vybrousím. |
||
12.07.2024 13:50 | K dílu: Nechci tvým ohněm plát | Mirek Č. |
Ano, mysíš, že bych se měl zkusit inspirovat? |
||
12.07.2024 10:28 | K dílu: Nechci tvým ohněm plát | Mirek Č. |
Děkuji. Promiň za hnidopišství, ale rád bych si tou formou byl jistý. Dvojslabičné slovo a pak nepřízvučná nejde? "Najdu si k psaní veršů tajný kout" - je tohle desetislabičný jamb? |
||
12.07.2024 10:23 | K dílu: Vítr na předměstí | Mirek Č. |
Tak snad to není zas taková hrůza, hlavně že se přesnula někam. Nemám sociální sítě moc rád, a tak mám pocit, že tam nepatří. Připadal bych si asi divně kdybych psal pod své příspěvky #ceskysonet #poezie #inlove... :D. Nejspíš to jde i bez toho, ale když nad tím tak přemýšlím, stejně by se mi to víc líbilo po staru. Třeba vydat sbírku a pak se někde potkat se čtenáři. |
||
12.07.2024 09:50 | K dílu: Vítr na předměstí | Mirek Č. |
Je pro mě zajímavé číst, co píšeš, mně i ostatním. Asi to není úplně ono, odklonit se od původní myšlenky toho vázaného verše, jak jsi mi jí tady přestavila, tím, že člověk upozadí rytmus a takové věci. Budu na to myslet. Přesouvat se nikam nebudu, nějak jsem si to tady oblíbil. Ať se básnici z Instagramu přesunou sem! :D Kecal bych, kdybych řekl, že mi nejde o hvězdičky, ale rád bych se toho zbavil. To co píšeš o změně v moderním umění na mě dost zapůsobilo. Pokud to je tak, jak říkáš, tak u mě, pochopitelně, starší umění vítězí. Děkuju, žes mě donutila přemýšlet. |
||
11.07.2024 19:56 | K dílu: Někdy to ztěží jen uhlídaj oči | Mirek Č. |
Tak jsem rád, že to nepobavilo jenom mě. Já se tomu vždycky chvíli směju jak blázen, a pak si říkám, co to je za kravinu :D |
||
11.07.2024 19:54 | K dílu: Je mi líto... | Mirek Č. |
(*Je mi líto.) Báseň, i když myslím dost osobní, mi trochu připomněla jednu mojí myšlenku a i mou potíž. Přidal bych k tomu, že když už s těmi lidmi jsme, tak se ještě s nimi musíme bavit o tom, o čem opravdu chceme. Nebát se svěřit se s něčím, říct něco osobnějšího, tím se možná rozběhne ten živý hovor. Škoda, že jsi neřekla něco o té iluzi. Nevím, jakou iluzi myslíš. Iluzi, že času je dost? |
||
11.07.2024 15:36 | K dílu: Vítr na předměstí | Mirek Č. |
Už nad tím chvíli přemýšlím a už se mi ta báseň zdá smutnější, než se zdálo. Ta obrazovost je úžasná. A taky se mi líbí jak drží rytmus a nepřidává na divná místa divná slova, nestaví na hlavu slovosled (To já občas dělám ;)). Jak jsi mi napsala o tom přechodu na volný verš. Já mám pocit, že když chce člověk psát ve volném verši, tak jakoby tu formu musel nahradit tím, že ta báseň bude sakra dobrá jinak. Toho se trochu bojím. A taky té absolutní svobody. Na druhou stranu všiml jsem si, že držení se formy někdy člověku přihraje zajímavé nápady, přijde na jiné způsoby jak něco vyjádřit, protože potřebuje rytmus, rým. Teď mám pocit, že ve svých verších tu formu vlastně někdy zneužívám, beru si z ní jen to nejlepší. To, že mi přihraje hezkou metaforu, to beru, ale abych se postaral o libozvučnost a v rámci možností přirozený slovosled, to ne :D Teď už se na to snažím víc dbát. |
||
09.07.2024 21:19 | K dílu: Napsal jsem pro tebe básničku | Mirek Č. |
Shakespeare ten to sice není, však když je řeč o kouzlení, hned kluk ve mně báseň cení kouzlil bych též, bez prodlení ;) |
||
09.07.2024 20:18 | K dílu: Věrný | Mirek Č. |
Děkuji. Přiznám se, že když jsem ten sonet psal, byl jsem spíš smutný než veselý. Myslíš, že bys mi mohla dát ještě nějakou nápovědu s těmi věcmi, co je potřeba zlepšit? Já slyším, že muž-žena vedle sebe zní divně stejně jako zlotřilec-z červánků. A samozřejmě vypadávám z rytmu, myslíš tohle? |
||
08.07.2024 08:59 | K dílu: Stavebníkův koan | Mirek Č. |
... a v tu chvíli byl učeň osvícen :D |
||
07.07.2024 22:09 | K dílu: Čekání na holuba | Mirek Č. |
toot- Asi to mám v plánu ;) Janina6- Děkuji, to mě potěšilo. |
||
06.07.2024 20:01 | K dílu: Čekání na holuba | Mirek Č. |
Děkuji. Někdy se mi povede náhodou zachytit něco o co jsem se dříve marně pokoušel. Začalo to nápadem s holubem a pak nečekaně přišla ta druhá sloka. |
||
05.07.2024 20:51 | K dílu: Běžec potok | Mirek Č. |
toot- Děkanec ;) Benetka- Jo, jenže nápad na tuhle báseň přišel ve chvíli, kdy jsem se na kole snažil stačit svému fotbalem trénovanému bráchovi (o 4 roky mladšímu mimochodem), na pěšině v kopcích podél potoka. Už jsem nemoh, a v tu chvíli mi ten potok připadal jako sakra dobrej běžec ;D A děkuju, to drama bych rád prozkoumal. |
||
05.07.2024 11:06 | K dílu: Běžec potok | Mirek Č. |
Děkuji. Taky mě napadlo, že by to mohla být básnička pro děti ;) Přiznám se, že já taky ne, sedlo mi to tam. Je škoda, že ten verš není pravdivý. Zkusím se po nich někdy podívat. |
||
05.07.2024 09:41 | K dílu: Křídla II | Mirek Č. |
Jedna z těch básní, u kterých přesně nevím, kde se můj pocit vzal. Možná jen spojení krásných obrazů, možná něco podobného tomu, co napsala Jamardi. Zaujalo mě co jste napsala- proč měnit slovo kvůli tomu, že by čtenář nemusel vědět? Já si rád doplním znalost jaterníku podléšky ;) |
||
04.07.2024 20:26 | K dílu: Dub | Mirek Č. |
Litarts- Děkuji. Být osobitější je teď pro mě velký a vzdálený cíl, řekl bych. Ale ty věci, co mi tady lidi píšou mi připomínají, že se vyplatí tomu věnovat to úsilí. Mimochodem, teď si uvědomuji, že u zdejších autorů, kteří už ten svůj styl mají, bych nejspíš jejich báseň, i kdybych nevěděl, že je jejich, dokázal správně přiřadit. A to je vlastně docela zvláštní- jedny slova, která používá tolik lidí- přiřadit správně k jednomu člověku, podle toho, jak je používá. Samozřejmě tady na Písmáku jsou značně ulehčené podmínky, ale i tak ;) |
||
03.07.2024 18:04 | K dílu: Dub | Mirek Č. |
Děkuji za cennou radu, zase jsem blíž pochopil proč není básnictví legrace- vždycky se dá vybrušovat dál. Už jsem si tak nějak zvykl ta slova přehazovat jak se mi zachce, moc jsem nepřemýšlel nad tím, jestli už to není příliš. Ještě zkusím přepracovat ta místa, co mi budou připadat drhnoucí. S tím "snad neboť" jsem se spokojil, protože jsem si řekl: "rytmus sedí, myšlenka sedí- hotovo". Už jsem neřešil, že to zní divně. Mám tohle místo rád, pro básníka skvělá škola ;) |
||
01.07.2024 20:18 | K dílu: Dub | Mirek Č. |
To mě těší, děkuji. Myslím, že nedokážu úplně docenit tahle vaše slova. Ale velkou část práce udělala múza ;) Budu se snažit dál. |
||
01.07.2024 10:24 | K dílu: Nad Olomoucí | Mirek Č. |
Krásná báseň, i když mi asi část sdlění uniká. Když je řeč o Olomouci, chtěl jsem odkázat na jednu míň známou písničku (taky trochu o ní) od Karla Plíhala, mám ji rád: https://www.youtube.com/watch?v=FWtcew4wQxE&list=PL-ROStTTtCWPks04BJOPBkegLCfawgNHR&index=17 |
||
01.07.2024 08:39 | K dílu: Z deníku váhavého střelce | Mirek Č. |
"Není zač" nejspíš jen zase a v dobrý den dodal bych: "sluší ti to i bez nich," doufal, že nevyleká se.
Kdybych pak dostal šanci k tomu, chtěl bych ji doprovázet domů ;) |
||
30.06.2024 12:22 | K dílu: Jak se stane z princezny žába | Mirek Č. |
Benetka: Princ má při polibku sevřené půlky, skousne mu princezna... nožky jak hůlky? :D |
||
30.06.2024 11:47 | K dílu: Jak se stane z princezny žába | Mirek Č. |
V pohádkách je možný všechno :D |
||
29.06.2024 15:27 | K dílu: Průhledný | Mirek Č. |
Snažil jsem se to nějak zaobalit, ale ono to asi nejde :D
|
||
29.06.2024 12:49 | K dílu: To čaro | Mirek Č. |
Zajímavá báseň, chvíli jsem si říkal, proč "velký jako celý svět", teď už mi to snad došlo. |
||
29.06.2024 12:40 | K dílu: zas ptám se | Mirek Č. |
Nevím proč, ze začátku jsem si představoval molo, ne mola. Říkal jsem si: "Ty jo, mola v uchu, to je ale zajímavý básnický obraz :D" |
||
29.06.2024 12:37 | K dílu: Voda, voda, voděnka | Mirek Č. |
Hezký závěr :) Ta voděnka je někdy pěkná mrcha. Ve zbytku básně bych nerýmoval slova se stejným kořenem, myslím, že by pak byla lepší. |
||
29.06.2024 12:10 | K dílu: Optimista | Mirek Č. |
Ahoj, třeba poezie bude to, na co máš nadání. Myslím, že je vždycky dobrý snažit se dodržet stejný počet slabik ve verších, které se rýmují. Kdysi mi to tady taky někdo poradil a já si říkal: "No jo, tak takhle jednoduchý to je :D". Pak se člověk ještě může snažit o rytmus, mě pomohlo třeba tohle video, rozebírá se tam rytmus v Máji: https://www.youtube.com/watch?v=_h9KMOO-H0M. |
||
29.06.2024 12:00 | K dílu: Bylas mi blízko | Mirek Č. |
Děkuju za zajímavý text, ten rytmus je docela věda. Prozkoumám to. |
||
28.06.2024 15:42 | K dílu: Hrdličce | Mirek Č. |
;) |
||
28.06.2024 13:16 | K dílu: Krátce o několika problémech, které lidem přinese rozvoj AI | Mirek Č. |
Aru- Tohle jsou přesně ty divné vyhlídky. A vlastně máš pravdu, že už to trochu začalo s těmi mobily. Sám jsem do toho konzumního světa vtažen víc, než bych chtěl. toot- Děkuji, nad tím ještě budu muset přemýšlet. |
||
28.06.2024 11:40 | K dílu: Krátce o několika problémech, které lidem přinese rozvoj AI | Mirek Č. |
toot- Ano, AI lednička je největší nebezpečí :D Máš pravdu, ta touha po dokonalosti, věčnosti, stálosti s tím taky souvisí. V tý věčnosti jde nejspíš o strach ze smrti, tam je určitě vypracováno stovky filosofických stránek, jak ji přijmout. Stálost a jistota jsou prostě příjemné, nechceme přijít o to, co máme rádi- Nevím co by na to řekl Buddha :D Ale ta dokonalost je pro mě nejvíc neprozkoumaný téma- pokud to jde, člověk by se svých chyb měl snažit zbavit, nemyslíš? (I když to už hodně odbíhám od tématu) Když mluvíš o těch změnách, doporučuji všem k poslechu písničku, která se mi poslední dobou pořád vrací : Phil Ochs- Changes |
||
28.06.2024 11:23 | K dílu: Krátce o několika problémech, které lidem přinese rozvoj AI | Mirek Č. |
Geminy, vím, že víš, že nějak se s tím stejně vypořádat musíme. Řekl bych, že ten problém je zase spíš v těch, co na tom chtějí bezohledně vydělat. Taky nevím, jak psal Aru, jestli je od nás uživatelů chyté ulehčovat si práci na úkor zakrnění vlastního mozku. A úplně z jiného pohledu je myslím problém to stavět tak, že AI je nějaký nemesis lidstva, který nás chce vyhladit a z našich mozků si udělat polívku (to taky někdo dělá). Vyvinuli jsme něco, čemu asi úplně nerozumíme, hlavně tomu, jaktože někdy má tak dobré výsledky. To je myslím docela nová situace. Nebylo by lepší chápat, to co používáme? Jak říkal můj učitel matematiky: "Až zvládneš přirozenou inteligenci, pak teprve můžeš pomýšlet na umělou.." |
||
28.06.2024 10:45 | K dílu: Krátce o několika problémech, které lidem přinese rozvoj AI | Mirek Č. |
Aru, děkuji za přečtení. Taky jsem k AI spíš obezřetný, než, že bych jeho začlenění do běžého života vítal. Líbí se mi jak jsi vystavil tu argumentaci: Ta myšlenku s mozkem, který nevyužívá své části, pak důležitost toho, aby člověk už tak zlenivělý dál nelenivěl, a nakonec- ani čipy nás nespasí. Ty čipy jsou v dnešní době nejspíš vážně velký přestřel, už jenom kvůli obtížnosti toho dokázat, že je to bezpečný, myslím pro zdraví člověka, jeho mozku. Jsem teď možná uzavřen v takové bublině, která mimo jiné slibuje obecnou umělou inteligenci za pár let, tak mám tendenci věřit, že i ty ostatní změny přijdou rychleji. Nejvíc se myslím musí řešit ten dopad na pracovní trh. Ten je myslím naprosto reálný už teď. Nelíbí se mi vidina světa, kde mají jisté místo jen ti s nejvyšším IQ nebo z jiných důvodů nejschopnější, jak předpokládají nějaké teorie. Zase by se dalo argumentovat, že by se člověk alespoň musel víc snažit a nestačio by mu v práci naklepávat data do tabulky, což asi stejně není zrovna naplňující. Trochu se ve mně pere liberál se socialistou :D |
||
28.06.2024 10:14 | K dílu: Krátce o několika problémech, které lidem přinese rozvoj AI | Mirek Č. |
Mibafe, děkuju, že jsi přišel. Ano, moc naděje tam není (promiň, asi jsem to svým komentářem trochu sliboval). Ale myslím, že je docela rozumné dopředu se připravovat, především mentálně, na tu nejhorší variantu (teda pokud se tahle varianta zdá možná a příprava na ni je něco platná- příprava na atomovou válku se nezdá příliš platná). S tou ztrátou smyslu se snad každý zvládne vypořádat sám za sebe, ale ty další problémy- nezaměstnanost, čipy- na to už je myslím potřeba víc lidí, kteří vědí, co chtějí. První příklad, co mě napadl: třeba kdyby Amazon začal ve skladech nahrazovat zaměstnance roboty- nejspíš by se vzbouřili. Měli by podporu i od těch, kterých se to prozatím přímo netýká? Nebo by nad tím tito mávli rukou se slovy: "Musíte se adaptovat na nové podmínky na pracovním trhu, tak funguje kapitalismus, troubové." Já nevím, ale nehodilo by se v tom mít jasno? V tom je myslím naděje, udělat si jasno. |
||
27.06.2024 11:38 | K dílu: Zpustošená zem | Mirek Č. |
A promiň, ještě k formě. Myslím, že by báseň byla lepší bez polovičních rýmů, nejspíš víš, co tím myslím. Ale stejně, nejcennější na ní je, jak nutí přemýšlet. Nejvíce mě zaujal verš: "kde ke smrti nevedly nemoce." |
||
27.06.2024 11:29 | K dílu: Zpustošená zem | Mirek Č. |
Nějak tak jsem tušil, že to směřuje k té umělé inteligenci. Vím, že ta básnička není jen o tom, ale pro mě je to nejbližší téma, tak omluv prosím, že se rozepíšu. Mám taky strach, ale snažím se na to dívat takhle: To že něco AI zvládne rychleji nebo lépe než já (předat lidem emoci, povzbudit je..), přece ještě neznamená, že to přestanu dělat. Taky z toho tvoření mám přece radost sám, to že si to někdo přečte, je jen další radost. A to, že se třeba nepozná jestli básničku psal člověk nebo umělá inteligence je sice znepokojivé, ale pokud má někdo radost z toho vydávat takovou básničku za vlastní dílo, tak se zdá, že ta chyba je zase spíš na jeho straně než na straně AI. Inspiroval jsi mě k napsání článků o dalších problémech budoucnosti s AI, kdyby sis chtěl přečíst, tak tady.
|
||
27.06.2024 10:09 | K dílu: To nejcennější... | Mirek Č. |
Ať stín mraků šedých se před sluncem skloní a všem ať je přáno jen svou cestou jít.. (kapela Stopa- Tu chtěj)
To sdělení je potřeba taky potřeba převést praxe, tam někdy hodně drhnu. Ale díky za něj ;) Mám sice pocit, že už jsem to všechno někdy slyšel, nejzajímavější je asi ten pohled na odpuštění, ale asi stojí za to si to připomínat. Možná zkusit to pojmout nějak originálnějí, ale sám nevím jak. |
||
25.06.2024 20:40 | K dílu: Mohu ti srdce na dlaň dát | Mirek Č. |
Vždyť já vím, dělám si legraci. Ale fakt by mě nikdy nenapadlo, že to půjde takhle spojit :D |
||
25.06.2024 20:05 | K dílu: Mohu ti srdce na dlaň dát | Mirek Č. |
Nami 99- Dobrá, jde to, přiznávám porážku ;D Děkuji, tahle je moje asi zatím nejpovedenější. |
||
25.06.2024 17:50 | K dílu: Chlamníček 51 | Mirek Č. |
Nevím, proč všichni opimínáte žabomniší války! |
||
25.06.2024 17:37 | K dílu: To by bylo příliš mnoho na chlapa jen na jednoho | Mirek Č. |
No, nevím jak bylo k tomuto zbrklému závěru dospěno, ale dobrá :D |
||
24.06.2024 09:17 | K dílu: Cizinec | Mirek Č. |
Zajímavá báseň a zajímavé spojení- nepodstatná podstata. Ale možná rozumím. |
||
22.06.2024 17:54 | K dílu: Bylas mi blízko | Mirek Č. |
Aha, teď jsem si navíc přečetl, že k sonetu patří 10 a 11 slabik. To jsem si nikdy nevšiml, děkuji za to upozorění, bez něj bych to asi vesele pomíjel dál ;) |