25.11.2004 00:00 K dílu: Nemám co ztratit kastelán_50
OK, zaujalo mě to a to tak, že docela dost.Nejen proto, že je to čtivé a má to gradovaný spád, ale je to současně taky jeden z pohledů na téma " Jak si lidé hrají ".(Na vysvětlenou - Pompeius byl u mně na návštěvě na povídce tohoto názvu, tak jsem si proklikl na něj a něco si vybral). Kromě toho je tato povídka jak říkal Jára Cimrman, " ze života ", a vysloveně mně zaujalo, jak autor mapuje (jasně, že ne úplně všechny ) psychiatry - úplně ze života, mohl bych i jmenovat, ale nebudu, co kdyby mě žalovali... akorát z mých celkem slušných zkušeností z oblasti sado-maso her bych soudil, že převažují mezi nimi typy submisivů, resp. že poměr mezi sadisty a masochosty,resp. dominanty a subíky je mezi nimi tak 1 - 2. Ale to nevylučuje, že v jednom ze tří takových ústavů je příslušný pracovník přes psýchu chovanců popř.chovankyň převažujícím zaměřením sadista.... V zásadě se příběh i tak mohl odehrát,jak je napsán. Akorát na rozdíl od mé povídky JAK SI LIDÉ HRAJÍ která je tak spíš satira, tohle je napsáno - prostě vážně. Dám i tip. Snad až trochu moc černě je vylíčen úvod do děje - takových Robů jistě běhá dost, ale že by se v 15ti nenašla ani jedna kamarádka, v celém městě.....už z důvodu zvědavosti, ukecanosti, touhy předvést se atp.....No, možná to v dnešním neokapitalismu už tak chodí, už jsme se i do takového stavu úspěšné dopracovali....
17.03.2003 00:00 K dílu: Perníková věž kastelán_50
Byl jsem na tom v kině už před časem, peněz nelituju, i když do zlatého fondu to nebude, souhlasím s recenzí, protože je dobře napsaná, ovšem souhlasím i s dodatkem Merle (vlastně s oběma odstavci), a o té přestřelce jsem si taky říkal, že to tam být nemuselo a vůbec nic by se nestalo, holt jak říkal Jiří Grossman " teprv teď jsme světoví ", jen jsem si říkal zaplať pámbu že se v té Praze střílí (zatím) na ulicích opravdu jen občas, a opravdu jen občas se tam potulujou typy z tohoto filmu, čímž chci říci, že teoreticky je i takováto zápletka možná, a že jak úspěšně pokračuje budování kapitalismu v Čechách, tak jednou za rok, dnes spíš už jednou za měsíc skutečně se i v Praze takovéhle drama někdy i bez přítomnosti kamer odehraje. Jo, kdo chce vidět typičtější film z českých luhů a hájů, tomu se opravdu víc zavděčí ti Samotáři, nebo nověji Rok ďábla, když pominu fakt typický český film (protože není o téhle oblasti ) jinak fantastický " Wir mussen zusammenhelfen...."
21.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Jo, T. JK.
20.02.2003 00:00 K dílu: LIDÉ SE RODÍ VŠICHNI SE STEJNÝMI PRÁVY kastelán_50
Humble: To je takový spíš povzdech, který platil i v r.1984 a jeví se, že neméně platí i přímo tady a teď. Jinak souhlas, Farma zvířat je milé čtení.... Katugiro: Ženevana bohužel moc neumím... .. a že Marx vůbec nebyl blbej, jsem tady napsal minimálně onehdá do kritiky u Dannyho... jinak souhlas, vykopávání či spíše " vkopávání " liberárálního kapitalismu z roku 1848 do úplně jiných podmínek je krásný zas nejnovější (?) příklad tradičního českého "odezdikezdismu "..JK
18.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Jo, ještě T., za nápad a literární zpracování. JK.
18.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Líbí. Dává to smysl. Možná, že na tu dobu budem jednou ještě vzpomínat s nostalgií a slzou v oku, jako dnes vzpomínáme na krásné romantické průkopnické doby, kdy ještě v učebnách vedle tabule visel Císař Pán....( jasně, a sraly na něj mouchy ).Jak je to všechno relativní.... Já sám jsem v těch letech v klidu a v závětří vytvořil své dílo, a řeknu vám, že to pro badatelství na téma " jak funguje člověk " byla výborná studijní doba, co tehdy bylo zjevné, dnes zas už je zakryto.....Jestli mě někdy Humble pozve na to pivo, zkusím mu to klidně vysvětlit i podrobněji...... Škoda jen, že lidi chápou kdovíjak fantaskní Mandelbrotovy množiny, a kolik lidí naproti tomu je schopno pochopit úplně obyčejnou prostou Einsteinovu teorii relativity.....
17.02.2003 00:00 K dílu: MÍCHAT SE DO ŽIVOTA DRUHÝCH ZNAMENÁ UBLIŽOVAT SOBĚ I JIM kastelán_50
Sborník THE HEALTHY PERSONALITY byl vydán minimálně 2x, poprvé 1960, 2.upravené vydání 1977, a to byla knížka, kterou si PhDr.Vocilka za své stáže v Holandsku za příšernou sumu asi 35 USD koupil a sem propašoval. V podtitulu jsou údaje: Second Edition, vydal D.Van Nostrand Company, New York atd.další města, Edited by: Hung-Min Chiang. Abraham H.Maslow. Možná to sem po roce 1989 už někdo přivezl i legálně... ? Můj překlad je dostupný např.u mne, teoreticky by měl být také v Klementinu, kam jsem si některé své samizdaty po zatím poslední revoluci odnesl patentovat. Zdráhám se jen uvěřit, že ten hlouček nadšených studentů kopíroval všechny ty strojopisy, co jim tam lidi nosili..( i když to tak nějak tvrdili, že jo, jen ať lidi nosej, že se to všechno bude kopírovat...) . Snad malé upozornění: ten překlad nezahrnuje celou knížku, z bídou polovinu. Zaměřil jsem se tam na svoje, ale bylo nad časové i kapacitní možnosti překládat třeba Dreams and Human Potential, Dream Exploration among the Senoi, The Psychology of the Scientists, a myslím, že jsem byť třeba nerad, vynechal i Alberta Schweitzera " I resolve to become a Jungle Doctor. " J.K.
25.02.2003 00:00 K dílu: JAK SI LIDÉ HRAJÍ kastelán_50
Vidíš, je to sice taková dobová satira, což je dáno dobou vzniku, ale rozhodně není úmyslem podávat rozbor "hrůz" komunismu. Účelem je přece to co je v názvu: zdokladovat " JAK SI LIDÉ HRAJÍ ", to dokonce byla v těch letech knížka od nějakého psychologa tuším Bernieho. Tak gteď nevím,zda jsem to tak málo popsal, nebo jsi to četl na přeskáčku ? Že Ty v tom vidíš místo vlastního významu děje jen tu kulisu,dobu v níž se to odehrává. Mimochodem, kdybych to psal dneska, vlastně by ne těch kulisách bylo tak málo co měnit, možná místo úsekový důvěrník ROH by mohl být úsekový důvěrník ODS (kterým se nejspíš dotyčný stal,pokud se roku 1989 dožil ) a taky nemám z nejnovější doby zkušenost,která policie či stráž dnes chodí dávat pokuty za spaní pod širákem...jinak myslím,že bych na těch kulisách nic neměnil, tak jaké hrůzy komunismu...? JK
13.02.2003 00:00 K dílu: Kočičí zpověď... kastelán_50
a/ještě T.za výborné napsání, je to ze života b/ katugiro zřejmě kočky nebo aspoň kocourky nechová nevypadá to, že by tomuhle vztahu moc rozuměl, nebo spíš chtěl rozumět. Osobně jsem taky racionalista, ale prožitky jako s kocourkem Tlapkou taky přesně znám. Tak má Tlapka aspoň pomníček.....Neřekl bych, že kočky to tak neberou, že jsou něco míň a my něco víc, sám píšu "....zranění ho bolí jako třeba člověka, jen že my to nevidíme, nebo neslyšíme ho..."J.K.
12.02.2003 00:00 K dílu: Nastaly deště kastelán_50
Nevím, jestli "je to zrovna smutněpravdivý,ale už je to za náma" (parafráze na Seregil), to samý bych mohl třeba psát o svých předcích malorolnících za třicetiletý války, za hladu, bídy, morů a fakt primitivním životě mého prapraprapraděda v 18.století (kterej jako druhorozenej pracoval na statku jako podruh, ostatně taky ve 38 zemřel na zápal plic), nebo můj praprapraděd, který byl navíc jako nechtěný a nežádoucí sirotek na statku fakt celých 14 let na vojně (navíc za napoleonských válek), a co třeba jeho později ovdovělá snacha Marianna, grunt sice přišel kolem r.1860 do dražby, ale ona tam měla psaný vejminek, nejen manžel, ale všechny děti jí pomřely na různý nemoce, ona sama tam žila v nějaký díře, postupně oslepla, takže nevěděla, kdy je den a noc, ještě já když jsem tam kdysi byl a sbíral zkazky o svých dávných příbuzných a předcích (ona zemřela 1887) tak mi vyprávěli, jak na políčko za statkem co měla k tomu vejminku, se stahovaly husy a drůbež, jak tam běhala a vyháněla to, hou hou, kšá! pryč !, bosá a v nějaký roztrhaný košili, jenže jak už nic neviděla, nepoznala, kdy je den a kdy noc a běhala tam sic jako ráno, ale když byla ještě tma, vše spalo, a vesnice se mohla umlátit smíchem jak tam v tom lajntuchu potmě běhala a vyháněla dobytek, který tam ještě dávno nebyl....Já se nechci hádat, je to hezky napsaný, hutně a bere to za srdce, ale v každým století by se aspoň zatím našly podobný příběhy.... Myslíš si, že život otroků (mnohdy jen válečných zajatců, nebo prostě " plenníků " ) se kterými se ještě i za svatého Václava na pražském tržišti před Týnem vesele kupčilo, byl nějak moc jiný ? (a to se nezmiňuju o otrocích ve starém Řecku, Římě, které jsi ještě za hellénských dob mohl klidně ubičovat nebo do křesťanských dob klidně aspoň vykastrovat...)... I naše rodina, i já máme ledacos zažito... naštěstí ta " humanizace " staletími přece jen trošku postupuje.... škoda jen nadávat, škoda to vzdávat, když - jak vyplývá z kontextu - ještě tak úplně na odpis nebudeš (i když údaje jsou tam o Tobě maximálně anonymní ). Je to šťavnatý, je to výstižný, jako takový se mi to líbí dost, ale trochu se mi zajídá to klišé o zlých komouších a hodných rolnících, co se odevzdaně věšejí na trámech svých stodol, protože přišli o všechno.... Když ten problém je někde hloubš a spíš pod kůží nás všech. Mimochodem bych sám mohl jmenovat z poslední doby soukromého rolníka, který mi likviduje stromky, zeleň, která roste mimo jeho pozemky, klidně rozorá trigonometrický bod, cestu nebo i soukromý plot (to mi udělal naposled zrovna na podzim ), prostě jen tak, z blbosti, protože on má velký traktor a protože i to co je na dosah okolo, jeho velkému traktoru překáží (i když si myslím, že mnohé z toho, když zrovna nejsou svědci, dělá přímo záměrně...)... Dokud on a jemu podobní byli v JZD, svalovali jsme všichni vinu na režim a na JZD, ale JZD u nás fakt už nefunguje....J.K.
11.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Fantastický.J.K.Tip.
05.02.2003 00:00 K dílu: EXIL kastelán_50
Ahoj Danny! První část mi připadá, že jsi četl taky docela novou knihu (to navazuje na vzkaz, který jsem Ti nechal u Vězeňské knihovny ) J.J.Duffack & M.Jensen " Démon z jiného světa ", tam je bohatě o okultistických aspiracích nacistů a jejich Thule, příp.jiných jejich Černých a satanistických řádů, případně i protistran. Je tam taky o mimořádném vidění žida Jakuba Weisse atp. Různé tajné kabalistické zápisky se Židům také přisuzují, ostatně s úmyslem je nalézt přepadl v roce 1939 jinak známý pražský intelektuál z Letenské ulice ( jeho dům dodnes stojí a mluvil jsem i s lidmi, kteří znali jeho rozsáhlou knihovnu) Armin SMICHOWSKI Vinohradskou synagogu (na zahlazení stop přepadu ji prý pak zapálili, dle jiné verze zanikla až při bombardování v r.1945, no to je nakonec vedlejší ). Moje Teorie dimenzí je ovšem o něčem trochu jiném, vím,že jsou lidi, kteří věří na reinkarnaci, ve svých filozofických traktátech z osmdesátých let (zde zatím nezveřejněných ) jsem se snažil vyrovnat i s tímto např.traktáty O TOM PŘEVTĚLOVÁNÍ DUŠÍ, nicméně z hlediska naší dimenze hromadný útěk na Planetu EXIL prostě nefunguje. Něco z toho může fungovat v duchovní oblasti - přenášení energie a myšlenek - v tom směru mohu Tvoji povídku chápat, celkově to takhle ale nefunguje. Jako sci-fi Tvoje povídka - proč ne. V reálu ale nezbývá, než aby si lidi věci své dimenze vyřešili tady, ve své dimenzi, v tom jim žádná Planeta exilu nepomůže. A o tom je Teorie dimenzí, ne obráceně. Jasně, Židé tvrdí ze Starého zákona, že oni a jen oni jsou ti vyvolení, ale křesťanství a Nový zákon je výše a blíž tomu, co by mělo být, i když to třeba různí ortodoxní Židé dodnes neradi slyší. Starý zákon, to je i dnešní Palestina, dva navíc příbuzní se perou, na život a na smrt, a konce to nemá. V tom směru doporučuju studovat Karla Marxe, to byl taky chytrej Žid, kterej byl taky přinucen o tom přemýšlet, jak problém vyřešit, a ze známých myslitelů ho zatím vyřešil nejkonstruktivněji.
07.02.2003 00:00 K dílu: Alej dubů kastelán_50
Honzo, dík, fajn.J.K.
03.02.2003 00:00 K dílu: OSAMĚLOST kastelán_50
No jo, jenže já byl zrovna se známými v Praze....J.K.
02.02.2003 00:00 K dílu: CHVÁLA KAPIČEK kastelán_50
Dík. Z-vysoka: Záleží, zda je to předložka nebo příslovečné určení nejspíš způsobu = jak ? = zvysoka. Přiznávám se, že občas používám svoji češtinu a vlastně se za to ani nestydím ( a určitě je to v rozporu s pravidly) leč zde jsem myslel to příslovečné určení způsobu.Už proto, že to tak krásně ladí s tím místopisným odkud kam.....
02.02.2003 00:00 K dílu: CHVÁLA ONANIE kastelán_50
Tak já přístě napíšu (pokud si vzpomenu) mne.....to by šlo ? Jasně, čtenář nespí, ale i čtenář chodí někdy spát....
02.02.2003 00:00 K dílu: CHVÁLA ONANIE kastelán_50
Wopi: mně....když já to ve svý češtině cejtím jako druhej pád, tak jsem si to přeříkával podle pravidla "koho čeho" " koho co ", a vychází mi, že asi to bude fakt spíš ten čtvrtej pád... Jinak ale abych napsal po Tvé kritice " zahanben odcházím zdechnout do houští " to taky asi ještě nepůjdu, já to lepší napsat neumím,a že Ty nespíš, za to nemůžu, doufám že jsi aspoň unaven příjemně... J.K.
02.02.2003 00:00 K dílu: CHVÁLA ONANIE kastelán_50
Teichman: Nejsem si jist, není-li ve Tvé chvále osten ironie, že to mělo být poetičtější. Holt my oba, co píšem spíš tu literaturu faktu, to lepší nezvládáme. Ale ve smyslu Tvého pojednání V SRDCI AMAZONIE: " aby nás mohla lépe ovládat, potlačuje pastýřská moc od raného dětství naše sexuální identitu. Vnutila nám pocit viny ze sexu....." já myslím, že to říká, co to říkat má....
31.01.2003 00:00 K dílu: Přípitek na Mandelbrotovu množinu kastelán_50
Čao Danny, bohužel mám mezery ve vzdělání a Mandelbrotova množina mi nic neříká.Ač jsem původní profesí vlastně hnojař, výraz fraktální tráva je mi také jaksi bezobsažným. Vzal jsem si k ruce anglicko-český slovník výpočetní techniky, tam je pouze fraction=zlomek, zřejmě tedy půjde o kmen slova fraktura, či obměna toho slova frakce, =odštěpenina, básník zřejmě chtěl říci posečené ( =od kořenů oddělené) trávy. Jako báseň lyrická nerýmovaná - navíc též na téma všehomíra či spíše " pocitu uchopení své lidské dimenze " - proč ne ? No a z kritik se mi nejvíc tady líbil postřeh: Houba -" ale jo, je to taková typicky mužská báseň...." ano, to sedí. J.K.
31.01.2003 00:00 K dílu: O lásce ... kastelán_50
Acquarius: Tak tohle je fakt moc hezký. A k tomu původnímu textu: každej říká svými slovy v podstatě to samé, takže proč by to neměla být pravda ? Spíš je s podivem, jakou taková prostá pravda způsobí bouřlivou diskuzi.....J.K.
31.01.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Tak se mi zdá, že Danny už u mně na stránkách byl, a že teď koumá, jak by to zpracoval ve svém podání. Třeba tu věc, kde je tvar 0000 ( zde použit v prologu). Což by mohla být současně odpověď pro Katurigo, co že je součástí těch představ....
11.02.2003 00:00 K dílu: JAK JSME HRÁLI BOJOVOU HRU kastelán_50
Jo, máš dobrý odhad, tohle je spisovatelská licence. To se záložáky vyplývá z gradování děje, že nějaká bojová hra je proti faktické vojně čajíček a že co dokáže život předčí všechna očekávání.Ten úkryt na strážní rotě jsem někde sebral, ale fakt ten přímým zážitkem taky doložit neumím, a dnes už nevím, odkud to mám. Snad z vyprávění od kamaráda Egála, který prý na vojně na strážní rotě sloužil.
06.02.2003 00:00 K dílu: JAK JSME HRÁLI BOJOVOU HRU kastelán_50
Ahoj Humble ! Tak to jsem rád, že se Ti to líbilo. K tvému dotazu - ať pořád nepoučuju a nevzpomínám na vojnu, u Vojenských zkratek jsem se Ti rozpovídal dost: Napiš mi, co si myslíš, že se tak nemohlo stát, a já Ti odpovím jestli jo nebo ne.
02.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Asi bych souhlasil s Katurigo - ta AMAZONIE a závěr TÝPKA by mi říkaly nejvíc. K.Voneguta nebo jak se jmenuje jsem nečetl a jak tak koukám na diskuzi, která se kolem toho vyvíjí, tak jsem o nic nepřišel.Celá diskuze vůbec ukazuje to co píšu já prostými a nekomplikovanými slovy, jak málo mají lidi zažito, jak by měli optimálně žít, jak ta technika kolem nás nás katastroficky přerostla a v podstatě stačí, aby jedinec v příslušným chemickým rozpoložení zmáčknul ten příslušnej knoflík, a bude určitě víc, než jen vytí sirén. Bohužel můj Cimrmanovský nápad, přivést či vychovat lidi k tomu, aby šli vyřádit BEZTRESTNĚ svou " chemii " do příslušnejch klubů sami mezi sebou, tak aby se maximálně uspokojili a neohrožovali přitom druhý ( z těch druhejch klubů, aby to bylo přesný ), zůstává utopií na úrovni Járy Cimrmana.... přitom je to jediný rozumný východisko, alkohol ani křesťanství na tohle nestačí, a i bojový počitačový hry pif paf BUM BUM i americký akční filmy pif paf BUM BUM crr crr KREV se taky určitě okoukaj a zevšedněj.........J.K.Jo Planeta opic, viděl jsem kdysi myslím ještě za komunistů film, je moc dobrá......
02.02.2003 00:00 K dílu: PĚSKY JAKO ZA VOZEM kastelán_50
Milý Katurigo, dobrá rada nad zlato. Leč mám jen zkušenost, že když je člověk živou reinkarnací Járy Cimrmana, tak že i psaní kritik je na ... teď nevím, jestli mám napsat rovnou na hovno nebo slušněji na pět teček .....J.K.
22.01.2003 00:00 K dílu: CO NADĚLÁŠ kastelán_50
zauvažuju. Ale o tomhle zas je třeba ta báseň Důvěra asi o tři dny výše. Každá báseň bere svým způsobem život z trochu jiného úhlu pohledu....každopádně dík...JK
31.01.2003 00:00 K dílu: Apel kastelán_50
Čao Danny ! Souhlasím, báseň je především úderná. Trochu nevím, proč má název Apel, to Keep smiling by bylo výstižnější, ale třeba už jsi takový název při svém nezměrném optimismu někde použil. Potěšilo mne současně, že jsem zde nalezl i mnoho svých čtenářů. J.K.
30.01.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Dík.Tak tohle fakt za nás ještě nebylo, myslel jsem, že je to něco horšího. Například (ale to znám jen z doslechu) se při nástupu zobáků před večerkou dělala kontrola úklidu a každý zobák musel otevřít skřínku a noční stolek a ukázat, jak perfektně v komínkách má vše vyrovnáno, a že tam nikde nic navíc nad předpisovou vojenskou výstroj nepřebývá.Což dá rozum, že i objektivně mohl doložit málokdo, natož kontrolujícím přiopilým mazákům, kteří sami viděli šejdrem.I bylo vše do mrtě ze skřínek a zpravidla i nočních stolků vyházeno na jednu hromadu po místnosti, jak kam co dolétlo, a zobákům uloženo to vše znovu složit a to do perfektních komínků....jinak.....!!! Tak jsem myslel, jestli to nebylo něco takového. No a když jsi psal o to, že zážitky nemusejí být kladné, hlavně je jsou silné, tak bych řekl, že ještě silnějším zážitkem musela být KŘIŠŤÁLOVÁ NOC, kterou ovšem znám taky jen z vyprávění a kterou vzhledem k její výlučnosti taky zobák zpravidla nezažil víckrát než jednou.Jinak u nás se výstroj ještě nekontrolovala, bylo věcí jednotlivce, aby ukradenou věc zase ukradl jinému, nejlépe jako druhoročák nějakému prvoročákovi (což u nás jednoročáků byl trochu problém nejen etický, ale i časový ), jenom při odchodu do civilu se trvalo na tom, aby kus zase odevzdal, nebo zaplatil. Mně takhle hned na prvním cvičení druhoročák ukradl celtu, (jiní mazáci když tento odešel do civilu mi i naznačili, kdo to byl), vyřešil jsem to tak, že jsem další noci si natahal slámu do zadní části přívěsu, na němž jsem měl sudy s naftou, kterou jsem do kanistrů vojákům čepoval (sic to tam naftou smrdělo, ale byl jsem pod plachtou a současně hlídal naftu před rozkradením ), no a v průběhu vojny jsem napsal o své příhodě povídku kterou mi otiskli v armádním časopise (měsíčníku) TÝL A ZÁSOBOVÁNÍ. No a za to mi přišel honorář asi 150,- Kčs a to byla tak akorát cena té ukradené celty. No a pro jistotu jsem si už druhou celtu nevyfasoval (jako absíci jsme ostatně později už pod širákem nemuseli spát ).Druhou mi prostě už ukrást nemohli. ( Tuhle příhodu jsem ostatně použil i ve své povídce PRAVDA VÍTĚZÍ, snad ji taky zvládnu někdy přepsat na Písmáka ).Chci říci, že stejně se kradly jen některé věci, aspoň za nás: celty, maskáče, kanady, přirozeně (jen pro šoféry) " ušetřený" benzin či nafta, snad někdy ešusy, popruhy a řemeny, ale že by se kradly třeba masky, atombordel nebo ta oblíbená kanárková "pyžama" fakt ani nepamatuju....Jo, už je u mně na stránkách opsaná ta slíbená povídka JAK JSME HRÁLI BOJOVOU HRU, tam jsou moje vzpomínky na vojnu a troufám si říci že ne zas tak nezajímavé.... Čao Jarda Kastelán
23.01.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Ahoj Humble Sagvane, moc se mi to líbilo, ale napiš mi prosím jak se dělá cikánský tábor ? Třeba na můj soukromý mail. Sbírám zážitky z vojny, znám ledacos, ale cikánský tábor neznám.(Je fakt, že jsem už dlouho na vojně nebyl ). Na oplátku zkusím co nejdřív na své stránky opsat svou trampsko-vojenskou povídku JAK JSME HRÁLI BOJOVOU HRU, složenou z mého zažití vojny, slibuju, že Tě na její přečtení pozvu...
22.01.2003 00:00 K dílu: DOSPÍVÁTE V MUŽE kastelán_50
OK. Souhlas.
19.01.2003 00:00 K dílu: LAVOASIEUR kastelán_50
šlapaje na kole při nedělních vyjížďkách na chatu často jsem si tuto píseň do taktu zpíval, já se nechci hádat, ale píseň je především od zpívání do rytmu, a myslím, že je mnoho ba i zasloužilých písní, kde se text podřizuje melodii a taktu. Nicméně si myslím, že i tak je tam informací docela dost a na vyjádření toho, co to vyjádřit mělo, že to stačí. Nebo jinak: Myslím, že normálně zahlcuji čtenáře fakty,údaji a daty, tak proč jimi v podstatě zahlcovat ještě prostou pocitovou či náladovou písničku pubertálního kluka, který si uvědomuje, jak dopadne, až bude velký...... to zas navazuje na to pojednání o jinotaji v úvodu.
18.01.2003 00:00 K dílu: D ů v ě r a kastelán_50
závěr je a/ ze života,tak to funguje, b/ je to pocitová metafora,přirovnání, a zároveň mravní ponaučení.Aspoň takové jsou mé životní zkušenosti,co chci,to zásadně nedostanu, jen občas mně život překvapí něčím, když to právě nečekám....
17.01.2003 00:00 K dílu: ČLOVĚK A KRTEK kastelán_50
OK, to se taky v posledním odstavci píše, jenže my jsme se dnes už dostali k takové moci nad Zeměkoulí, že jestliže budeme stále žít s duševním obzorem třeba toho zmiňovaného krtka, který se na sebe z vnějšku podívat neumí, tak jak tvrdí různí ekologičtí aktivisté, už ani žádné 22.století - aspoň pro lidi - nebude.( Pro krtka -pokud se mu to podaří přežít - třeba ještě jo ). Úvaha o tom, že je třeba naučit se koukat na svůj život z vnějšku bych řekl byla v roce 1981 dost převratná i na Ameriku, natož u nás, kde tlustospisy usnesení toho kterého sjezdu KSČ se direktivně rozvíjel úplně syrový konzumentarismus....(na rozdíl od těch USA, kde se rozvíjel chaoticky kapitalisticky tržně).
11.02.2003 00:00 K dílu: Pampeliškám pozdního léta kastelán_50
Proč ne ? ( Tím myslím tu báseň úplně nahoře).Když na to člověk chvíli kouká, je to docela dost náladové. S několika obratnými obraty, které bych sám nevymyslel (vlastně by mě ani nenapadly).
04.01.2003 00:00 K dílu: SLEPIČÍ BAJKA aneb RACIONÁLNÍ kastelán_50
Ze slepičích Vajaxů ( jiná vajíčka dnes snad už ani nejíme) celkem běžný jev. Proto také jde o báseň za života a proto taky je zootechnické opatření za uhynulou slepici do klece novou nepřidávat a počkat, až celý cyklus z klecí po vynešení cca za 8 - 9 měsíců jde na jatka a do salámů....J.K.
02.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Byl jsi u mně na návštěvě, tak na oplátku: vzhledem k tomu, že preferuju literaturu faktu, tak mi Tvoje psaní připadá docela normální, jak říkal Jára Cimrman a nyní říkám já, je to přesně ze života. J.K.
17.02.2003 00:00 K dílu: Prsty mám na bříškách do krve... kastelán_50
Jo, líbí. J.K.
17.01.2003 00:00 K dílu: Můj sex kastelán_50
dobrý.
05.02.2003 00:00 K dílu: Ona! kastelán_50
Báseň-úvaha je pěkně gradovaná. Vlastní magii nemusím, myslím, že by bohatě stačilo aby se lidi poznali ve své vlastní přirozenosti, k tomu sem nemusejí přitahovat záhady z jiných dimenzí. Jasně, chápu: ovoce z cizí zahrady vždy víc chutná než z vlastní, a sci-fi je zajímavější než vlastní život. J.K.
17.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Jo ten démonickej černej metal by to mohl být. J.K.
13.02.2003 00:00 K dílu: Navod kastelán_50
Navštiv někdy moje stránky, tam jsou návody, a navíc se i zasměješ. Nebo musíš bejt furt v depresi ? J.K.
17.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Trochu to vypadá, že jsi myslel Gaia Iulia. Tak ještě tam postrádám zakomponovat ono známé " Byl mužům všem ženám a ženou všem mužům " a bude to komplet. J.K.
05.02.2003 00:00 K dílu: Vězeňská knihovna kastelán_50
Věcně:Jako jsem psal onehdy už Stan.Vašinovi, na ten závěrečnej verš existuje chytrá knížka z r.2000 Největší tajemství Ježíše z Nazaretu, doporučuju.Jasně, pro vězně to moc čtení není. J.K.
19.01.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
To je zajímavý, jak jsi přišel na v podstatě první sloku jedné mé písně asi 20 let staré, kterou jsem fakt nikde nezveřejňoval.Čao!
05.02.2003 00:00 K dílu: Středověk kastelán_50
I když je to takový výkřik, do dvou řádek bych to nevtěstnával, to pak z toho nepochopí nikdo nic. Možná by stačila ta první sloka, ale ta druhá to podtrhuje a zvýrazňuje.Věcně se k tomu těžko vyjádřím, neznaje bližší souvislosti, nicméně trefně mi zní poznámka Faguse zde malinko výše " protože hledám sám sebe, nemám čas na druhé " , protože ať už je to jak chce, kolem tohoto se to stejně točí. Jinak pěkné.J.K.
06.01.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
zařadil bych to do okruhu " smysl nesmyslu", navozuje to atmosféru, ale zrovna moc konstruktivní to není.Ještě bych tak pochopil, když by si pak srnu chtěli opéct k večeři.....a o vztahu Martin x Petr tam není vlastně nic....
17.01.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Milý Stanislave, byl jsi onehdá taky u mně na stránce, tak něco ke Tvé stati, že si sháněl kde co o Ježíši Kristu. Mně silně zaujala knížka napsaná docela rozumně ( = jasně, protože je psaná stylem co si o tom už dávno myslím sám ), ale nechci Ti vnucovat názory (názor na víru už se mi tuhle taky podařilo vložit do písmáka )ale ta knížka co doporučuju: Vladimír Liška: NEJVĚTŠÍ TAJEMSTVÍ JEŽÍŠE Z NAZARETU, nakladatelství Reprogress. s.r.o., Praha 2000, měli ji onehdá ještě za docela příjemnou cenu v Levnejch knihách. Jak je to úplně správně se přirozeně dočteš v mých teoriích, ale nejen z důvodu, že ještě nejsem professorem, tuhle knížku fakt doporučuju.
30.01.2003 00:00 K dílu: Podvečer kastelán_50
Řekl bych, že třetí sloka nasměrovává, že jde o přirovnání na podzim nějakého vztahu, a já bych to taky lepší nenapsal.
30.01.2003 00:00 K dílu: Vypomínky na déšť kastelán_50
Já bych to nechal jak to je, myslím, že autor měl dobrý důvod proč to napsal takhle.
17.01.2003 00:00 K dílu: Onanovat kastelán_50
Jo, jen jsem zapomněl dodat, jasně, že autor nemusí zdůvodňovat, proč co napsal, nicméně že nikdo z kritiků tady nepostřehl, že " ona " tu dává vyjádření v poloze " on ",a že stává otázka, zda nejde v tom případě o úmysl abych tak řekl spíše parodický ....
17.01.2003 00:00 K dílu: Onanovat kastelán_50
Připadá mi, že jiní autoři zde toto téma rozebírají procítěněji. V Písmákovi. V kritikách zde mně velmi pobavil příspěvek Merle, to bylo přesný.Nicméně hodnotím kladně autorčino předsevzetí " erotika v poezii, poezie v erotice ", proč ne ? Koukám, že budu muset svoji stránku také trochu víc zaměřit na erotiku, akorát že než tam dodám všechny příspěvky populárně naučné tak (vzhledem k příjmu 1 dílo/den ) - tak to bude nejmíň měsíc květen..... jasně, máj, lásky čas....aspoň to pak bude dobové téma....
17.01.2003 00:00 K dílu: SYSTEM ERROR kastelán_50
OK. líbí. Obsah ze života, a forma jak už výše různí kritici uvádějí - básně doby počitačové, resp.internetové, resp. SMSkové... možná i ten rap a techno.... proč ne? Prostě klasika.
25.11.2004 00:00 K dílu: Jeden den ze života technaře kastelán_50
PS.Z hlediska vyššího principu mravního je to ovšem dost děsivý obraz toho prázdna, který jsme si zvoněním klíči v roce 1989 tak nadšeně vyzvonili..... Je to svoboda, ale na blití. ( To píšu tak jak písmena stojí, ne že bych byl militantní odpůrce drog. Myslím, že je blbost, že tu nemáme holandský styl a normy, chodím pokud se občas dostanu taky rockový a punkový koncerty, a vím, že při skončení akce i víc lidí tam vypadá takhle nějak. Prostě že ani dnes spousta lidí se neumí bavit jinak, než že se ožere nebo zhulí, ke konci akce se už šlape ve střepech z rozbitých pivních sklenic, pivo rozlitý různě po parketu, koukal jsem že je teď docela móda se rozpřáhnout a chrstat po davu tancujících pivo atd. ) Holt taky jedno z možných provedení JAK SI LIDÉ HRAJÍ.
25.11.2004 00:00 K dílu: Jeden den ze života technaře kastelán_50
Z hlediska sociologického to tak třeba i mohlo být... vono asi když se někdo zhulí jak je popisováno, tak to asi splývá, jestli 1 nebo 10, a pochybuju, že to vůbec rozlišuje. Ale to tam psáno je.
17.01.2003 00:00 K dílu: Pisen nakazeneho delnika kastelán_50
Děkuju za návštěvu u mně a kritiku, oplácím tím samým, že je to taky docela pravdivý. Jinak nevím, proč se to kritikům nelíbí, nápěv v tom cítím a šlo by to zpívat docela dobře.
02.02.2003 00:00 K dílu: kastelán_50
Děkuju za návštěvu, možná jsme se už setkali, ale to muselo být pod jiným jménem....J.K.
Nahoru