Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Absolutní nula

Výběr: vesuvanka
09. 11. 2005
38
33
8168
Autor
Vaud

Není to tak dávno, co jsem kupoval dětskou autosedačku. Bylo na ní zvláštní upozornění, že je pro děti od 0,0 do 15,0 kilogramů. Hravě si představím dítě, které má 15,0 kg, protože jedno takové mi běhá kolem stolu. Trochu mám problém s tím nulokilovým. Ani v porodnici vám nehlásí: „ Tatínku blahopřejeme! Narodil se vám chlapeček! Má nula kilogramů!“ A co teprve 0,0? Možná je to příkladná péče jakéhosi úřadu o dosud nenarozené potomstvo. Pak by však měl dárce spermatu cestou do spermobanky poutat příslušnou lahvičku do tříbodového pásu. Předpis je předpis! Jsem zvědav, jestli s tím výrobce počítal.

          Podobně jsou na tom filmy od 0 do 100 let. Pominu-li, že jsou diskriminováni 101 a víceletí, pak zde máme problém s nuloletými. Telefonoval vám někdo, že se jejich Karlík (Pepík, Anička) právě dožívá nula let? Určitě ne! Problém je zřejmě v nule samotné. S nulou nikdo nepočítá. Stojí na okraji našeho zájmu. To třináctka aspoň nosí smůlu. Ale co nula? Ta nenosí zhola nic. Když počítáte do deseti, začínáte od nuly? Znáte někoho, kdo má nulu jako oblíbené číslo? Já ne


          Pokud vám partnerka řekne, že jste nula, tak je to jasná urážka. Žádné jiné číslo vás tolik nerozčílí. Nebo snad u vás nastane tichá domácnost, když se dozvíte, že jste sedmička? Můžete se utěšovat, že ještě existuje absolutní nula. Pokud dostanete vynadáno do nuly, je to zřejmě jen nula relativní. Není proto divné, že dvě nuly jsou označením pro záchod. Vůbec pak nepřekvapí informace, že při ruletě vás dvě nuly připraví o všechny vsazené peníze. Podprsenka nulka neznamená rovněž žádnou výhru - tedy pokud vám není právě nula roků. I drát nulák je mimo vedení. Nula je možná dokonce nakažlivá. Proč jinak by se říkalo, že nula od nuly pojde? Světlou výjimkou mezi nulami je pouze mouka dvounulka a tajný agent dvounulka sedm.


          Je zajímavé, že čísla pod nulou s sebou nenesou takové stigma. Jen samotná nula je ta špatná. Můj oblíbený kreslený hrdina – veverka z filmu „Doba ledová“ - je v angličtině uváděn jako „hero – sub zero“ – hrdina pod nulou. Kdyby to byl jen zero–hero nebo snad dokonce zero-mstitel, pak by šlo asi o bezpříkladného zbabělce.


       Co s tím? Měli bychom snad založit spolek pro rehabilitaci nuly? Snažit se o lepší image všech nul kolem nás? Asi ne. Jen bych vám chtěl popřát mnoho nul na výplatní pásce, hodně nul u konkurenčních firem a dvě nuly vždy na místě, kam stačíte doběhnout. Nuly jsou podle mě totiž užitečné. Bez nich se neobejdeme. Jak jinak by bylo poznat, že my ostatní jsme jedničky?!


33 názorů

Zordon
12. 12. 2013
Dát tip

"Pokud vám partnerka řekne, že jste nula, tak je to jasná urážka. Žádné jiné číslo vás tolik nerozčílí."

Dovolil bych si nesouhlasit. Některé žárlivce by více mohla dopálit dvojka.


Vaud
25. 10. 2011
Dát tip
:-)) díky

Kočkodan
25. 10. 2011
Dát tip
Vtipem a postřehem zavanula ta tvoje Absolutní nula.

:)))))..tak ty máš rád dobu ledovou?..no vida..mím tam pokračování..Smutný konec života aneb jak vymírají druhy..:) ..to víš..zatím si musím dělat reklamu sama..:))))

FAE BOMB
15. 02. 2010
Dát tip
*Nula je docela sympatický číslo, když se ti podaří nafoukat ho při silniční kontrole... Já jsem teda ještě nefoukal. Už asi ani nebudu. Rozbilo se mi auto a já jsem zjistil, že ho vlastně ani nepotřebuju. Proto souhlasim s nulovou tolerancí a dokonce navrhuju zápornou. Pokutoval bych každýho, kdo nenafouká záporný číslo. Když máte na auto, tak máte na pokuty!

Vaud
22. 12. 2009
Dát tip
:-)) stylove jsi mi pricetl nulu :-))

uau, zapoměl jsem označit okénko, hned napravím...

Vaud
22. 12. 2009
Dát tip
jen tipu jsem nedopocital :-)

Vaud
22. 12. 2009
Dát tip
diky diky :-)) po napsani clanku jsem si nulu taky oblibil :-)

Tím 0,0 v návodu na autosedačku bylo jistě míněno, že není podmínkou, aby v ní za všech okolností sedělo dítě. To by sis ani nemohl nikam zajet sám a neustále sebou vláčet fakana. Co se týče věku, v okamžiku početí máme přesně mínus 0,75 roku a co se týče oblíbenosti, nula jistě vede u všech matematiků, zajímajících se o výpočet limit a taktéž počítače by bez ní byly ztracené. Přes tyto drobné výhrady zvyšuji počet tipů z 35 na 36, což je přesně o 1.

Vaud
28. 05. 2009
Dát tip
je na to kouknu doma :-) videla jsi Krause, jak uvadel Slovenskou Miss? to si najdi na youtube a neuveris :-))

Vaud
28. 05. 2009
Dát tip
taky mam pekny ctyrky - vpravo i vlevo nahore (ja vim, ze mas jeste taky vlastni zuby...)

Vaud
28. 05. 2009
Dát tip
ja mam pekny pevny a ani ne moc chlupaty dvojky

Vaud
28. 05. 2009
Dát tip
hm, a co teprve lezaty osmicky :-))

Diana
21. 03. 2009
Dát tip
Dizertaci proboha nééé! (Já jsem inženýr elektro a napůl právník...) :-))

Vaud
21. 03. 2009
Dát tip
pošlu Ti svou dizertaci, své články ve Vesmíru a eseje do MBA :-))

Diana
20. 03. 2009
Dát tip
Mně jsou nuly ukradený - já jsem Áčko! Vynikající, vtipné, hravé, skvělé! T**** Ale! Neflákáš se náhodou? Brzy nebudu mít co číst!

Vaud
17. 03. 2009
Dát tip
jo, tohle je fejeton fejetonovič

Vždycky jsem si myslel, že absolutní nula je taková děsná kosa, že zamrne i radiový signál. Tedy, tuším mínus 273,15 °C. Tahle Absolutní nula je ovšem mnohem větší sranda.

Vaud
21. 11. 2008
Dát tip
v bondovske hierarchii znamena nizsi cislo, lepsiho agenta agent 00 je urcite nej :-)

nicméně nový 007 je taky nula :-/

Vaud
08. 10. 2008
Dát tip
Sparkie - tohle se hodne blizi fejetonu.

;) ale u nás sa hovorí, nechceme byť jednotky, lebo sú blízko nule:DDD a ja mám náhodou nulu rada:D

MKbaby
03. 01. 2006
Dát tip
Vaud - já tam i tam byl především pracovně, na našich zastupitelských úřadech, takže jsem toho moc neviděl. Z Kuby jsem si přivezl navíc zápal plic (a strávil s ním předtím skoro týden v havanské nemocnici). Zatím mne nenapadlo to literárně zpracovat, ale asi to zkusím :)

Vaud
02. 01. 2006
Dát tip
kgirl - díky!! (nějak jsem to číslo nepoznal ;-)) MKbaby - vítej zpátky!! Zrovna jsem dočetl knížku svého spolužáka Honzy Rybáře, kde píše o Gruzii a Kubě. Už se těším na nějaký cestopis od Tebe! Kubu docela znám, protože jsem tam jednou uvázl na velmi fajn 2 měsíce ;-) a od té doby mám pro ni velkou slabost.

MKbaby
28. 12. 2005
Dát tip
Skoro půl roku jsem tu nebyl. Skoro půl roku jsem byl bez mých oblíbených Vaudejetonů. A divím se, že jsem to ve zdraví přežil :) V Gruzii i na Kubě byly s interfernetem trochu problémy... A tak co mám teď udělat jiného než přihodit další tip? :))

kgirl
23. 12. 2005
Dát tip
Nula na Hrad! Nebejt 0 a 1 tak si tady ani neškrtneme! 0110101110101011101011111111110111111111101101011011010101010111111111111111111111110101101101110101101010

MADVLAD
26. 11. 2005
Dát tip
Zábavné,inteligentní-leč mýlíš se,že nula z nuly vždy jen pojde-tudle z nuly tip.jen Nemově kritice-jaký 3x?0xhurá přece!

Vaud
26. 11. 2005
Dát tip
MADVLADe - díky! Konečně se nula začíná vyplácet!

Marcela.K.
22. 11. 2005
Dát tip
..když ti žena řekne,že jsi úplná nula,není to tak zlé...znamená to ,že dříve jsi nebyl ... a stojíš-li ji za vztek v oku...možná dlouho nulou nebudeš...podprsenka nulka...to je jiná...zcela zbytečná věc,myslím...stačilo by obinadlo,ne?Pobavil jsi mé hnědé oči...ještě si tě budu muset dočíst ;-)

Augustus
22. 11. 2005
Dát tip
Vaud: Není zač, plně si jej zasloužíš. mylenka: To je zatraceně dobrá myšlenka

Augustus
21. 11. 2005
Dát tip
Co se k tomu dá napsat? Je to prostě Vaud. 00TIP!

Vaud
21. 11. 2005
Dát tip
BAD_GIRL, Auguste - díky moc!!

Zbora
18. 11. 2005
Dát tip
:o)) fajn.t.

Vaud
18. 11. 2005
Dát tip
Díky ;-))

Vaud
17. 11. 2005
Dát tip
Zdravím pana Nulu!

_nemo_
16. 11. 2005
Dát tip
Tak se seznam s prvním člověkem, kterej má nulu jako oblíbený číslo. Těší mě :). Nemůžu si pomoct, na nule je prostě něco kouzelnýho......je to dokonalý číslo. Takže ať žijí všechny nuly a looseři.....třikrát hurá!!! :o)

Vaud
15. 11. 2005
Dát tip
R_M_M - díky za tip i klubík!! Zrovna jdu koukat na fotbal - pokud dopadne nula nula, tak to bude výjimečně taky fajn ;-)) basnikalex - díky moc, jsem rád, že se vracíš ;-)) B_G: myslím si, že nula promile je taky mýtus (zrovna jsem četl statistiku, že v sobotu dopolko řídí každý desátý řidič pod vlivem - asi je špatně nastavená norma) pozorovatel - nic moc? takhle jsem si podporu nepředstavoval ;-)) Alojs - díkes!!

Vaud
15. 11. 2005
Dát tip
hm, tak fotbal vyhlížím celkem brzy, protože ho budou dávat až zítra

pozorovatel
13. 11. 2005
Dát tip
dost těžký téma nic moc no *

pozorovatel
13. 11. 2005
Dát tip
a nulu jsem chtěl mít vždycky na fotbalovym dresu, ale nikdy mi ho nedali...prej je to na mně poznat i bez dresu

Alojs
13. 11. 2005
Dát tip
chytré. dobře napsané. nemám tomu co vytknout. opravdu chytré. tip

Vaud
12. 11. 2005
Dát tip
Zbyhoni - ještě ležatá osmička nedělí ;-) Ale ta má spíš image ležatýho pohodáře, kdežto nula nedělí, protože je neschopná. Elyn, Yarie, Crae - díkes!! Jsme moc rád, že jste se stavili(y)

Minulý týden jsem psal test z demografie. Asi by ses, Vaude, divil, kolik je u nás statisticky evidováno osob nulaletých. Mraky! Ale je fakt, že jsem asi ještě žádnýho nepotkal :) Jako vždy tip a klub.

basnikalex
12. 11. 2005
Dát tip
jako vždy pobavilo TiP

podezdívka
11. 11. 2005
Dát tip
Ta tvoje ABSOLUTNÍ NULA se mnou po ránu pohNULA ! :-)) *tip

Vaud
11. 11. 2005
Dát tip
Markel, podezdívko - díky!! Jsem moc rád, že mě i po delší odmlce čtete!

Zbyhoň
11. 11. 2005
Dát tip
Nula je fakt úplně o ničem. Nelze jí dělit a dělá v matice hroznej binec:o)

Elyn
11. 11. 2005
Dát tip
hezký :)) *

Yarie
11. 11. 2005
Dát tip
bezva věcička :) *

Craerassy
11. 11. 2005
Dát tip
jejda, to je dobrý:-))) *

Pacer
10. 11. 2005
Dát tip
*

zelva
10. 11. 2005
Dát tip
...tip

Sarrah
10. 11. 2005
Dát tip
:o)) nuž, četla jsem jedním dechem*** jo a veverku z Doby ledový....taky miluju :o)))

Delahaye
10. 11. 2005
Dát tip
mě by rozčililo, že jsem až sedmička :-) ale jinak je to moc ukecaný ... better next time .-)

Lotoska
10. 11. 2005
Dát tip
úžasně sespané...*

per_zay
10. 11. 2005
Dát tip
hmmmm ..... ! ..... T ..a odstranit diskriminaci : "nulou nelze dělit" !!

sidonia
10. 11. 2005
Dát tip
skvěléééé!:) a já teda jako když počítám do deseti, tak začínám nulou.. (nejsem divná, že ne?!?!?) jasnej *t

Shellinka
10. 11. 2005
Dát tip
Trefně!!! ***

Kytiii
10. 11. 2005
Dát tip
jo - výborně... jsem ráda, že jsem si zase přečetla něco inteligentně vtipnýho... tip

Vaud
10. 11. 2005
Dát tip
Díky moc za milé návštěvy. Ještě jsem tam něco připsal, ale Delahayeho stejně asi neuchlácholím. Snad někdy příště.

Markel
10. 11. 2005
Dát tip
Výborný počteníčko jsi mi navečer připravil, díky a zasílám T

Vaud
09. 11. 2005
Dát tip
nějak mě zlobí font a vkládání nebylo nějak user si friendly, tak nevím, jestli je chyba jen na mém přijímači ;-)

StvN
09. 11. 2005
Dát tip
:) Bezva postřehy.

Vaud
09. 11. 2005
Dát tip
nechápu - myslíš dvounulka sedm, hm ten je výjimka ;-)) StvN díkes ;-))

sirka
09. 11. 2005
Dát tip
hihi ráda tě tu zase vidím:) vynikající fejeton, perfektní postřehy. Bavila jsem se:). *

vesuvanka
09. 11. 2005
Dát tip
Mám radost, že po delší době si mohu opět přečíst Tvoje dílo - skvělé postřehy počínající váhou dětí od 0,0 kg... až po závěrečná přání :-))) .... TIP a V

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru