Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTO BYLO TENKRÁT
Výběr: Print, silence
06. 06. 2007
39
64
7527
Autor
vesuvanka
TO BYLO TENKRÁT
Jedenáctiletá s knihou v ruce
Křesadlo zažehlo jiskru
kdesi uvnitř tiše doutná
a čeká na svůj čas
rodí se oheń co umí pohladit
i vehnat slzy do očí
Dálky volají...
Nepotěšila Krásnou
země milovaná sochařem
To přede mnou ožila
krajina mých snů
Nezapomenu na jeho slova...
Nebyl to Alfred,
ale sám Andersen
kdo přišel se poklonit
slavnému místu
Kde nestačily pero a kalamář
tam tužka na papíře
zahrála sonátu pro Vesuv
v březnu 1834
64 názorů
Podměsíc - děkuji za návštěvu a slova, která jsou pro mě velikou poctou, díky i za tip :-)))
Lassie - potěšila jsi mě svojí návštěvou i milými slovy - díky, zdravím Tě a přeji krásný víkend :-)))
Vlastino - děkuji za milé zastavení i slova. Přeji krásný večer a zdravím Tě :-)))
Vlastina1971
18. 06. 2007
Candy - potěšila jsi mě svojí návštěvou a milými slovy - děkuji a zdravím Tě :-)))
zvedavec - děkuji za návštěvu i tip. Přeji dobrou noc a zdravím Tě :-)))
synáček - Petře, moc jsi mě potěšil svojí návštěvou a milými slovy. Díky! Zdravím Tě a přeji krásný víkend :-)))
kouzelná_květinka, finarfin, silence - děkuji za milé zastavení a tipy,
silence a Tobě ještě děkuji za vesuvanský výběr, toho si moc vážím :-)))
Zdravím vás a přeji krásný víkend :-)))
kouzelná_květinka
08. 06. 2007
rainman - díky za návštěvu i tip :-)))
a2a2a - Jirko, děkuji za milé zastavení i tip, moc mě těší Tvůj zájem, kterého si vážím :-)))
Zdravím Vás a přeji krásný den :-)))
Markel, Arienalia - děkuji za návštěvu, milá slova i tipy. Mám radost, že se dílko líbí.
Zdravím Vás a přeji dobrou noc :-)))
Sarrah, Print, Sluníčko sedmitečné - děkuji Vám za návštěvu a milou odezvu i tipy. Printe, Tobě děkuji i za výběr, toho si vážím.
Přeji krásný den a zdravím Vás :-)))
Sluníčko sedmitečné, jsem ráda, že báseň na Tebe takto zapůsobila, Andersen mě zasáhl hodně hluboko a doprovází mě v životě. Těžko se mi hledala slova jak vyjádřit své pocity. Bylo to jako když sochař tesá z kamene sochu, na které moc záleží a kde sebemenší chybný zásah může dílo pokazit...
Robinia - děkuji za milé zastavení. Máš pravdu, staré kresby a malby mají zvláštní kouzlo, vyzařuje z nich láska malíře a atmosféra místa v té době, kdy byl obrázek malován. Ale i fotografie má své kouzlo, tam - zejména v krajině - hodně záleží nejen na kompozici záběru, ale i na okamžiku určité souhry světel a stínů. Zdravím Tě a přeji krásný den :-)))
sestricka.slunicko1
07. 06. 2007
sestricko.slunicko, potesila jsi me svoji navstevou a milymi slovy. Diky a preji krasny den :-)))
sestricka.slunicko1
07. 06. 2007
cerna_lovkyne, daddy - děkuji :-))) Nevim, zda Andersen ilustroval sve pohadky, ale cesty po Italii a mozna i jinde doplňoval svými obrázky. Právě ty mi dodaly tvůrčí jiskru.
andromeda - děkuji za milé zastavení i slova :-)))
Přeji Vám krásný den :-)))
mělo být - tak teď to má, vesu, teprve pořádný grády...
(ráno jsem nemožná)
IVO a Ri_ko - děkuji za návštěvu a milou odezvu i tipy... přeji dobrou noc :-)))
daddy - děkuji za milé zastavení a připomínku - už jsem to napravila a pro zajímavost ještě obrázek z ostrova Capri. Přeji krásný večer :-)))
a ještě avi všem
daddy - děkuji za milé zastavení a připomínku - už jsem to napravila a pro zajímavost ještě obrázek z ostrova Capri. Přeji krásný večer :-)))
a ještě avi všem
avox, fajo, Ay'Le cerna_lovkyne, ROMAN_L, Diana, Anetté, Zuzulínka, Oldjerry, Deepness, Augustin_Šípek, kavec
Moc Vám všem děkuji za návštěvu, milá slova, která jste mi tu zanechali, díky i za tipy a přeji krásný večer :-)))
Zuzulínko, ani já jsem nevěděla, že Andersen také maloval. Několik jeho příběhů se dotýká Itálie - v "Krásné" je velice sugestivní popis Neapole, Pompejí a Vesuvu, z čehož jsem usoudila, že Andersen tato místa navštívil. Začala jsem pátrat na internetu, až jsem objevila dánské stránky, na nichž jsou popisy cest po Itálii s doprovodnými velmi pěknými kresbami....
kavec - díky za zájem, pošlu :-)))
Augustin_Šípek
06. 06. 2007
tam tužka na papíře
zahrála sonátu pro Vesuv
Krásný obraz! Jako vždy *****