Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seooooo
29. 07. 2008
2
15
2639
Autor
makros
tenisový kurt –
ráno se leskne stopa
po slimákovi
15 názorů
ještě to OJ.: tedy to "rétorické cvičení" a ostatní repliky mají smysl pouze v případě Tvé víry ve skutečnost, že autor umí rozlišit slimáka od hlemýždě a jejich význam pro dílo...:-)) V opačném případě nakonec uděláš lépe, když má nepodstatná dílka úplně vynecháš, nebude totiž pro Tebe stejně možné si z nich cokoliv odnést, nakonec bys mohl pochybovat o tom, jestli autor rozumí česky...:-))M.
:-)) Oldjerry, poslední řádek Tvé kritiky s nadsázkou potvrdil, že to nebyla zase tak marná práce, to "rétorické cvičení"....byl to slimák, viděl jsem ho nedaleko, hlemýžď bydlí kousek dál...:-))M.
To je hezké rétorické cvičení. Dokonale zvládnuté umění mnoha slovy nic neříci. Zase ses vyhnul přímé odpovědi, nemá cenu pokračovat...
ostatně stejně to mohl být i hlemýžď (to není totéž, jako slimák...) (:-D)
dobrá Oldjerry, zkušený čtenář, mimo jiné, umí rozlišovat mezi jednotlivými autory a jejich produkty a je obdařen mírou pro proporce. Taková zkušenost zdatnému čtenáři umožňuje rozeznat, kdy a komu důvěřovat, že text je např. autentický. Potom se totiž může v klidu soustředit na obsah a smysl dílka a nepitvat se v podružných, pozornost odvádějících detailech... M.
Je mi to jedno - já ti napsal názor, tys mi ho vrátil s tím, že jsem nezkušený čtenář - dobře. Mně je to fuk - já vím své.
Zvrhlíku ten přesah je téměř "učebnicový", jestli na něj nepřijdeš, tak Ti ho nakonec vysvětlím, ale udělám to později.
Oldjerry, s tenisem to haiku souvisí pouze částečně a pochopení není samotnou hrou zas tolik podmíněno (téměř vůbec), jen to otevírá další prostor pro fantazii...
ach jo... u každého haiku tady se debatuje, jestli to je nebo není.... Stavba je mi jedno, ale ten pocit tu je, i když tak napůl...
makros: A prozradíš nám ten přesah, nám nezkušeným? :) Já tam taky žádný výrazný nevidím, ale přiznám se, že tenis nehraju. Když tam ten přesah je, tak ti přece nic nebrání ho prozradit.
moorgaan:
Podle mně to haiku to je.
1) protiklad: dejme tomu velký kurt, malý slimák
2) pohyb: stopa
3) obraz: je
4) To: 1 okamžik, 1 prostor, kireji
---
5) 5-7-5
makrosi - mě se nemůžeš dotknout: zkušení čtenáři jsou v tomto případě tenisté a ještě ne všichni. Napiš všechny takové důležité a nikoli samozřejmé informace do prologu, jenže to samo o sobě ten přesah nezaručuje. (:-D)
Ale přece : Co považuješ za zkušeného čtenáře, čím se to dá měřit ?
zdravím Jerryho, ten povrh se jmenuje durflex SP 200 cushion a patří mezi hardcourts na bázi pružných akrylátů. Ten přesah mohou vidět pouze zkušení čtenáři...:-))M.
Byl to travnatý kurt (court)? Ano ? Pak tomu věřím, po antuce by šnek daleko nedolezl.... je to však jedno : schází tomu přesah pro haiku typický a nutný. Jako miniatura s nereálnou věcnou složkou ještě snad ano...
ak je to na lajne, ktorá je lajnovaná klasicky
sadrou
tak to nasere
ale dneska už sa to asi moc nenosí
teda nelajnuje, že?