Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSRPNOVÁ MILEŠOVKA
01. 08. 2008
25
47
6391
Autor
vesuvanka
SRPNOVÁ MILEŠOVKA
V pohoří rozvlněném
oparu nafialovělém
tyčí se jedna
co rozmlouvá
s blesky.
Vichr je tu doma
tvar dal i stromům
Stříbřité buky
kořeny obnažené
křečovitě
drží se kamene
Průhledy do údolí
s homolemi kudrnatými
Cesta stoupá výš
a znělcová romance
Ti hraje pod nohama
v durových tónech
Barevné obrazy
malují křídla motýlů
a kdesi pod Tebou
krouží káně
Výš a výš k vrcholu
poklonit se krajině
kde Země otevírala
své žhavé nitro
Teď už jen štětec
s barvami tančí
své fandango
vzpomínek
Vrchol hory se skryl
v závoji mraků
někdo tam chybí...
V pohoří rozvlněném
oparu nafialovělém
tyčí se jedna
co rozmlouvá
s blesky.
Vichr je tu doma
tvar dal i stromům
Stříbřité buky
kořeny obnažené
křečovitě
drží se kamene
Průhledy do údolí
s homolemi kudrnatými
Cesta stoupá výš
a znělcová romance
Ti hraje pod nohama
v durových tónech
Barevné obrazy
malují křídla motýlů
a kdesi pod Tebou
krouží káně
Výš a výš k vrcholu
poklonit se krajině
kde Země otevírala
své žhavé nitro
Teď už jen štětec
s barvami tančí
své fandango
vzpomínek
Vrchol hory se skryl
v závoji mraků
někdo tam chybí...
47 názorů
Růženko, moc jsi mě potěšila nejen přečtením básně a milým komentářem i k kobrázku, ale i tím, že jsi na Milešovce byla. Děkuji a zdravím :-)))
Petře, děkuji za přečtení a milou odezvu k básni i k obrázku a zdravím :-)))
Podměsíc - děkuji za návštěvu, milá slova i TIP :-))) Prosím o tykání a zdravím :-)))
SnoopyDuck - děkuji Ti za milé zastavení, slova i tip. Potěšilo mě, že jsi byla v tomto nádherném kraji. Zdravím Tě a přeji krásné a pohodové dny :-)))
Candy, potěšila jsi mě svojí návštěvou a milými slovy. Děkuji, zdravím Tě a přeji krásné, sluníčkové dny :-)))
Krásná, jemná, zase z ní cítím lásku k životu a přírodě, mírně posmutnělá, ale harmonická*...
nonamebeast
22. 08. 2008
andromedo, děkuji za milé zastavení a odezvu. Zdravím Tě a přeji krásné, pohodové dny léta :-)))
Petře, děkuji za milé zastavení i tip. Zdravím Tě a přeji krásné a pohodové letní dny :-)))
Ri_ko - atmosféru básně jsi vystihl dobře, je to tak, jak píšeš... děkuji za milé zastavení, slova i tip :-))) Zdravím Tě a přeji krásné dny léta :-)))
Craerassy - i já Tě ráda vidím, děkuji za návštěvu a milou odezvu :-))) Posílám pozdrav s přáním krásných letních dnů :-)))
Zdravím tě po mém návratu z dovolené - je hezké zase něco číst z tvého pera, i když se mi to zdá trochu "zamlklé", či podzimní...., ale stále jsi to ty a tvůj barevný pohled, na život kolem.
Vlastně - díky, že tu jsi a mohu si tě číst.
Hezké T*
Lassie, potěšila jsi mě svojí návštěvou i milými slovy :-))) Posílám pozdrav s přáním krásných letních dnů :-)))
Jako vzdycky.. krasny..
Priroda je krasna a je uzasne, ze ji dokazes tak vyjadrit slovy..
sestricko.slunicko, děkuji za milé zastavení, odezvu i přání, i Tobě krásné a sluníčkové dny a pozdrav :-)))
KayTee - mám radost, že jsi se zastavila, děkuji za milá slova i tip. Zdravím Tě a přeji krásné dny léta :-)))
sestricka.slunicko1
04. 08. 2008
Robionia, díky za milé zastavení i slova, moc jsi mě potěšila :-))) Zdravím Tě a přeji krásné dny léta :-)))
womane - díky za návštěvu i tip :-)))
avox - děkuji za zastavení, milá slova i tip. Těší mě, že se Ti mé výlety líbí :-)))
Zdravím Vás a přeji krásné dny léta :-)))
Janinko, díky za návštěvu, milou odezvu i tip. Zdravím Tě a přeji krásné léto :-)))
"...a znělcová romance
Ti hraje pod nohama..."
Výlety s tebou jsou krásné, ať ve verších, nebo v próze... */
kouzelná_květinka
01. 08. 2008
Zboro, děkuji za milé zastavení i odezvu. To ani nevím, že mají v bufetu vyvěšené básničky - to by mě docela zajímalo :-))) - já jsem byla na Milešovce naposledy před čtyřmi lety (od té doby se asi mnohé změnilo) a uvědomuji si, že jsem v bufetu uvnitř nikdy nebyla - vodu jsem si kupovala jen u okénka.
Pokud se mi podaří sehnat kontakt, báseň jim ráda pošlu :-))) Zdravím Tě a přeji krásné srpnové dny :-)))
Asi před měsícem jsem na vrcholu Milešovky byl a četl si tam i ty básničky, co je mají vyvěšené v bufetu. Musím říct, že tahle by tam slušela daleko lépe. Líbila se.
dadíku, mylenko, Bíšo, Diano, Nono Feroce, Oldjerry -
děkuji Vám za návštěvu, milá slova i tipy. Mám radost, že se líbil i obrázek :-)))
Bíšo, díky za pěkné verše, Oldjerry, Tobě díky i za N, srpnové už jsem dostala :-)))
Zdravím Vás a přeji krásné srpnové dny :-)))
dadíku, díky za upozornění! Opravila jsem to, ale obrázek se ani pak neotevřel.
Jano, paráda - slovomalebná pohlednice, které vyšší platnost propůjčuje poslední řádek T + N
Příroda je moudrá
kdo naslouchat ji umí
toho obdarovává
svými hlasy mu šumí
a líbezmě zpívá...