Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

8. SUPERKOULE - dílo č. 3 - Hmyzia bájka.

06. 05. 2010
3
5
928

Ako vzniká bájka? Kdesi na svete Spisovateľ vezme do ruky papier a pero, poprípade klávesnicu a hľadá inšpiráciu. Náhle zbadá v náprotivnom rohu pavučinu a v hlave sa mu rozsvieti.

Hmyzia bájka.

Kedysi, ale nebolo tak dávno, aby si to už pavúčí pamätníci nepamätali, žila na kraji jedného malého, odľahlého lesa pavúčia rodinka. Veľmi konkrétne tam žila pavúčica Mária, ktorá sa pred časom spárila s jedným mladým, pohľadným mládencom svojho rodu a potom ho paralyzovala, zviazala a čoskoro zožrala. Potom so sebou nosila klbko pavučiny v ktorom vyrastali jej deti. Avšak jedného dňa sa klbko roztvorilo a malé pavúčiky sa vydali do sveta. Mária bola smutná a úplne sama, ak nerátame vyschnuté pozostatky jej bývalého partnera ktoré ostali na pavučine. Jej dni plynuli v smutnej samote a už nikdy nebola naozaj šťastná.

Poučenie: Bezohľadne využívať svojich blízkych a vysávať z nich život sa nevypláca.

V tejto chvíli prichádza k Spisovateľovi jeho blízky človek (priateľka/manželka/sused/inštalatér/...), prečíta si rukopis a povie: "Pavúky nie sú hmyz, ty debil." Takže skutočné poučenie je: Učte sa, nech nie ste až takí blbí.


5 názorů

-díky, zjistila jsem, že jsem debil...

Jachula
06. 05. 2010
Dát tip
Začátek je prima, ale ta poučka není ve smyslu bajky dost názorná. Podle mého názoru se spíš zamýšlíš nad krutostí zvířecí říše, nežli nad lidskou bezohledností.

Oldjerry
06. 05. 2010
Dát tip
Hej - celkom dobré, nakolko Bajka nie je osou tohto dielka azda mohla aj tak být napísaná trocha presvedčivo - takto je to iba priestor zasypaný popolom

Taubla
06. 05. 2010
Dát tip
Líbí se mi ta poučení, jsou pravdivá a leckdo by si měl z nich vzít právě to ponaučení.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru