Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

8. SUPERKOULE - dílo č. 4 - Žít život znamená milovat se

06. 05. 2010
3
53
1875

Ač si housenka neb larva,
jednou přijde čas,
když zakuklit se máš
a poté až vyletíš,
hlavní je plodit se dál

a i když pro to jíš,
lížeš nektar květin,
tak jen umožňuješ jim,
taky dál se množit.

Novým variacím
umožňuješ prožít.

Žít život znamená milovat se
a umožnit i jiným to samé,
život je tvořívá síla – vznik variací,
oslavuješ-li život,
oslavuj i krásný sex – jenž k harmonii vrací.

Tak koukej se
i ty dál množit,
ač si čmelák
aneb motýl.


53 názorů

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
ja nic neresim a nic resit nebudu- od toho jsi tady preci ty!...a nejsem v Superkouli-jsem na Pismaku jestli ti to neuniklo! ...

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
dokud byla soutez pod kontrolou radka a morskeho konika bylo to bez problemu! ...ja urcite nenarusuji soutez, a pokud ji narusuji tim, ze rikam svuj nazor!- tak ho prestanu rikat a soutezi se radeji vyhnu...nemam zajem ji jak-koliv narusovat...

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
VTM- no dovol?..jak vim proc jsi reagoval na me?.. no protoze jsi napasal..cituji! moorgaan: "chtělo by to avízo - souvislost s tématem to nemá, nicméně je snad jasné, že nehodláme vysedávat na Písmáku, abychom neprodleně řešili, co je a co není dle tématu a co máme nebo nemáme vyřadit - vzhledem k tomu, co se tu vyrojilo, jsem si dovolil avíznout všechny texty se už poosmé "vyřazují" až na konci, tak to je a bude" ...covece se vzpamtuj!-a prestan se do me navazet!

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
VTM-moc nicku moc chyb:-))- ja se nezlobim!ani me to neirituje...reakce nabyla ani tak na to avizo!-myslim, ze vis na co jsem hlavne reagoval...

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
VTM.. na co avizo???..odpovidam do diskuse autorovi diskuse!..soutež KOULE...přestaň me buzerovat!...neprodlene po nikom nic nikdo nechce- natoz ja!...mne je jedno, jestli mne nekdo odpovi a nebo ne!-natoz neprodlene!...navic nestojim o tvoje vylevy nejake nenavisti ci ceho- ja se jen snazim reagovat na autory a na normalni diskusi pod dily smerem k tem, kteri stoji o diskusi a nikoliv o hadku!... jsem zvykly rikat sve nazory naplno a pokud bys o nejaky nazor stal mimo verejne publikovani, tak ti ho klidne reknu v soukrome zprave!...jsi vztahovacny a myslis si, ze jakakoliv kritika smerem ke k.o.u.l.i je kritika na tebe!- si fandis! .. kdes byl, kdy se koule zacala koulet? - tak si ted nehraj na pupek sveta!...a prestan se do me navazet!- umim se branit a neminim se s tebou pretahovat o pitomosti a o slovicka!- vsiml jsme si , ze pindas do vseho a do vsech!...k.o.u.l.e neni tvoje - je vsech, co ji od zacatku tvorili a meli z ni radost, ze je- a ty svym chovanim me neodradis od toho, abych k ni mohl rikat svuj nazor a v pratelsekem, nikoliv komisnim prostredi-ktery chces vytvorit - se v ni bavil a hral si!

Marvine, vzhledem k tomu, že jsi schopen celý den reagovat, tak jsou tvé řeči o zaměstnání poněkud pokrytecké.

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
- v praci se obvykle pracuje, chodim do prace cely zivot tak vim o cem to je!...nechapu, jakou to ma souvislost s tematem? ... jaky ma tvar? Bajka = veršované nebo prozaické vyprávění o zvířatech (také stromech, květinách) podobající se pohádce; připisuje zvířatům lidské vlastnosti, vyslovuje mravní ponaučení, vtipnou nebo satirickou formou ukazuje, co je dobro a zlo (žánr malé epiky)

Oldjerry
06. 05. 2010
Dát tip
KOULE - hej hola! Oldík si jednoduše nebyl až tak velmi jist námitkou, tak ji raději stopnul :) nakonec to někdo, kdo má větší renomé, řekl - takže je všecko OK

přečti si pravidla jak je to s plánovitě nesoutěžními díly - jinak je to na nás po technické stránce a tebe jako čtenáře nezajímá esi ve chvíli dyž to čteš to je soutěžní nebo není - ty se prostě vyjádříš (nebo taky ne) a v konečné tabulce se dozvíš jak to kolo proběhlo a dopadlo

ano, občas je třeba demostraci hlouposti, aby vynikla moudrost jiných. Superkoule běží normálně dál, nebo snad ne?

koníku, jak se pozná, že to je nebo není soutěžní dílo? Co třeba to napsat do prologu, nebo do upřesnění?...

například toto "06.05.2010 15:01:24 (autor utajen, kvůli anonymitě soutěže) pokud vemu v potaz definici od d z - ok, neni to bajka Alesi - holt zase ti davam za pravdu :) uz jsem taky psala konikovi at to smaze " se dá považovat za dokončení jízdy. kdo to psal si najdi v diskusi "je to bajka?"

když použiju tvojí analogii s krasobruslením, tak tam se taky diskvalifikace neodkládá až do chvíle rozdávání medailí...

VTM

vážení, v superkouli je pět nicků, starají se o ni aktuálně dva lidé-zadavatelé, kteří mají dost času na rozhodování až do ukončení hlasování a nyní hodlají v práci pracovat, aby měli na živobytí, děkuji za pozornost moorgaan - jaký má mít bajka tvar?

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
nikdo nezpochybnuje , ze zadavatele si vyhradili pravo rozhodovat o tom, koho v soutezi nechaji a koho ne!...v tom spor neni! ...spor je v tom, ze tohle neni bajka!- nic vic, nic min!

místo abys byla ráda, že vám dělám publicitu... samozřejmě bych byl potichu, kdyby pětičlenný (tedy pět nicků)klub superkoulařů řekl jasně ANO nebo jasně NE. Byl by to dost divný paradox, kdyby soutěž v bajkách vyhrálo dílo, které bajkou zřejmě vůbec není.

tak vida - čtenáři ví že to bajka není ale tipnou si to v soutěži o nejlepší bajku, zajímavý fenomén :oD koník už mezi dveřma

asi ti udělím medaili za angažovanost, aleši :o) a co se našeho rozhodování týče, kdykoli uděláme cokoli, je někdo proti - vyřadíme dílo, je zle - necháme dílo v soutěži, aby ho posoudili a v rámci soutěže objektivně ohodnotili čtenáři, je zle - musí být eště navíc svolaný nezávislý referendum seš nevybouřenej - najdi si kromě naší KOULE eště nějakou činnost hele :o) koník na odchodu

chceš to nechat na čtenářích? Tak ať se o tom taky doví, ne? Když už nemůže jasně rozhodnout klub superkoulařů...

moorgaane - já tu ten citát z wiki dala právě proto že já taky tvrdím že to bajka není, zas už ohníš dyž nemusíš :o) a aleši, s tím dílem nejnovějším už mi to přijde krapet moc angažovaný.. nudíš se? :o) koník

Jachula
06. 05. 2010
Dát tip
Jako básnička je to skvělé, ale u bajky bych se rád dozvěděl nějakou tu poučku. Co a jak mám udělat, abych byl snad lepším člověkem, víš? Ale tipnu si*

moorgaan
06. 05. 2010
Dát tip
no bajka to urcite neni!!!! - a zadna wikipedie a guglovani na tom nic nezmeni !...Ezopovi by slezly nehty - jestli tohle bylo cilem tematu, pak budiz, je to v rukou zadavetelu, ale urcite to nesplnuje zadani!... ...budu asi napadnut, ze zase neco mam - ovsem nezlobte se vazeni, k.o.u.l.i podporuju, jejich stvoritele a udrzovatele si vazim nicmene musim souhlasit s Alesem - tomuto dilu chybi jak tvar bajky, tak i pointa a vyusteni /=pouceni /- ctyrradek " tak koukej se i ty dal mnozit atd" je volovina nad voloviny!

všichni ze seznamu dostali avi...jak se bude vyhodnococat hlasování, pokud nějaké bude?

Oldík kupříkladu postrádá poezii, ale o bajkovitosti mlčí :o)

já říkám že vůbec není bajkózní - chytrá wiki se cituje: Základem bajky je alegorie, kdy zvířata jednají jako lidé a z tohoto jednání vyplyne nějaké poučení, či kritika chyby, která ve většině případech bývá čtenářovi již známa. Jednotlivá zvířata tím získávají lidské vlastnosti, které se pro ně tímto stávají typické (např. liška je chytrá až vychytralá). V reálném světě zvířata nemusí být nositeli těchto vlastností, ale lidé jim je z nějakého důvodu (např. vizuálního) přisoudili, tyto vlastnosti jsou pak u daného zvířete zesíleny do podoby, kdy se ono zvíře stává nositelem právě této vlastnosti. Cílem bajky je kritizovat nějaké společenské nešvary, působit na lidi a vychovávat je k odstranění těchto nešvarů. Nejčastěji se tak děje humornou formou, pomocí ironie a satiry. koník :o)

a co na to čtenáři? je to bajka?

díky aleši - my o tom zrovna debatíme a rozhodli sme se to nechat na čtenářích :o) koník

doporučuji vyřadit ze soutěže, není to bajka.

Oldjerry
06. 05. 2010
Dát tip
Osa je sice jasná, ale marně hledám nějakou poezii...

Žít život znamená milovat se....dobré krédo kudlanky nábožné...

Taubla
06. 05. 2010
Dát tip
je to tak :-)

LadyLoba
06. 05. 2010
Dát tip
taková květnová :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru