Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

46. SUPERKOULE - scénář - dílo č. 3

07. 06. 2012
1
3
631

 

Voda zabíjí - závěr

 

díl 2739. - pracovní název: Tedy tak

 

Osoby: Petr, pomocný dramaturg a příležitostný piják

Doktor Šikula, Petrův a Honzův lékař a příležitostný barman 

 

Scéna : Interiér, obývací pokoj Petrova bytu. 

 

Petr sedí u stolu, vstoupí doktor a mlčky stojí u dveří. Z kabátu mu kape voda a mizí mezi parketami.

Petr (překvapeně s vykulenýma očima): Hele, doktore, ty si nesundáš ten kabát? Ne, že bys se chtěl koukat na to tvé břicho, (úsměv Petr, škleb doktor) ale je tu fakt - dost - horko... aby to s tebou nepraštilo...

Doktor (polohlasem s cigaretou v koutku): Sakra, to je nějaká péče... ne, nesundám. Dneska to bude krátké, Honza už další scénář nenapsal.... chudák. 

Petr (udiveně, opět s očima jak hlemýžď): To - jako - proč? chudák...

Doktor (nezúčastněně kouká do stropu a tak, jak byl, v mokrém kabátě se uvelebil do křesla a cigaretu přesunul do druhého koutku úst): No včera - U Jiřího Pátého se rozkecal a ztratil orientaci, chytil sklenici se sodovkou, místo ginu a hodil ji do sebe na ex. Padnul na fleku aquadelirium accuta a na fleku...

Petr (stále ještě oči nezatáhl, velmi tiše): ... zemřel?

Doktor (hlasem jako ze záhrobí): Jo. A nic mu nepomohlo, ani že tam byl doktor...

Petr (konečně vtáhnul oči zpět do důlků, seškrceným hlasem): ... a kterej?

Doktor (se zavřenýma očima a dohořívající cigaretkou na cestě z koutku do koutku): No přece já, ty vole... (a hýkavě se zasmál)

Petr (již zcela v normálu): Ježíš - a to už se fakt nedalo nic dělat?

Nedostalo se mu odpovědi. Doktor poprvé za tři měsíce usnul, nedopalek Marlborky pomalu dohasínal na deštěm nasáklém kabátě.

Petr (beze slov, jen mimicky): zacloumá s doktorem, ale pokyvováním hlavy naznačuje/konstatuje smrt. 

Petr (bez známky vzrušení, alibisticky) No - na to nemusím být felčar, je to naprosto jasné: říkal jsem mu to měl si, po těch zkušenostech, sundat kabát - byl přece celý prosáklý deštěm, tedy vodou... tak opravdu: ona ta voda fakt zabíjí!

Petr: Ještě chvilku stojí skoro bez výrazu, pak opona.


3 názory

Oldjerry
08. 06. 2012
Dát tip
Proč? Doktora bude hráth Ráth a Honzu Kalousek. Já bych vzal Petra - je trochu přiblblej, ale zůstane na živu (:-D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru