Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTajný agent
Autor
atkij
Už se těším na cukroví
od mé milé babičky.
A které mám nejraději?
Vanilkové rohlíčky.
Maminka je vždycky schová
do krabice na svou skříň.
Bojí se, že neodolám
a do Vánoc všechny sním.
Já na ně však chodím tajně,
protože jsem chytrý kluk.
Že to na mě nepovíte?
Prosím, prosím, ani muk!
38 názorů
Dámy, taktéž upřímně děkuji za reakci.
Jsem jednoznačně pro nápadité literární pokusy na potomstvu už jen pro jejich zajímavé výsledky!
A patřičný nářez v přednesu. (Zubící se smajlík.)
Silene, děkuju za Tvůj mile vstřícný, vtipně chytrý a motivující komentář.
Potěšil a velmi:)
Máš samozřejmě pravdu,Silene. - Dívám se na ty veršíky z pozice dospělého,který dětem čte básníčky. Je fakt ,že nám jako dětem četl na dobrou noc otec Ilias a Odysseu nebo Ruské byliny a docela nás to poznamenalo.
Plně souhlasím s první větou z prologu, Jitko, jde o extrémně náročnou disciplínu. Bezva, že sis založila na sbírku, i kdyby v ní přibývalo tempem vlahým, stojí za pozornost!
Já si narozdíl od Um nemyslím (zjednodušuji, vím), že by všechno dětské mělo mít nutně rošťácký (či jak ona definuje v dobrém slova smyslu potrhlý) podtón, naopak rozmanitost přístupu je přepotřebná. Milé, zamyšlené, rozverné, prčózní i závažné a něžné (a kdesi cosi). Krůček po krůčku pěkně od promakaných říkaček k duchaplné poezii. Ti malí neřádi jsou často velcí filosofové a věková osa je vícemístná.
Taky si myslím,že dobrá knížečka pro děti,zvlášt' pro ty nejmenší by měla bavit i rodiče,kteří dětem čtou.
Atkij - děkuji za avízo :-)
a2a2a - děkuji za doporučení, nesmírně mne těší :-)
Není zač, obě píšete půvabně a psát pro děti je, ač se může zdát z formy, že jde o pouhé rýmovačky, hodně náročné, protože zaujmout dítě vyžaduje silnou empatii.
Doporučuji nick fialka, mám od ní půvabnou knížečku dětských říkanek a nepochybně si porozumíte
Je to napsané tak hravě, takže i přes mou averzi k této fázi roku (čas předvánoční) to shledávám jako přijatelné a myslím že děti nebo aspoň tu nepřetechnizovanou část dějí by to, Jitko?, mohlo zaujmout. Tip.
Tip ti dám za to,že jsou ty vešíky "dobře udělané",já si ale myslím,že dětské říkanky by měly být tak trochu potrhlé. Ty jsi vlídná a úsměvná ale - nic víc.
Uvedu příklad,jak bych si básničku pro děti představovala já :
Žralok
Erich Sojka
V slovenské vsi Balog
bydlel jeden žralok
a nebyl vám vůbec hrozný
žral jenom seno a hrozny
Sem tam si zaskočil do krčmy na lok
Tvorbě pro děti se tu věnuje například zzlatý. Já též něco málo měl, například: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=394799.
Rád jsem se tu stavil :-)))
Milá básnička, v předvánočním čase se hodí :)
moje říkanky už znáš :)))
aleš-novák
05. 12. 2017Poznámku jsem myslel obecně...jen jako téma k zamyšlení, když už se pouští š do takového žánru...:0)
ale hlavně je tam ještě jedna věc důležitá.. . žádná skromnost už! ale hezky se pochválit.. to jsem ale chytrý kluk :)) myslím, že tohle dílko přesah má :)
aleš-novák
05. 12. 2017teda průřez, žeano...:o) a přidám tě do klubu, s dovolením...
aleš-novák
05. 12. 2017...a průřes písmákem pro děti se dá shlédnout ve slabikáři ...nepostihuje zdaleka všechno, jen co tak zachytím... :o)
Aleši, tak rozdíl snad poznám... tedy možná :))))) ale nedalo mi to, protože tahle blbůstka nemá chybu
aleš-novák
05. 12. 2017pozor na to - někdy si myslíme, že píšeme pro děti, ale ve skutečnosti je to o dětech...:o) tohle je docela dobrý pokus...
z písmáku doporučuji zde již zmíněného zzlatého , ten i úspěšně vydává knihy...
lepší jsou blbůstky.. třeba 3lobyte:
letos bych si pčála klásné nové bačkolky
jak už sem ti psala plotoze jdu do školky
dám ti pusu na lety a pěkně tě plosím plotože už tyhlety stlašně dlouho nosím
mají hloznou dílu vidět je už z dálky no a ty máš sílu nadělovat dálky
kdyby ses chtěl na mějánevímploč vyslat lači nasel máměze mě ucí sislat
Goro, díky za tip. Nejvíc by mě zajímala poezie.
Agátko, zas tak plodná v této oblasti nejsem. Takže žádný strachy. Dík.
Někomu možná přijde psát pro děti jako podřadný druh poezie, ale kdo vyzkoušel, ví ...
:)) probrouzdej tvorbu pro děti a uvidíš... hlavně to nepřeháněj jóó, aby z toho tady nevznikly druhý pp