Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jiskření

13. 12. 2018
13
17
1126
Autor
Musaši

Pokud by někdo potřeboval k tomuto dílku vysvětlivky , přemístil jsem je do svého komentu z 14 . 12. 2018 viz níže .

Za námět k těmto senrjú děkuji Yanovi 73 .

 

 

 

Noční táborák -

Pionýři a jiskry

honí světlušky

 

 

Ztracená jiskra -

Pionýrští vedoucí

prolézají les

 

 

 

 

 

 


17 názorů

Musaši
18. 12. 2018
Dát tip

Já myslím , že skauti zapalují táboráky pořád , arciže za patřičných bezpečnostních opatření .


Dodola
18. 12. 2018
Dát tip

Myslím, že i doba táboráků je už retro. Dnes tak maximálně zahradní gril. 


Musaši
15. 12. 2018
Dát tip

Romantika dětství je pro každého v něčem úplně jiném , Norsko . V těchto senrjú jde ovšem o nějakou " romantiku dětství " až zcela na posledním místě . Já jsem sice romantik , ale moje dětství rozhodně romantické nebylo . Spíše stálo za starou bačkoru a tak o něm nikdy nepíšu a taky nikdy psát nebudu .


Norsko 1
15. 12. 2018
Dát tip

Není to už dávno? Romantika dětství je jinde, musaši


Musaši
14. 12. 2018
Dát tip

Prolog k tomuto příspěvku mi připadal příliš rozměrný . Tolik slov před třiceti čtyřmi slabikami vytvářelo velký nepoměr , takže jsem vysvětlivky přemístil sem .

Pionýr  - slib jisker (padesátá léta) :

Jiskřičky jsme ještě malé ,                        Domovina naša krásna ,

máme však svůj cíl .                                 sl´ubujem ti v tento deň ,

Budeme se dobře učit ,                            že ja tvoja iskra jasná

aby byl vždy mír .                                    tebe k sláve vyrastiem .

Skaut

Věková kategorie 7 - 11 let : chlapci bývají označováni jako vlčata ,dívky jako světlušky.

 


Musaši
14. 12. 2018
Dát tip

Oldjerry ,

nevím , jestli ještě vůbec funguje tvůj nick Poldjerry a tak tě chci upozornit , že se trochu začíná rozrůstat diskuse pod diskusním příspěvkem Šmodrchy o mé maličkosti . Napřed jsem tam moc diskutovat nechtěl , ale když už se k tobě přidali a2a2a a Silene , napsal jsem trochu delší příspěvek pro Silene a kdybys na něj chtěl reagovat , bude mi ctí .


Musaši
14. 12. 2018
Dát tip

Oldjerry ,

já jsem byl jen pionýr , ale nikdy nezapomenu , jak jsem v osmašedesátém pálil na balkoně průkaz a šátek , které jsem polil benzinovým čističem .


Musaši
14. 12. 2018
Dát tip

Fialko ,

díky za típek .

 

Aleši ,

ano - mezi lesbickými světluškami přeskočí jiskra velmi často . Ale jiskra také může přeskočit mezi jiskrou a světluškou .


Oldjerry
13. 12. 2018
Dát tip

Na tohle mám vlastní filtr: do dvanácti jsem byl Junák, potažmo skaut, vlastně jediné vlče v oddílu, takže  mne zařadili mezi vlky i v tom věku, pak jsem byl rok Sokol u nás fungoval  v jisté illegalitě až do roku 1951, pak jsem byl rok i Pionýr, jak můj táta říkal fousatej pijonýr... dnes to hodnotím všechno hledisky modulovanými životem:  pionýr defacto tehdy neměl obsah a to ještě bylo dobře... černá léta jsem už strávil  jako svazák z donucení, aby mne nevyhodili z průmyslovky a potom už to jelo po dráze lochnesky, na níž se občas i blilo...

 

Nezlob se - za tohle ne...


někdy přeskočí jiskra i mezi světluškami...


fialka...
13. 12. 2018
Dát tip

Vtipné :-))


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Díky , Knihomole ,

ten slib jisker jsem si ale nepamatoval , i když jsem ho kdysi asi skládal . Musel jsem si ho najít na Wikipedii .


ako vďačný retro zákazník aj ako pamätník oceňujem, nostalgia u mňa zjavne progreduje


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Moc děkuji za hvězdičky od (taky) pamětnice !


Diana
13. 12. 2018
Dát tip

Máš pravdu pravdoucí, je to - díkubohu! - asi už jen pro pamětníky. Vtipné *** 


Musaši
13. 12. 2018
Dát tip

Goro ,

původně jsem nechtěl do prologu nic dávat , ale dobře si uvědomuji , že některá má dílka mohou pochopit jen starší a pokročilí .Musel jsem nějak vysvětlit , co byly jiskry , protoře dnešní mladí už o tom nemají ponětí . Stejně si ale myslím , že tahle senrjú budou spíš pro pamětníky .


Gora
13. 12. 2018
Dát tip

Ten nápad je vážně dobrý... Ztracená jiskra / z ohně/ by byla mohla i zapálit les:-) - dost možných variací...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru