Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se28. 10.
Autor
atkij
palačinky -
se světlem přibývají
otisky prstů
17 názorů
musela jsem se k ní trošku prohladovět:) - je pěkně mastná, dobrá je:)
Vynikající, ale vůbec to nechápu. To nic nemění na skutečnosti, že to nechápu, ale je to vynikající
atkij...vycházej z toho, že žádná ostrá hranice mezi haiku a senrjú neexistuje, zrovna tak neexistuje žádná ostrá hranice mezi senrjú a aforismem...miniatura je definována sama o sobě (jen to poznat). Jinak chápu, vůbec jsem ti nepomohl...:).
Děkuju i dalším čtenářům.
teisanovi za zajímavé příklady. Sama bych se zařazením těchto textů jako senrju hodně váhala. Hranice možností zatím nedokážu obsáhnout. A jestli kdy vůbec. Přičemž to nemusí být ani cílem, říkám si. Pokusy, pokusy, pokusy...:)
Já to považuji za haiku, je to konkrétní...žádná (JENOM) abstraktně-verbální rovina, typické senrjú př.:
Teprve až manželka začne
škytavě naříkat
muž prohrál
Umebó
(Gerolf Coudenhove-Kalergis - Senrjú Book...100 str. jap. senrjú příkladů)
Zhuštěný bonmot prezidenta Zemana jako senrjú (abstraktně-verbální rovina...mně to ovšem připadá dost vtipné)
mládí
dospělost
vypadá dobře
TP (dobré, povedené)
Taky se mi hodně líbí, Jitko... teď budu i při domácích pracech pozorovat, jestli mi někde nekypí haiku:-)
Ranní blinky
s mesíci pribývají
potíze z rustu
(negravidní smajlík)
KK, se chechtám, tak nějak:) Vypátrat největší "čuně" není nijak složité:)
Jé, děkuji Pavle, ano, zamýšleno jako senrju.
A odpozorované to právě je:))
Až na světle, v místě, které nasvítí světlo slunce, se otisky zviditelní, prozradí.
krimi thriller z kuchynského prostredia ;-)
Mj. jde samozřejmě o senrjú, ale z mého pohledu velmi dobré, autentické, senrjú.
Sice to (z podstaty nemůže být odpozorované), protože, jak tuším, otisky přibývají nepozorovaně, ale je to nesmírně vtipná (a prožitá) miniatura. T