Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senemám název
Autor
Philogyny
Píšu ti
v noci jím pořád bílé jogurty
ty ze skla
jako svůj obřad s modlitební knížkou
před oltářem desatera
kulhá
chcíplý kůň zimy
za zdí i my
ano
ležíš v trávě na zádech a směješ se
celému světu
pro tuto chvíli je
tvůj
ano?
chodila jsem naboso
po svých modřinách
_____________________
otavy vyžínám ostrou kosou
úhor? jen dřina
ano
někdy se ozveš
jako když ve větvích ze sna vzlykne pták
napíšeš řádek dva
(já taky)
v duchu pokreslím celý stůl
o tvé mámě
o slunci za oblaky
že ve větru brázdí kavky volný směr
ano? no
ano
neumím udělat uzel na kravatě
škrtil by celý den a ty
máš krásné dlaně
i když jsem je nikdy neviděla
24 názorů
pro Josephina
...podsela jsem včelí louky, trvalky, ty se nevyžínaj... :)
částečně tajnosnubné, včetně nenázvu, tip ... nevyžínat raději už žádnou zeleň!
a propos
Mohl by mi někdo vysvětilt, proč nemůžu dát k básni, která se mi líbí, komentář? Autor si to nepřeje. Tak proč jsem jí mohla dát bod? Je to zcestné. Prosím tímto autorku, aby si mne zablokovala. Celou. Děkuji.
pro Štirka
Ráno jsem vstala, pršelo, tak rychle načepýřila hlínu a podsela včelí loučku. Mám ráda déšť a tak zase jenom to děkuju... :)
pro Kočkodan
Ráda Tě vidím, mihneš se, někdy si představuju tvou podobu...děkuju za nakouknutí a stopu... :)
pro Zbora
Nejraději mám tu jejich smetanovou krustu, jak ji probořím lžičkou a smíchám chuť... přes sklo vidím osvětlený kostel, hřbitovní zeď a faru, na kopečku, jako od Lady... :) PS Jiné jogurty ji nemají.
Aha, tak máš pravdu, řeckého typu je tučný, řecký je nízkotučný. Pak ale nechápu to zavádějící názvosloví.
Obě - druhá ještě víc... Tvé příběhy dokáží na chvíli "spolknout" a nechat projít představami (ne Tvými... to ani náhodou... asociace má každý jiné.... ale cením si toho, že toto provokují a dovolí....). Dík za vylepšení neděle :-)
Zboro, jogurty "řeckého typu" jsou extratučné.... ale i tak dobré... takže ?
krásné, slova jemných obrysů, mám pocit, jako když slunce proráží mlhu***
Pro nemám název mám pochvalná slova.
A jedno vypíchnutí:
„chodila jsem naboso
po svých modřinách“
Na noc jsou lepší jogurty řeckého typu. Ty ve skle jsou moc tučné a člověk má pak divoké sny nebo píše divoké básně.
to je tak jemné! tajemné a soukromé... Moc se mi líbí. Je to jen v náznaku, ale i tak to působí. Nebo možná díky němu? :)
Evženie Brambůrková
28. 05. 2020I mně se líbí.
blacksabbath
28. 05. 2020věnováno........tak já jen tiše.....tiché ano.....a dál ho chraň.......*/****************
Je to hodně zvláštní příběh. Chráním si ho.
a tak děkuji
Už jsem chtěla mizet, ale stálo za to se na chvilku vrátit. Za text odpovídám ano!