Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesčítání slepýšů
Autor
Philogyny
Slepýši popíší
Braillovým písmem zahradu i
dům
---
až pod krovy zatemněné okno:
tam prší na šňůrách zvěčněné mraky
a ty
-
-
-
loknout si okamžiku zapomenout
zapomenout
systém zápisu nebyl rozšifrován
setrvale prší
všim sis?
20 názorů
Hezky sis pohrála se slepýši... to obdivuji... a diskutující obdivuji též... co vše se tady dá dozvědět.... hlavně díky Vesuvance, ale i ostatním... Fakt dobré seskupení.... !!!
Evženie Brambůrková
19. 06. 2020Slepýši jsou fajn.
pro Umbratica
Máte foto? Zajímalo by mne to. Děkuju za čtení a koment.
pro Kočkodan
Trefil ses do černého, prorože tomu mému autu, co dojelo z autobazaru z Německa, říká syn Krtek. :) Je to takový tichý pracant. Jinak krtci setrvale kopou to své metro a mí jezevčíci taky...Děkuji.
pro Benetka
I ta setrvalá níže má něco do sebe, hlavně, když nemá mříže... jsem v lese... :)
pro vesuvanka
Taky si o nich hodně načítám. Nikdy nebudu vědět, všechno, co bych chtěla, zlobí mne oči. Ale zatím to jde. :) Děkuji.
pro Alegna
...pod těmi gumovými podložkami mají ideální mikroklima, v té první u plotu bydlí celé ty roky i mravenci, zajímavé souznění...děkuji
ten tečkatej je frajer, takovýho jsem nikdy neviděla - a všichni jsou úžasní, krásně jiné ještěrky, nikdy nevíme ... :)
pro lawender
No, doma byli zrovna jenom ti tři. Kdysi nechala u plotu gumovou předložku. Zabydleli se, mám dokumentární snímky rodinky s malýma...přidala předložky, když nadzvednu, jsou tam, jsou všude....
Teď mám zmapovaného jednoho samce s nebesky modrýma skvrnama, samici s pruhem a ten třetí je jako měděný bůh...úplně jiný vzorek. Nikdy nevíme, co je mezi nebem a zemí... :)
děkuju
Moc pěkné. Před pár lety jsme měli v garáži jakéhosi vzácného slepýše, kterého našel synovec. Měl se na něj přijet podívat odborník až z Brna. Tip.
A co je to teprve za radost, když se na zahradě rozepíše krtek... ;-)
blacksabbath
17. 06. 2020křehký a chráněný........šifruji.....*/********
Pěkné :-))). Slepýši mají krásnou měděnou barvu, i když někdy mohou být tmavší. Občas jsem je vídala na Plzeňsku a v Českém středohoří. Také mě kdysi zaujalo, proč má tato beznohá ještěrka název slepýš, když má krásná očka a dobře vidí. Teď jsem našla vysvětlení, které kopíruji:
Na vině je mechanický překlad z němčiny, kde slepýše nazývají Blindschleiche. Proč mechanický? Protože původní německé jméno tohoto tvora znělo blendender Schleicher, tedy „oslnivý loudal“. V angličtině má slepýš ještě záhadnější název "blindworm", což je slepý červ...
TIP
lawenderr - Tobě TIP za text nehad :-)))
když jsme byla malá, chtěla jsem slepovat slepíše - dětem se dospělý svět rozpadá pod rukama, kolikrát ... :) každý si všimne - jen rychle zapomene :) a já chodím s tebou po zahradě a lovím slepíše :D dneska hezky klouže - text nehad