Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seje leden, lišky kaňkují bílý sníh
Autor
Philogyny
Po porodu jsi ochrnula
diagnóza: paréza pánevních končetin
i moje tělo ochrnulo
ležíme vedle sebe
tvoje morda těsně pod mou krví
přivíráš oči
zdá se ti o teplých hrdlech srn
---
stodolou prorůstá černý bez
opuštěné kočky
krysy
krutost kun
rez kuličkových ložisek vytváří groteskní koláže
na povrchu nahmatáš stesk
stejný jako déšť co nakonec vpije se do tváře: i pes
---
voda padá
voda kape tluče utíká
voda zurčí stříká bubnuje /na svědomí plechových střech/
ta voda tu je!
řekls: bojím se ---
---
---
a měsíc šprýmař té noci
ve svém tenkém konci srpem užínal peklo
až ke rtům
vpichy slaných slz
---
zhasni
bolí mě oči jdi k čertu
20 názorů
Vždy si vzpomenu na ty naše, kteří tu už nejsou....
Všem, kdo se tu zastavili a nechali stopu, moc děkuji. Chtěla bych také poděkovat redaktorům za výběr, nic není samozřejmost, vím to.
Já jen, že od doby, co se mi narodil Jindra, nikdy nebyla na nemocenské. V květnu mu bude dvacet. A teď máme s Frýdou téměř stejnou diagnózu. Jako by se to mé tělo chtělo přizpůsobit jejímu. Už je lepší, nedělá pod sebe a dojde si ven. Dnes by se i pokoušela norovat krtka, ulevilo se jí trochu, ale musí být aspoň tři měsíce v klidu, ty zadní nohy zlobí. Zbytek jsem věrně popsala v básni. Ještě jednou děkuji, moc, v tom slovu je všechno, co neumím říct.
Thea v tramvaji
23. 01. 2021Pěkně kombinuješ ty obyčejné věci. Až je to celé takové vznešené :)
dala jsem jen tip, ale slůvko musím zanechat taky, báseň si ho zaslouží...
prima čtení :)
Úprimné, verím všetkému, pocity nákazlivé. Báseň pre mňa z kategórie "in vivo" a teda o to cennejšia.
Protože je to po dlouhé době o něčem jiném ... bolestně krásném... než tu běžně potkávám... (nic proti nikomu, ale je "sladkobolné" číst i o jiných tématech)...
No... Líp než Gora bych to asi nenapsal a tak se jen přidávám do klubu.
Phil, ta báseň má takovou naléhavost... a je i při té síle promyšleně/pečlivě vystavěná. Jsi /pro mě/ naprosto jedinečná básnířka.
Viviana Mori
22. 01. 2021Moc pěkné, citové. Vidím psa, les, zeleň, noc, všechno možné. Vypíchla bych spoustu obratů, jenže na mobilu neumím psát s fazonou, tak to neudělám, jen si nechám dobrý pocit z dobře napsané básně.