Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDoba kamenná -
Autor
Nami 99
V době kamenné bylo všechno "pra" nebo "pa".
Ve škole se učili pražáci. Škola v té době byla jediný prazdroj vědomosti. Chodila tam i malá Panelka. Učila se psát písmenka, třeba praK, paCH, paN, nebo slabiky, jako praSE. Psala do linkovaného sešitu na pralinky. Dneska si i četli pohádku o odvážném princi, jak sedl na pakoně a jel zabít draka. Byl to velký hrdina. Tedy parek. Paní učitelce říkali Početnice. Ne proto, že učila počty, ale byla to vdova po četníkovi. Byla to pražena silnější postavy a měla velkou pařiť. K některým pražákům měla pravýtky, jiné naopak někdy pochvalně poplácala parukou po zádech.V poledne šli všichni společně na oběd do pražírny. Dnes si moc pochutnali. Byl k obědu pařízek.
Pan Palanda si šel do banky vyřídit papučku. Za vyřízení slušně poděkoval : "Padíky." Doma na něj čekal pes Parafín. Parafín měl prašivinu. Palanda si sedl na gauč a posluchal rozhlas po pazdrátě.
V té době se taky někdy konaly politické převraty - papuče.
Osadou protékal velký patok. U splavu z něj cákala voda : "Pracák, pracák."
Starý zemědělec a prasečák sekal obilí. Měl s sebou kosu s pohrabáčem a pravidly.
Zahradník nejdříve vytrhal plevel papýr a potom na jabloň narouboval paroubek.
Rybář Paviján navíjel vlasec na naviják. Seděl u rybníka a měl políčeno na paštiku.
Pan sklenář opravoval skleník. Prasklo prasklo.
27 názorů
:-))) tak ta Početnice nemá chybu ,-)))) ve vlaku jsem se smála, že mi málem odletěla rouška. díky. Tip
Evženie Brambůrková
09. 02. 2021Pra by se dalo narvat všude. Nebo skoro všude a pak by to byla velká prabžunda.
děti chodily do prašule,
učili se pavědu,
hltali inspirativní prazdroj,
vynikali v padělání,
zeptejte se pradědu
blacksabbath
07. 02. 2021raději než pra-linky.....lepčejší jsou pralinky.....ňam
Supeeer Ivi - děkuji moc.
A praštěná určitě nejsi.
Napíšu ti to do linkovaného prasešitu na pralinky.
v prapapučích navíjím na pranaviják prapaštiku ...jsem asi pra štěná....:-))))
Pavel Pavelka s parťákem Petrem Pavlatou, dva pacholci, prahli po prachách. Dostali praštěný nápad a v paneláku v Panenských Břežanech dělali padělky. Protože se ale u toho většinou opíjeli Pradědem a Prazdrojem (opice jak z praku), byli prakticky bez IQ (Pavlata navíc slepý skoro jako patrona) a měli nešikovné pazoury, tak to velmi brzy prasklo. Skončili v prackách policie a soudu, teď spí na palandách na Pankráci. Rodiče
a prarodiče si je při návštěvách berou na paškál.
Savage Flame
07. 02. 2021pracak, pracak... to me dostalo do zachvatu smichu :)Dekuji. ;) S.F.