Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSmuténka za Filosofem a Cd
Autor
Aru
Ráno zakopnulo o kyblík
noc byla hustá, krušná
neřádil nám tu diblík
zato Kocovinka slušná
U Hyzdilů jsme popili
žal nás kroutil ždímal
dva druhy jsme ztratili
i Skřítci strhli virvál.
Nikdo neví, kde teď bloudí
naši drazí odpadlíci
stojíme tu s marmeládou
oněmělí, ach, co říci?
Zlomeni, berem amplion
Sbohem! A… Šou mast gou on!
Teď já, předseda, skřítkolog
nyní zpívám vám tu epilog
35 názorů
Každého, kdo se tu smaže, je škoda. A ti dva mne bavili.
Báseň vnímám spíš emočně než literárně, takže za mne cajk a účel splnila. Smutním s vámi.
Také jsem si všimla, že nejen smazali svá díla, ale odešli z Písmáka, je to škoda. Nejen, že s nimi byla legrace, ale oni tíhli k chemii a mineralogii (Křivo určitě), což je mně blízké.
ok, diono. u podobných kravinek prostě aspoň čekám, že budou rytmicky zvládnutý (spočítat slabiky a rozdělit přízvuky myslím není tak těžký, když nad tím zapřemýšlíš) a vtipný (ne trapný), že budou mít spád. tady se nepodařilo ani jedno z toho.
chápu, že jste byli otřeseni a že to jde vše od srdíčka - ale tento argument mi přijde jako alibismus, podobně jako výmluvy na amatérskej litweb, že jste tady hyzdilové a neumětelové... ale ok, písmák lze využít i tímto způsobem, proč by ne.
a ne, nemám nic proti blbůstkám a hříčkám jako "literárnímu útvaru" - jen jsem asi chtěla říct, že i ony můžou mít nějakou úroveň. ale už toho nechám, nechce se mi zabředávat do podobných diskuzí.
Křivodržka mi rozhodně připomněl Krče Držku z Krhútské kroniky, syna Hrnce Prkoly a strašného tyrana, který poručil ve veškeré poezii nahradit slovo "láska" svým jménem, takže vznikly takovéto útvary:
"Krče si važte už teď v mladí
a s léty dvakrát vroucněji:
Drška - to není vzdychat, hladit,
vodit se s lunou v aleji.
Přijdou i mraky, nečas, tíseň.
Pak zkřehlé, kdo vás zahřeje?
Krč Drška je jako dobrá píseň
a píseň složit - těžké je."
Obou jsem si tu už stačil všimnout, ale zjevně jsem je neznal ani zpoloviny toho, jak by si byli zasloužili. Škoda.
Luzz, tak chceš, nebo nechceš? ,) Nechť je Tvá řeč ano ano, ne ne ,-)
Rádi se poučíme, my nejsme příliš zdatní natož hvězdní tvůrci. Ale Aru je na tom ještě lépe, bo má 2 hvězdičky. Já mám pouze toliko jen jednu. Pokus o vtip
Na naši obhajobu (Aru a moje maličkost) uvádíme, že jsme byli emocionálně otřeseni, což se venkoncem projevilo i na této arytmické básni. Ale ano, máš pravdu, nelícuje to. Avšak ze srdce psáno.
A jsme rádi, že ses stavila a četla a vyslovila se.
vlastně ani nechci. z výše uvedených důvodů.
anebo - zkus si to jen přečíst nahlas. připadne ti, že básnička drží rytmus?
hele, aru, ta básnička je fakt blbě napsaná. jestli chceš, můžu ti vypsat proč - ale tuším, že bys neměl zájem a na moje případné výtky bys reagoval tím, že jsi přece v klubu hyzdilů a že jsme tady amatérský sever, kde je literatura až daleko za diskuzemi o strastech frustrovaných matek a o zachráněných koťatech.
Křivodržka je skvělá a originální přezdívka, rozhodně není nudná a ne nevrátí se.
mě přijde skvělá, řekla to co říct chtěla ;)
Tak to mne taky moc mrzí.
...Annnie, my nevíme...asi jsme taky něco nezachytili :-( Tak jsme pak ze žalu tu slátaninku stvořili
COŽE??? Mé oblíbené Cadmium??? A Křivodržka??? Nevěřím! Je to jen žertík po nějaký vaší pijatyce, že jo? a.
No, ono tu s nimi navíc bylo milo...a tuze hezky se s nimi dišputýrovalo.
Dobří Písmáci většinou nejsou jako Columba livia f. domestica, takže se nevracejí. Bohužel...
Dobří autoři....budou tady chybět...:-(((