Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyhasínající oheň
Autor
Aru
Odešli tvorové bájní
vyhnali a pobili je
lidé rozumní
Kde víra nepřibila je
křížem na vrata
tam věda dokončila paseku
Tak zapomenutý
a vyhnaný svět úžasu
a lidé opuštění
ve svých sítích
u strojů a znalostí
Tak svět pustý
čeká na zkázu
35 názorů
toot, radost mi to udělá, no jo, to se nedivím, spřežkový systém už je tady velká neznámá, já to mám odkoukaný tak, že psaný projev je pro mě snažší, než mluvený slovo, protože to mám před vočima, přičemž v mluveném projevu je na západě polska polákům rozumět skvěle, z východu pak vůbec, a když mleli ve zprávách, tak to jsem taky nerozuměl pomalu nic, takže vono je to stejně takový vošemetný :D
ou, ty umíš polsky? to valím oči toot, já tedy neumím ani česky :D
naštěstí si sem tam něco polsky přečtu, nebo poslechnu, takže rozumím, i když mě občas něco samozřejmě překvapí, nad takovým kruhem jsem myslím usilovně přemýšlel, co to jako má být, než mi to došlo, jak očividné to je :))
díky, měl jsem a mám pořád ten pocit, že jako lidstvo jsme takoví ničitelé, trochu jsem pochopil, že tohle si žádájí ti nejbohatší z nejbohatších, kdy 1% lidí vlastní polovinu veškerého majetku, to mi přijde naprosto šílené, ale dává to smysl, proč svět vypadá tak jak vypadá.
Diona mi s tím textem pomohla, bylo to napsáno hodně intuitivně, takže i chaoticky v původní verzi
Aru, předvedl jsi moc hezky zpracované bolavé téma. Při své práci jsem viděla na mořích neskutečná zvěrstva, co lidé napáchali, páchají a páchat asi budou, dokud nezbudeme jen my.
Mně naskočil Bradbury. Usher II. Strýc Einar s velkými zelenými křídly. … .
veru tak ... ľudia si rozumne kladú zbrane do rúk a rozumom vymýšľajú pasce-léčky na všetky možné živé tvory i neživé veci, a nakoniec tu zostanú sami, až kým nepomrú ... vravím NIE! ... CHCEM a BUDEM rozum používať na čosi iné ... nech neleňoší a učí sa rozmýšľať odkiaľ-pokiaľ, aby jeho rozhodnutia boli v rovnováhe k všetkému živému i neživému
Lubošku, bych si nedovolila Ti podsouvat jakésyk ale-gó-ryje a evakuace a fšemožné invokace, ďábelský smajlík ...já jen, že jsi tak barvitě popsal, jaká byla tvá prvotní domněnka ,-)
Dio, no... ehm... jestli máš teda pocit, že bych pocit tý alegroryje měl mít, tak ho samozřejmě rychle a původně mít budu. A bonusově si ještě posypu hlavu popelem z Fénixe.
Teď vidím – to je koment jako (u ptáka) noha.
Lubošku, tys měl z této úchvatné básně pocit, že je to alegorie na vyhasínajícího ptáka ohniváka s prvky SM zakončená totálním vyhasnutím a zkázou, že? Chápu, že tě to rozrušilo až k poblinkání. Mrkací smajlík
tak proč píšeš. že...."slabším povahám se čtení nedoporučuje"......všichni tvorové,...i ti bájní hlavně....skřítci a trpaslícíííí a podobní jsou pomilováníhodní...:-))))
no jooo, ale původně to bylo zase o skřítkách a trpaslíkách a podobně, "bájní tvorové," víš? no ale ten text si žije svůj život :)
blacksabbath
26. 04. 2021Aru dobře si vyplác......!!!!!.....třeba se při skoku zamyslí....:-))))))
iví, to je asi osud člověka zůstat sám.
chjo, jsem tady zase něco vyplác a čtenáři mi teď skáčou z oken
šesté vymírání druhů....žádná přírodní katastrofa – ale člověk. jeho zásahy do přírody......
dodo nebo blboun nejapný vymřel kvůli hladu.
Alka velká - Žily na zcela izolovaných ostrůvcích, bez kontaktu s lidmi. Ani to je ale neuchránilo před vyhynutím. Ukázalo se, že prakticky všechno, co alky mají, se může hodit námořníkům. Jejich deseticentimetrová vejce obsahovala spoustu energie, jejich tukem se dalo svítit. A protože alky žily na dalekém severu, měly skvěle izolující prachové peří. Člověka neznaly a nebály se ho, daly se díky tomu lovit po tisících. Poslední pár alek byl umlácen vesly!!!
Zebra kvaga- obět válek
Levhart zanzibarský: Vyhynutí této šelmy je ukázkou toho, že v uzavřených ostrovních ekosystémech nemají ani ty nejchytřejší a nejsilnější šelmy proti člověku sebemenší šanci. Tento ostrovní druh levharta se od toho kontinentálního lišil zřejmě jen v detailech, ale více se o něm již nedozvíme. Až na šest kožešin v muzeích se po něm totiž nic nedochovalo.
Papoušek karolinský: obět módy a krásy
Tuleň karibský
Vakovlk tasmánský vymřel kvůli pověrám........STAČÍ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Já jsem podle názvu očekával literárně zpracované postesknutí si stárnoucího muže na poměry v déle trvajícím manželství (včetně stále zřetelněji se projevujících problémů v oblasti erekce). Tuto domněnku ještě posílil prolog a zmíněná pomoc Diony (ženy). Tak jsem rád, že se nakonec moje obavy nepotvrdily. Jen mě trochu ruší ten překlípek v “poblili je”. ;-)
no ano, není to myšleno primárně jako sociální sítě, i když se to nabízí a tak nějak souvisí, ale pravdu díš :)
díky ti.
ten text, to je jako lavina, co se pomalu sune, tak ať nezapadneš ;)
Ach!
...trhám sítě, v sobě i v bytě....z okna kopnu stroje, odívám se do výstroje ....a už letíííím
o tom jsem slyšel, ale vědci se hádají, nakolik to udělalo klima a já nevím co všechno, jisté je, že člověk je takový kazisvět, já to nerad čtu, pak mám deprese :D
Vyhubení velké zvířeny po příchodu homo sapiens je jedno z klíčových témat knihy. Pokud jsi ji nečetl, určitě by Tě zaujala... (vyšla i česky).
to sice ne, jen takový pocit, ale právo na prvenství bych si nedovolil činit.