Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTheia se zlobí - Přichází Euryphaessa!
Autor
Aru
Strhnu ty vaše malé hvězdy
Jsou už tak nízko
Brzo nastane den
Který vyjde z vašich močálů
A vidět budou sítě
Které spřádáte
Aby lidé v nevědomí byli
Přijdu!
A prozářím svět
Já Theia!
Euryphaessa
Pak uvidíte jací jste
i jací ostatní jsou
7 názorů
deepl neznám....díky za odkaz....prostuduju:-)))))
iví, ten deepl překladač je lepší a ta definice je u Thei zlaté a stříbrné podrobně rozebraná, jsou to ty první tři odstavce - jsou tam nejlepší informace o Thei z celýho internetu, shromážděné do posledního zrníčka ;)
děkujuuu :)
blacksabbath
21. 07. 2021kde se vzalo...tu se vzalo???....................nové dílo.........*/**********
Pindar chválí Theii ve své páté Isthmianské ódě:
„Matka slunce, Theia mnoha jmen, kvůli tobě muži ctí zlato jako mocnější než cokoli jiného; a skrze hodnotu, kterou jim propůjčuješ, královno, lodě bojující o moře a spřažené koně v rychlém víření soutěže se stávají zázraky. “
Zdá se, že je to především bohyně třpytu a slávy obecně, ale Pindarova narážka na ni jako na „Theia mnoha jmen“ je výmluvná, protože naznačuje asimilaci, přičemž se odkazuje nejen na podobné bohyně matky slunce, jako je Phoebe a Leto, ale možná i pro univerzálnější mateřské postavy, jako jsou Rhea a Cybele.....
citace - automatický překlad z ..... https://en.m.wikipedia.org/…eia
ano a její syn zároveň Hélios - slunce ;)
jenže jak jsem pátral a vypátral, tak lidé v prvopočátcích měli ve větší úctě bohyně, které až časem získaly manžely, nebo jejich vliv zeslábl ve prospěch mužských bohů (a tím upadl i faktický vliv žen), ale o Theie je velmi málo známo, což je možná dobře, protože se nemrvil (nebo ne tolik) původní mýtus.
díky ;)
uff!!! ... Theia a ty si sa tu odkiaľ vzala ... z neba si spadla?