Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nová doba 2 - Mediální válečníci

03. 03. 2022
15
57
1119
Autor
Aru

Čemu věnujete pozornost, tím se stáváte. Například sledováním média, které se snaží vzbudit strach, budete ustrašenými i z nafouknutých nebo pokřivených zpráv (pro vyšší sledovanost), protože jste tomu věnovali svoji pozornost. Silné emoce mají tu vlastnost, že člověka pohltí a nadto jako bonus paralyzují do té míry, že je neschopen v daném čase myslet jinak, nebo vidět věci z nadhledu/odstupu. Takový člověk se stává mediálním konzumentem závislým na své dávce zpravodajské negace. Ostatně i silné pozitivní emoce berou schopnost racionálního uvažování ve prospěch euforie.

Dlouhodobě mají negativní emoce fatální vliv jak na mysl samotnou, tak se odrazí i ve zdraví. Těžko může člověk být zdravý, nebo šťastný, pokud žije ve strachu, úzkostech, zlobě a nenávisti. Pokud někoho takového znáte, dejte vědět, rád ho poznám.

Psychika je mocná čarodějka a dokáže velké věci, od rozhodnutí vyjít na cestu zdraví, až po rozhodnutí vyjít na cestu nemoci. Za poslední dva roky se tu sice tvrdilo, že bez experimentálních látek a masky na puse člověk být zdravý nemůže a že naopak pohyb a setkávání se s druhými je zdraví škodlivé (viz domácí karantény, zákazy vycházení, atd.). Dnes už je snad nad slunce jasné, že je to holý nesmysl a že zdraví člověka začíná především u člověka samotného v jeho nitru, nikoli u toho kolik chemie do sebe přijme. To samé platí o jídle i o tom kde žijeme - mizerné jídlo a prostředí dobré nedělá. Ovšem na mysl - čím krmíme naše vědomí dosud hrubě kašleme a klidně zkonzumujeme i ty nejhorší informace, které v nás žijí dál.

Tady by se dalo vesele skončit, ale rozmohl se tu takový nešvar. Opět se rozjela, stejně jako před dvěmi lety hra na správnou a špatnou stranu. Znovu se hraje, (tak jako vždy) na strach a nenávist. Rozděl a panuj je heslo platné tisíce let. Lidé, kteří jsou pohlceni spory mezi sebou nemají čas, ani vůli se zabývat tím co je důležité, natož kontrolovat, kdo a jak se ujal vlády nad nimi samotnými.

Nejdříve to byli rouškaři a antirouškaři, pak podporovatelé a odpůrci vakcín. Hra médií se nemění a je tak zoufale stejná a průhledná. Nyní se tvrdí, že je potřeba bát se a nenávidět pro změnu Ruska, dokud vás nenávist se strachem úplně nepohltí, stejně jako před tím strach z covidu (a nenávist k těm co odmítali masky a vakcíny) a nezačne vás ničit zevnitř. Nehrajte s politiky a médii jejich hry, pokud nechcete zcela dobrovolně přijít o rozum a zdraví.

Je potřeba odsoudit a odmítnout válku jako takovou, jako princip a koncept řešení problému a to ať vezme do ruky zbraň kdokoli, nikoli se stavět na jednu, nebo na druhou stranu. Vězte že jenom Rusů je 146 miliónů, jejich média a politici tvrdí to samé co vám z oné druhé strany. Být na jedné, nebo druhé straně barikády je důvodem pro ty tzv. "druhé" postavit se vůči vám, jelikož dostali k tomu impulz. Bipolární svět je nemožné udržet bez konfliktu, jelikož vidění lidí je v něm černobílé, nemožné vidět jiná řešení. V tomto případě mírovou cestu. Přesto, že tato situace není vůbec nová, ale je k uzoufání obehraná. Válkami je historie protkána, až do dodnes.

Jiné je to jak blízko je konflikt, kdo ho zahájil (Putin je západem nenáviděn povinně) a jak média prezentují událost (stejně jako s covidem), a že jsme si v našem prostoru na mír zvykli, ačkoli je to iluzórní představa, v jiných částech světa lidé s válkou žili. Druhá válka v Kongu, nebo také Velká africká válka. Bojovalo v ní DEVĚT afrických států a 25 ozbrojených skupin a byl to nejhorší konflikt od druhé světové války. Umřelo v ní 3.8 miliónů lidí, většina hladem a na mor a to většinou civilisté, probíhala v letech 1998 až 2003. Vzpomene si vůbec někdo na tento konflikt? Jak jste ho prožívali? A věděli jste vůbec o něm?

Je nutno odmítnout samotný koncept válčení, nikoli válčící stranu, jinak se může stát, že sice budete stát na té správné straně, ale se zbraní v ruce v zákopu, proti těm špatným, protože vám bude tvrzeno, že máte důvod (a povolení) zabíjet. Nenechte se ovládat strachem a nenávistí na které se tu hraje intenzivně už dva roky. Válka je vždy strašná, ať se postavíte na jakoukoli stranu a jakmile začnete válčit, budete dělat jen strašná a ještě horší rozhodnutí. Jakmile válka začne, nelze z ní snadno vystoupit.


57 názorů

Aru
05. 03. 2022
Dát tip

proč bys nemohl, ještě žijeme ;)

Hmm... Jsi pouhý nemrtvý, a přesto mě vidíš? Fascinující... Jsem Quelana z Izalith. Chodcům z masa se často nezjevuji. Máš dar. Jsi také ten, kdo hledá mou pyromancii? Jako Salaman?

Ano, samozřejmě. Dalo se to očekávat. Dobře. Budeš mým žákem. Ale aby ses mohl věnovat mé pyromancii, musíš se něčeho vzdát. Jsi připraven to udělat?

Už dávno jsem přijala jiného žáka, jako jsi ty. Před více než dvěma sty lety žil jeden muž, téměř tak neohrabaný jako ty... Ve vašem světě se mu říkalo Salaman, mistr pyromancie. Ten malý darebák ze sebe opravdu něco udělal.

Pyromancie je umění vyvolávat oheň a manipulovat s ním. Ale pamatuj si jednu věc. Vždy se plamene boj, abys jím nebyl pohlcen a neztratil sám sebe. Nerada bych, aby se to stalo znovu...


Aru
05. 03. 2022
Dát tip

Josephino, to samozřejmě vím, ale válka to je hra generálů a politiků, proto bych ji nehrál, vždycky je možnost si vybrat z minimálně dvou řešení, i když se svět zbláznil


Josephina
05. 03. 2022
Dát tip

Jak mi řek jeden starý Řek archaickým tónem - Ve válce jsou všichni tygry ... óla týgris! 


Kamamura
05. 03. 2022
Dát tip

... my mrtví nesmíme ani naznačovat ...


Aru
03. 03. 2022
Dát tip

to si nemyslím, EU nabírá pracovníky a my dostaneme nouzový stav, sranda ještě nekončí :D

sankce jsou uvaleny sice na vše jen ne na plyn, ten jede přes ukrajinu ještě ve vetším množství, než dřív, v EU v tom zkrátka umí chodit kluci političtí :))


Ty nevíš? No přece Tanec mrtvých, Danse Macabre, a.k.a. Tötentanz!


Aru
03. 03. 2022
Dát tip

Kamamuro, co to tady vyvádíš? :)


Aru
03. 03. 2022
Dát tip zvedavec

to je přesně ono, stát ve válce na jakékoli straně znamená mít nepřekvapivě nepřítele na druhé straně, je nutno se spojovat nikoli rozdělovat, pořád jsme lidi, teda aspoň zatím, když budeme vojáci, pak už se na nikoho ohled brát nebude, pojedou rozkazy


Jsem Ukrajina. 


Lucka98
03. 03. 2022
Dát tip Benetka

Ačkoliv já jsem trochu jiná, 

přesto jsem také Ukrajina. 


Myslím, že i já bych byl Ukrajinou, kdyby mě mé povolání nezavazovalo k objektivitě. Ale musím ocenit situaci, kdy jeden stojí proti mnoha - to je osvědčený dramatický, a především pak tragický archetyp!


Benetka
03. 03. 2022
Dát tip

Chcešli poznat co je dřina

Kup si kolo Ukrajina!


Karel Mácha
03. 03. 2022
Dát tip Benetka

I já jsem Ukrajinou býval,

s lesními obry jsem hlavou kýval...


Kamamura
03. 03. 2022
Dát tip

Byl jsem Ukrajina.


Duch Vánoc
03. 03. 2022
Dát tip

Jsem Ukrajina.


Jsem Ukrajina.


zvedavec
03. 03. 2022
Dát tip

"Je nutno odmítnout samotný koncept válčení, nikoli válčící stranu""

tak.

Inak bude platiť ono príslovie "Oko za oko a nakoniec bude slepý celý svet!

Alebo sa nám koncept vojny predsa len páči?


Aru
03. 03. 2022
Dát tip

tak víš jak Jani, nejsem věstec, abych věděl kde začnou boje ještě před tím než začnou :))

no já jsem si to promýšlel na ruský občanský válce a ať bych se postavil na jakoukoli stranu výsledek je tentýž, hromada mrtvol, jinej výsledek není než spálená země a mrtví, podívej se kam to dotáhla Sýrie po deseti letech občanský války. když budou všichni mrtví, který si znala a z měst zbydou jenom sutiny a země bude spálená na popel, tak není tak nějak jedno kterej generál si nad tím územím zapíchne do mapy svojí vlaječku? nebude ti to pak jedno?


Janina6
03. 03. 2022
Dát tip zvedavec

Napsal jsi to dobře. Nenávist lidem zavírá oči a přeřve každou rozumnou myšlenku.

Ideální by bylo, kdyby válka vůbec nezačala. Teď už je dobrá rada opravdu drahá, protože ten kolotoč jede a jedni i druzí mají čím dál víc důvodů právě k té nenávisti. Jsem proti válce, proti zabíjení, ale kdyby šlo o život mých blízkých, tak bych taky nemohla stát stranou. Asi bych toho moc nestihla napáchat, protože neumím ani se vzduchovkou :-) ale šla bych do toho. To je zlé, že tě válka donutí chovat se stejně krutě jako ten, kdo tě napadl. A napadl tě z rozkazu, ne proto, že by ho to těšilo. Člověk jako ty. To mě na válce děsí nejvíc.


Aru
03. 03. 2022
Dát tip Benetka

o tom přesně píšu, že lidi nemají tak hltat zprávy, aby nepropadli strachu a nenávisti, které jim média předkládají v pokřivených zprávách a vůči tomu se tady NĚKTEŘÍ staví do opozice, to je prostě výborný :D

ale to ukazuje, že jsem chytil hada za hlavu.

no přesně, ještě jsem to tam i napsal, že politici i média jim Rusům tvrdí to samé co nám, tedy mediální masírka jede na obou stranách úplně stejně, opět to nikdo nepochopil - studená válka (která ale nebyla vůbec studená mimo Evropu), tedy jasně bipolární svět na hranici neustálého konfliktu už nikomu nic neříká a lidi zapomněli v čem tu žili 40 let.

vždyť mě znáš, stejně jako jsem vystupoval proti maskám a vakcínám, teď zase vystupuju proti mediálnímu šílení opět a proti válce jako takové, ať se děje kdekoli a jelikož média použivají ty samé metody už teď je jasné, že je v tom cosi shnilého, stejně jako v covidu, Urshula von der Leyn už je třeba probírána na půdě evropského parlamentu v tom, že je propojená, NEČEKANĚ s faramceutickými firmami, plus tam působí i její manžel, takže nestranost jako řemen :D

dva roky si tu lidi mysleli, že ty masky jsou fakt užitečný, nebo vakcíny u kterých se ukazuje, že jejich účinost je 0% si lidi mysleli že to vážně chrání jejich zdraví a teď si ZASE myslí že jim média předkládají křišťálovou pravdu.

vzhledem k tomu, že minulá aféra se prolomila za dva roky, tak dle Švejkova mínění, že lidi jsou o polovinu chytřejší, než v minulosti, takže toto prozření už bude trva jen rok, ale protože se Švejk se splet o čtvrtinu, necelou (že 1. světová bude trvat 15 let oproti 30. válce), dávám tomu 3 měsíce :D

přesně, úplně stejně jako za covidu se politici sešikovali jako na povel za jeden provaz a média znovu běsní, jako paralely jsou tu už tak očividný, jak je to nemožně křečovitý.

no já se sám sobě divím, proč jsem nesesmolil taky nějakou básničku na podporu ukrajiny, abych ukázal, že jsem v tom správném táboře, aby mě bylo hlavně vidět mezi těmi správnými lidmi, ale já jsem si vždycky šel svojí cestou :D


Odpoutaný Prométheus
02. 03. 2022
Dát tip Benetka, Aru, snake_01, Lerak12

Sorry, Aru, že jsem tě v tom nechal, ale tato masová přehlídka lidské nevzdělanosti a nedovtipnosti je nad moje síly, a proto jsem vypadl, dokud byl čas, a tobě radím - udělej totéž. Fakta už nehrají žádnou roli, mediální masírkou zmandlované, vyděšené obyvatelstvo, které si zvyklo, že válka je něco jako akční film v televizi, teď zažívá svůj křest strachem.

Ve válce mlčí nejenom múzy, ale i zdravý rozum, lidé v ohrožení přestanou myslet a stanou s z nich zvířata ovládaná instinkty - a teď instinkt velí zamordovat nepřítele, tedy Putina, proč, nebo jestli je to vůbec nepřítel, to nikdo neřeší. Propaganda na obou stranách je vrcholně neobjektivní, a i celkem rozumný pan Bačkovský prohlásil, že ho fakta a podrobnosti nezajímají, že prostě je potřeba zlikvidovat Putina, protože je zlý, a basta fidli. Předtím bylo třeba zlikvidovat třeba Kadáfího, který se provinil hlavně tím, že vyměňoval dolary, které dostal za ropu od Američanů hned za zlato, takže nahromadil nemístné množství zlata, takže ho propagandou zfanatizovaný dav zamordoval a nacpal do mrazícího boxu - a to bylo allright, protože to bylo ve jménu demográcie a svobody, stejně tak Srbsko, stejně tak Irák a nespočetné další země. "Neomezený hospodářský růst" nakonec vede k tomu, že sežereš celou planetu, a stejně nemáš dost. 

Teď už to není o argumentech, Aru, nastoupily instinkty z doby kamenné, kdy bylo třeba, aby se tlupa semknula a utloukla každého, kdo mává špatným totemem. Až nacpou do mrazáku Putina, tak se stejně nic nevyřeší, protože energetické zdroje se tím nevyčarují (akorát ty ruské budou moci promrhat Američané, což vyjde ve výsledku nastejno), a nastartované destruktivní procesy (změny klimatu, biodegradace, toxicita životního prostředí, desertifikace) už se stejně nedají ani významně zpomalit, natož zastavit, takže není opravdu co vyhrát - můžeš si akorát nechat zbytečně ublížit. 

Proto ti říkám - vykašli se na to a zatáhni za záchrannou brzdu; podívej, já si povídám s  krásnou Renfri o Benátkách a o fotografování (neutekla nakonec, a je to fakt chytrá ženská, kterou tahle hysterie štve stejně jako mě), je nám hej, budou nové fotky, a nové básně, a možná i hudba, kdo ví - víš, kde mě najdeš, tak si pojď hrát jinam, protože děti na tomhle pískovišti si hrát neumějí. 


morales
02. 03. 2022
Dát tip

Za seba musím povedať, že táto úvaha patrí skôr do blogu spravodajských tlačovín ako na literárny server. Presnejšie do blogu konšpiračnych tlačovín.


snake_01
02. 03. 2022
Dát tip Alegna, Gora

Aru, čím dál tím víc se dostáváš do vleku vlastních emocí a tím de facto znemožňuješ skutečnou diskuzi.

Tak si to vyjasni - chtěl jsi diskutovat, nebo někomu vnutit svůj názor? Je to absurdní, jak je tvá konkrétní argumentace v rozporu s domělým vyzněním textu.

A na podporu Annnie: Už Marcus Aurelius napsal, že zla se může dopouštět i ten, kdo nic nedělá.

A ještě jeden příklad: T. Snyder v knize Černá zem vysvětluje, že Hitler si teprve po anšlusu Rakouska, kde se setkal s tichými sympatizanty a mlčící většinou, uvědomil, kolik si toho na poli potírání lidských svobod bude moct dovolit, do té doby pravděpodobně plánoval obezřetnější a rafinovanější přístup, alespoň v oblastech, které on sám považoval za civilizované.

Diktátorům nelze ustupovat - a tvářit se jakoby nic patří mezi ústupky, které se v dlouhodobé perspektivě vždy vymstí.

 


Bačkovský
02. 03. 2022
Dát tip Alegna, Gora

To, že se někdo zastane napadeného neznamená, že je medialní válečník, který má rád válku nebo, že nenávidí druhou stranu.   K Aruovi mohu mít  respekt (některá Jeho poezie stojí za čtení ), ale výše napsané dílo jsou s prominutím plky.   


Benetka
02. 03. 2022
Dát tip

Já děkuji Tobě.

Mám zřejmě stejné myši Lenky ale nemám tu její trpělivost. A že ji léta jara podzimy znám a! Co ji se mnou měla! Byla prosto sqělá! 

Já jsem hlavně (a né hlavně zbraní) fool vyčerpaný ze zaměstnání a tak už (s)prostě nezbývá mi energie na psaní delších srozumitelných traktátů a tak jsem tůze rád když tak jiní činí podobnými slůvky jako bych činil já_

Mé poděkování

A vřelá objetí

Za provokování

A střelbu do dětí


Aru
02. 03. 2022
Dát tip Benetka

jo, kdyby povstala všechna tři impéria, tak z Evropy by zbyl jenom mastnej škvarek.

no asi jsem trefil hlavu hada, že to vyvolává takové emoce, ještě zítra se to tady bude řezat, až se do vydá :D

díky ti ;)


Benetka
02. 03. 2022
Dát tip Aru, Lerak12

Nebojím. Co můžu ztratit? Život? Neee... Teď ještě ne. Tady se ještě nestřílí... A až přiletí nukleární střela bude stejně jedno dvě tři... A víc nic.

A jinak taky nic.

Máš můj respekt. 

Hmmm... Teď uvažuju odkud to slovo vůbec je. Ale jakožto starý -ale opravdu starý!- latiník tuším že právě tam!

A tedy po česky uznání úcta...

Tak.


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

jak myslíš annie, ale s emocema jsi přišla první ty i s tím, že když zabíjí oni, že my můžeme taky. pokud se lidé zabíjejí navzájem, tak se z takových krajin stávají mrtvé krajiny


annnie
02. 03. 2022
Dát tip Bačkovský

Já zas nevím, kde ty jsi vyčet to, co mi podsouváš... Asi bude rozumnější tuhle debatu ukončit. A pokud jde o tu zlost, zkus si to po sobě přečíst. Vzhledem k tomu, jak se tvá dikce stává vášnivou,  jsem opravdu ráda, že jsi pacifista.

Budu ráda, pokud mezi námi zůstane respekt. Přeju ti pěkný večer a.


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

ty se nebojíš Benetko??????????? je to tady o hubu :D

díky ;)


Benetka
02. 03. 2022
Dát tip

Tak.


Benetka
02. 03. 2022
Dát tip

Tak.


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

já žasnu annie, chápu to dobře, že jsi nejenom proto aby lidé vůči sobě přistupovali jak se strachem, tak s nenávistí, ale ještě ke všemu, aby všechny konflikty se řešili válkou, ano?

nevím, jestli si to vůbec četla, nejspíš ne, ale o tom jsem psal, ale možná ti nevoní to, že nechci střílet lidi do hlavy, kdykoli si to usmyslí někdo ve vládě, že teď je čas válčit.

takže tobě už na nikom nezáleží, je to tak? rodinu má každej, ale je to vlastně fuk, stojí na jiný straně barikády, tak už není člověk? výborný annie, učíš se rychle, co nezvládl mediální mlýnek za dva roky, to teď zvládl za týden, hlavně že si máte na koho vylít zlost


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

Alegno, možná sis nevšimla, ale tento text je proti válce.

díla o válce se snažím jak nečíst, tak nekomentovat, ale je dost těžké na ně nenarazit, když z Písmáku se stala válečná zóna, zvlášť někteří si přímo libují


annnie
02. 03. 2022
Dát tip Bačkovský, Alegna

A z čeho jsi usoudil, že nic neděláme??? 

To je právě to: zabít lidi se dá zrovna tak kalašnikovem jako tím, že člověk neudělá nic. Tuším, že to docela dobře dokládá taková pěkná akce s názvem Holocaust...

Mimochodem, rodinu má každej - přinejmenším aspoň má rodiče. Takže masovýho vraha je dobrý nechat na svobodě, aby jeho děti (které bezpochyby miluje) nevyrůstaly bez taťky?


Alegna
02. 03. 2022
Dát tip Bačkovský

Těžko zůstat bez emocí, když umírají děti, těžko zůstat nestranný, když agresor vyvolá válku a čím je ta válka blíž, tím víc se nás dotýká. Písmák je literární server a proto tu autoři píší proti válce, je to normální.

Máš jiný názor, je tvůj, prosím, tím spíš nech ostatním právo na ten jejich, vždyť díla o válce nemusíš číst, ani je komentovat, je to tvoje volba.


Norsko 1
02. 03. 2022
Dát tip

Mně už taky ne. Všechno již bylo řečeno


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

annie, druhá možnost, je že budeš zabíjet lidi, bereš to? můžeš s Norskem vyrazit na Ukrajinu, co ty na to?

nebo se tady můžete dál poplácávat po ramenou jak stojíte na té správné straně a nedělat dál nic, není to trochu málo?

je moc snadný tady psát komentáře a básničky, protože to nestojí žádný úsilí a nic pro to nemusíš udělat, ale stisknout spoušť je jiná písnička, takže zvládla bys žít do smrti s tím, že si zabila xy lidí, kteří byli něčími syny a měli rodiny?


annnie
02. 03. 2022
Dát tip Benetka, Bačkovský, snake_01, Alegna

No, úplně nás vidím: 10 miliónů poklidných Čechů, meditujících vedle pobořených domovů, zraněných a mrtvých lidí. Jo pardón - tady vlastně nejde o nás. To jen zatím budeme čistit svou mysl a tělo a před zprávami o tom, že znásilňují sousedy, zavřeme oči. A až přijde někdo znásilnit nás, zdvořile s polobožským úsměvem ho požádáme o klidné mírové řešení jeho potřeb: Nedáte-li jinak, tak si tedy vezměte, co chcete. My totiž ze zásady odmítáme válku.

Zvláštní je, že ty nejnegativnější emoce na písmáku v posledních dnech vůbec nenacházím v básních či próze, nýbrž v komentářích, které se agresivně rozčilují, že si my bláhoví autoři připouštíme emoce. Takže emoce patří pouze k lásce, vášni a případu, kdy nám ujede před nosem autobus? Tam jsou povoleny??? Nebo možná, jak tak čtu tvou úvahu, jsou vlastně emoce zastaralej model do šrotu. No, to by souhlasilo: člověk sám o sobě je v podstatě dost zastaralej model. Já osobně sice proti postupnému vymření homo sapiens nic nenamítám, ale přece jen bych radši, kdyby to nebylo palnými zbraněmi. O jaderných nemluvě.

Tak sorry, jestli je můj koment snad poněkud emotivní...


Aru
02. 03. 2022
Dát tip ysslandia

díky, to už je opravená věta od Majakse :D

no jo, dlouhý věty, to je asi nějaký moje prokletí, čím déle píšu, tím je to roztahanější :)

všiml jsem si, že některý texty jsou úplně prokletý, buď mají million chyb i po nesčetně kontrolách, nebo to dopadne takhle


ysslandia
02. 03. 2022
Dát tip

Možno by som ešte v rámci subjektivnosti zvažovala napr.1.os.pl ..to už bude všetko,rada som prečítala 


ysslandia
02. 03. 2022
Dát tip

Niektoré vety mi prídu dosť zbytočne ťarbavé. *,,Dlouhodobě mají negativní emoce naprosto fatální vliv jak na mysl samotnou, tak se odrazí i ve zdraví."*

Možno by stačilo napísať iba...jak na mysl samotnou,tak na zdraví,prípadne ..na mysl...a začať možno ďalšou vetou. Niektoré vety v úvahe mi prišli dosť rozťahané,a nie úplne ľahko podané,čím sa stratila pre mňa  istá razantnost. Môj dojem z textu teda.


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

ok snaku, můžu to přeřadit do: ostatních nezařaditelných, protože Písmak má málo kategorí na výběr ;)

snaku, jakmile tady začnou lítat rakety, tak už žádný stanovisko zaujímat nemusíš, protože to bude konec civilizace.

pořád ale sedíme tady u svých monitorů a displejů, až by se tě zeptali, jestli půjdeš střílet Rusy, tak jaký stanovisko bys zaujal? ono takhle je to hodně snadný se stavět na nějakou stranu, nevyžaduje to žádné úsílí


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

díky Majaksi, máš pravdu, uvažoval jsem do jaké kategorie to vůbec dát, původně jsem to psal jako fejeton, ale prvky fejetonu to postrádá úplně. tady je tak málo kategorií na výběr. je to zoufalý


Norsko 1
02. 03. 2022
Dát tip Alegna

Dost bylo intelektuálních prozřetelností a historických přešlapů. Co bylo tehdy na hovno, je třeba smazat a posunout se dál. Ať žije Zelenskij ! Vivat Ukrajina !


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

myslíš Norsko? 3. světová a první jaderná je tedy podle tebe řešení?

už tě chápu, po éře nukleární zimy hodláš snít Nový Eden? :D


snake_01
02. 03. 2022
Dát tip

A ještě jedna věc: text je plný metafor, ty samy osobě přirozeně vnášejí emocionální složku - a tím se vlastně formou staví proti obsahu sdělení.


snake_01
02. 03. 2022
Dát tip annnie, Alegna

Problém je v tom, že nestrannost není v kritických situacích vhodná - dokonce i Halas hlásal, že je třeba odložit pero a vyrazil do španělské války.

I já osobně odmítám striktně nejen válku, ale taky tribalismus. To ovšem neznamená, že nemůžu zaujmout stanovisko a stát na něčí straně. 

Například zde je Rusko objektivně agresorem a dopouští se z vlastní vůle válečných zločinů; a nezaujmout stanovisko je chybné a krom toho zbabělé (i kdyby se to maskovalo za intelektuální prozřetelnost).


Norsko 1
02. 03. 2022
Dát tip

Blábol. Nikdy nic nepochopíš


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

Ok, Majaksi a jak bys to formulova?


Aru
02. 03. 2022
Dát tip

Evži, nebyl by problém sledovat média, kdyby zaměrně nepřekrucovaly informace, tak aby vyzněly nejhůř co to jde, viz poslední dva roky jsou ukázkové, jak snadné je s lidmi manipulovat přes úzce jednostranný pohled


Evženie Brambůrková
02. 03. 2022
Dát tip Jamardi, Lerak12

Rozhodně máš pravdu v tom, že válkám někde jinde nevěnujeme moc pozornosti.

Naše názory média určitě ovlivňují a je těžké najít i jiné náhledy než ty, co jsou k dispozici. Rozhodně nikdo netouží, jet se sám přesvědčit.

Snad se spolehnout na zdravý rozum a nadhled.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru