Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCesta vytrácí i vysmívá se
Autor
Aru
Ze snů po stříbrné bárce
- přes knihovnu -
až do skleněných krajin iluzí
dopluješ...
Jako rytíř ve zbroji,
nebo jen v hadrech
jdeš do boje
s nejzdatnějšími.
Meč stříbrný a zrcadlo...
cestou zapomnění ztratili se i nejlepší...
16 názorů
zbrojí jsou míněny psychomentální bariéry, které každý máme, ale různě silné - je to přitovnání/metafora, v textu nejsou myšleni rytíři ze středověku.
na začátku textu je popsán zrod člověka do světa. po té je nastíněno jak kdo může být silný. závěr se vrací k začátku a shrnuje možnou životní cestu a je varováním. důležitým prvkem je zrcadlo jako odraz falešných realit a stříbrný meč, který automaticky nezajistí poražení nestvůr, (stříbro je ukazováno na četných místech v literatuře jako ochranný kov schopný zabít nestvůry, zároveň se v benátských zrcadlech, jejichž podklad byl založený na stříbře neviděli upíři, právě kvůli ochranné síle stříbra).
Zeanddrich E.
21. 08. 2022To E.B.: no jo, když rytíři potřebuji i nějakou obrannou slupku, aby jim pomohla hájit jejich určitou nedotknutelnost.. (a kroužkových košil je dnes již málo,..., a plátkovou ocel prorazíš (například) i dobře mířenou feministickou (uštěpačnou) poznámkou, apod. :) )
zapomínání na této planetě je globální tragédie lidstva :D
díky Alegno ;)
momentálně moje prozaická část se pohybuje u čísel blízkých nule :D
Jojo, ztratili, pravda, hezké to máš, byl by to pěkný úvod k vyprávění :)
blacksabbath
14. 08. 2022- přes knihovnu - až do skleněných krajin iluzí,,,,*/*******************
„až do skleněných krajin iluzí
dopluješ...“
Budeme-li plout žitím dlouho, tak se ke skleróze možná dostaneme... ;-)
Evženie Brambůrková
13. 08. 2022Rytíři už dnes nejsou. Možná se ukrývají v pohádkách, ale v běžném životě vyhynuli.