Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seticho kouří Lípy
Autor
Philogyny
Pochodují chrobáci
pískají si po práci
pochodují o hrob dál
na podzim víc umíraj
rozebrali člověka
na spánek a matice
rozebrali obličej
co nechtěl se v lebku změnit
spi děťátko spi zavři očka svý
spi v matičce zemi
Hrobaříci hrobaříci zapalujou mrtvým svíci
ožení je se samotou poslední dech těžkou botou
Podzim
:
Ticho kouří Lípy
klackovatí
u potoka dětstvím, víc pod břehem, řekla bych,
tam okamžik vrací facky
Večer zpívá draným peřím
Prachovému někdy věřím
Z pípy podzimu teče medovina
z pípy podzimu ránem zima
holka co vrazí do holky
nůž, hlínou sejde sráz
šílenství uvnitř těla
holka co nejde urvat i kdybys chtěl
holka co v ní spí jeden štědrý den
26 názorů
pro Abakus
Já si řekla, že zkusím písničkový text a kluci se mi smáli, já s nimi, že...děkuji moc za komentář.
I já se sem deru, abych posílil už tak dost silný klub přátel dvojverší o peří. Věřím, že budu přijat.
pro blacksabbath
Myslím, každý chce i chlapi, ale ti to nepřiznají, raději. :)
Děkuji.
blacksabbath
23. 09. 2022také se mi líbí obě....Večer zpívá draným peřím....Prachovému někdy věřím.....díky!!!
Pro Utgard-Loki
My tu máme Marušku. Je to cikánka. kdysi byla krásná. Moc. Pak přišlo dítě, poporodní psychóza. Je z ní šlapka. Už roky stojí každý den u cesty. Je k nepoznání. Jednou už ji prohlásili za mrtvou, kydž ji našli sraženou v příkopě. A pořád stojí... Topíme dřevem z lesa. Když už je opravdu zima. Děkuju za přípis. Zvláštní asociace, ale to znám, taky někdy mám. :)
pro Alegna
Ano, každý ho v sobě máme, myslím, dětství je důležitý pocit jistoty, pro celý život. Děkuji moc.
pro Štírku
My kdysi doma neměli radiátory, jenom Petry v kuchyni. Babička ve Vidči chovala husy, taky se mne nahonily, dralo se peří a nechala mi ušít peřinu. Byla obrovská a těžká, ale když jsem se prodrkotala zuby do určité fáze, tak hřála jako piliňáky... :) Děkuji.
pro trojort
Mám někde fotku. Byli na výletě, na závěr se pekly buřty, asi pátá třída. Došel nám balík z Německa, poslali mi krásné vlněné červené plavky. Měla jsem strašnou radost, vždycky mi všechno šila babička, se záložkama na popouštění a tak... Pršelo, snad všichni byli v pláštěnkách a já v těch plavkách. :)
pro Gora
No dneska dojel za Jindrou spolužák a smáli se oba dva, že. Děkuji moc. :)
pro Alenakar
Přesně. Je to taková hořká ironie života. Četla si tvůj komentář o zahradě. Ta moje je neuspořádaná, místy načepýřená kopřivami, daří se budkáčům. Kdysi tam byla přeslička, nešlo se jí zbavit a najednou zmizela, převládly ty kopřivy. Zvláštní. Místy máme včelí loučky, nesečeme, pořád někde něco kvete, raší, přebývá. Svlačec je krásný, ale začíná dusit...Na jaro chci zkusit přidat čmelník. Už se těším... Děkuji.
pro Bačkovský
Říkala si, že zkusím písňový text, sedla ráno k počítači a skončilo to takhle. Jindra se mi smál. Děkuji. :)
Taky se mi líbí obě, každá jinak.
Stejně jako Štírce mě oslovilo peří, mimo jiné mě vrátilo do dětství ...
Večer zpívá draným peřím
Prachovému někdy věřím
.... moc se mi líbí ... vše co navozuje...
Evženie Brambůrková
23. 09. 2022Erbenovské odkazy, ale velmi originální. Líbí se mi obě.
Phil, první mě překvapila erbenovským naladěním - je skvělá! a ve druhé tě víc poznávám, obě jsou parádní.
Za mě obě básně vyborné. Měl bych poslat dva tipy, Dík
Ta první je ještě lepší. Čtu v ní známé texty připojené k sobě a vše drží pohromadě. Rytmus. Navíc závěr
Hrobaříci hrobaříci zapalujou mrtvým svíci
ožení je se samotou poslední dech těžkou botou
Karpatský knihomoľ
23. 09. 2022Hmm, jen tak pro radost?