Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vypadl jsem ze zavinovačky

12. 10. 2022
17
16
423
Autor
trojort

    Plamenomet mi ožehl gaťata.
    S velkou radostí jsem šplouchl do rybníka vodníka Česílka.
    Neměl šanci mě odtud dostat.
    Sám se bál plamenometů.
    Bylo divné čučet pod hladinou vodníkovi do očí, aniž by se vás pokoušel utopit.
    Byli jsme spolu zahnáni do jednoho kouta.
    On neměl s lidmi nic společného, ale stejně ho do toho zatáhli, jak to děláme se všemi bytostmi tohoto světa.
    To udělat někdo nám, tak se hned ptáme proč.
    Proto.

    „Protestuji!“ řekl vodník Česílko.
    „Já taky,“ bublal jsem, a bylo mi líto toho tvorečka, který v tom okamžiku vypadal jako natržený límec mého dětství.
    „Proč to dělají?“
    „Protože mohou,“ řekl jsem a vynořil se nad hladinu stopkou své hlavy.
    Vodník byl rád, že jsem vypadl, i když se nic nedozvěděl.

    Na palouku seděli dva trpaslíci a na pařezu hráli šachy.
    „Neviděli jste...“
    „Neviděli,“ řekli v duetu.
    „Ani nevíte...“
    „Hrál jste někdy šachy?“
    „Hrál.“
    „Tak vidíte.“

    Z křoví se s rachotem vyhrnul Hejkal.
    Přehnul mě přes koleno a hrozně mě seřezal.
    Říkal, že takhle nikdy nezapomenu.
    Něco na tom bylo.
    Jen nevím proč mě seřezal.
    Jeden z trpaslíků zahlásil mat.

    „Existuje objektivní realita?“ zeptala se mě veverka a hodila mi na hlavu tři oříšky.
    Svalil jsem se bezradně do trávy.
    Rozlouskl jeden oříšek.
    Jukl na mě červík a z nitra oříšku vytáhl ceduli, na níž bylo drobným písmem napsáno.
    KONEC SVĚTA PŘÍCHÁZÍ.

    Proč?
    Proto.


16 názorů

Janina6
15. 11. 2022
Dát tip

Jo, takové fajně absurdní... nejvíc mi asi sedli ti trpaslíci nad šachovnicí. Závěrečné "Proč? Proto" mi přijde takové rozpačité. Asi jako bys napsal "A to je konec!"... :-) Možná kdyby to bylo tiskacím písměm a patřilo to ještě k té hlášce o konci světa... jinak bych tam ta dvě slůvka nemusela mít vůbec. 


Lakrov
10. 11. 2022
Dát tip

přijde mi to takové "zkouřené" nebo psané v nějakém zvláštím stavu mysli, čímž ale nechci říct, že je to špatné - jen mě minul účinek.


OK, ok.


trojort
03. 11. 2022
Dát tip

proza měsíce...

jasně...dík...

 


Můžeme nominovat do Povídky měsíce? Díky.


bixley
15. 10. 2022
Dát tip

Jo, kdyby na světě žily pohádkové postavy, všechno by bylo jinak...


trojort
15. 10. 2022
Dát tip

...dík za přečtení...


trojort
15. 10. 2022
Dát tip

phil

Kdo by se netěšil...:)

 


takové aktuální.....proč?...proto!....ukládám si


Alenakar
13. 10. 2022
Dát tip

Průniky pohádkové a té opravdové reality by mohly přinášet velmi podnětné souvislosti obzvláště kdyby se mezi pohádkové bytosti, vodníky, skřítky a víly dostala válka a reálné postavy z ní, třeba generál Armagedon - Sergej Surovikin.   Tip.


Moc pěkné. Taky mi připadá, že jsem odněkud spadla. A bylo to vysoko.


Kočkodan
12. 10. 2022
Dát tip trojort

I já vytahuji z pomyslných gatí kartu. Nejedná se samozřejmě o žlutou, natož o červenou. Na téhle je „V“. Věru skvostné dílko.


Philogyny
12. 10. 2022
Dát tip Alegna

No, kradeš mi slova z hlavy, dneska přemýšlela nad Hejkalem. Má představa smrti je, že sedím na hrobě a hraju karty, jenom tak...těším se!   :)

Je to parádní text a máš můj soukromý výběr. 

 


Štírka
12. 10. 2022
Dát tip

No : takovej dobrej úlet... Ráda jsem četla...


Čudla
12. 10. 2022
Dát tip

Zaujalo /*


Thea v tramvaji
12. 10. 2022
Dát tip Zajíc Březňák, Alegna, trojort, Janina6

Perfektní natržený límec! Skvělý dialog s šachisty a ten nářez od Hejkala si budeš až do smrti pamatovat. A já asi taky :)

Psychedelický text jako vždy :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru