Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZvuky, ktoré nespoznávam
Autor
e.eucrow
je už neskoro a začatý výrok sa musí dokončiť
môj výklad bude vágny
pravdepodobne nevzbudí žiadne nadšenie
pomaly ustupujúce svetlo mohlo dopadnúť aj na náš tábor
bolo však už žiadané inde
zradné vody nám nedajú pokoj ani počas spánku
ukryl som sa na ťažko dostupnom mieste
odniesol kamene do vyššie položeného hniezda
kde sa nemusia obávať každoročne sa vracajúceho zvieraťa
ostatní robili čo mohli
s televíznymi ovládačmi za opaskami sa ukryli pod stolom
ostali po nich pootvorené dvere do obývačky
už mnoho dní sa neozval žiadny výkrik
málokto sem chodil
prekliatie totiž stále nebolo zrušené
len doplnené o post scriptum
10 názorů
surrealismus. sen. ten "kontrast" divočiny a domova mě bavil.
celkově (zase) - dobře zachycená bezvýchodnost, možná i rezignace. (asi se opakuju, přijde mi to v tvých básních jako jeden z typických rysů)
áno, komponovaná koláž
to, že by to mohla generovať AI, nie je nič zlé, naopak, púšťaš sa do miest, kde je obrovský potenciál
taký Ashbery je tiež v podstate generátor :-)
hej, rozumiem. on ten text je vlastne kolážou, ale vytvorenou s cieľom, aby to do seba akosi pasovalo (nie nutne logicky, ale aby to vytváralo ucelený dojem).
snažím sa prísť na to, ako písať básne, aké by som chcel a aby to nepôsobilo ako generované AI. :) snáď k tomu raz dospejem. vďaka za komentár
Nuž, báseň sa zdá byť poskladaná z fragmentov, a už prvú výhybku výrok-výklad beriem akosi s rezervou, skôr ma zaujalo tvoje trademark rozplývanie do stratena (vágny/žiadne nadšenie). Teda niečo sa na úvod naznačí, ale hneď sa to rozplynie (v abstrakcii a tak), v podstate nezvratný neúspech.
Potom sme zrazu v alternatívnej divočine s ovládačmi za pásom, strach a nepokoj, pôsobí to na mňa atmosféricky, než aby som hľadal nejaký príbeh, lenže - bum - divočina je doma!
A potom ticho, opustenosť, akási administratívna "pointa".
Tá nejednoznačnosť má zároveň baví aj nebaví :-) Nie je sa tam veľmi čoho chytiť (rozumom), ale predsa len to niečo vyvoláva (dojem). A dajú sa tam domyslieť rôzne scenáre.
Fajn vec, ale tento typ poézie by asi v pohode mohla generovať umelá inteligencia. Čo neznamená nič negatívne, len poukazujem na tú "čudnú" alebo "otvorenú" kauzalitu, ktorú tam čitateľ chtiac-nechtiac hľadá/dopĺňa.
alenakar: vďaka
philogyny: určitá neuchopiteľnosť je podľa mňa dobrá, báseň má trochu vyvolávať dojem sna :)
Nedokážu ji uchopit, přemýšlím nad tou douškou, snad zákaz vstupu do hájených prostor v prvním patře po zavíracích hodinách? :)
Svět může být jen tak mysteriózní, jak mysteriózně jej dokážeme vnímat. Tip.