Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sestádo řeka zvonec mrak
Autor
Philogyny
Stádo černých ovcí běží
jako jeden velký mrak
nesou bouřku do oblak
ráno bude sněžit peří?
---
budeme si věřit
spočítáme do rýmu
každou ovčí peřinu
s pihou sazí z komínů
ovce běží do nebe
ženu je tam pro tebe
---
hebkost vlny svítáním
---
/ celá ta báseň je o něm / ještě to neví spí / v pekle křeše ohně pazourkem od Ježíška /
někde tam jsme přestali věřit svým obličejům
mraky na ně spouštěly déšť z plexiskla
nemohla jsem dýchat
ten déšť byl xindl a kurva
stékal mi po prsou a řval hail!
nešla urvat voda stará jako svět: koloběh zatéká do rakví a zpátky tos nevěděl?
naše slova odkapávala z listí chat
vsákl do mechu
potměchuť?
a žádná znamení
někdy
když jdu do sklepa
přeskočím poslední schod __________________
vrátíš se
30 názorů
pro Elisee
Mi už to jednou někdo psal. Pořád mám takovej divnej pocit... :) Děkuju.
Babička s dědou měli taky sklep s vodou, takže zdvojnásobené zpříjemnění pro mě ...
pro Norsko1
Moje oblíbené rčení. Lekla se, odkud to víš, v prvním momentu... :)
pro blacksabbath:
Rodiče měli ve sklepě studánku, tu jsem jim záviděla, byl to úplně jiný sklep, než ty ostatní. Děkuju. :)
pro Alegna
Tak nějak to je, jenom blázni mohou být pořád šťastní a někdy si říkám, kde je ta hranice. :)
blacksabbath
04. 11. 2022někdy, když jdu do sklepa - vrátím se.......*/**************
První část mi evokovala rozpočítávadlo, druhá uspávadlo, jejich dětská jemnost a nevinnost je pro mě v kontrastu s poslední "dospěláckou" částí, celé mi je to jako průřez životem
Karpatský knihomoľ
03. 11. 2022Pre Phil: iste
Příběhy ve verších jsou ve tvém podání vždy zvláštní, a tenhle i formou - přitažlivá kombinace.
Pro Evženie Brambůrková
Jsem za to upozornění ráda, vždycky se mi zdá, že to mám moc veliký a tak... Kdysi mi řekla češtinářka, jestli budu psát tak malým písmem, že mi dá pětku, že to nebude luštit. Vybavilo se mi to.
No, smazala, protože neposlala svízo, směju se tu... :)
Vázané jsou pro mne dětství. A taky Zvířátka a loupežníci, Květuška, Maryčka Magdonova. Ty tři milovala nejvíc. Mám je uložené v hlavě, děkuiji. :)!
pro Danny
Někdy nevím. Raději šlapu po všech. Děkuju za nakouknutí a slovo.
pro Karpatský knihomoľ
...no, nevím, jestli jsem splnila očekávání... Děkuju!
Evženie Brambůrková
03. 11. 2022Je mi líto, ale tak malá písmena bych musela číst s lupou.
Vázaná část je pro mě krásná a hřejivá jak ta vlna... a zbytek, to je ta "próza života"... ta vážnější. Celé je to fakt síla.
je dobré, že v češtině nemusíš uvád+ět ve větě podměšt: "Poslal mi". Tak si můžu třeba já představit, kdo pro tebe významný to je ... Tip.
Karpatský knihomoľ
03. 11. 2022no teda
Poslal mi video těch svých ovcí, valily se jako řeka a zvonily. A napsal, napište mi k nim básničku. :) Děkuji.
Takovou tě neznám. Jdou ti i vázané verše a s moderní pocitovkou to jde krásně a zvláštně dohromady. Tip.