Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesníh co rozpouští dlaně
Autor
Philogyny
Na rozporce na široko rozestřené prase snad přes celé nebe
v chlévě sele okousané na kost
pneumatiky na hraní
dětské míče:
křičet
ležící ticho v uličce
Na kůru lesa zpívají něžní andělé
opuštěné hlasy padají vzhůru k nebi
sněží
žádný pocit ani metafora
nic
co by ospravedlnilo podzimem zaoraného lučního koníka
30 názorů
pro Rem
Když čtu, co píšeš, tak neumím odpovědět. Já teď opakovaně sjíždím Schnittkeho, jeho Requiem a na to Such a Nice Day...letos nová variace lineckého, chce někdo recept? ...a pak ty vánoce... děkuju
blacksabbath
14. 12. 2022je to zase přesně "tvé".......aaa pro mě....v tvých komentářích příběh in natura
...mám rád ticho ležící v uličce...jednu jsme měli u nás na vsi...chodili jsme tam kouřit, či se jen tak skrýt...
pro Gora
My měli na porodně zábrany proti zalehnutí, bylo tam teplo, selátka měla pod sebou nahřívací desky a pak taky infralampy, pohoda. Ale taky se stávalo, že zalehla při kojení. S prasaty je piplačka, jsou hodně náchylná, nesmí k nim nikdo, kdo doma chová, kvůli přenosu. My si kdysi vzali jednoho malého prcka domů. Měl snad půl kila. Bydlel v kotelně a krmila ho z lahvičky. Přežil, ale byl to takovej prťavec... :)
U nás byla před pár dny čtyři jednodenní selátka bez života, matka je nejspíš zalehla - i proto ty pocity chápu... koník je senzační.
pro Robert Otakar Tejc
Fajn, v každém znás je i to dítě a se stářím přichází tak nějak častěji. Ale ten sníh, když se stmívá, začne měnit barvy. Není jenom bílý... :)
Robert Otakar Tejc
12. 12. 2022To přímo vybízí k parafrázi:
Andělé po nebi běhají
S bílým míčem si hrají
Za chvíli se míč ztratí
Do měkkého sněhu se zaboří
Andělé pak na něj zírají
Jak se rozpouští v dětských dlaních
Je to hra, která nemá konce
Andělům se vždycky líbí
Hrát si s míčem a bílým sněhem
Jako sníh, který rozpouští dlaně
A když slunce zapadá
Andělé se loučí se dnem
Z míče poslední kouzlo vylétá
A sníh roztaje v dětských dlaních
A pak odlétají i andělé
S míčem v rukou a úsměvem na tváři
Svět sněhu a míče zmizí
A děti zůstanou se zbytku sněhu v dlaních.
pro Štírka
Lepší už to asi nebude a já taky děkuji za nakouknutí a slova... :o)
pro Gora
Člověk si to musí všechno prožít, aby pochopil. Ale je s nimi i legrace, že. Mají na hraní pneumatiky na řetězech a balóny, to ony milujou. Ale stejně někdy zlobí. Jak jsme jednou přeháněli, tak mne jedno v uličce nabralo a hned jsem jela na praseti, nasmáli jsme se. Po narození se stříhala ocásky a píchala bledničku, jsou jako kojenci. Vždycky smrděla jako fras a mělo to výhodu v obchodě, když jsem si šla pro svačinu, všeci mne pustili před sebe. :o) Děkuji!
pro Lerak12
Ráda Vás vidím, děkuji za nakouknutí. :o) Dneska nemohla spát a už za tmy sypala ptákům slunečnici. Mám přímo u domu jedli, kdysi dostala sazeničku od kamarádky, manžel dělal v lese, to už je přes třicet let, utíká to. Je pod ní sucho a tam jsou nejraději...
pro Alegna
U nás doma taky...jsou takoví nenápadní a křehcí, jako city... Já moc děkuji.
pro Kočkodan
Nevím proč, ale mám pocit, že mi něco vzal, to něco, co nejde popsat. Je to vlastně krátký zápisek z poslední doby. Prasata jsou teď vyšlechtěná na vyšší žravost, rychleji tak přibírají. Ale i když se kvůli kanibalismu stříhají ocásky, stačí malá oděrka, cokoli, a začnou se navzájem požírat...Toho prcka dal manžel na chodbičku, ležel, byl potichu a snažil se jíst. To je instinkt, že. Někdy mi přijdou jako piraně... Jako lidé. Máme k nim hodně blízko.
Ten nadpis a konec s koníkem je moje srdcovka, děkuji, moc! :)
Karpatský knihomoľ
12. 12. 2022Také verše vie písať len poeta natus. Záver ma nadchol.
Vyvolalo vzpomínky, zaslechla jsem i housle.
Mám ráda tvoje verše, jsou pro mě plné kontrastních emocí.
V listopadu si v obýváku v druhém patře na Žižkově hopsala kobylka zelená :)
Ve vypíchnutí budu extrémista – nejvíc se mi líbí název a závěr.