Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJezerní cestou
Autor
Aru
Na cestách neznámých
do hlubin dalekých
vzít si čas na chvíli.
S osudem nesměníš pár let,
oči pohasnou,
vítr odnese smích.
Křik volavek čeká u našeho jezera.
24 názorů
Dost dobrý.
A u mně bylo stejný to, co jsi psal Biskupovy o obavách z konečnosti bytí ve školním věku...
pro mě ty vážný kategorie nejsou ;)
díky Biskupe, to je pravda, konečnost bytí mě hodně děsila co by dítko školou povinné :)
Biskup z Bath a Wells
23. 02. 2023V básni je osudovost. . ale je podána tak, že z ní ani nejde strach.
Biskup z Bath a Wells
23. 02. 2023Nádhera. Jen mi vadí ta kategorie "MIMO". Vůbec to mimo není... ;-)
Volavky hrají někdy roli i v trestné činnosti. Ale za to můžou jiní ptáčkové...
Radovan Jiří Voříšek
22. 02. 2023neznámé cesty a hlubiny daleké mi přijdou známé, volavky jsou slušné, pro mě znamenají volání právě toho osudu
to je iví, díky, nějak jsem si asi oblíbil tuhle polohu v básních,... asi..., zatím :))
je to takové smutno-romantické.....jakobych.....stála na břehu a slyšela
Teď nevím zda myslíš u našeho nebo u vašeho jezera:). To se mi líbí. Je to takové romantické, ale i smutné se mi to zdá. Asi bych prohodil koncová slova na prvních dvou řádcích, ale kdo ví.
Evženie Brambůrková
21. 02. 2023To by byla pohoda.
Andreino, neřekl bych že ten text je úplně jednoznačný, nebo jednovrstvový, má svá tajemství, která jsem nečekal ani já, třeba s tou volavkou, díky ;)
Není třeba směňovat léta, ale žít v těch, která nám byla dána. Volavky počkají na toho, kdo je nepromarnil.
zkouším odhalit pointu básně. Dle řeckých mytologií jsou volavky považovány za boží posly, pro indiány volavky přináší štěstí. Bývají spojeni s věrností, v mnoha čínských legendách bylo úkolem volavek vynášení odcházející duše do nebe, pták symbolizující úsvit, jaro a regeneraci života (Egypt). V křesťanství volavky jsou spojeny s utrpením, prý mohou ronit slzy, také bývají spojeny s trpělivostí.
To není samozřejmě žádná úplná rešerše , ale závěr básně mi dává smysl jako naděje. To beru. Tip