Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVzorec
Autor
gabi tá istá
„Pozri, čo mi nechal!“ ukazuje prstom mama. Sme u nich v kuchyni. Na stole rozbalené Marína keksy, na papieri zostali dve omrviny, odlúpené rožteky.
„Sám si ich nezoberie. Musím mu ich rozbaliť ,“ pokračuje rozhorčene.
Otec stojí opretý o kuchynskú linku, nereaguje, nebráni sa. Ako vždy.
„Mami! Ty sa počúvaš? Rozbalíš ich jemu a očakávaš, že tebe nechá? Keby ich rozbalené nezje, zle je. Keď ti nenechá, zle je. Ty si môžeš kúpiť a dopriať, čo ti chutí. Zaslúžiš si to. Rovnako tato by mal jesť to, na čo má chuť a nebyť odkázaný na to, čo mu ty rozbalíš. Mala by si zmeniť ten tvoj vzorec v hlave.“
Mama počúva, neprotestuje, neurazí sa, nerozplače.
Lebo už je mŕtva.
Snívalo sa mi.
8 názorů
Evženie Brambůrková
23. 07. 2023Taky se mi o nich někdy zdá, ale pěkné to není.
Hani,
sice se denně telefonicky, mailově nebo esemeskově dozvídám v průměru tak pětkrát šestkrát, že jsem génius, ale přesto mi v průběhu desetiletí toto označení ani trošku nezevšednělo a stále mě těší. Tedy i to od tebe.
Již menší radost mám z přetrvávajícího systému masových avíz. Vždyť se také klidně mohlo stát, že bych Gabinino dílko neotevřel a novější komentáře nečetl. Tím bych o příjemné pošimrání bříška a důvod k slinění blahem přišel. A případů, kdy se komentující komentátor a komentující komentář jiného komentátora na jeho komentář minou, těch asi nebude špetička nejšpetičkovatější. Teď jsem se zasnil nad minulostí, tedy časy, kdy se v seznámku avíz kromě nových dílek oblíbenců objevily (většinou ) jen adresné reakce kolegáčků. Ale už zase rychle dosním a padám...
Luboš, Ty si proste génius...vidíš to, čo iní nie...prepojenia nenápadne podsunuté...zmrviť sa dá všeličo...vzťahy sú obzvlášť citlivé, ak sa poriadne zmrvia, zostanú len omrvinky a niekedy ani to nie...
To jsou ty tanečky, kterým nakonec rozumí jen ti dva a to je fajn. Funguje to.