Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se25. 8. 2023
Autor
Philogyny
Noční liják
i pod nepromokavou bundou nahmatáš zvýšenou hladinu ptačího letu
sevřenými křídly rozbít siluetu strašáka
---
Nahřátý kámen na kraji lesa potajmu křesá oheň
/ pro nevidomé /
stéká déšť po pokoseném strništi s bodáky /do myších nor zlatý chléb pšenice /
rozedrané boty obličej i rty sen
prsten lesa co nejde stáhnout z pokřiveného prostředníčku
nakonec se v něm utopíš
13 názorů
pro Janina6
No, šmrncnul mi letkou obličej a usadil se na střeše posedu. Tam měl dobrou pozorovací základnu...Dravci vnímají zrakem teplo, tak se seknul... :) Děkuji.
pro Zeanddrich E.
Taky si říkám, že bych z té tmy měla sem tam vylézt a začít chodit mezi lidi. Jednou to člověka utopí... Děkuji. :)
Zeanddrich E.
27. 08. 2023
Závěr se mi svou strohou nekompromistností moc nelíbí, ale jinak moc hezké :)
A jinak - já jsem včera večer byl v Sadské (u Prahy), ..., a tam tedy pršelo dosti hustě (zvláště vzhledem k tomu, že tam teď mají Hody :) )
pro Kočkodan
Taky se tu směju, včera byla venku, ale hnalo se to snad ze všech stran. Přišlo mi, jako by vybuchoval obrovský ohňostroj, tak uháněla domů... :) Děkuji!
Ale i já si chci přivlastnit druhý řádek. Na rozdíl od Lídy dokonce s (kočkodanům vlastním) řevem. Aniž bych ponižoval ostatní, u tohoto verše jsem vskutku pocítil zvýšenou hladinu zájmu.
pro Alegna
Bouřky, když jsem na posedu a mám u sebe pušku, už ano. Dneska jdu k sršňům, už by měli být zalezení, snad nebudou i v posedu. Ale má dojít bouřka, tak uvidíme... Hezký pozdní večer. :)
Myslím, že nejen z prostředníčku, ty se z lesa nikdy nesvlečeš celá docela :). Druhý řádek si přivlastním (jen potichu a pro sebe).
Za takové noci, nebojíš se?
U nás k ránu jen jemný déšť a od té doby nic.
pro bůh extáze a Evženie Brambůrková
Byla jsem v té tmě úplně promočená a na obzoru jeden blesk za druhým. Ale kámen, ten svítil... :)
Děkuji za nakouknutí...
Už se těším na další déšť.