Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Duch Egypta

10. 05. 2003
7
0
1317
Autor
Fagus

Jedna z mých raných prací ze dna šuplíku.

Jasná hvězdnatá noc. Nad spící zemí se tiše vznáší duch Egypta. Starobylý, starší než lidstvo samo. Nakukuje do každé domácnosti i do všech svatyň, byť zavátých pískem. Vznáší se a tiše, téměř neslyšně, v souzvuku s vánkem zpívá o síle spících králů a veleknězů Egypta.

Svým zpěvem je udržuje při životě, dodává potřebnou sílu. Jakoby zpěvem tantry nenechává v klidu žádné nabalzamované tělo.

A duchové, silní cvičení duchové opět obhlížejí své tělesné ostatky, zda jsou připraveny k jejich návratu.

Anebo ne? Proč by museli – nemusí, neboť dávno vědí, že duch je víc než tělo! 


Levandule
26. 01. 2005
Dát tip
Byl jsi v Egyptě? Já ne, ale jednou bych docela ráda... A ta poslední věta... Jo...

johanne
23. 04. 2004
Dát tip
no, líbí se mi ten závěr, atmosféru to má, ale moc blízký mi to není... Egypt starověký ani dnešní mě prostě nijak moc nefascinuje ;)

Myshkin
15. 08. 2003
Dát tip
Pomíjivý okamžik, který snad ani nemůže být v celé své kráse a úplnosti zachycen. Pochopí každý, kdo byl v Egyptě.

Diana
22. 07. 2003
Dát tip
Egypt stále ještě nevydal své tajemství... a proto tak přitahuje. Moc krásné a přesvědčivé. TIP

protože toužim po Egyptě, líbí se mi to :-)*

Fagus
18. 05. 2003
Dát tip
Dneska jsem si pouštěl z videa film Mumie od B.Stokera. Nedávno to dávali v TV, ale protože nedlím t.č. doma, tak jsem si to natočil. Není to ta známá Mumie s holohlavým Imhotepem alias A.Crowleyem. V téhle byla nějaká staroegyptská princezna, kterou před 5000 lety úkladně zavraždili. Měla sedm prstů, kterými škrábala lidi i ve své nepřítomnosti. Byl to přímo ukázkový dvojsmyslný koncert nadpřirozených sil. Ale do toho Egypta bych se dnes nevydával. Snad zítra...

ano, já dnes taky ne a i zítra je brzo, možná pozejtří :-))) na takovýhle filmy se nekoukám, nějak k nim nemám důvěru, ale když Stoker.....

papaya_
12. 05. 2003
Dát tip
ma to smysl ta posledni veta..dovadi k zamysleni..

Cirilla
11. 05. 2003
Dát tip
Duchové Egypta... miluju je, jsem jedním z nich ;).

Tak to já se asi špatně koukal, scenerii jsem totiž ani nezahlédl. Připadá mi to maličko....kašírované.

Fagus
10. 05. 2003
Dát tip
Tohle jsou pozdně noční úvahy, kdy už nejsem zcela při smyslech :-)

Jo to je něco jinýho, já myslel, že na dně toho šuplíku, jak píšeš v prologu, byl ten text. A vono ty !

AFRODITA
10. 05. 2003
Dát tip
čekala jsem tak nějak ještě něco a najednou konec...

Fagus
10. 05. 2003
Dát tip
Celé je to také o některých z nás! Kdo to dokáže, nechť pochopí sílu člověka, jenž se za určitých okolností může postavit na roveň Boha se všemi jeho aspekty.

katugiro
10. 05. 2003
Dát tip
přišlo mi to poněkud ploché... :)

Fagus
10. 05. 2003
Dát tip
Není to vpravdě literární dílo. Jde tu o jakousi myšlenku, kterou možná někdo uchopí. A poté něco zažije, nebo alespoň napíše.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru