Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Záložní plán

20. 05. 2011
6
28
3490
Autor
Aaliz

 

     Pršelo. Město se z jednoho impresionistického obrazu přelévalo do druhého. Přes okno kavárny to působilo docela hezky.

     "Jak s ním jen můžeš být? Je odporný." Elena se zběžně rozhlédla kolem a lupla do espresa dvě pilulky umělého sladidla z vlastních zásob. 
     Kristýna se usmála. Možná otázce, možná sestřinu počínání.
     "Pořád si nemůžeš zvyknout na hořký?"
     "Ještě mi řekni, že ses zamilovala?"
     Teď se zasmála nahlas a skoro hystericky: "Holka musí myslet na zadní kolečka."
     "Chceš říct, že já to dělám špatně?" Elena povytáhla obočí. Moc to nešlo, botox se ještě neusadil.
     "Ale ne. Jen, že ke každému věku sedí jiné praktiky ... U tebe ještě jde, užívat si na chlapův účet. Mně už nikdo jen tak nic nedá."
     "Je ti třicet, nebo STOTŘICET?"
     "Uvidíš za pár let."
     Mlčky míchaly své dopolední kávy. Hezký mladý číšník každou chvíli vykoukl, jestli nebude třeba jeho služeb.
     Střídavě Elena i Kristýna mu vracely letmé usměvy. Jakoby se vznášely v jiné sféře. Nad tím vším. Nad průměrnými lidmi, nad kavárnou, ba nad celým světem. Nemusely nikomu nic vysvětlovat. Tak to prostě bylo. Dva andělé. Co na tom, že trochu padlí?

     "Koupila jsem dnes na netu parfém ...", pochlubila se Elena.
     "Proč to kupuješ přes net? Nevíš, co za fejk ti příjde."
     "Je to Lolita Lempicka."
     "I kdyby to byl Chanel ... lepší je zajít si přímo do obchodu. Copak ... s tím kopálistou to nevyšlo?"
     Elena se cítila ponížená. Nebude lepší než Kristýna. I to kafe si vždycky trapně osladí.
     "Co by ne?" kvedlala lžičkou sem tam. "Jen je momentálně mimo Prahu. A přes internet nakupuju, že mě to baví. Musí být vždycky všechno -".
     "El, přestaň. Nebudeme kňučet, že ne?"

     Obě si u netrpělivého číšníka objednaly po láhvi jemně perlivé vody.
     "Zapálíš si?," natáhla Elena ruku s krabičkou mentolových cigaret.
     "Ne, díky. Za pár let tě budou rozčilovat vrásky."
     "Od čeho by byl botox?" zasmála se a zdvihla ukazovák k čelu.
     "To není stejný."
     Elena zasunula cigaretu zpátky do krabičky. Cítila, jak se sestra vznáší nejen nad městem, ale už i nad ní.
     "Ještě jsi mi neodpověděla."
     "Na co?"
     "Proč s ním ještě jsi? Je to už skoro rok, a ty i já víme, že je to ubožák."
     "Starý ubožák," dodala Kristýna spokojeně.
     Vysunula dolní ret: "Před třemi měsíci koupil hotel..."
     "Nekecej."
     "... a očividně tím výčet jeho nových aktivit nekončí. Daří se mu, holka ... dívej ...", teď pro změnu natáhla ruku Kristýna.
     Na zápěstí se jí houpal řetízek z bílého zlata.
     Elena zahlédla čtyřlístek s kamínkem.
     "Diamant?"
     "Neváhej."
     "A co? Takových je."
     "Možná, ale já jsem z formy."
     "To neznamená, že musíš být s každým druhým."
     "Asi mě miluje ... A to každý druhý ne."
     "Takže přece? To není možný, to je jedno z tvých nejdůležitějších pravidel! Nezamilovat se do sponzora."
     "Nebuď trapná, jen těžím z toho, co je ... možná bys taky mohla změnit taktiku."
     "A jaká je ta tvoje taktika? Být z chlapem jen proto, že tě miluje?"
     "Možná ... ne ... jsou to body navíc, ale ... představa, že bych měla hledat další zdroj mě unavuje. Chci už něco jistýho."
     "On ale není jistý. Víš, jak to je ... jeden den jsi s ním a druhý den single."
     "Vždyť vím, a proto mám záložní plán ... Hele, támhle je."
    
     Inkoustově modré porche rozzářilo kraj ulice. Hans Jochen se vyklonil z okýnka. Nemohl je vidět. Přiložil k narůžovělé tváři telefon.
     "Ahoj zlato, vidím tě a jdu za tebou," oznámila mu Kristýna do sluchátka.
     "Jaký plán?" syčela Elena. Sestra zaklapla červené véčko.
     "Drž mi palce, El. Před měsícem jsem vysadila antikoncepci ... malý Hans Jochen to jistí ... třeba už dneska."
     Město se z jednoho impresionistického obrazu přelévalo do druhého. Přes okno kavárny to působilo docela hezky.


28 názorů

Aaliz
16. 08. 2011
Dát tip
Já přece vím, že tomu chybí něco... něco tak důležitého... aby z toho bylo "něco".. Takhle je to vlasně "nic"... Ale kde to "něco" najít... nejspíš talent..

katugiro
22. 06. 2011
Dát tip
První dva řádky jsou fajn. Zbytek do PM nepatří, kdo to nominoval?

Fruhling
16. 06. 2011
Dát tip
Vzhledem k tomu, že v "povídce" není než jeden rozhovor, je s podivem, že ten rozhovor působí dost chaoticky. je až s podivem, jak snadno texty ukazující na hnus některých lidských charakterů sklouzávají k nevědomému obdivu k tomu hnusu. V celé dialogu jsem nenašel jediný náznak, že by naše zlatokopky žily nespokojený, prázdný život. Že by měly nějakou vnitřní motivaci. Dokonce se zdá, že žijí docela spojeně a šťastně. Nakonec tak o moralitě textu rozhoduje víc etické cítění čtenáře než autora, což mi přijde u pohledu autora alibistické a z pohledu čtenáře neobohacující.

Aaliz
03. 06. 2011
Dát tip
Díky.

Janina6
28. 05. 2011
Dát tip
Tenhle typ dívek jsem nikdy nechápala, tak asi proto mě to dějově nebavilo (a banální závěr zklamal). Připouštím ale, že napsané je to šikovně, umíš se výstižně vyjadřovat, dialogy dobře "odsýpají". Na tip je to určitě, a třeba příště bude pro mě zajímavější i příběh.

K3
21. 05. 2011
Dát tip
Chladnokrevná vypočítavost. Brrr!

Aaliz
20. 05. 2011
Dát tip
Díky, MDavy, myslím, že přes dítě dokážou změnipulovat lecos, když chtějí.

Aaliz
20. 05. 2011
Dát tip
:) Čau :)

Honzyk
20. 05. 2011
Dát tip
jo, cau:))

srozumeni
20. 05. 2011
Dát tip
No jo, ale v bulváru se s tím dá počítat. Ale když to pak člověk vidí i v běžném žití...Možná se chtějí do toho bulváru také dostat.? Tak ať se jim to povede, jestli o to fakt stojí...

Aaliz
20. 05. 2011
Dát tip
Díky, Honzyku.

Aaliz
20. 05. 2011
Dát tip
Dnes jsou vlasně všude. Stačí otevřít jakýkoli bulvár.

srozumeni
20. 05. 2011
Dát tip
Líbí se mi to. Je to bohužel ze života. Znám i takovou, je mi jí spíš líto.

Honzyk
20. 05. 2011
Dát tip
p.s. ocenuju kratkou, byt hodne vypovidajici, expozici : jedna veta staci - a hup na vec...)

Honzyk
20. 05. 2011
Dát tip
..dobre "zensky" uvazovani:)...teda myslim, ale dalo se ze setkani tech dvou zenskejch, ktery si povidaj, myslim, vytriskat vic, nez nejakej neduzivej, pardon, Hans Jochen...

Marcela.K.
20. 05. 2011
Dát tip
Nějak mě to nenadchlo. Možná za to může zvolené téma.

Aaliz
20. 05. 2011
Dát tip
:)

Garay
20. 05. 2011
Dát tip
Já jim to ale nemám za zlé.

Alegna
20. 05. 2011
Dát tip
poučena životem se už i na ně dívám trochu jinak, i když sama sebe bych na ně těžko předělala :-), pěkná

Garay
20. 05. 2011
Dát tip
Zlatokopky ... PS: Už jsi tu dlouho nebyla :)

Aaliz
20. 05. 2011
Dát tip
.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru