Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

20. SUPERKOULE - dobrý den, socho - dílo č. 17

27. 05. 2011
1
7
1025

Dobře utajený sklad


Ten sklad je dobře utajený, obsahuje poklady, svědectví doby v bronzu
a bronz je, co si budeme povídat, drahý, prodejný.
Lehce. Děvka své slávy. Čeká, co kdyby?
A nudí se.

Sochy i bysty
- uááááá
- nudáááá

žena zakřiknutě objímá děvče pod přísným obočím Brežněva
a donekonečna nevěří dobráckému úsměvu Lenina.
Ta se srpem a snopem na ni s porozuměním pomrkává.
Slévač nasraný, jako když stál u železáren a milý Gottwald si v duchu honí šulína.
- Uuuf, to je baba!
Kypré děvčátko se školní brašnou nechápe co provedlo.
Sedá na ně prach.
Doby, výčkávání, co kdyby?
A zatím, nuda.


7 názorů

..děkuji všem za komentáře..) ..Foreste..já zapomněla jak přesně zní zadání a napsala jsem báseň..kterou jsem pak převedla do prozy..proto je to tak divné..)) ..avox..taky doufám..))

avox
28. 05. 2011
Dát tip
nemám ráda agitky, ani skryté... třeba je časem přetaví, odlejou z nich zase jiné figury

Oldjerry
27. 05. 2011
Dát tip
V Kravařích v Čechách na zahradě jedné hospody stojí Gottwald ve slavistickém dresu. Nehoní si nic... Hostinský je - jak asi správně tušíte - sparťan. Starý pán - výborný kuchař a není drahý... Douša - kdyby náhodou. Stavíme tam se synem vždy, když jedeme z hub.

heartrate
27. 05. 2011
Dát tip
taky jsem přemýšlela, kde jsou všechny ty stržené sochy a sousoší.. ale hodně z nich si asi někdo koupil jako originální upomínku na doby nedávné, a přece definitivně minulé

nemluvná
27. 05. 2011
Dát tip
Rychle jsme zapomněli na tyto sochy, to je dobře, že rychle, ale je i dobře, že si někdo originálním způsobem vzpomněl. Připomněl mi příhodu z Brna: syn byl asi tříletý - a fascinovali ho sochy dvou "Mamlasů" na Náměstí Svobody ( cukrárna u Mamlasů??), co "držely" podle něj dům.Jeli jsme jednou v tiché tramvaji přes náměstí - asi Lenina - se sochou Lenina, jak jinak! Kouká na Lenina a nahlas na celou tramvaj dětským hláskem se ptá: "Mami, to je taky nějaký Mamlas?"

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru